X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ליברמן. המבוגר האחראי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
האם זהו ליברמן, 2022
נראה היה כי מן התחתיות צמח לו ליברמן אחר הוא הופיע כמנהיג אחראי, שחש חובה לשמור על כספי האומה ולא לבזבזם כפי שנהגה ממשלתו של בנימין נתניהו
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

האזנתי הלילה ברוב קשב לראיונו של שר האוצר אביגדור ליברמן עם קרן מרציאנו, וחשתי נבוך. שנים רבות לא העליתי על דעתי כי ייתכן שיגיע רגע כזה. לפתע מצאתי את עצמי מעוניין שקופת האוצר תופקד גם להבא בידיו של האיש הזה, ליברמן.
לפני שנים פרסמה עורכת הדין אביה אלף ספר ראוי שכותרתו "תיק ליברמן". היא הייתה ממונה על החקירה הפלילית נגדו. בסופו של דבר החליטו הממונים עליה לא להעמידו לדין, והיא התאכזבה. גם אני. אלף הודתה לי (ולאחרים) במבוא לספרה על שהייתי בין המסייעים בהתקנת כתב היד לדפוס ובהוצאת הספר לאור (כמובן, ללא תמורה).
אך הלילה נראה היה כי מן התחתיות צמח לו ליברמן אחר. הוא הופיע כמנהיג אחראי, שחש חובה לשמור על כספי האומה ולא לבזבזם כפי שנהגה ממשלתו של בנימין נתניהו; ונשמע ענייני, קר רוח. הזה ליברמן?
אין ספק כי הציע העלאה משמעותית בשכר המורים, וגם אם אינה מספקת יש בה יסוד למשא-ומתן השולל מכל וכל את הזכות המוסרית להשבית את מערכת החינוך. ליברמן גם הצביע על העיקר, שיש לאפשר גמול כספי למורים מצטיינים. זה אולי חשוב מכל.
עמדת ליברמן ייחודית. זמן קצר לבחירות והוא, בניגוד ליאיר לפיד וד"ר יפעת שאשא-ביטון, אינו מחניף להורים שמעוניינים בכניעת האוצר כדי שהילדים לא יישארו בבית. האם הפך ליברמן למבוגר האחראי בממשלה? האם שינה את התנהלותו שהייתה בעבר בלתי נסבלת ומעוררת מיאוס?
בוויכוח המרתק בין בית הלל לבין בית שמאי עלתה לפני כ-2000 שנים הסוגיה האקטואלית הבאה: האם להנהיג חינוך חינם לכל? בית הלל צידדו בלימוד בסיטונות. מפני שליסטים רבים הפכו בזכות הלימוד לצדיקים. האם ליברמן עבר הליך לימודי כזה?
הוא אינו פוחד מן הבוחר (כמה נאצות שמעתי עליו בשבועות האחרונים מפי נהגי מוניות מפני שהוא תובע מהם לעמוד בהתחייבותם ולהחזיר את דמי הקורונה שקיבלו כהלוואה מקופת המדינה). האם בעידן הפופוליזם עמדתו האמיצה תחזקו או תחלישו? אין לדעת. אך אני רוצה אותו או שכמותו בראש משרד האוצר.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/08/2022   |   עודכן:  22/08/2022
+חדשות 12: מימון מקרן גרמנית לבחירות המקדימות במרצ
23:22 22/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על-פי הדיווח, כספים מקרן הקשורה למפלגת השלטון בגרמניה משמשים למימון מועמדים במפלגה דרך עמותה  ▪  הקרן, המפלגה והעמותה מכחישים

עמדת הצבעה של מרצ [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מדוע הליכוד לא עותר לבג"ץ
22:45 22/08/22  |  יואל ישורון   |   לרשימה המלאה

הליכוד משדר למערכות אלה כי השער ריק והם יכולים לשחק בו באין מפריע. הכלל המנחה חייב להיות - Win" "Win situation. לאמור, לעתור בכל מקרה

הליכוד, הבחירות לכנסת [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+אפקט אמיתי פורת: הבית היהודי דורשת לקבל את האות ב'
20:17 22/08/22  |  עידן יוסף

יממה לאחר הודעתם של איילת שקד ויועז הנדל על הצבתו במקום השלישי ברשימת הרוח הציונית של אמיתי פורת הסרוג, והתרחקות הסיכויים לריצה משותפת עם הבית היהודי בראשות יוסי ברודני, דורשת הבית היהודי מהרוח הציונית להודיע לה על מחר בשעה 11 בבוקר, כי היא מחזירה לה את האות ב' בפתק ההצבעה, לאחר שלטענתה הסכימה להשאיל לה את האות רק לצורך ההתמודדות בבחירות לכנסת ה-24.

+מיקי לוי קטע את חופשת עובדי הכנסת כדי לסדר לעצמו חופשה
20:10 22/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת ניצל את סמכותו לכנס את ועדת הכנסת במהלך הפגרה תוך שהוא מביא למשכן כ-20 עובדים  ▪  לוי יכול להקדים את הדיון לשבוע שעבר או לדחותו לתחילת ספטמבר, אך רצה שהוועדה תאשר גם את חופשתו הפרטית

מיקי לוי. יוצא לחופשה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+העבודה רומזת לאפשרות שלא ישוריין ביטחוניסט במפלגה
17:50 22/08/22  |  עידן יוסף

תחת הכותרת בואו נדבר על ביטחון, מפרסמת העבודה סרטון תעמולה חדש, שבו היא מבקשת להגדיר מחדש את מושג הביטחון, ולכלול בו גם נושאים שאינם ביטחוניים, לרבות נושאים כלכליים וחברתיים.
נראה כי בכך רומזת היו"ר מרב מיכאלי לאפשרות שלא תשריין ברשימה דמות עם רקע ביטחוני, בדומה למפלגות אחרות בגוש השמאל-מרכז.

+כל ויתור במו"מ על הגבול הימי עם לבנון דורש את אישור הכנסת
11:54 22/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במכתב חריף ששלחו לרה"מ הם מזכירים כי על-פי חוק יסוד - כל שינוי שחל בקו הגבול של ישראל, יאושר ברוב של 80 ח"כים או שיובא למשאל עם"  ▪  הממשלה שבראשותכם הינה ממשלת מעבר - הממשלה אינה מוסמכמת לחתום על הסכם הכולל שינוי לרעה בקו הגבול הימי של ישראל"

גבול ימי ישראל-לבנון [צילום: משרד התשתיות הלאומיות]
+משילות, משילות ועוד פעם משילות
11:41 22/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

על כישלון חוסר המשילות חתומים כמעט כל ראשי ממשלות ישראל, ולכן גם לתהליך השיקום, והחזרת המשילות יידרש זמן, משאבים, כוח ובעיקר רצון ונחישות

+ח"כ שירלי פינטו מצטרפת למחנה הממלכתי
11:29 22/08/22  |  מירב ארד

חברת הכנסת שירלי פינטו שכיהנה בכנסת האחרונה מטעם מפלגת ימינה, מצטרפת למחנה הממלכתי. עד לאחרונה ניהלה ח"כ פינטו מגעים גם עם יש עתיד. ח"כ פינטו תוביל את קידום אנשים עם מוגבלות במפלגה. טרם ידוע באיזה מקום תשובץ ברשימה.
ח״כ שירלי פינטו: "אני שמחה על הצטרפותי למחנה הממלכתי והובלת המטה לאנשים עם מוגבלות.
אני מודה ליו״ר המחנה שר הביטחון בני גנץ ולשר המשפטים גדעון סער על האמון.אני יודעת שהמחנה בראשות גנץ תביא לאחדות ויציבות שלטונית שישראל כל-כך זקוקה לה, תשרת את כל חלקי העם ו1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות. קדימה לעבודה!"

[צילום: אלעד מלכה]
+הסכם עודפים נחתם בין יש עתיד והמחנה הממלכתי
10:07 22/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נציגי המפלגות: "נעשה הכל להקים ממשלה שתמשיך לעבוד בשביל הציבור"  ▪  במערכת הבחירות הקודמת חתמה יש עתיד על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו

בועז טופורובסקי ואיתן גינזבורג חותמים על הסכם העודפים [צילום: דוברות המחנה הממלכתי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
מירב ארד
במכתב חריף ששלחו לרה"מ הם מזכירים כי על-פי חוק יסוד - כל שינוי שחל בקו הגבול של ישראל, יאושר ברוב של 80 ח"כים או שיובא למשאל עם"    הממשלה שבראשותכם הינה ממשלת מעבר - הממשלה אינה מוסמכמת לחתום על הסכם הכולל שינוי לרעה בקו הגבול הימי של ישראל"
עמנואל בן-סבו
על כישלון חוסר המשילות חתומים כמעט כל ראשי ממשלות ישראל, ולכן גם לתהליך השיקום, והחזרת המשילות יידרש זמן, משאבים, כוח ובעיקר רצון ונחישות
מירב ארד
נציגי המפלגות: "נעשה הכל להקים ממשלה שתמשיך לעבוד בשביל הציבור"    במערכת הבחירות הקודמת חתמה יש עתיד על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו
עידן יוסף
איתמר בן-גביר: "רגע היסטורי לציונות הדתית"    אליהו: "בשורה לחיבור קהלים מכל החוגים והמגזרים שבאים להיכנס תחת הדגל של אהבת התורה, אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל"
עידן יוסף
מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר תקף בהכרזתו על הצטרפות לרוח הציונית את מפלגות הימין, והאשים אותן בהעדפת בדלנות, זהות שבטית ומאבקי כוח פרסונליים-פוליטיים    השר הנדל: הציונות הדתית - חבורה שעסוקה בהפצת שנאת חינם    שקד: הממשלה הנוכחית הייתה יותר ימנית מקודמותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il