X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ווינסטון צ'רצ'יל [צילום: AP]
אבולוציה בכיוון ההפוך
ניסינו להטות את כיוון הספינה הניאו ליברלית של הליכוד חזרה לחופי מדינת הרווחה, אך יד נתניהו והטייקונים הייתה על העליונה והם המשיכו בקו הקיצוני הניאו ליברלי שלהם עם יוקר מחיה ודיור הגבוהים ביותר ב-OECD כשתל אביב היא העיר היקרה ביותר בעולם

לפני כמה ימים צייננו את תשעה באב, חורבן הבית שקרה בעיקר בגלל ההקצנה ומלחמות האחים. איני יודע אם זה ב-דנ"א שלנו, או שזה קשור באקלים ובארץ אבל עובדה שבישראל תמיד מיישרים קו על-פי הגורם הקיצוני ביותר. כך הליכוד שקם ממיזוג של 4 מפלגות: חרות, ליברלים, הרשימה הממלכתית והמרכז החופשי, יישר קו על-פי הקיצוניים ביותר שבחרות, המתלהמים ביותר, הסוגדים ביותר למנהיג, הקורבניים ביותר. למה לא יישרו קו עם המתונים שבליברלים, עם רפי ממשיכי דרך BG ותנועת העבודה, עם המרכז החופשי לוחמי זכויות האזרח?
זה לא קשור רק ביהודים, כי גם במשותפת מי שנותן את הטון אלה הקיצוניים ביותר עם התבטאויות נוראיות של עודה. גם במרצ עם הורוביץ שתומך בהליכה להאג ולא מאמין בעליונות החוק ובג"ץ. העבודה אימצה תחת מרב מיכאלי משנה סוציאליסטית רדיקלית, שבמקרה מתאימה להשקפת עולמי, אך רחוקה מאוד מדרך הביניים הספק בורגנית של אשכול וספיר. נעמה לזימי הייתה אחת מהנואמות בסימפוזיון שערכתי באוניברסיטת חיפה בשנת 2011 יחד עם אריה אבנרי, ראשי תנועת המחאה כדפני ליף, עם איציק ספורטא, אך גם עם יהודה כהנא ומאיר חת.
ניסינו להטות את כיוון הספינה הניאו ליברלית של הליכוד חזרה לחופי מדינת הרווחה, אך יד נתניהו והטייקונים הייתה על העליונה והם המשיכו בקו הקיצוני הניאו ליברלי שלהם עם יוקר מחיה ודיור הגבוהים ביותר ב-OECD כשתל אביב היא העיר היקרה ביותר בעולם (והכי אפורה ומלוכלכת). הציונות הדתית שהייתה מתונה בידי בורג מונהגת כיום על-ידי סמוטריץ' ובן-גביר הקיצוניים ביותר. החרדים האשכנזים והספרדים הקצינו גם בניציות וגם בכפייה הדתית. השחיתות הגיעה לשיא שלילי והפשע הגיע עד לנשיא, ראש הממשלה, הרב הראשי, שרים וח"כים.
מגמה זאת לא קורית רק בישראל. בארצות הברית המצב גרוע בהרבה, גם באירופה גוברת ידם של הקיצוניים, ג'ונסון עם הברקזיט הנורא, הונגריה, פולין ומעל כולם רוסיה שחשבנו תלך בדרך שפויה עם גורבצ'וב אך הקצינה אף מעבר לימי מסך הברזל עם הפלישה לאוקראינה של פוטין. אני מסיים לקרוא את הספר הנפלא של אירבינג סטון על דרווין, אך העולם הולך באבולוציה הפוכה ממתינות לקיצוניות, זיהום סביבתי שלא היה מעולם, חזרה לדת הפנטית, לפונדמנטליזם איסלאמי מהשטן עם אירן השטן הענק, דאעש, אל-קאעידה, הפוך מהנאורות של וולטר.
קורקטיות קיצונית
אם להאמין לדרווין החזקים ביותר שורדים, אבל זה לא החזקים ביותר פיזית כי אחרת היו נשארים הדינוזאורים. האדם הוא החזק ביותר ברוחו, אם הוא משתמש בו לרווחת הכלל, כי דרך הביריונות, האגואיזם והרשע מוטטה את אימפריות הרשע - הנאצית, הסובייטית, הפשיסטית, הקלריקלית, המלכים והאיאתולות. הצרה היא שבדרך מתים עשרות מיליונים עם נזק עצום. אך החכמים ביותר הם השורדים - לי קוואן יו החכם שידע לתמרן בין אויביו לעומת זלנסקי שקבר את אוקראינה בים של שכול ועוני, בן-גוריון לעומת מנהיגי ערב הפאנאטים, צ'רצ'יל לעומת היטלר.
וכך גם צפוי להגיע עידן מתון יותר שבו תנצח ברית של "יש עתיד" לעומת פרשי האפוקליפסה הפונדמנטליסטים מהעבר. אבל "יש עתיד" עם חוט שידרה לא רופס כמו מנהיגי המפלגות שמנהלים את ממשלת "השינוי", עוד שינוי כזה ואבדנו. עם משנה סדורה, עם דרך וחזון, לא אופורטוניזם, חצי תה וחצי קפה, שבני גנץ מהווה את אב הטיפוס שלהם. עד שלא תקום ברית כזאת - ניו דיל נוסח FDR עם מצע, ביצוע ומנהיג, ימשיכו למלוך ביביזם ובןגביריזם, ליצמניזם ודרעיזם, נוכלים וטייקונים המשחדים את כולם. האם זה יבוא בעקבות שפל נורא או נתעשת רגע קודם?
לא כל האשמה בקיצוניים. המתונים אשמים לא פחות אם הם משיטים את הספינה לכיוון של קורקטיות קיצונית, חרטה עמוקה על זה שארצות הברית קמה על אדמות האינדיאנים, כי אם היא הייתה נשארת אינדיאנית היא לא הייתה נראית כפרגוואי? איפה ואיפה, 90% מהגינויים באו"ם הם כנגד ישראל ולא כנגד כל המדינות הקיצוניות בקואליציה אדומה ירוקה של שמאל קיצוני עם איסלאם קיצוני. הקולוניאליזם היה נורא אך המשטרים המושחתים שקמו באפריקה הם לא נוראיים פי כמה וכמה? פלשתין אור לגויים עם השחיתות והקיצוניות של אבו מאזן והחמאס?
ביידן המתרפס בפני אירן שמכנה אותו השטן הגדול. פציפיזם של צ'מברליין ודלדייה שעודד את היטלר לצאת למלחמה מול הרפיסות של צרפת, וכמעט בריטניה אלמלי מינו את צ'רצ'יל, הבדלנות של FDR. ערפאת ניצל את ליקוי המאורות של הסכמי אוסלו כדי לצאת לאינתיפאדה השנייה. קיצוניות פציפיסטית מביאה לקיצוניות מיליטריסטית, רצונך בשלום היכון למלחמה. אמץ את דרך הביניים האריסטוטלית, בלי תקינות פוליטית מוגזמת אך גם בלי התלהמות, לא ביידן ולא טראמפ, לא ביבי ולא גנץ. דרושות לנו מנהיגות סקנדינביות, אם אנו חפצי חיים!

תאריך:  22/08/2022   |   עודכן:  22/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבולוציה בכיוון ההפוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכל יחסי, הכל השוואתי
באום  |  22/08/22 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ממשלת "ימין" או "שמאל" וממשלת "אחדות" או "ביבי" וכל שאר הוואריאציות מבטאות בדיוק את אותה מחלוקת אך בתחפושת אחרת. עניין הסולידריות וטובת המדינה הפכו סיסמת-סרק והמבחן היה ונותר: "הלנו אתה, או לצרינו"? סער "נפלט" מ"הימין" ו"נספג" "באחדות". בשני המקרים עיסוקו העיקרי והבלתי-משכנע הוא מלחמת-חורמה בנתניהו - בבחינת "יקוב הדין את ההר"
ארי בוסל
בארץ בהרבה מבתי החולים או בתי האבות אין מזגן, או שהוא לא פועל    כמובן שיש מקומות פרטיים, לעשירים ולתיירים, ושם לוקסוס ותשומת לב שאין כמותם
יוני בן-מנחם
ישראל וטורקיה הכריזו על נרמול מלא ביחסים ביניהן והחזרת השגרירים לאחר יחסים עכורים שנמשכו 15 שנים. החלטת ישראל היא נמהרת וייתכן שהיא קשורה לבחירות בנובמבר, מדובר בטעות, באיסטנבול פועלת שלוחה של הזרוע הצבאית של חמאס שמכווינה פיגועים נגד ישראל
משה סעדה
בניהולה של קרן בר מנחם, סגרה מח"ש חשדות לניגוד עניינים, מרמה והפרת אמונים מצד המפכ"ל רוני אלשיך בפרשת שירתה בפטור ממכרז של חברת יחסי ציבור בסכום של 800 אלף שקל לשנה
יאיר נבות
לא בטוח שהאוקראינים הם אלה שעומדים מאחורי האירוע הזה, במיקום הזה ובזמן הזה. לאפשרות שגורמים פנים רוסים רבי עוצמה ניסו לחסל את דוגין בגלל ההסתבכות באוקראינה יש כמובן השלכות מרחיקות לכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il