X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ריאן. איתותים סותרים [צילום: אנדרו הרניק, AP]
וושינגטון פוסט בין הישגים עיתונאיים לבעיות פיננסיות
ניו-יורק טיימס מדווח על הפסד צפוי לעיתון בשנה הנוכחית ועל ירידה במספר המנויים, למרות המאמצים להרחיב את תחומי הכיסוי הפוסט מכחיש שבכוונתו לצמצם את מספר המשרות במערכת וצופה הצלחה כספית

בתשע השנים שחלפו מאז רכש ג'ף בזוס את וושינגטון פוסט, העסקים פרחו. מיליוני קוראים רכשו מנוי דיגיטלי ומספר העיתונאים הוכפל לכ-1,000. אבל בשנה האחרונה, מדווח ניו-יורק טיימס, מורגש קיפאון. קצב החדשות המסחרר של עידן דונלד טראמפ הסתיים, קוראים פנו למקומות אחרים ונסיונו של העיתון להרחיב את תחומי הכיסוי לא היווה פיצוי מספיק.
הפוסט צפוי לסיים את 2022 בהפסד לאחר שנים של רווחיו, ומספר המנויים הדיגיטליים ירד מן השיא של 3 מיליון בסוף 2020. ההכנסות מפרסום דיגיטלי ירדו במחצית הראשונה של השנה ב-15% ל-70 מיליון דולר. המנכ"ל והמו"ל, פרד ריאן, שוחח בשבועות האחרונים עם ראשי המערכת על האפשרות של קיצוץ 100 משרות עיתונאיות, אולי באמצעות הקפאת גיוסים במקום עובדים פורשים.
מערכת הפוסט ממשיכה להיות אחד הגורמים המצליחים ביותר בארה"ב, מדגיש הטיימס. השנה זכה העיתון בפרס היוקרתי ביותר – פרס פוליצר לשירות הציבור, על סיקור אירועי 6 בינואר. בשנים האחרונות הוא פתח מרכזים בסיאול ובלונדון כדי לאפשר עריכה מסביב לשעון והשקיע בסיקור של תחומים כמו טכנולוגיה אישית, אקלים ובריאות.
גופי תקשורת רבים סבלו מירידה במספר הקוראים לאחר סיום כהונתו של טראמפ, אך שני המתחרים הגדולים של הפוסט – וול סטריט ז'ורנל (הימני) וניו-יורק טיימס (הליברלי) – דווקא רשמו עלייה במספר המנויים. הירידה בפוסט גורמת לתסכול בעיתון, וחלק מן המנהלים הבכירים חוששים שמא ריאן – מינוי של בזוס – אינו פועל בצורה החלטית די הצורך כדי להרחיב את הסיקור.
דיברו על רכישת AP, אקונומיסט או גארדיאן
אחרים מודאגים מכך שהחברה הפסיקה את מאמצי השיווק שלה; משרדי הפרסום אוגילבי ובודהה-ג'ונס נשכרו כדי להכין מסעות פרסום, אך חלקם לא בוצעו. לדברי אחד המקורות, העיתון גם נטש מסע מיתוג שנועד להבליט את תחומי הסיקור החדשים שלו. במקביל הופסקו הדיונים על האפשרות לרכישת גוף תקשורת גדול אחר; השמות שעלו בהם היו סוכנות הידיעות AP והעיתונים הבריטיים אקונומיסט וגארדיאן.
התמקדותו של ריאן בתפוקה ובנוכחות במערכת גם היא מקור למתחים. הוא אמר לעמיתיו, כי רבים מן העובדים העיתונאיים אינם מספקים תפוקה מספקת ויש לנהל אותם טוב יותר. ריאן הכניס לשימוש אמצעי בקרה על הנוכחות הפיזית במערכת ולחץ על העובדים לחזור אליה לאחר הקורונה, לפחות שלושה ימים בשבוע. רבים מבכירי העיתון ובהם העורכת הראשית, סאלי באזבי, אומרים שנחוצה סבלנות ושהסיקור המורחב של העיתון ימשוך בסופו של דבר קוראים חדשים ויוביל להצלחה פיננסית. באזבי אומרת שלמערכת עומדות להתווסף 150 משרות ושיש לגוון את כוח האדם בה.
בזוס – מייסד אמזון ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם – הדגיש את חשיבותה של העצמאות המערכתית. לצד זאת, הוא ביקר לעיתים תכופות בעיתון בשנים שלאחר הרכישה, עד שהקורונה גרמה לו להתרחק. בזוס ניהל שיחות זום וטלפון שבועיות עם ראשי העיתון, אך כיום הן תכופות פחות והבכירים נוסעים אליו לסיאטל. עם זאת, בזוס עודנו מעורב, בעיקר בעת קביעת תקציבו של העיתון; הוא סירב להגיב והעיתון הכחיש בתוקף את הטענה לפיה הוא פחות מתעניין במתרחש בו.
חלק ניכר מן ההחלטות מתקבלות בידי ריאן בן ה-67, לשעבר עובד בממשל רייגן והעורך הראשי של האתר פוליטיקו, אותו הביא בזוס ב-2014 במקומה של קתרין וייוורת' – בת למשפחת גראהם, הבעלים הקודמים. כבר בקיץ 2016 הכינו בכירי העיתון תוכנית להרחבת הכיסוי מעבר לתחום הפוליטי, אך היא הושעתה עם נצחונו של טראמפ. הצורך להרחיב את הכיסוי אל מחוץ לענייני וושינגטון שב והפך לדחוף בשנה האחרונה, אם כי לדברי הטיימס – ריאן סיפק איתותים סותרים בשאלה כמה רחוק הוא רוצה ללכת.
הפוסט אומר בתגובה, כי הוא דווקא שוקל להגדיל את מספר עובדי המערכת ושהנתונים על ההכנסות מפרסום דיגיטלי אינם התמונה במלואה. העיתון מזכיר, כי ריאן קידם השקעות ופעולות למשיכת קוראים צעירים יותר, וכי השקעות אלו הן חלק ממפת הדרכים האסטרטגית אשר תניב בשנים הקרובה תשואה חיובית הן בתחום המנויים והן בתחום הפרסום.

תאריך:  01/09/22   |   עודכן:  01/09/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וושינגטון פוסט בין הישגים עיתונאיים לבעיות פיננסיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אקונומיסט טוען שכוח התימחור של החברות הגדולות, בדרך כלל מושג שלילי, מאפשר להן למנוע גלישה של המשק למיתון    ייתכן שבסופו של דבר ה"פד" יגרום למיתון כדי להילחם באינפלציה, אבל זה לא יהיה קל
איתמר לוין
המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב קבעה שמכוניות הבנזין מן הכבישים עד 2035 והיא עשויה לסחוף אחריה שליש משוק הרכב החדש בארה"ב    וושינגטון פוסט סבור שלמרות הבעיות שנותרו, זוהי סיבה של ממש לאופטימיות
איתמר לוין
חוקרי פרשת המסמכים חושדים כעת גם שטראמפ ואנשיו ניסו לשבש את החקירה, וזאת במקביל להתמקדות משרד המשפטים במעשיו של טראמפ סביב אירועי 6 בינואר    ניו-יורק טיימס על ההחלטות הקשות שבפני השר
איתמר לוין
לצד אנקדוטות כמו חשיפת שרידי עבר בנהרות מתייבשים, בחלקים נרחבים בעולם - במיוחד בדרום אסיה - מדובר באסונות הפוגעים בעשרות מיליונים    הפניקה סביב האנרגיה רק מחמירה את המשבר, מציין וושינגטון פוסט
איתמר לוין
משרד המשפטים האמריקני הגיש לבית המשפט בפלורידה תמונה של המסמכים, לצד תיאור של הנסיונות הכושלים לקבל אותם בחזרה עוד לפני החיפוש במאר-א-לאגו    טוען: עלה חשד שהמסמכים מועברים ממקום למקום ברחבי האחוזה, תוך התעלמות מהדרישה להחזירם בחדר מאובטח עד השבתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il