X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גם ירוק בעיניים, גם פכפוך מים וגם שטף מנות מצוינות יש גם מסעדות כאלה, תתפלאו, אבל צריך להצטייד בשבילן במצפן צביקה פישר התנקז למסעדת נחלים, והוא לא היחיד – גם החצבאני, הבניאס והדן זורמים לשם
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת נחלים בגליל עליון]

כל שנה בחול המועד פסח, כמו כל עם ישראל פלוס שחקני חיזוק מחו"ל, אנחנו יוצאים עם כל המשפחה לטיול בצפון. לטיול, שזכה לכינוי המקורי מאין כמוהו, תחזיקו חזק - "טיול פסח", יוצאת קבוצה מצומצמת של לפחות 30 איש, בגילאי חצי שנה עד 80.
למרות שהמשפחה שלי כיפית מאוד, היא בטח לא מעניינת אתכם. מה שכן יכול לעניין אתכם, הן השיטות המיוחדות שפיתחנו לאורך השנים להתגנב לאכול בחוץ. למה להתגנב? ובכן, הטיול שלנו אורך שלושה ימים ועם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד, לבישולים המשפחתיים, כל עניין ה"כשר לפסח" קצת מגביל (במיוחד בדיון הקבוע על החומוס - אנחנו אוכלי קטניות או לא?). זה לא שלנגב את השקשוקה של דודה רחל עם הלחמניות מקמח מצה של טניה זה לא כיף, ולא אמרתי שאי אפשר לשבוע מהקבב של דוד ניסים שמונח על 7 ס"מ של חומוס בניסיון לטשטש את טעם המצה שמחזיקה את הכל, אבל דחילק, בן אדם צריך לשבוע (מזל שאבא מגניב מדי פעם, רחמנא ליצלן, איזו פיתה). מהסיבות הברורות האלו היום אני מכיר את כל המקומות שמוכרים אוכל, כשר או לא כשר, באזור שאר ישוב רבתי. או ככה לפחות חשבתי עד שאכלתי השבוע במסעדת "נחלים".
נחלים היא אחת המסעדות הוותיקות במתחם גן הצפון, בין קיבוץ הגושרים למושב בית הילל. המסעדה התמקמה לה בנקודה אסטרטגית בפינה, וצריך לעבור דרך החלל הפנימי ולצאת אל האגף החיצוני שלה כדי להבין עד כמה טוב המיקום הזה. הלב אומנם מתרחב כבר במבט חטוף החוצה מבעד לזגוגית החלון, אבל פסיעה אל עבר מרבדי הדשא הפרושים, שנושקים לנקודת המפגש של שלושת הנחלים המקומיים - החצבאני, הבניאס והדן, יוצקים לתוכו אושר גולמי אמיתי, ותודו שזה נדיר. בשל האקלים ההפכפך, העדפנו לצפות בפלא מתוך המסעדה המחוממת ולוותר על צלילי פכפוך המים. בכל זאת, מינונים גבוהים מדי של טבע בבת אחת לעירוניים מפויחים והלומי קרינה כמונו יכולים להיות מסוכנים. התיישבנו בשולחן מחופה מפות לבנות, שלרוב מבשרות על כך שהאוכל שעומד לבוא יהיה בהחלט ברמה גבוהה.
מלצר חייכן ומיומן הציג לנו את עצמו ומיד מזג מים לכוסות. אחריו הגיע איתן, בעל המסעדה, והמליץ על יין קברנה של רמות נפתלי, שהיה נהדר. צלחת אנטיפסטי ולחם צימוקים ואגוזים תוצרת הבית, שמגיעים אוטומטית לשולחן בהזמנת מנה עיקרית, החלו למלא את השולחן הלבן בהמון צבעים - סגול של סלט סלק, כתום מהבטטות הצלויות ושנהב מלכותי של שיני שום אפויות. כולם היו לא רק יפי מראה אלא גם טעימים מאוד, ואת ממרח הכבד הנהדר שנלווה אליהם מרחנו בלארג'יות על הלחם הקריספי.
המשכנו באקסקלוסיביות מה עם שתי מנות ראשונות מיוחדות - רביולי חצילים (43 שקל) וקלמארי ממולא באורז ובשר כבש (47 שקל). הרביולי בושל עד למידה הנכונה והורגשו בו טעמי הצלייה על האש של החצילים. עם אספרגוס, זיתי קלמטה ועגבניות שרי הייתה זו מנה טובה מאוד, למרות חמצמצות יתר קלה. הקלמארי הממולא הפתיע לטובה, בעיקר מכיוון שאינני אוהד גדול של מילויים לקלמארי שמוצאם אינו מן הים, אבל המרקמים היו נעימים והטעמים השתלבו היטב, במיוחד עם רוטב ציר הבקר ומח העצם שהיה פשוט מעולה, והרים את כל המנה אל על.
מנה עיקרית אחת שניסינו הייתה רענון מוצלח למנה בנאלית למדי - כבדי עוף ופירה (69 שקל). הכבדים היו נהדרים, גדולים ורכים, בושלו עם אניס ותאנים והונחו עם על ערימה נאה של פירה. מנת כבד-פירה אחרת לגמרי. שילוב עוד פחות סטנדרטי מצאנו במנה של מדליוני פילה עם פירות ים בשמנת, פרנו ותפוחי עץ (109 שקל). הפילה היה רך מאין כמוהו ופירות הים היו טריים כל כך, שעם עוד קצת יין הייתי יכול להאמין ששרימפסים משתכשכים בחצבני. גם כאן, היה זה הרוטב המצוין שהרים את כל המנה רמה אחת למעלה.
בשלב זה היינו מלאים לגמרי, אבל לא מספיק טמבלים בשביל לוותר על קינוח, אז שרפנו קצת מקום בבטן עם תזקיק תאנים מיוחד שמוגש רק בנחלים, עם לימון ונענע, בכוס ברנדי. שני שלוקים, והיינו מוכנים להתנפל על הקרמבו והמילפיי תותים (32 שקל לכל אחד) שכבר היו על השולחן. הגרסה ה"שפית" לקרמבו המוכר והאהוב גרמה לנו להבין אהבה אמיתית מהי - ביסקוויט קראנצ'י, מילוי קרמי וציפוי עבה של שוקולד איכותי נכנעו כולם לתוך הכף והועברו כלאחר כבוד ישירות לתוך הלוע. המילפיי (אלף דפים, בצרפתית) תותים היה סיום מדהים לארוחה - שני דפים של מעין ביסקוויט-קריספ שכזה, מטויחים בכמות נכבדת של קרם וניל רך ומתוק וספוגים חמיצות עדינה של תותים.
היה קשה לצאת מהאווירה הרגועה ששרתה עלינו בשלב הזה. לפתע התחוור לנו שאת כל 30 חברי השבט המשפחתי, על כל מנשנשי המצות הכפייתיים שבהם, לא נוכל להביא לכאן בפסח מטעמי כשרות. אבל לא חסרות לנו הזדמנויות להגיע לצפון, עדיף בשילוב עם איזשהו צימר, ואין, פשוט אין, מקום טוב יותר לאכול בו מאשר במסעדת נחלים.

* הכותב היה אורח המקום.
נחלים - גן הצפון גליל עליון, 04-6904875
תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי שלא יבוא, חבל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
kosher? ל"ת
yael hannah  |  5/03/08 20:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי ברק
בדיון ועדת הכלכלה בנושא הדיור הציבורי, בנוכחות שר הבינוי והשיכון, הושמעו טענות קשות נגד משרדו ומשרד האוצר    ח"כ רן כהן: "השוק לא יכול להיות מופקר רק לעשירים מופלגים"
עידן יוסף
הפעולה תתבצע באמצעות פגיעה בסל מטרות של מבנים    התקבלה החלטה להפסיק את הירי ולהמשיך את המו"מ    טילי גראד נחתו בשטחים פתוחים ליד אשקלון
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך מינהל הנשים של עיריית הרצליה    הציבור סבור שלגברים יש יכולת טובה יותר מנשים ומעט מסכימים עם כך שגברים צריכים להשתכר יותר מנשים
איתי ברק
עימות מילולי בין ח"כ איתם לח"כ זחאלקה בסופו הוצא זחאלקה מהמליאה    ח"כ איתם קרא לגרש לעזה את הח"כים הערבים ואת משתתפי ההפגנה שהתקיימה באום אל פאחם    זחאלקה, אשר נאם בהפגנה אמש, טען כלפי איתם כי הוא "אפס אפסים"    ח"כ גבאי טוען כי ההפגנה בה הכריזו ערבי ישראל על שואה ישראלית ועל שיחרור פלשתין בדם ואש היא הסתה ותמיכה באויב
יפעת גדות
סקר שנעשה בקרב 430 אנשי חינוך מלמד כי 30% מהתיכוניסטים מתנדבים לחלוקת מזון    20% עוסקים בהתרמות    למתנדבים יש מעגל חברים גדול יותר    ההתנדבות משפיעה לטובה על הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il