X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. חייב להיות גדול [צילום: אוהד צוויגנברג]
הערות על 4 סקרי מנדטים
הנצחון או ההפסד הוא על הקשקש לכן, צימצום פער ההצבעה בין השמאל לימין (9% לטובת השמאל בבחירות האחרונות) הינו קריטי ויכול להתרחש רק בכך שכל הליכוד יסתער על השטח

גוש הימין - עלייה מול סכנה
א. גוש הימין בשני ערוצים חוצה את רף 60 המנדטים ומגיע ל-61 ובערוץ 11 הוא מגיע ל-60. המדובר במגמת עלייה ברורה של גוש הימין מ-53 ל-60 וכבר 61 מנדטים (מעל 15%). זו כבר מגמה ברורה של התחזקות גוש הימין אל ה-61.
ב. בצלאל סמוטריץ' ואימר בן-גביר מתעתעים בסקרים. ללא קשר לכך שבהצבעה אסטרטגית הליכוד עם בנימין נתניהו יתחזק על חשבון הציונות הדתית ועוצמה יהודית, ריצה בנפרד של סמוטריץ' ובן-גביר מסכנת באופן ממשי את סמוטריץ' ואת גוש הימין כולו.
ג. בשני סקרים נמצא סמוטריץ' לראשונה על הקשקש. עם 4 מנדטים בסקר של רוני חסיד בכאן 11 ו-2.8 מנדטים אצל מנו גבע בסקר ערוץ 12.
ד. הטענה של בן-גביר, ששיריונו של עמיחי שיקלי ברשימת "הציונות הדתית" של סמוטריץ, יחזק את סמוטריץ' - אין לה על מה לסמוך. אין חיה כזו "ימין רך". הנטייה היא לכיוון בן-גביר וזה יסתיים בכך שסמוטריץ' לא יעבור את אחוז החסימה והימין יגמור מתחת ל-60.
ה. אני עדיין סבור כי בסקרים האינטרנטיים המפלגות החרדיות לא באות לידי ביטוי מלא. ש"ס ואגו"י מקבלות יחד 15 מנדטים ב-3 סקרים ו-16 מנדטים בסקר של דירקט פולס בערוץ 14. אחוז ההצבעה במגזר החרדי יהיה גבוה מהממוצע הארצי והן יגיעו ל-16 ואפילו 17 מנדטים יחד.
גוש השמאל - מפלגות הלווין בסכנה
א. הקרב היותר מעניין והיותר מסוכן בגוש השמאל הוא, שיש בין 3 ל-4 מפלגות לווין על הקשקש - מרצ, רע"ם, העבודה וישראל ביתנו הנעות בין 4 ל-5 מנדטים ברוב הסקרים.
ב. הרוח הציונית של אילת שקד ובאופן קונסיסטנטי לא עוברת ולא תעבור את אחוז החסימה.
ג. בממוצע הסקרים רשימתו של יאיר לפיד והמחנה הממלכתי של בני גנץ וגדי איזנקוט הם יחד על 35 מנדטים. אני מעריך שהירידה של המחנה הממלכתי לא נעצרה. הירידה תהא גם מתחת ל-10. לפיד יתחזק על חשבונו.
ד. הסקרים לפיהם מרצ מעל אחוז החסימה, ואפילו 5 ובסקר אחד 6 מנדטים, מחזקים את הטענה שלא יהיה איחוד בין העבודה למרצ.
ה. על ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן כתבתי אמש כי גם היא נמצאת בסכנה על-אף שהיא נראית מתייצבת על 5 מנדטים. להערכתי, ממבו של ליברמן גרוע מהסקרים.
סוף דבר
נתניהו יהיה חייב ב-70 יום שנותרו לבחירות להבטיח:
א. שסמוטריץ' ובן-גביר ירוצו יחד. שאם לא כן גוש הימין מסתכן שלא יגיע ל-61.
ב. לחרוש ולכבוש את מעוזי הליכוד. הנצחון או ההפסד הוא על הקשקש. לכן, צימצום פער ההצבעה בין השמאל לימין (9% לטובת השמאל בבחירות האחרונות) הינו קריטי ויכול להתרחש רק בכך שכל הליכוד יסתער על השטח.
ג. ולפיד? לפיד חייב להיות גדול באופן משמעותי מגנץ (וזה אכן יקרה). אבל, להתפלל שכל מפלגות הלווין בגוש יעברו את אחוז החסימה. אם חוץ מאיילת שקד עוד אחת לא תעבור - לפיד מאבד את השלטון בוודאות.

פורסם בדף הפייסבוק של יואל ישורון
הכותב מרצה למדעי המדינה המכללה האקדמית אשקלון.
תאריך:  25/08/2022   |   עודכן:  25/08/2022
+"זה מסוכן שמרצ והעבודה לא יתאחדו"
15:24 25/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הזהיר מהתוצאה: "זה יחזיר את נתניהו ובן-גביר"  ▪  לדבריו, "בכל הסקרים שבהם נתניהו הביא 61 זה בגלל שאחת ממפלגות השמאל לא עברה"  ▪  טען כי "מצבה של ישראל טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי"

לפיד. מזהיר מהשלכות פוליטית [צילום: אוהד צוויגנברג]
+מי אתה בצלאל סמוטריץ
14:37 25/08/22  |  מוטי פלד   |   לרשימה המלאה

פרשנים שונים משמאל ומימין מנסים לפרשן את המהלכים האישיים והציבוריים, לא תמיד בהצלחה, לעיתים תוך כדי העברת מסרים שהם הנדסת תודעה  ▪  כל זה גורם לי לתהות האם סמוטריץ' הוא הבנט החדש?

סמוטריץ'. הבנט החדש [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+איילת שקד – כן ולא
14:02 25/08/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

איילת – למה בעצם לא! איילת - למה בעצם כן!  ▪  דווקא פעילות לאומית חשובה שלה עברה תחת הרדאר התקשורתי והציבורי, ואינה מוכרת לציבור  ▪  זהו מאבקה הבלתי נלאה לסכל את הצטרפות ישראל ל'אמנת איסטנבול' - אמנה מסוכנת לאופיה היהודי של המדינה

שקד. בכוחות עצמה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הכל זמני
13:20 25/08/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?

נתניהו. מזועזע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נדחתה עתירת יש עתיד נגד הסרטון של התעמולה של הליכוד
13:06 25/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בסרטון שהופץ שולבו קטעי קריינות ותמונות של ראש הממשלה לפיד ופוליטיקאים נוספים לצד תמונות של יו"ר הרשות הפלשתינית  ▪  השופט עמית דחה את עתירה וקבע כי "גם אם אין הדעת נוחה מכך, אין לראות בכך משום איסור הפרעה לתעמולת בחירות"

רה"מ לפיד. לא נפגש עם בכירים ברש"פ
+האם גנץ הפך להיות בלפור לפלשתינים
12:10 25/08/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

באחרונה התברר כי גנץ אישר לפלשתינים לבנות אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, קרי בשטחים שמעולם לא הורשו הפלשתינים לבנות בהם

גנץ. אשרנו... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המחנאות בליכוד: יוסי דגן עשה סולחה בין שטרית לעטיה
11:53 25/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שתי חברות הכנסת הוזמנו ללשכת ראש מועצת שומרון והתפייסו  ▪  עטיה על שטרית: "כל אחת טובה בתחום שלה, נשתף בע"ה פעולה מלאה"  ▪  שטרית על עטיה: "היא חברת כנסת פעילה, יוזמת; עובדת ומשקיעה רבות למען עם ישראל, ארץ ישראל ומסורת ישראל"

עטיה, דגן ושטרית [צילום: רועי חדי]
+גולדקנופף: נלך אך ורק עם הימין בראשות בנימין נתניהו
11:23 25/08/22  |  עידן יוסף

מועמד אגודת ישראל לכנסת הרב יצחק גולדקנופף מבהיר: "הפרסום הבוקר ברדיו 103FM, ולפיו אמרתי שנחשוב ללכת עם גנץ אם לנתניהו לא יהיו 61 הוא שקר וכזב, והוצאת דברים מהקשרם. הדברים מעולם לא נאמרו. נלך אך ורק עם הימין בראשות בנימין נתניהו".

+התקווה של האזרחים הערבים ישראלים
11:12 25/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אני חלוק על הסבורים כי השתתפותה של סיעה ערבית, רע"ם, בממשלה על-פי קווי יסוד ברורים הם ניסוי שכשל  ▪  לכישלון הממשלה הנוכחית סיבות רבות ומגוונות

עבאס. שילם מחחיר [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+מפלגת מחנה ותיקי ישראל נרשמה אצל רשמת המפלגות
10:25 25/08/22  |  עידן יוסף

אצל רשמת המפלגות נרשמה רשימת "המחנה למען אזרחים ותיקי ישראל", שבין מייסדיה אבי שקד ויורם דורי. על שמה של המפלגה עשויות להיות השגות מצד רשימת המחנה הממלכתי, בשל כפילות השם.
מטרות המפלגה הן: א. מהפך דרמטי במצבם ובמעמדם הכלכלי של האזרחים הוותיקים; ב. הגדלת קצבת האזרח הוותיק ל-10,000 ש"ח לחודש לפחות; ג. הכללת מלוא עלויות (100%) הטיפולים הסיעודיים בסל התרופות; ד. פטור מתשלום על תרופות לבני 67 ומעלה.

+בכירים ביש עתיד: נשאב קולות ממרצ ומהעבודה - להכריח אותן להתאחד
10:07 25/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גורמים במפלגה אומרים כי המטרה היא לגדול על חשבון המפלגות, גם אם במחיר של הורדתן מתחת לאחוז החסימה  ▪  גלאון: "יש לנו חסינות מפני הקשית של לפיד"  ▪  בסקרים שפורסמו אמש בערוצי הטלוויזיה קיבלה מפלגת העבודה חמישה מושבים, ומרצ בין ארבעה לשישה

לפיד. ישתה קולות ממיכאלי? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שלושה רבעים מהערבים לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון
08:55 25/08/22  |  עידן יוסף

פרשן חדשות 12 מוחמד מג׳אדלה ברדיו 103: ״סקר שנערך לפני כשבועיים מציג ש-75% מהחברה הערבית כבר לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערות על 4 סקרי מנדטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דרוש קיר ברזל
באום  |  25/08/22 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
גורמים במפלגה אומרים כי המטרה היא לגדול על חשבון המפלגות, גם אם במחיר של הורדתן מתחת לאחוז החסימה    גלאון: "יש לנו חסינות מפני הקשית של לפיד"    בסקרים שפורסמו אמש בערוצי הטלוויזיה קיבלה מפלגת העבודה חמישה מושבים, ומרצ בין ארבעה לשישה
עידן יוסף
הבחירות המקדימות בציונות הדתית ובמרצ, כמו גם ההתפלגות של איתמר בן-גביר, מטלטלים את הסוקרים וגורמים לאי-בהירות בתנודת דעת הקהל בכל הקשור למפלגות הימין    גוש נתניהו נע בין 58 ל-61
עידן יוסף
שר הביטחון פרסם את תמונותיו עם חיילים וקציני צבא בעמודיו הפרטיים    יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה לו למחוק לאלתר את הפרסומים
רפי לאופרט
מבחינה דמוקרטית, ה"ליכוד" הוא המערכת המפלגתית הגדולה, הנכונה והטובה ביותר בישראל והעומד בראשה לא קנה את מקומו בכסף או בזכות אבות. כל עוד זה המצב, אין לי שום טענה כלפי חברי ה"ליכוד" על שהם נוהים אחריו, מגבים אותו ומעוניינים שימשיך להנהיגם מול כוונות יריביהם לבצע מהפך פוליטי באמצעות קנוניות משפטיות או מניפולציות מכל סוג אחר
מירב ארד
הודיע כי מסכים לריצה משותפת למען גוש הימין, ומציע רשימה שוויונית ומאוחדת    בן-גביר פנה לסמוטריץ': ונוכל לחגוג עוד הערב את האחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il