X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט. לאיזו סיעה הוא שייך? [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
יומן בחירות
אתגר המבחן סיעתי
שורת הפיצולים בסיעות הכנסת מאתגרת את הכתבים הפרלמנטריים, אבל אולי אתם תצליחו לגלות מה עומד מאחורי חלופת הממשלה הצרה שמציעה הרוח הציונית כיצד סבור ברודני שעם 0% תמיכה יצליח להוביל מפלגה לכנסת ולאן באמת פניה של עוצמה יהודית

כל כך הרבה שינויים ופיצולים נעשו לאחרונה בשיוך המפלגתי של חברי הכנסת, כך שאפילו הכתבים הפרלמנטרים הבקיאים בנבכי המשכן יתקשו לזכור. עשו לעצמכם מבחן קצר ובידקו עד כמה אתם יודעים לאיזו סיעה הם שייכים, תחילה השמות, ואחר כך התשובות:
1. נפתלי בנט
2. ג'ידא רינאוי-זועבי
3. אורית סטרוק
4. מישל בוסקילה
5. אביר קארה
6. מיכל מרים וולדיגר
7. יעקב אשר
8. יפעת שאשא ביטון
9. יעקב טסלר
10. איתמר בן-גביר
11. ניר אורבך
12. שירלי פינטו
13. צבי האוזר
14. בצלאל סמוטריץ'
15. משה גפני
16. שרן השכל
17. יום טוב כלפון
18. אבי מעוז
19. מאיר פרוש
20. מאיר יצחק-הלוי
21. אופיר סופר
22. אורי מקלב
23. עידית סילמן
24. יצחק פינדרוס
25. שמחה רוטמן
26. ישראל אייכלר
27. מתן כהנא
28. בני בגין
29. טלי פלוסקוב
30. גדי יברקן
31. שרון רופא אופיר
32. עמיחי שיקלי
ועכשיו לתשובות:
1. ביחד
2. מרצ
3. הציונות הדתית
4. תקווה חדשה
5. ימינה
6. הציונות הדתית
7. דגל התורה
8. תקווה חדשה
9. אגודת ישראל
10. עוצמה יהודית
11. ימינה
12. המחנה הממלכתי
13. דרך ארץ
14. הציונות הדתית
15. דגל התורה
16. תקווה חדשה
17. ימינה
18. נעם
19. אגודת ישראל
20. תקווה חדשה
21. הציונות הדתית
22. דגל התורה
23. ימינה
24. דגל התורה
25. הציונות הדתית
26. אגודת ישראל
27. המחנה הממלכתי
28. תקווה חדשה
29. הליכוד
30. לא חבר הכנסת
31. ישראל ביתנו
32. לא חבר הכנסת
נו, כמה הצלחתם לנחש?

צרה, לא צרורה
נתניהו. עמד בראש קואליציה צרה [צילום: מרק ישראל סלם]

שבע קואליציות צרות היו למדינת ישראל מאז 1974. יכולת המשילות בהן הייתה מוגבלת וימיהן היו קצרים. ככל שהשוני האידיאולוגי בין מרכיבי הקואליציה גדול יותר וכשהפיתוי לפירוק החבילה קוסם פחות כך גדלים סיכוייה לשרוד.
שרידותה של קואליציית המחנה הלאומי בראשות נתניהו, גם אם תהיה צרה, גבוהים יותר מאשר אלה של קואליציות צרות קודמות, ולו בשל העובדה שגם למערכת הפוליטית אין כוחות למערכת בחירות שישית. ככל שהדבר תלוי בשותפותיו של הקואליציוניות של נתניהו מקרב הדתיים הלאומיים והחרדים, יהיה הידוק שורות. גם בליכוד לא צפויות טלטלות, ובקיעים יהיו רק אם כמה נפוחי-אגו שנדחקו אחורה ברשימת הליכוד לא יקבלו את התפקיד שאליו נשאו עיניהם.
קואליציית "ימין על מלא" תוכל, אם רק תרצה, להתחיל ולמשול כפי שמבטיח הליכוד שנים ואינו עושה. היא אומנם לא תוכל לקדם נושאים שנויים במחלוקת כגון קנביס או מתווה כותל לרפורמים, אך המשותף בין מרכיביה גדול פי אלף מאשר בין מרכיבי הקואליציה הנוכחית. אם אלה הצליחו לשרוד שנה, אין סיבה נראית לעין שקואליציה ימנית לא תשרוד. בכל הקשור לנושאים לאומיים, צפויה קואליציה שכזו לקבל תמיכה מבחוץ ממפלגות ימין שתישארנה באופוזיציה דוגמת שרידי תקוה חדשה ודרך ארץ. גם האפשרות שההחרמה הפרסונלית שך נתניהו תישחק בקרב מקצת הח"כים עשויה להאיץ את הצטרפותם לקואליציה שכזו ולהגדילה. ממשלה צרה היא אולי כאב ראש וצרה, אבל לא בהכרח צרה צרורה.

ממשלת אחדות מדומה
בחירות של הרוח הציונית על גשר ז׳בוטינסקי בכניסה לת״א

הבטחת הבחירות הליבתית התורנית של מפלגת הרוח הציונית היא ממשלת אחדות, שם קסם לממשלה שהיא בעצם ממשלה פריטטית. על-פי חזונם של איילת שקד ויועז הנדל, עדיפה ממשלה בלי הציונות הדתית ועוצמה יהודית, כדי שאפשר יהיה להכניס מפלגת שמאל-מרכז כגון העבודה, כחול לבן או יש עתיד. אין סיכוי שמפלגות אלה ייכנסו לממשלה הפריטטית שבה ישמשו רק כקישוט. קווי היסוד של ממשלה שכזו ייטו שמאלה, וכל יוטל וטו על שורת נושאים מהותיים לימין כגון תיקון מערכת המשפט, הפשרת קרקעות לבנייה בהתנחלויות והמשילות בנגב ובערים המעורבות.
הרוח הציונית מצהירה על כוונתה להקים ממשלת ימין לאומית, אך בה בעת מציעה לאזוק את ידיה של ממשלה שכזו במפלגה מהמחנה הנגדי כדי לתת לה לגיטימציה, בטענה שדווקא ממשלה רחבה היא האידיאלית. נכון, ממשלה צרה אינה אידיאלית, אך ממשלה רחבה הייתה יכולה להיות אידיאלית אם שקד הייתה מצליחה לחלץ מגוש לפיד את חברי הכנסת מישראל ביתנו או מתקווה חדשה, שאהבתם לימין גוברת על שנאתם לנתניהו. כל עוד אין לה תוכניות פעולה בנושא, ועיניה לטושות רק לעבר אנשי שמאל מרכז בתקווה שיושיעו, אין הצדקה לקיומה של מפלגה כזו במפה הפוליטית.
הרוח הציונית היא למעשה גלגולה של מפלגת הימין החדש, שאך לפני כמה מערכות בחירות לא עברה את אחוז החסימה. מאז הודיע מתן כהנא שלא התמודד במסגרתה, כל הסקרים צופים כי לא תעבור את אחוז החסימה. גם אם תחליט להתמזג עם רשימת הבית היהודי, רחוקות שתיהן מאחוז החסימה. הציבור הימני אינו שוכח להנדל ושקד את נטישת המחנה ושילוב הזרועות עם השמאל, וגם אינו טיפש להבין שכל קשר בין מפלגת הבית היהודי למפד"ל ההיסטורית מקרי בהחלט, וממפלגה אידיאולוגית נותרה עסקונה שכל עניינה הוא ג'ובים, גם במחיר כניסה לממשלת לפיד - שאותה לא שללו.

פילוג למראית עין
בן-גביר מכריז על הפיצול ולא סוגר את הדלת

אין באמת איבה בין איתמר בן-גביר לבצלאל סמוטריץ'. עבודת הצוות של הסיעה, הכוללת גם את נעם, הייתה מן המשובחות שבכנסת היוצאת, וקשה להאמין שהיחסים הטובים והמחמאות ההדדיות, לא התפוגגו באחת ככל שמתקרבים לבחירות.
מריבות על מיקומים ברשימה הן פתירות. בסופו של דבר, שאלת האיחוד או הפילוג בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית תיגזר משורה של שיקולים, שהמרכזי ביניהם הוא הגדלת גוש נתניהו. ככל שיו"ר הליכוד יחוש בסכנת הימחקות של אחת מן המפלגות המתפלגות, תימצא הדרך לאחד ביניהן. כדי לקבל רוב לגוש נתניהו מוכן שלעוצמה יהודית יהיו יותר מצביעים על חשבון הליכוד, ולהימנע מירי בנגמ"ש שיפגע בשותפות הקואליציוניות הפוטנציאליות, אך הוא לא יסתכן ולו לשנייה אחת בהחלטה שעלולה לעלות לו בהמשך ישיבה בראשות האופוזיציה.

תאריך:  20/08/2022   |   עודכן:  20/08/2022
+קטי שטרית מערערת: אני ואתי עטיה אומורות לעקוף את מאי גולן
12:24 21/08/22  |  עידן יוסף

חברת הכנסת קטי שטרית הגישה ערעור באשר לתוצאות הבחירות המקדימות בליכוד, לפיו היא וחברת הכנסת אתי עטיה אמורות לעקוף את מאי גולן ברשימה הסופית. לטענת שטרית, בדיקה שביצעה מגלה טעויות ספירה רבות, שמעלות את עטיה למקום 32 ואותה למקום 35, ומורידות את גולן למקום 39 (גלי צה"ל).

+ח"כ בן גביר: דרושה חקירה מיידית על פגישת ראשי המשותפת ברמאללה
21:50 20/08/22  |  איציק וולף

ח"כ איתמר בן גביר טען שחברי הרשימה המשותפת שנפגשו עם ראש המודיעין הפלשתיני ודנו עמו בסיטואציות הפוליטיות בישראל משתפים פעולה עם אויבי מדינת ישראל, במטרה להשפיע על הבחירות בישראל.
"הם בוגדים, תומכי טרור שמקומם בכלא. מפגש עם מי שמממן משכורות למשפחות של מחבלים לא יכול לעבור בשתיקה וראוי שתיפתח חקירה מיידית", אמר.

+ח"כ סמוטריץ': פגישות עודה וטיבי ברמאללה - קשירת קשר נגד הדמוקרטיה הישראלית
21:32 20/08/22  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, הגיב על חשפת הפגישות שקיימו חברי הרשימה המשותפת עם ראש המודיעין הפלשתיני ברמאללה במטרה להשפיע על הבחירות בישראל ואמר כי מדובר בקשירת קשר נגד הדמוקרטיה הישראלית.
"הם תומכים בטרור, מבקרים מחבלים, קושרים קשר נגד הדמוקרטיה הישראלית ומקבלים משכורת מכל אחד ואחת מאיתנו. לעודה, טיבי ואבו שחאדה אין מקום בכנסת ישראל. מה שעצוב באמת זה ששקד, סער לפיד וגנץ רוצים להקים ממשלה עם האנשים הללו. בזמן שכולם נפלו בשבי עם מתק השפתיים של עבאס, הציונות הדתית עמדה כחומה בצורה נגד האיוולת", טען.

+בכירי המשותפת דנו עם ראש המודיעין הפלשתיני על הבחירות
21:21 20/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה, נפגשו בשבוע שעבר עם ראש המודיעין ברשות הפלשתינית וקיימו עמו דיון על ההרכב הפוליטי הרצוי בבחירות לכנסת ה-25  ▪  הליכוד: פיגוע מדיני עם היבטים פליליים

איימן עודה ואחמד טיבי. פגישה עם מאג'ד פרג' [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
איציק וולף
חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה, נפגשו בשבוע שעבר עם ראש המודיעין ברשות הפלשתינית וקיימו עמו דיון על ההרכב הפוליטי הרצוי בבחירות לכנסת ה-25    הליכוד: פיגוע מדיני עם היבטים פליליים
עידן יוסף
בעתירה שהוגשה בעקבות חשיפת חדשות 12 נכתב כי "קיים חשש שלשכת ראש הממשלה לפיד משמשת גם כמטה הסברה וסיורים של מטה הבחירות של יש עתיד"
עידן יוסף
איתמר לוין
אצל הרפובליקנים זהו דונלד טראמפ, בליכוד זהו בנימין נתניהו: התכונה המרכזית הנדרשת מן המועמדים היא נאמנות בלתי מסויגת למנהיג, יהיו פגמיו וחטאיו אשר יהיו    כדאי לשים לב להיסטוריה וגם למוסר היהודי
עידן יוסף
המסמך שגיבשו יועציו של לפיד במשרד רה"מ, עובדי מדינה, הוצג תחת הנושא "קמפיין" – ועם הכותרת: מקומות ונושאים שראש ממשלה לא ביקר בהם משנת 2006    המסמך מחולק לכמה נושאים, שבכל אחד מהם צוין מה עשה נתניהו – ומה ההמלצה ללפיד    לשכת לפיד: מקומות רבים לא היו חשובים מספיק כדי שיגיע לשם ראש ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il