למשל: לאחרונה הודיע מושל פלורידה, רון דה-סנטיס [מועמד רפובליקני אפשרי בולט] על צעדים נגד הבעיה האיומה של הונאת בחירות; למעשה, מדובר במקרים בודדים ונדירים, אך טראמפ ותומכיו טוענים שזה מה שמנע ממנו את הניצחון. סוכנות AP דיווחה כלשונה על מסיבת העיתונאים בה הודיע על צעדים פליליים נגד 17 איש שהצביעו שלא כחוק ב-2020. לעומת זאת, ניו-יורק טיימס הוסיף את ההקשר: 11.1 מיליון מתושבי פלורידה הצביעו אז לנשיאות, וציין שאין כל הוכחה לכך שמדובר בבעיה נרחבת בפלורידה או במקום כלשהו בארה"ב.
על אמצעי התקשורת גם להסביר בצורה קבועה לצרכניהם מדוע הם נוהגים בצורה מסוימת. למשל: שנאום אינו מועבר בשידור חי לא משום שהם משתייכים לצוותו של המועמד האחר, אלא משום שאינם עוסקים בהפצת שקרים.
אם טראמפ יתמודד, הוא יביא איתו את הרוב המכריע של המפלגה הרפובליקנית. על כך צייץ אנדרו לוס, עורך בכיר בפייננשל טיימס: "סיקרתי אידיאולוגיות קיצוניות ואלימות ברחבי העולם. מעולם לא נתקלתי בכוח פוליטי יותר ניהליסטי [שולל ערכי יסוד], מסוכן ובזוי כמו המפלגה הרפובליקנית הנוכחית. שום דבר שמתקרב לזה". הגנרל מייקל היידן, ראש ה-CIA בממשל ג'ורג' בוש הבן, הוסיף שתי מילים: "אני מסכים".
המרשם של סליבאן, בתור התחלה בלבד, הוא פחות סיקור חי של הקמפיין, יותר מסגור של ההקשר והאמת, והתבטאויות ברורות של בכירי התקשורת לגבי מה שמוטל על כפות המאזניים ומדוע הסיקור שונה מאשר בעבר. אפשר לעשות זאת בצורות שונות: הערות של העורכים בשולי הידיעות, מאמרים של הבכירים שיוצגו בצורה קבועה באתרים, הופעות פומביות ועוד.
אפילו אם התקשורת מבוססת האמת תעשה עבודה מושלמת – וזה אינו סביר – היא לא תוכל להתחרות בתקשורת מוליכת השולל של הימין, במיוחד פוקס ניוז, והשירות הרצוף שהיא מעניקה לטראמפ ובני בריתו. מגישים של זמן צפיית השיא כמו טאקר קרלסון, לאורה אינגרהם ושון האניטי הם כבדי משקל. אין סכום בו יכול מועמד לקנות תמיכה כזו. לכן, סליבאן מקווה שבכירי כלי התקשורת חושבים היטב כדי לצאת מהשיטות הרגילות כאשר מסע הבחירות לנשיאות מתקרב. זו לא תהיה התמודדות רגילה, הסיכונים גבוהים והתקשורת חייבת לעשות זאת נכון.