X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דוכן עיתונים בניו-יורק [צילום: מארק קנדי, AP]
תשכחו מן השידורים החיים של הקמפיין בארה"ב
מרגרט סליבאן, פרשנית התקשורת הוותיקה של וושינגטון פוסט, בטור פרידה: התקשורת האמריקנית חייבת לסקר את בחירות 2024 בצורה שונה מאשר בעבר

"אני מעודדת יום אחד ומיואשת למחרת" – מגדירה פרשנית התקשורת הוותיקה של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, הפורשת מן העיתון לאחר שש שנים ומן העיתונות לאחר 42 שנה לטובת הוראה באוניברסיטת דיוק ופרסום ספר זכרונות ולקחים. בטור האחרון שלה בעיתון טוענת סליבאן, כי המרוץ הבא לנשיאות יהיה מבחן אמיתי לתקשורת האמריקנית מבוססת העובדות.
הבשורות הטובות: התקשורת עברה דרך ארוכה מאוד במציאת הדרך לסקר את התנהגותם מסכנת הדמוקרטיה של דונלד טראמפ ובני בריתו, כולל סייעניו בתקשורת הימנית. כעת יש דיווחים רבים המתייחסים ל"מכחישי בחירות" ושימוש נרחב בשורש שק"ר לתיאור טענותיו של טראמפ. התקשורת גם מוכנה להודות במה שהיה חייב להיות ברור לפני זמן רב: טראמפ איננו דמות פוליטית רגילה והוא לעולם לא יהפוך למדינאי אחראי. התפתחות מעודדת נוספת היא החלטתם של כמה אמצעי תקשורת, כולל הפוסט, להתמקד באיומים על נגישות ההצבעה ובפוליטיזציה של מערכות ההצבעה.
למרות זאת, סליבאן מודאגת שמא אין די בכך. העיתונאים אינם יכולים להתמודד לבדם עם האיומים על הדמוקרטיה, אך עליהם לעשות יותר. ג'ונתן קרל, כתב בכיר של ABC, התייחס אשתקד לבעייתיות העתידית של סיקור קמפיין טראמפ: "כיצד אתה מסקר מועמד שלמעשה הוא אנטי-דמוקרטי? איך אתה מסקר מועמד שמתנגד גם למועמד המפלגה הדמוקרטית וגם נגד המערכת הדמוקרטית שמאפשרת זאת?".
שאלה עמוקה יותר היא האם אמצעי התקשורת יוכלו להשתחרר מהרגליהם – האהבה לעימות הפוליטי, ההתמכרות לבחירות כאל מרוץ סוסים – כדי להתמודד בצורה יעילה עם אתגרים אלו. לטובת הדמוקרטיה, הם חייבים לעשות זאת. ברור שאסור להם להפוך לסוכני המכירות של יריבו של טראמפ, אבל הם צריכים להיות מוכנים להראות לקוראיהם, צופיהם ומאזיניהם שבחירה בו תהיה מסוכנת. זהו קו דק.
דבר אחד ברור, סבורה סליבאן: אי-אפשר לסקר נאומים, עצרות ועימותים – ליבת סיקור הקמפיין – בדרך המקובלת. יהיה צורך להסתמך פחות על שידורים ישירים ויותר על דיווח המספק הקשר מועיל. לדעתה, בדיקת עובדות בזמן אמת היא בעלת ערך מוגבל. מוטב לחכות עד לאחר סיום האירועים, ואז להציג אותם בחבילה הכוללת דיווח מדויק העוטף אותם. עיתונאים פשוט אינם יכולים להרשות לעצמם להיות רמקולים. הם חייבים להיות דוברי אמת מסורים, להשתמש בשפה ברורה, לתת הקשר נרחב ולמסגר את הדברים כדי להעביר את האמת.

למסגר בצורה נכונה ולהסביר מדוע
אין מחיר לתמיכה כזאת [צילום: מרי אלטפר, AP]

למשל: לאחרונה הודיע מושל פלורידה, רון דה-סנטיס [מועמד רפובליקני אפשרי בולט] על צעדים נגד הבעיה האיומה של הונאת בחירות; למעשה, מדובר במקרים בודדים ונדירים, אך טראמפ ותומכיו טוענים שזה מה שמנע ממנו את הניצחון. סוכנות AP דיווחה כלשונה על מסיבת העיתונאים בה הודיע על צעדים פליליים נגד 17 איש שהצביעו שלא כחוק ב-2020. לעומת זאת, ניו-יורק טיימס הוסיף את ההקשר: 11.1 מיליון מתושבי פלורידה הצביעו אז לנשיאות, וציין שאין כל הוכחה לכך שמדובר בבעיה נרחבת בפלורידה או במקום כלשהו בארה"ב.
על אמצעי התקשורת גם להסביר בצורה קבועה לצרכניהם מדוע הם נוהגים בצורה מסוימת. למשל: שנאום אינו מועבר בשידור חי לא משום שהם משתייכים לצוותו של המועמד האחר, אלא משום שאינם עוסקים בהפצת שקרים.
אם טראמפ יתמודד, הוא יביא איתו את הרוב המכריע של המפלגה הרפובליקנית. על כך צייץ אנדרו לוס, עורך בכיר בפייננשל טיימס: "סיקרתי אידיאולוגיות קיצוניות ואלימות ברחבי העולם. מעולם לא נתקלתי בכוח פוליטי יותר ניהליסטי [שולל ערכי יסוד], מסוכן ובזוי כמו המפלגה הרפובליקנית הנוכחית. שום דבר שמתקרב לזה". הגנרל מייקל היידן, ראש ה-CIA בממשל ג'ורג' בוש הבן, הוסיף שתי מילים: "אני מסכים".
המרשם של סליבאן, בתור התחלה בלבד, הוא פחות סיקור חי של הקמפיין, יותר מסגור של ההקשר והאמת, והתבטאויות ברורות של בכירי התקשורת לגבי מה שמוטל על כפות המאזניים ומדוע הסיקור שונה מאשר בעבר. אפשר לעשות זאת בצורות שונות: הערות של העורכים בשולי הידיעות, מאמרים של הבכירים שיוצגו בצורה קבועה באתרים, הופעות פומביות ועוד.
אפילו אם התקשורת מבוססת האמת תעשה עבודה מושלמת – וזה אינו סביר – היא לא תוכל להתחרות בתקשורת מוליכת השולל של הימין, במיוחד פוקס ניוז, והשירות הרצוף שהיא מעניקה לטראמפ ובני בריתו. מגישים של זמן צפיית השיא כמו טאקר קרלסון, לאורה אינגרהם ושון האניטי הם כבדי משקל. אין סכום בו יכול מועמד לקנות תמיכה כזו. לכן, סליבאן מקווה שבכירי כלי התקשורת חושבים היטב כדי לצאת מהשיטות הרגילות כאשר מסע הבחירות לנשיאות מתקרב. זו לא תהיה התמודדות רגילה, הסיכונים גבוהים והתקשורת חייבת לעשות זאת נכון.

תאריך:  23/08/22   |   עודכן:  23/08/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשכחו מן השידורים החיים של הקמפיין בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אוקראינה מחזיקה מעמד ואף עשויה לנצח, אך הסכנות מפני התדרדות נוספת - עד כדי שימוש שגוי בנשק גרעיני - עודן מרחפות, מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: המסמכים הוחזרו ברובם רק לאחר דרישת הארכיון הלאומי ובעקבות צו שהוציא משרד המשפטים - אך נוספים התגלו בפשיטת ה-FBI    צילומי אבטחה ממאר-א-לאגו תיעדו תנועת מסמכים מן המרתף בהם הוחזקו
איתמר לוין
פייסבוק וטוויטר מסרבות לשנות את מדיניותן בנוגע לתכנים כוזבים ביחס לבחירות 2020; מאות רפובליקנים משתמשים בהן להפצת השקר הגדול - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח את עיקרי המדיניות הכלכלית של רישי סונאק וליז טראס וצופה שהשמרנים אוהבי הסיכונים יילכו על טראס - וייתכן שזו תהיה הבחירה הנכונה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדוע מסביר כריסטופר ריי, מינוי של טראמפ, אינו מגיב על המתקפות חסרות התקדים בעקבות הפשיטה על מאר-א-לאגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il