X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. קטן עליו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
שריפה בזירת השוורים
הפופוליסט הגיע לשיא של החוצפה, של פייק ניוז, של הונאת הבוחרים וקהל מאמיניו הנוהים אחריו בניגוד לכל הגיון, כשטוף מוח מזוכיסט המסתכל על המענה אותו בעיניים מעריצות למרות העושק ואומר "אהבתי את אדוני"

יש מילה באנגלית שאין לה תרגום בעברית DESPICABLE. לפי גוגל זה בזוי, מאוס, נבזה, מנוול, נמאס. אבל זה לא זה, הייתי מתרגם - למטה מכל ביקורת, ראוי לגנאי מאין כמותו, מקומם עד אין קץ. בצרפתית - IGNOBLE. יש לנו כל מיני פוליטיקאים - ניצים מחרחרי מלחמה, יונים שמאמצים את נרטיב האויב, חרדים שמשאת נפשם להידמות לאירן, משיחיים שכמהים לבנות את הבית השלישי, ניאו ליברלים שרוצים הכל בשבילם וכלום בשבילנו. אבל יש קטגוריה מיוחדת הראויה לגנאי הכי גדול, כי כל האחרים מונעים מאידיאולוגיה, שגויה או לא תלוי בעיני המתבונן, אבל הם רוצים שיהיה טוב לצאן מרעיתם, ליהדות, לאויב, לפוליטרוקים, לפלוטוקרטים או לפלבאים.
הקטגוריה הבזויה ביותר היא הפופוליסטים, כבוריס ג'ונסון, בולסונרו, מנם, ברלוסקוני, טראמפ, ובתוכם - בדרגה הנמוכה ביותר שמור מקום כבוד למי שלא אזכיר בשמו, שרק מניע אחד יש לו - טובתו האישית ושיישרפו כולם. אלברטו מורביה האיטלקי כתב את ספר המופת "הקונפורמיסט", היינריך מאן כתב את פנינת הספרות הגרמנית "הנתין", המתארים את המאמינים במנהיגים ציניים ופופוליסטים, אך עדיין איש לא כתב ספר גנרי "הפופוליסט".
כי הפופוליסט הגיע לשיא של החוצפה, של פייק ניוז, של הונאת הבוחרים וקהל מאמיניו הנוהים אחריו בניגוד לכל הגיון, כשטוף מוח מזוכיסט המסתכל על המענה אותו בעיניים מעריצות למרות העושק ואומר "אהבתי את אדוני". הפופוליסט שורף בשיטתיות כל חלקה טובה במדינה. את המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט, הכנסת. משסה, משקר, שורף את המועדון ורדוף תסביך רדיפה שכולם רוצים ברעתו. אין לו עכבות, כל דבר כשר בריצת האמוק.
היינה אמר שמי ששורף ספרים ישרוף גם אנשים. לא קשה לנחש מה יקרה בתום מסע ההרס והשריפה. בגלל ש"תפרו" לו תיק הוא פורם את כל הנימים המאחדים את העם ומה שגרוע מזה הוא מצליח לגרוף אחריו חצי מהעם. חשבנו שכשיתבררו עומק השחיתות והנהנתנות של הפופוליסט בתיקי האלפים העם יתחלחל ויתנער ממנו בסלידה, מה עוד שרוב הנוהים אחריו הם אנשים קשי יום שמתקיימים חודש שלם בתקציב השמפניה והסיגרים ההדוניסטי.
הישרדות בלבד
חשבנו שקהל מאמיניו הניצי יקבל חלחלה כשיתבררו פרטי פרשת הצוללות שחתרו תחת ביטחון המדינה. חשבנו שמעמד הביניים יתקומם כשהוא משתק את המדינה כבר 4 שנים וקובר את הבריאות, החינוך, הרווחה והתשתיות. חשבנו שלפחות החרדים ההולכים אחריו למרות שאינו דתי ינטשו אותו כשבימי כהונתו מתו 45 מאנשיהם בגלל מחדלים של ממשלתו בה שולט תריסר שנים, כשהוא מתנער מכל אחריות, כשרק ההישרדות שלו לנגד עיניו.
אך הפופוליסט ממשיך באחיזת העיניים האופורטוניסטית שלו, ממשיך לשרוף, במסך עשן וממציא עתה שמכתבי האזהרה הם מזימה של הסמולנים שלא רוצים שייבחר איש ימין שיוביל אותנו ללה לה לנד, מעבר לענן ולאמת. הפופוליסט מביא אסון קודם כל לבוחריו, עם רצח מדינת הרווחה במדיניות הניאו ליברלית שלו, עם הכניעה שלו לחמאס והרטוריקה העקרה מול האירנים, עם הזנחת האתר במרון משיקולים פופוליסטים ואנטי בטיחותיים.
הפופוליסט רוכב על תסביכי רדיפה, פחדים ופונדמנטליזם של מצביעיו: חרדים 'קורבנות' הכופרים, רדופי טראומת הקיפוח, הטייקונים החוששים מתנועות המחאה, החרותניקים מסויטי אלטלנה, המתנחלים רדופי הסמולנים. יש כאלה שמכנים אותו מטורף, אך אין אדם שפוי יותר ממנו. המשחק שלו שקוף לחלוטין וברור לכולם, פרט לצאן מרעיתו. אם כבר אולי זה ב-דנ"א של חוקר יהדות ספרד, שהושפע מתרבות מלחמת השוורים של ספרד.
היידה ..., אולה ..., כל איום עליו הוא הודף כמטדור שהצליח להרוג את כל השוורים בארנה. שור הסיגרים - אולה, שור בזק וידיעות - אולה, שור הצוללות - אולה, שור ממשלת השינוי - אולה, שור אסון מרון - אולה. החרדים הצליחו לפרוס מעליו "ברכה" או קולט ברקים ששום דבר לא קורה לו. הקורונה קטנה עליו, הוא שיטה בבני גנץ, בגדעון סער, ביאיר לפיד, בנפתלי בנט, בעבודה, בערבים, במאמיניו, מפעיל את תיאטרון האבסורד כתיאטרון של מריונטות.
אין זאת כי בורא עולם מתנקם בנו על כי לא חזרנו בתשובה ושלח לנו את הפופוליסט. אך אסור להאמין שאם הוא יילך ייגמרו כל הצרות, כי הבעיה שלנו איננה הוא, אלא קונפורמיזם, פופוליזם, פונדמנטליזם, ובזה צריך לטפל!

תאריך:  31/08/2022   |   עודכן:  31/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שריפה בזירת השוורים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפרוטוקולים של הביביסטים
באום  |  31/08/22 18:38
2
איך עובדת השיטה הרל"בית?
עובד 1  |  1/09/22 16:41
3
נ.ב. - אפשטיין
עובד 1  |  1/09/22 18:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
"לא די להקים מדינה - חשוב מהי תודעת המדינה    לא די (אם עושים זאת) לדאוג לפועלים לתנאייי חיים אנושיים - חשוב מהי תודעת הפועלים    לא די ליצור שלום - חשוב מהי התודעה שלו"
מרדכי ליפמן
משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן!    אני משער לעצמי מה היה קורה היום, לו נתניהו אכן היה עכשיו, כראש ממשלה, מנסה ליצור קשר טלפוני עם ביידן, האם היו עונים לו או לאו? תהיו ישרים עם עצמכם ותענו לשאלה הזו לעצמכם
אלי אלון
המוזיקאי המלחין והמעבד אריה לבנון, מלווה את חיי התרבות מזה שנות דור והוא מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית    בימים אלה הוא חוגג 90 שנה להולדתו
יאיר נבות
באופן סמלי ואירוני למדי, גורבצ׳וב, הלך לעולמו בעת שיורש יורשו יצא למלחמת כיבוש נגד אוקראינה בניסיון להחיות משהו מתקופת ברה"מ, וברוסיה פנימה הוא משיב את הגלגל לאחור עם דיכוי פוליטי קשה של מתנגדים, פגיעה בזכויות אדם והשלטת אווירת פחד בקרב מבקריו
דן מרגלית
אירע אסון כה נורא מפני שהממשלה ראתה לנגד עיניה לא את התנא איש המערות המיסתורי אלא את הקלפי בבחירות לכנסת, ולקראתן לא רצה להכעיס את הציבור החרדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il