X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מיליי וטראמפ. "אתה גורם נזק עצום" [צילום: קרולין קסטר, AP]
הרמטכ"ל הכין מכתב התפטרות חריף ביותר נגד טראמפ
הגנרל מארק מיליי תכנן להתפטר לאחר שנאלץ לצעוד לצידו של טראמפ לכנסייה שהוצתה, ובמכתבו האשים את הנשיא בפוליטיזציה של הצבא וב"תמיכה ברבים מן הערכים שאנחנו נלחמים נגדם"

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מארק מיליי, ניסח מכתב התפטרות חריף ביותר נגד הנשיא דונלד טראמפ ביוני 2020, אך שוכנע שלא לשלוח אותו. כך חושפים העיתונאים סוזן גלזר ופיטר בייקר בספרם "The Devider" העוסק ביחסיו של טראמפ עם מפקדי הכוחות המזוינים.
הטיוטה נכתבה לאחר שטראמפ נטל איתו את מיליי ואת שר ההגנה, מארק אספר, כאשר יצא להצטלם ליד כנסייה שהוצתה בעת הפגנות Black Lives Matter. טראמפ הורה לפנות בכוח מפגינים מכיכר לאפייט שמול הבית הלבן, למרות שלא הפרו את החוק, כדי שיוכל לצאת ולהצטלם בחזית הכנסייה כאשר בידו ספר תנ"ך. הוא הורה לאספר ומיליי להצטרף אליו, למרות שלא ידעו לאן פניו מועדות. מיליי, שהיה במדי ב', רתח מזעם על השימוש בו לצרכים פוליטיים.
על-פי הספר, מיליי כתב: "אני מאמין שאתה גורם נזק עצום ובלתי ניתן לתיקון לארצי. פעלת בצורה ממושכת לפוליטיזציה של הצבא. חשבתי שאוכל לשנות זאת, אבל הגעתי למסקנה שאינני יכול ושעלי לזוז הצידה כדי שמישהו אחר יוכל לנסות. השתמשת בצבא כדי ליצור פחד בלב הציבור. העם האמריקני סומך על הצבא, וסומך עלינו שנגן עליו מפני כל אויב - פנימי וחיצוני - וזה בדיוק מה שהצבא יעשה. נשבעתי אמונים לחוקת ארה"ב, האומרת שכל האנשים והנשים נבראו שווים. ברור לי שבעיניך אין חשיבות לערכים אלו וליעדים אותם אני משרת. אני מאמין בכל ליבי שאתה הורס את הסדר הבינלאומי שנוצר ב-1949. אתה תומך ברבים מן הערכים שאנחנו נלחמים נגדם".
מיליי שוכנע שלא להתפטר, לאחר שעמיתיו הזכירו לו שאין תקדים להתפטרות במחאה מצד בכירי הצבא האמריקני. מיליי מונה לתפקידו בידי טראמפ; ב-6 בינואר הוא הגיע למסקנה שטראמפ פועל ממניעים פוליטיים כאשר הוא נמנע מלהפעיל את המשמר הלאומי נגד הפורעים. מיליי קיבל לבסוף מסגן הנשיא, מייק פנס, את ההוראה להפעיל את המשמר - וביצע אותה, למרות שפורמלית הייתה זו עקיפה של שרשרת הפיקוד. מיד לאחר 6 בינואר הוא התקשר לעמיתו הסיני והבטיח לו שארה"ב לא תתקוף את סין, וזאת על-רקע דיווחי מודיעין בדבר חשש סיני מפני מתקפה עליה יורה טראמפ.
גלזר אמרה ל-CNN (יום ב', 8.8.22), כי העימותים בין טראמפ לגנרלים החלו למעשה מיד עם כניסתו לתפקיד, שכן הוא יצא נגד תפיסות היסוד שלהם ושל תפקידם. בקיץ 2017 רצה טראמפ לקיים מצעד צבאי גדול ביום העצמאות, וסגן יו"ר המטות המשולבים דאז, הגנרל פול סֶלְבָה, אמר לו בחדר הסגלגל: "לא, אדוני הנשיא. אנחנו לא יכולים לערוך את המצעד שאתה רוצה. זה מה שעושים רודנים".
הספר מגלה עוד, כי טראמפ שאל את הגנרל ג'ון קלי - אז ראש הסגל ולפני כן השר לביטחון פנים - מדוע הוא ועמיתיו אינם יכולים להיות "כמו הגנרלים הגרמניים של מלחמת העולם השנייה". הללו, למעט קומץ קטן, צייתו לאדולף היטלר ורבים מהם ביצעו פשעי מלחמה והיו מעורבים בשואה. כוונתו של טראמפ הייתה לנאמנותם להיטלר, וכאשר קלי הזכיר את נסיונותיהם של כמה מהם להתנקש בהיטלר - סתר טראמפ את העובדות ההיסטוריות ואמר: "לא, לא, לא, הם היו נאמנים לחלוטין".

תאריך:  08/08/22   |   עודכן:  08/08/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל הכין מכתב התפטרות חריף ביותר נגד טראמפ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
מירב ארד
באנון הורשע עקב סירובו לספק עדות או מסמכים לוועדה החוקרת את אירועי המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר שנה שעברה    גזר דינו צפוי להינתן ב-21 באוקטובר
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חושף: בשנים 2019 ו-2021 נדרשו ג'ים קומי ואנדרו מק'קייב, שהיו ראש הסוכנות וסגנו, לעבור הליך שומה מעמיק    הסיכוי שייבחרו במקרה היה לפחות אחד ל-20,000    הנציבות: הנציב - מינוי של טראמפ - אינו מעורב בתיקים ספציפיים
איתמר לוין
שני העיתונאים שמילאו תפקיד מרכזי בחשיפת פרשת ווטרגייט לפני 50 שנה - שהביאה לפרישת הנשיא ניקסון מהשלטון - משווים בוושינגטון פוסט בין שני הנשיאים שלדבריהם "הגדירו שתיים מן התקופות המסוכנות והמטרידות ביותר בהיסטוריה האמריקנית"
איתמר לוין
מארק אספר, אשר חשף רעיונות מסוכנים במיוחד של טראמפ, אומר שלאחר הבחירות עלולים היו להתממש החששות הגרועים ביותר    טוען שדאג לא לקבל מטראמפ פקודה ישירה כדי שלא יצטרך לשקול התפטרות
איתמר לוין
הספר Peril הוא החלק השלישי בטרילוגיה של העיתונאי הנודע בוב וודוורד - הפעם עם עמיתו מוושינגטון פוסט, רוברט קוסטה - על ממשל טראמפ. יש בו גם גילויים על הקמפיין ותחילת הנשיאות של ג'ו ביידן    קטעים נבחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il