X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ליברמן. מגמת ירידה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מגזר ללא נאמנות פוליטית
מצד אחד שר האוצר אביגדור ליברמן הגדיל ב-500 שקל את השלמת ההכנסה לגמלאים בזכות זה תעבור "ישראל ביתנו" את אחוז החסימה מצד שני, מי שלא קיבלו הטבות ותוספות לשכר ולקצבת הזקנה יצביעו למפלגות אחרות
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כששום דבר אינו מובן מאליו, הקלפים תמיד קרובים אל החזה. הנכונות להעביר את הקול הפוליטי בין המחנות, היא זו שהופכת את המגזר הרוסי לגורם כה חשוב במפה הפרלמנטרית. בעוד חלק גדול מההצבעה בישראל מבוסס על דמוגרפיה ומבנה שבטי, יוצאי ברית המועצות לשעבר משוחררים ממגמה זו. מנקודת מבטו של הבוחר הרוסי, שום פוליטיקאי ישראלי לא גילה נאמנות להבטחות שנתן לעולים ולכן אין סיבה שהם יהיו נאמנים לאיזשהו פוליטיקאי.
13.8% (16 מנדטים) מאזרחי ישראל הם דוברי רוסית. זו הקהילה הגדולה בישראל, שללא תמיכתה אף פוליטיקאי לא הצליח לעלות לשלטון כבר 30 שנה, מאז 1992. בפועל הובילה העלייה הרוסית את ניצחון מפלגת העבודה בראשות יצחק רבין, שקיבלה 48% מקולות המצביעים דוברי הרוסית. בזכות העלייה הרוסית עלה בנימין נתניהו לשלטון ב-1996, כשהבטיח עבודה במקצוע וזכה לתמיכת המצביעים דוברי הרוסית. כך גם היה כשהעלייה הרוסית תמכה בעבודה, בראשות אהוד ברק, שהבטיח "מהפכה אזרחית". אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו השקיעו הרבה במגזר הרוסי, מתוך הבנה שבקולו טמונה התוצאה, להצלחה או לכישלון. גם בקואליציה הנוכחית המגזר הרוסי הוא החזק ביותר מבחינה פוליטית, עם עשרה נציגים בממשלה ובכנסת. ובכל זאת, מדוע דוברי הרוסית חשים זלזול ואכזבה?
מצד אחד שר האוצר אביגדור ליברמן הגדיל ב-500 שקל את השלמת ההכנסה לגמלאים. בזכות זה תעבור "ישראל ביתנו" את אחוז החסימה. מצד שני, מי שלא קיבלו הטבות ותוספות לשכר ולקצבת הזקנה יצביעו למפלגות אחרות. על חוסר יציבות אלקטורלית של ישראל ביתנו מצביעים נתוני ההצבעה למפלגה בארבע מערכות הבחירות האחרונות. תוך שנתיים עברה המפלגה ממצב של עלייה דרמתית בכ-137 אלף קולות, לירידה מתמשכת של 62 אלף קולות.
חבר הכנסת יבגני סובה מ"ישראל ביתנו" כתב בפייסבוק: "לאחר לימוד סקרי דעת קהל וניתוח של מאות קלפיות, הגענו למסקנה עגומה: אחוז האזרחים המצביעים דוברי רוסית נמוך משמעותית מאשר בקרב ילידי ישראל". תקרת הזכוכית נשברה בפוליטיקה, אבל עדיין קיימת בציבור הרחב: מספר העולים מברית המועצות לשעבר בתפקידי ממשל בכירים עומד על 2.8% בלבד; בתפקידים מקצועיים בעיריות - 3%; במערכת המשפט - 0.8%; בקרב מנהלי בתי ספר - 2%; בדירקטוריון חברות ממלכתיות - 3%. בנוסף לכך. על-פי דוח ועדת שוויון הזדמנויות בעבודה, בשנת 2020 התקבלו 1094 תלונות, מתוכן מיוצאי ברית המועצות לשעבר רק 1.5%. האם זה אומר שרק ל-16 אנשים מהמגזר הרוסי התמודדו עם אפליה בעבודה או במקום העבודה על-רקע גיל, מגדר, מוצא אתני וסיבות אחרות?
מתוך כל המפלגות רק שלוש משקיעות במגזר הרוסי ובנציגות מהמגזר ברשימה לכנסת. הליכוד שבונה את הקמפיין שלו סביב הסיסמה "אין אלטרנטיבה לנתניהו כראש הממשלה" שווה היום כ-3 מנדטים. בעקבות תוצאות הפריימריז במפלגה בנימין נתניהו מתכנן לשריין נציג רוסי ברשימה של הליכוד לכנסת. מצד שני במחנה "רק לא ביבי" ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, נמצאת במגמת ירידה ושווה כיום כ-3.5 מנדטים, לעומתה "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד נמצאת במגמת העלייה וצפויה לזכות בכשלושה מנדטים מהמגזר הרוסי. למזלם של ליברמן ולפיד, מפלגות אחרות מגוש "רק לא ביבי" פוחדות להיכנס למגרש הרוסי. ריצה משותפת של כחול לבן ותקווה חדשה לא תשפיע על קול הרוסי, לאחר ששניהם לא שינו מאז הבחירות הקודמות אסטרטגיה כלפי המגזר.
בשנים האחרונות חלה ירידה בשיעור ההצבעה בקרב הציבור דובר הרוסית. היא ירדה מ-89% בשנות ה-90 ל 61% בבחירות האחרונות. אנשים שלא הצביעו אינם נמצאים בכיס של אף מפלגה. הם יכולים בקלות לשנות את המאזן הבין-גושי. הם מרגישים שממשלות הימין והשמאל "דפקו" אותם או התעלמו מהם. מי שיקבע את תוצאות הבחירות הבאות, הם אלה שלא הצביעו או אלה שמחליפים זהויות פוליטיות. מפלגות שרוצות להיות בשלטון חייבות להשקיע במגזר הרוסי ובמועמדים שלו לכנסת.

הכותב הוא פעיל חברתי, לשעבר יו"ר ועדת מעקב אחרי ביצוע הבטחות לעולים.
תאריך:  21/08/2022   |   עודכן:  21/08/2022
+הרב עמיחי אליהו מצטרף לעוצמה יהודית
20:33 21/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

איתמר בן-גביר: "רגע היסטורי לציונות הדתית"  ▪  אליהו: "בשורה לחיבור קהלים מכל החוגים והמגזרים שבאים להיכנס תחת הדגל של אהבת התורה, אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל"

הרב עמיחי אליהו ואיתמר בן-גביר
+יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו על הסכם עודפים
19:50 21/08/22  |  עידן יוסף

יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו הערב (א') על הסכם עודפים ביניהן. יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי וח״כ איתן גינזבורג, חתמו היום על ההסכם בין הרשימות. בבחירות הקודמות חתמה יש עתיד הסכם עודפים עם ישראל ביתנו וכחול לבן (לימים, המחנה הממלכתי) עם המפלגה הכלכלית שלא עברה את אחוז החסימה.

+נדחה הערעור של שי גלילי בליכוד
19:03 21/08/22  |  עידן יוסף

נדחה הערעור של שי גלילי בליכוד. לא ייכלל במקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת. השופט מנחם נאמן קיבל את הטענות כי מדובר בטעויות אנוש הקשורות לעייפות ולבלבול בספירה, שחלקן אף תוקנו. הוא ציין כי בזמן אמת לא הוגשו תלונות, והעיר שאין בכוחה של ועדת הבחירות להורות על פתיחה בחקירה, וככל שבידי גלילי הוכחות שפעיליו של אלי דלל עברו עבירה עליו להגיש תלונה במשטרה. את דלל ייצג עו"ד אילן בומבך.

+אמיתי פורת: שיח כבוד האדם נעלם בימין הישראלי
18:57 21/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר תקף בהכרזתו על הצטרפות לרוח הציונית את מפלגות הימין, והאשים אותן בהעדפת בדלנות, זהות שבטית ומאבקי כוח פרסונליים-פוליטיים  ▪  השר הנדל: הציונות הדתית - חבורה שעסוקה בהפצת שנאת חינם  ▪  שקד: הממשלה הנוכחית הייתה יותר ימנית מקודמותיה

פורת. לא שולל הישענות על רע"ם [צילום: ברני ארדוב/בנוביץ תקשורת]
+גורמים בימינה: בנט יתפטר לפני החגים
18:03 21/08/22  |  עידן יוסף

גורמים בימינה אומרים כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט (סיעת ביחד) החליט להתפטר מהכנסת לפני החגים. משמעות המהלך: סיום הפריטטיות. לשכתו: "אין החלטה כזו, הוא ממשיך בתפקידו" (סרוגים).

+ניר אורבך קורא לאיחוד בין שקד לסמוטריץ'
17:55 21/08/22  |  עידן יוסף

ח"כ ניר אורבך: "שקד צריכה להגיד שהיא הולכת עם הימין, שזה ללכת עם נתניהו. סמוטריץ' ובן-גביר לא מייצגים את כל המגזר, איחוד בינה לבין סמוטריץ' ימקסם את קולות הציונות הדתית והימין ויכול להביא את ה-61" (ישראל היום). אורבך אמר כי הוא מתלבט למי יצביע - לליכוד או לרוח הציונית.

+לפיד וליברמן נועדו בניסיון לפתור את משבר במו"מ עם המורים
14:14 21/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהמשך שוחח ראש הממשלה עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ועם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד  ▪  ליברמן חשף בטוויטר: עלות ההצעה שהונחה על שולחן מו"מ - מעל 4 מיליארד ש"ח

לפיד וליברמן. ניסיון לפתור את המשבר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קטי שטרית מערערת: אני ואתי עטיה אומורות לעקוף את מאי גולן
12:24 21/08/22  |  עידן יוסף

חברת הכנסת קטי שטרית הגישה ערעור באשר לתוצאות הבחירות המקדימות בליכוד, לפיו היא וחברת הכנסת אתי עטיה אמורות לעקוף את מאי גולן ברשימה הסופית. לטענת שטרית, בדיקה שביצעה מגלה טעויות ספירה רבות, שמעלות את עטיה למקום 32 ואותה למקום 35, ומורידות את גולן למקום 39 (גלי צה"ל).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
שורת הפיצולים בסיעות הכנסת מאתגרת את הכתבים הפרלמנטריים, אבל אולי אתם תצליחו לגלות    מה עומד מאחורי חלופת הממשלה הצרה שמציעה הרוח הציונית    כיצד סבור ברודני שעם 0% תמיכה יצליח להוביל מפלגה לכנסת    ולאן באמת פניה של עוצמה יהודית
איציק וולף
חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה, נפגשו בשבוע שעבר עם ראש המודיעין ברשות הפלשתינית וקיימו עמו דיון על ההרכב הפוליטי הרצוי בבחירות לכנסת ה-25    הליכוד: פיגוע מדיני עם היבטים פליליים
עידן יוסף
בעתירה שהוגשה בעקבות חשיפת חדשות 12 נכתב כי "קיים חשש שלשכת ראש הממשלה לפיד משמשת גם כמטה הסברה וסיורים של מטה הבחירות של יש עתיד"
עידן יוסף
איתמר לוין
אצל הרפובליקנים זהו דונלד טראמפ, בליכוד זהו בנימין נתניהו: התכונה המרכזית הנדרשת מן המועמדים היא נאמנות בלתי מסויגת למנהיג, יהיו פגמיו וחטאיו אשר יהיו    כדאי לשים לב להיסטוריה וגם למוסר היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il