X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראס והמלכה היום [צילום: ג'יין בארלו, AP]
טראס תצטרך להיות ראש ממשלה דגולה כדי להיות טובה
וושינגטון פוסט מצביעה על הבעיות העצומות שבפני ראש ממשלת בריטניה הנכנסת, ומטיל ספק בהיתכנות של תוכניותיה האופטימיות - גם אם בדאונינג סטריט היא תהיה יותר פרגמטית

המלכה אליזבת מינתה (6.9.22) את ליז טראס לראש הממשלה ה-15 שלה ב-70 שנות מלכותה; כפי שהדברים נראים, ייתכן שהיא אינה האחרונה בימיה של המלכה בת ה-96 – מציין וושינגטון פוסט. סקרים מעלים שהיא נכנסת לתפקידה כאשר מפלגת הלייבור היריבה מצויה בעמדתה החזקה ביותר מזה עשור. רוב הבריטים צופים שהיא תהיה ראש ממשלה "גרועה" או "איומה"; רק רבע מהם סבורים שהיא תהיה טובה יותר מבוריס ג'ונסון, קודמה המפלג והשנוי במחלוקת.
טראס תתקשה להתמודד עם האופטימיות חסרת ההיגיון של ג'ונסון. שמים קודרים משקיפים על כהונתה מן הרגע הראשון, בעיקר בתחום הכלכלי: המלחמה באוקראינה, הנשורת של הברקזיט, תחזית למיתון כבד כבר מהחודש הבא, אינפלציה של 10% העלולה להגיע ל-15%. משבר אדיר ממדים בתחום יוקר המחיה גורר ירידה עצומה ברמת החיים. על-פי חלק מן ההערכות, שני שלישים ממשקי הבית עלולים לעמוד בסוף השנה בפני "עוני של דלק", דהיינו: יתקשו לממן את הוצאות החימום הגואות. לרוחבו של המשק מתרבים סכסוכי העבודה ויותר ויותר עסקים מושבתים.
אין ספק שמעמדה של בריטניה נפגע. רוב הניתוחים של השלכות הברקזיט מסיקים שהניתוק מאירופה פגע בכלכלתה, בשרשרת האספקה ובקשרי הסחר שלה. ניתוח של בנק סאקסו שפורסם בחודש שעבר קבע, כי משקיעים זרים מתייחסים לבריטניה יותר ויותר כאל מדינה מתפתחת ושהיא לא תוכל לחמוק בקלות ממיתון עמוק.
טראס מיקדה את הקמפיין בליבה של חברי המפלגה השמרנית. היא רואה נתיב היחלצות מצרותיה של בריטניה באמצעות הפחתת מיסים והגברת השימוש בפצלי שמן ובאנרגיה גרעינית. "נשבור את הגישה הישנה של מיסים והוצאה בכך שנתמקד בצמיחה ובהשקעות", כתבה השבוע בדיילי טלגרף. הרטוריקה הזאת ערבה לאוזני חברי המפלגה שבחרו בה, אך פחות משכנעת את הציבור הכללי לאחר 12 שנים רצופות של שלטון השמרנים.
בשמאל טוענים, ששלטונה של טראס יאופיין בקלישאות הלקוחות מכותרות הצהובון דיילי מייל. אפילו בכתב העת "ספקטטור", הנוטה לימין, נכתב שכלכלנים מטילים ספק בבטחונה של טראס לפיו די יהיה בכמה קיצוצי מס כדי להזניק מחדש את המשק הבריטי. הפרשן סם ליית' תהה, האם טראס תהפוך ל"ג'רמי קורבין של השמרנים" – אזכור למנהיג השמאלני של הלייבור, שמדיניותו הרדיקלית הובילה אותו לצמרת אך פגעה במפלגה במישור הלאומי.
ייתכן שהתרומה המרכזית של טראס תהיה סוג מסוים של אופורטוניזם פוליטי, מעיר הפוסט. בצעירותה היא הייתה חברת המפלגה הליברל-דמוקרטית שבמרכז לפני שהצטרפה למפלגה השמרנית; היא קראה לבטל את המלוכה לפני שעברה לתמוך בה; והצביעה בעד הישארותה של בריטניה באיחוד האירופי ולאחר מכן הפכה לתומכת ברקזיט נלהבת. כעת יש חששות מפני האידיאולוגיה הנוקשה שלה. עמדתה התקיפה נגד עצמאות סקוטית, אל מול היוזמה הגוברת שם לדרוש משאל עם בנושא, מכשירה את הקרקע להתנגשות עם הממשלה באדינבורו.
שר החוץ האירי, סימון קונוביי, הזהיר את טראס מיד לאחר בחירתה מפני מלחמת סחר מחודשת בין בריטניה לבין האיחוד האירופי, אם תמשיך לקדם תוכניות לשינוי ההסדרים בינה לבין צפון אירלנד כחלק מהברקזיט. מתוך רצון להבטיח את הזרימה החופשית של בני אדם וסחורות בין בריטניה לבין צפון אירלנד ומצד שני למנוע גבול בין הצפון לבין אירלנד החופשית, הממשיכה להיות חברה באיחוד, הסדרים אלו קבעו בדיקות מסוימות במעבר בין בריטניה לצפון; חלק מן השמרנים רואים בכך פגיעה בריבונותה של ארצם.
האמונה המקובלת כרגע אומרת כי טראס תאמץ תפיסה פרגמטית יותר לאחר שתיכנס לדאונינג סטריט 10 – אבל ניצבים בפניה אתגרים קשים במיוחד. הפוסט מצטט את רוברט שירמסלי, שכתב בפייננשל טיימס: "אין כסף, יש חשש ממשבר אמון בכלכלה הבריטית ועליה לשלוט במפלגה מרדנית. טראס תתקשה להיות אדון לגורלה. יהיה עליה להיות אחת מראשי הממשלה הדגולים ביותר רק כדי להיות ראש ממשלה טובה".

תאריך:  06/09/22   |   עודכן:  06/09/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראס תצטרך להיות ראש ממשלה דגולה כדי להיות טובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כלל בלתי כתוב מורה שלא לבצע פעולות חקירה סמויות ב-60 הימים שלפני בחירות    ניו-יורק טיימס: השאלה היא מה מעמדו של טראמפ בבחירות האמצע
איתמר לוין
גרמניה הקציבה סיוע בסך 65 מיליארד דולר, צרפת תעניק 26 מיליארד דולר, שבדיה הזרימה 23 מיליארד דולר לחברות האנרגיה - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
שופטת אותה מינה טראמפ נענתה לבקשתו למנות מפקח עצמאי שיבחן את המסמכים שתפס ה-FBI ואסרה זמנית להשתמש בהם לצורכי החקירה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט חוזר לפסק הדין המכונן בעניין ההקלטות של ניקסון וטוען, כי מאחר שהמסמכים המסווגים שנטל טראמפ הם חלק מחקירה פלילית - אין עליהם חסינות
איתמר לוין
חברות רבות הציבו את חג העבודה - החל היום -כתאריך היעד לפחות להפסקה חלקית של העבודה מרחוק שפרחה בזמן הקורונה    זה לא הולך בקלות, מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il