X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הערצה לבחורים קשוחים [צילום: מינדאוגאס קולביס, AP]
אוקראינה היא חזית במלחמות האמריקניות
פול קרוגמן טוען בניו-יורק טיימס שהערצתו של הימין האמריקני לפוטין קשורה לתפיסות יסוד - המתפוגגות באוקראינה

טאקר קרלסון, שדר פוקס ניוז, מתח ביקורת לפני שבועיים על מדיניותו של הנשיא ג'ו ביידן באוקראינה ובין היתר קבע: "לפי כל מבחן מציאותי, ולדימיר פוטין אינו מפסיד במלחמה באוקראינה אלא מנצח בה". קרסון המשיך וטען, כי ביידן תוך באוקראינה רק משום שהוא רוצה להרוס את המערב. העיתוי היה אומלל, מעיר חתן פרס נובל לכלכלה, פול קרוגמן, בניו-יורק טיימס: לאחר ימים אחדים יצאה אוקראינה למתקפת נגד, הגורמת לרוסים לא רק לסגת אלא גם לנוס בבהלה.
הקריסה הרוסית מאמתת את ההערכות של מומחי הגנה, הטוענים מזה חודשים שהנשק המערבי היטה את הכף לטובת אוקראינה, שצבאו של פוטין סובל ממחסור קשה בכוח אדם ושהוא סובל ממורל ירוד. על-פי ניתוחים אלו, הכוחות הרוסיים עשויים להגיע לנקודת שבירה, אך רק מעטים חושבים שהיא תגיע בקרוב ותהיה כה דרמטית.
קרלסון ואחרים מן הימין המתפקדים כלהקת המעודדות של פוטין אינם היחידים הסובלים מאשליות בדבר "הצלחות רוסיות". אבל מה שמייחד את אנשי MAGA (Make America Great Again) של דונלד טראמפ הוא תפיסת העולם, לפיה בחור קשוח זהה ליעילות. לטענת קרוגמן, מדובר בתפיסה ימנית נרחבת ומן הראוי לשאול מהו מקורה. רפובליקנים רבים מעריצים את פוטין זמן רב, וטראמפ עצמו המשיך לשבח אותו גם לאחר שפלש לאוקראינה. פוטין הוא רודן, אכזר והומופוב עם פולחן אישיות; מה יש לא לאהוב בו?
אולם, מדגיש קרוגמן, יש הבדל בין הערצת ערכיו של ממשל לבין מתן אמון בעוצמתו הצבאית. הוא עצמו מעריך מאוד מדינות כמו דנמרק, אבל אין לו מושג מהי יכולתו של הצבא הדני. אבל בימין ההערכה למשטר סמכותני קשורה בצורה בל-תינתק עם ההערכות לגבי עוצמתו הצבאית. כך למשל, אשתקד השווה הסנאטור טד קרוז בין חייל רוסי קשוח למראה לבין סמלת אמריקנית אותה גידלו שני אימהות – ולא לטובת הצד האמריקני.
בפועל, הצבא האמריקני מגוון מאוד ומכיל מאוד, מעודד חשיבה עצמאית ויוזמה של הקצינים הזוטרים וברמותיו הבכירות הוא אינטלקטואלי למדי. הצבא הרוסי, לעומת זאת, הוא נוקשה, ברוטלי ומושחת וקציניו איומים ונוראים. הנקודה הרחבה יותר היא, שבמלחמות מודרניות לא מנצח מי שנראה קשוח. אומץ – אותו מפגינים האוקראינים בצורה כמעט בל-תיאמן – הוא חיוני; אבל הוא אינו קשור לניפוח חזה. אומץ חייב להיות מלווה בפיקחות וגמישות, תכונות שברור שהחייל הרוסי לא ניחן בהן.
החשיבות של גורמים אלו אמורה להיות ברורה. מלחמה מודרנית היא הכלכלה המודרנית (עם תוספת ברורה של פחד, אבל בכל זאת): ההצלחה תלויה יותר בכישורים, הידע והפתיחות לרעיונות מאשר בשרירים. אבל באתוס של MAGA הכל קשור לדיבור הקשוח ולביזוי המקצוענות. הימין האמריקני היה צריך לראות את פוטין מתחזק באמצעות דחיית הרעיונות הליברליים; הודאה בכשלונו תעמיד בספק את כל הפילוסופיה של MAGA.
התוצאה היא שהמלחמה הזאת, שהיא כמובן בראש ובראשונה על חרותה של אוקראינה, הפכה בצורה מוזרה לחזית במלחמות התרבות והפוליטיקה של ארה"ב. הניחושים על אשר יתרחש ברוסיה אם הפלישה לאוקראינה תסתיים בתבוסה הולכים ומתרבים. צריך גם לתהות כיצד הימין האמריקני יתמודד עם הגילוי שלפעמים הבחורים הקשוחים מפסידים, מסיים קרוגמן.

תאריך:  14/09/22   |   עודכן:  14/09/22
+אוקראינה: לוחמים רוסיים נמצאים ללא אספקת מזון, תחמושת ותקשורת
18:40 14/09/22  |  עידן יוסף

מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה האוקראיני מסרה כי כתוצאה ממתקפת הנגד באזור חרקוב, התקבץ צבא רוסיה ליד הגבול עם אזור בלגורוד הרוסי, ואין ללוחמים שם מזון, אספקת תחמושת או תקשורת עם הפיקוד.
לטענת המנהלה, יחידות של ארמיית הנשק המשולבת של המשמר ה-20 של רוסיה (יחידה צבאית 12721) ספגה אבדות כבדות במהלך הנסיגה מאיזיום ומבלקליה. בחלק מהיחידות נותרה כמחצית מהכוח אדם. הניצולים נעים לעבר הגבול הרוסי כדי לחזור לרוסיה. לוחמים רוסים, שנסוגו מאיזיום לכיוון אזור דונצק הכבוש, ממתינים למשלוח תחמושת ודלק.
אוקראינה טוענת כי קיים חוסר רצון בקרב אנשי הכוחות הרוסיים להשתתף בפעולות איבה נוספות, לרבות בשל איחור בתשלום משכורות. במטרה לבלום ניסה המונית של חיילים משדה הקרב, מקים הפיקוד הרוסי בעורף את "יחידות מטח" שתפקידה להשמיד את הנסוגים.

+גנרל בן הודג'ס: "היכונו להתפרקות רוסיה"
16:54 14/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המפקד לשעבר של צבא ארה"ב באירופה קורא להתחיל להתכונן להתמוטטות רוסיה, ולא להיות מופתעים כפי שהיה בעת התפרקות ברית המועצות  ▪  "לפעול לצמצם את ההשלכות הגיאופוליטיות של תהליך זה"

בן הודג'ס [צילום: סרגיי צ'וזקוב/AP]
+שליח של פוטין לאוקראינה: הוא יכול היה לחסוך את המערכה
15:44 14/09/22  |  עידן יוסף

השליח הראשי של ולדימיר פוטין באוקראינה אמר לנשיא עם תחילת המלחמה כי הוא חתם על הסכם זמני עם אוקראינה שיענה על דרישתה של רוסיה מאוקראינה להישאר מחוץ לנאט"ו, אך פוטין דחה אותה והקדים את פתיחת המערכה הצבאית (רויטרס).

+רוסיה צברה בשנים האחרונות השפעה במפלגות ב-24 מדינות
23:20 13/09/22  |  עידן יוסף

כחלק מהמאמצים של מוסקבה להשיג השפעה: סקירה של המודיעין האמריקני מצאה שרוסיה העבירה מאז שנת 2014 יותר מ-300 מיליון דולר למפלגות פוליטיות זרות, פקידים ופוליטיקאים בלמעלה מ-24 מדינות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוקראינה היא חזית במלחמות האמריקניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר לחשוב
באום  |  14/09/22 08:10
2
פול קרוגמן עיוור משנאה
כנניהו המיסר  |  14/09/22 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
CNN: צירים מ-18 מחוזות מוניציפליים במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובקולפינו חתמו על עצומה שבה נכתב כי מעשיו של הנשיא פוגעים בעתיד רוסיה ואזרחיה    חלק מן החותמים יישפטו בקרוב    העצומה נוסחה בקצרה כדי שלרשויות יהיו פחות סיבות למצוא אשמה
איתמר לוין
המשקים המהווים 90% מהתוצר העולמי מאותתים על האטה ואף מיתון, בעיקר בשל ירידה של 2.6% בתוצר הסיני    התאוששות יחסית בארה"ב וצרפת, ההאטה מעמיקה בבריטניה וגרמניה
איתמר לוין
רכישת גז זול מהרודן הרוסי ומכירת מוצרים לרודן הסיני היו בין יסודות המשק הגרמני – וכעת שניהם קורסים, מנתח אקונומיסט
איתמר לוין
שני בעלי אזרחות רוסית וישראלית תובעים 4 מיליון שקל, בטענה שהבנק סירב להעביר למוסקבה מניות שלהם בחברות רוסיות וכך נמנעה מהם האפשרות למכור אותן בבורסה שם
איתמר לוין
הקורונה ואוקראינה אילצו את מדינות האיחוד לסטות בגדול מהמגבלות הפיסקליות, וכעת בכירים מדברים בגלוי על שינויים בעלי חשיבות עצומה - מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il