X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מערכות בחירות רבות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בחירות חמישיות - 1.11.2022
חוסר היציבות הממשלית בישראל, מתבטא בריבוי מערכות בחירות בארבע השנים האחרונות הדבר נובע ממשפטי נתניהו ואי נכונותם של למעלה ממחצית חברי הכנסת לפחות, להצביע עבור ממשלה יציבה בראשותו בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לא מחייב את ניבצרותו של נתניהו הציבור מתייחס למשדחק התהליכי בספקנות הולכת וגדלה

ריבוי הבחירות בישראל מחליש את הממשל הישראלי ומרוקן אותו בתהליך ממהויותיו. התהליך המתמשך עם נסיונות בלימה ופעולות מנע נקודתיות סיזיפיות, פוגע בלגיטימציה הציבורית לשלטון ומכרסם בה. פרופ' יחזקאל דרור למדע המדינה ולמינהל ציבורי הגדיר את הסיטואציה ההולכת ונעשית כאוטית כ"מצוקת היכולת למשול".
שני הגושים הגדולים בכנסת שאחד מהם יותר הומוגני והשני הטרוגני ביותר כמעט שווים בגודלם, גורמים שיסוע גובר בעם הישראלי על מגזריו ופלחיו. זה מגביר אבולוציית "הרס-יוצר" המתבטאת בשיתוק תהליכי והחלשה תהליכית ומתמשכת של מערכות האיזונים והבלמים בישראל. זה מגביר בעבועי אלימות כאוטית ומוביל גם את המערכת הישראלית-פלשתינית לפיצוץ. גם הנושא האירני מככב ברקע הדברים.
התסמינים האנתרופיים של האמור בפיסקת המאמר לעיל כוללים בין השאר: חברי גוש האופוזיציה מצביעים "נגד" אוטומטית ללא שום מנגנוני שקלא וטריא ומשתקים את מערכת האיזונים והבלמים הפרלמנטריים במדינת ישראל. האופוזיציה בהנחיית נתניהו מסרבת להשתלב בפעילות ועדות הכנסת, כמות חברי הכנסת ה"נורווגיים" מגוש הקואליציה המכהנים בכנסת יצאה מכל פרופורציה. צייד עריקים מביש על-ידי נתניהו הפכו לספורט לאומי (שיקלי-סילמן), התחלופה בכנסת ובממשלה הפכה לכרונית ומרוקנת את הפרלמנטריז'ם הדמוקרטי במדינת ישראל מתוכנו המהותי.
התהליך המתואר גורם לאנתרופיה וליצירת תופעות כאוטיות הולכות גוברות ומתעצמות בחברה, בכלכלה בתרבות ובמדיניות הישראלית. המצב הביא לשינוי חוקתי היחודי רק למדינת ישראל. זה מתבטא בתיקון חוק יסוד הממשלה כך שיתאפשר בשתי קדנציות של ממשלות שונות מצב שבו עומדים בעת ובעונה אחת ולחלופין ראש ממשלה וראש ממשלה חלופי. תופעת ממשלת נתניהו-גנץ וממשלת בנט-לפיד לא התקיימה בהיסטוריה בשום מקום בעולם. בג"ץ, האסרטיבי בעבר, הפך לחלוש והרכב של 11 שופטים לא מוציא צו נבצרות לנתניהו שממוטט כל קואליציה שאינה בראשותו(לחצים ופיתויים על חברי ימינה כדוגמא).
הבחירות הקרובות יתקיימו בשנה ה-75 לקיום המדינה, המוגדרת גם כ"בית-השלישי". צריך להזכיר שבהיסטוריה של שלוש הריבונויות הישראליות - הריבונויות המלאות הראשונה והשנייה התפרקו בערך בשנה ה-75 לקיומן, בעיקר עקב קונפליקטים ושסעים פנימיים (למען הדיוק ההיסטורי היו עוד שלוש ריבונויות חלקיות שגורלן גם הוא לא שפר). התפרקות הריבונויות נגרמה גם עקב היווצרות נסיבות גלובליות-איזוריות, כשהיהודים-הישראלים כשלו בניווט במים הסוערים שנוצרו בתקופות ההיסטוריות הרלוונטיות.
דבקות קיצונית
במדינת ישראל 2022 מתגברת התחושה בעיקר בגופי ההערכה של הביטחון הלאומי שישראל מובלת על-ידי מכלול הנהגתה ל"אובדן דרך" עקב חוסר רלוונטיות של חזונותיה המכוננים שנתקעו ללא יכולת התעדכנות והיווצרות תבנית של העלאת גרה. אין שיח אמיתי על בעיותיה הקרדינאליות של המדינה. השיח מוסח ומוסט לנושא השואה במידה לא פרופורציונית. זאת בעיקר בממשלת לפיד. צריך לזכור ולהזכיר את הפסוק: "באין חזון רלוונטי - ייפרע עם". הגיע הזמן לאיתחול הישראליות מחדש ולעסוק בנושאים החשובים באמת בשנת 2022.
ישראל תקועה בפרדיגמות לא רלוונטיות ומתמסרת ומתמכרת בדבקות קיצונית לתהליכי ולהטוטי ספירלות הניסוי וההטעיה מסיחי הדעת של "הסדר העולמי החדש", מבית מדרשו של קלאוס שואב-ראש פורום דאבוס ואחרים. "הסדר העולמי החדש" מרוקן מדינות מריבונותן בתהליכיות של הפרטת כל מה שקיים בהן וחתימה על מגוון אמנות גלויות וסמויות. הכל נעשה ללא ידוע הציבור הישראלי על הקשרי המשמעויות הנובעות מכך. מוקדי ההחלטות המהותיות עוברים למנגנוני הסדר העולמי החדש. זה נעשה גם בהסחות דעת של העיתונות הישראלית. זה פועל כך עקב החשאיות וחוסר השקיפות, הניראות והגילוי הנאות המאפיינים את התהליך הגלובלי הזה. ישראל הופכת לטריטוריית ניסוי שריבונותה מתפוגגת.
ההבדלים המהותיים בין האישים הפוליטיים המובילים, עמדותיהם וחזונותיהם ורשימות הבחירות שלהם אינם נהירים לציבור. התכנים שמעוצבים על-ידי יחצנ"ים אינם נהירים לציבור. קצב התחלופה של השחקנים הפוליטיים והמקצועיים הוא מהיר ושוחק. זה כותש את הדמוקרטיה הישראלית בקצב הולך וגובר. מהותית, ואולי מאחורי הקלעים, כל חברי ההנהגה על רכיביה השונים-דומים יותר ויותר אחד לשני במהותם, בחזונם וביעדיהם.
בהתייחס ל"סדר העולמי החדש" ולרעיונות "הממשלה-העולמית", וכן לגישות פיקוח באמצעות הבינה המלאכותית, האיתחול מחדש והיווצרות סינגולאריות טראנס הומניות. מדובר בטרמינולוגיות לא נהירות לציבור. אין כמעט חילוקי דעות אמיתיים המאפיינים דמוקרטיות. בהיעדר חזיונות מהותיים מתנגשים ורידור קיצוני של השיח הציבורי המשחק הפוליטי שאמור להיות מרתק הופך למשעמם, מטושטש, אוקסומורוני ולא ברור.
הציבור לא מתעניין בתהליך כי הוא מעוקר ולא רלוונטי לחייו. התהליך מגביר אדישות ולהורדה משמעותית של אחוזי ההצבעה בבחירות המתקיימות בתדירות יתר. המערכת הפוליטית הפכה לבינארית ומעוקרת וזה מעלה הרהורים בעייתיים שכוללים התייחסויות לדמוקרטיות שוקעות. יש להתייחס לציבור ביתר רצינות כי הוא חש אינטואיטיבית את זילזול הפוליטיקאים בו. הציבור חש גם את הינדוס התודעה והפיכתה לכוזבת בעזרת יחצני"ם, כפי שנעשה בו.
מנהיגויות אנונימיות
ברוב המפלגות בישראל אין מוסדות דמוקרטיים נבחרים וכיבוד הליכים דמוקרטיים. הדיונים המהותיים והתוכניים עוקרו וסורסו. העיסוק הוא רק בטכניקות משעממות של פריימריז ומרוץ לכסאות של מנהיגויות אנונימיות. רק בחמש מפלגות יש עדיין פריימריז שעוברים תהליכי עיוותים בשריוני מועמדי העדפות מתקנות, שנגזרות מהעדפות המנהיג. רק בחמש מפלגות מתקיימות בחירות למנהיג המפלגה ופריימריז לחברי הרשימה לכנסת. השיח במפלגות אינו על תכנים ומהויות שאמורים להוות את עיקר הפעילות לקראת הבחירות. בעיקר מדובר בקטעי פאזל של יחסי ציבור למפלגה ומועמדיה. מפלגות ה"ליכוד", העבודה, מרץ, הציונות הדתית, והבית היהודי הן מפלגות הפריימריז.
אני מדגיש: המפלגות ורשימות המועמדים שרצות בבחירות בישראל לא עוסקות בדיונים פומביים ופתוחים בגיבוש עמדות בשאלות המרכזיות הישראליות. כל זה מרדד את השיח הפוליטי הישראלי-הציבורי-המדיני במדינת ישראל. התהליך האמור המשעמם בכוונת מכוון, שהרכיבים החשובים בו מוסתרים על-ידי התקשורת פוגע בדמוקרטיה ובעניין הציבורי הישראלי בקיימותה, בחוזק המהותי ובשרידותה של מדינת ישראל. דוגמאות לנושאים חשובים הדורשים ליבון פוליטי שיגביר התעניינות ומעורבות הציבור בהם (הכל תוך יציאה ממאובנות בקופסה ותוך קיום סיעורי מוחות בונים):
1. החברה הערבית בישראל.
2. פתרון כולל לכלל הסוגיה הפלשתינית.
3. בניית פרדיגמה חדשה לטיפול בסוגיית אירן.
4. הפחתת הליברטיניות הקיצונית מבית פורום קוהלת בכלכלה הלא חברתית בישראל.
5. עיסוק מושכל בדמוגרפיה הישראלית (בעיית צפיפות האוכלוסין).
6. מעמד הריבונות הישראלית בעולם הגלובלי של הסדר העולמי החדש - איך למנוע הדרדרות ישראל מריבונות דמוקרטית למעמד טריטוריה בריבונות מוקטנת בשליטה גלובלית.
7. האם מדינת ישראל לפי עקרונות מגילת העצמאות היא: "מדינת הלאום של העם היהודי"?
8. איך יחולקו רווחי הגז הטבעי למטרות חברתיות כמו בנורווגיה לכלל מגזרי ופלחי החברה הישראלית?
9. התמודדות עם ציפוף אורבני בישראל - סוגיות משולבות: תכנון ובניה, מגלופוליסים, מגדליזציה, תחבורות מסילתיות, מיזמי תשתיות מיים, אנרגיה, קרקעות, חיזוק מבנים מסוכנים, התחדשות עירונית.
10. ביטחון תזונתי בישראל.
11. ניסויי הינדוס אקלים בישראל.
12. שימושי הקרקע בישראל.
13. סוגיות סביבתיות בישראל כולל התייחסות לא קיצונית להגדרות שמורות טבע, גנים לאומיים ושטחים פתוחים.
14. כנולוגיות תקשורת מסוכנות בישראל-G5, ערים חכמות.
15. פיענוח פרדיגמת הקורונה ונזקיה בסדר העולמי החדש.
16. השתלבות ישראל באזוריות התיירותית במזרח התיכון הערבי-סוני וההלני.

תאריך:  17/09/2022   |   עודכן:  17/09/2022
+חגית משה לא שובצה ברשימת בית יהודי לכנסת
23:58 17/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות היותה יושבת-ראש המפלגה, מבינה חגית משה שסיכוייה להיבחר אפסיים, ולכן העדיפה שלא להתפטר מתפקידה כחברת מועצת עיריית ירושלים

חגית משה. מעדיפה כיסא בטוח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+לביבי - לא לשפוך את התינוק עם המים
21:48 17/09/22  |  משה כרמל   |   לרשימה המלאה

ראיתי את ביבי מציע לבטל את מכון התקנים  ▪  ועם כל הכבוד וההערכה זו הצעה לשפוך את התינוק עם המים  ▪  מטרת המכון, לפי חוק התקנים, היא: להבטיח רמה נאותה של טיב המוצרים ובעיקר עבור האזרח הקטן  ▪  מי יגיד לו שמוצר הוא בטיחותי ותקין עבורו ועבור משפחתו? החברה המשווקת? בעלי העניין? הוא צריך גוף בלתי תלוי  ▪  לתקן - כן, לשנות מבנה - אולי, להרוס - לא

[צילום: איתמר לוין]
+בן-גביר ערך סיור ברים בתל אביב והתקבל באהדה
21:09 17/09/22  |  עידן יוסף

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, ערך ביום חמישי, יחד עם פעילי מפלגתו סיור בין ברים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, והתקבל על-ידי המבלים באהדה. בעוצמה יהודית טוענים כי הפופולריות הרבה לה זכה בן-גביר, מזכירה את האהדה לה הוא זוכה בסיורים אותם הוא מקיים בשוק מחנה יהודה בירושלים, הנחשב לאחד ממעוזי הימין.
במהלך הסיור, בן-גביר הסביר לחלק מהמבלים על משנתו הפוליטית, ועל המתווים והדרכים להביא לשינוי במצב הביטחוני מול התגברות הטרור.

[צילום: עוצמה יהודית]
+מפגיני קריים מיניסטר טוענים: הותקפנו באלימות
20:21 17/09/22  |  עידן יוסף

מפגיני תנועת קריים מיניסטר טוענים כי הותקפו באלימות בגשר רמת הדר הוד השרון על כביש 4 בידי חבורה של רוכבי טרקטורונים. לדבריהם, הרוכבים השתוללו, היכו עם קסדה ואגרופים, והפילו מפגינים לרצפה. משטרה הוזמנה למקום.
קריים מיניסטר: "כשמכונת הרעל של נתניהו מסיתה ומנרמלת את הקיצוניים ביותר, מה הפלא שהאלימות משתוללת. האלימות לא תרתיע אותנו. אנחנו חוזרים בהמונינו לגשרים ולצמתים כדי לוודא שהוא לא יחזור".

+סקרי בחירות ראשונים אחרי המפץ הערבי
20:13 17/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנתוני הסקרים עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין היה מקבל 60 מושבים  ▪  רע"ם וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מושבים כל אחת, אך בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה

בל"ד. לא עוברת באף סקר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+71% ממצביעי הימין: אין סיכוי שנצביע לאיילת שקד
19:58 17/09/22  |  עידן יוסף

71% ממצביעי הימין אומרים כי אין שום דבר ממה שתעשה איילת שקד, שיגרום להם להצביע עבור הבית היהודי. מסקר שנערך עבור חדשות 12, עולה כי 14% ישקלו להצביע עבורה אם תודיע שהיא חלק מגוש נתניהו, 8% אם תביע חרטה על השותפות עם יאיר לפיד ו-7% אם תתפטר מהממשלה.
על השאלה, האם לדעתכם איילת שקד צריכה להודיע על פרישה השיבו 51% מכלל הציבור בחיוב, 20% בשלילה ו-29% אינם יודעים.
הערב שינתה שקד את עמדתה בעד ממשלה רחבה ואמרה: "אפעל להקמת ממשלה ימנית צרה. זאת לא מילה גסה וזה עדיף מהליכה לבחירות שישיות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
יואב יצחק
יריביו המרכזיים של נתניהו, ובראשם לפיד, גנץ וליברמן, מנסים להפחיד את הציבור כאילו ממשלה בראשות נתניהו תהרוס את הפרקליטות והמשטרה ותפגע בעצמאות בית המשפט העליון    ניסיון העבר מלמד אחרת - נתניהו הגן על המערכת המשפטית, כפי שהעיד אהרן ברק    מה שהיה הוא שיהיה: נתניהו לא יוביל שום רפורמות שיסכנו אותו אישית    טענות דומות נשמעו בשנות ה-80'-70' מצד נפילי מפלגת העבודה נגד מנחם בגין, כאילו אם ייבחר, הוא יגרור את ישראל למלחמה נגד מדינות ערב. התוצאות ידועות!
עידן יוסף
רק כרבע מכלל המפלגות המתמודדות בבחירות יגיעו לקו הגמר. המדינה שופכת מיליוני שקלים על רשימות קקיוניות שלא עוברות את אחוז החסימה ועל חשבוננו לוקחות זמן מסך יקר ופתקי הצבעה. את חגיגת הדמוקרטיה ניתן לקיים בלי לפגוע בזכות להתמודד
איציק וולף
יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, התייחס לפיצול ברשימה המשותפת והעריך כי רשימת חד"ש-תע"ל תקבל 6 מנדטים    "מאפשר לדרוש בעוצמה שהסוגיות שלנו יהיו במרכז"
איציק וולף
מפלגת בל"ד הגישה רשימה אחת ומפלגות חד"ש ותע"ל הגישו רשימה משל עצמן    לכישלון של אחת מהן לעבור את אחוז החסימה תהיה משמעות דרמטית על מפת הגושים
עידן יוסף
סיעת ימינה מחולקת כעת לארבע מפלגות    ח"כ פינדרוס התנגד לבקשת הפיצול בשל הסירוב לאפשר לסילמן להתפלג    ההתפלגות תפחית את המימון השוטף של סיעת ימינה לחודשיים ימים לטובת סיעת שחר כלכלי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il