|
|
נוסעות בתחנת האוטובוס באזור התעשייה בתפן
|
|
במקביל, הגיעו ל משרד התחבורה פניות ציבור בבקשה לחיזוק הקשר בין נהריה לכרמיאל, שהתבסס אז רק על קו 48, שביצע נסיעות רק שלוש פעמים ביום, במעין הכלאה של קו עירוני ואזורי - דרך כפר יאסיף והיישובים לאורך כביש 70. וכך, אחרי ארבע(!) שנות דשדוש, התעורר משרד התחבורה לשפר את השירות, ואימץ את ההצעה שקו 368 פשוט "יבלע" את 370 ויהפוך לקו אחד מנהריה לכרמיאל דרך תפן. הצעה זו יצאה לפועל ביולי 2021 מבלי שהיה צורך בהוספת תקציב. כפי שניתן לראות בגרף, השינוי הצליח מאוד, ומספר הנוסעים הנהנים מהקו הוכפל.
|
|
|
ביחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אומרים כי בחינה שוב ושוב של הנעשה בתחבורה הציבורית מאפשרת את שיפור השירות בצורה מתמשכת, ומציינים את איחוד קווי האוטובוס בתפן כדוגמה מצויינת לשיפור כזה. לדבריהם, שיפור התחבורה הציבורית מורכב ממיזמים כגון זה הנעשים כל הזמן בכל הארץ בשיתוף העיריות, המפעילים, המתכננים ו משרד התחבורה. קו 48 שחיבר את נהריה לכרמיאל דרך כביש 70 התייעל, ומתחילת החודש אינו מגיע יותר לכרמיאל, אלא לתחנת הרכבת באחיהוד [ראו משמאל]. כתב News1 מעיר כי השם "קווי הזנק" אינו מדויק כל כך משום שהמילה הזנק בעברית פירושה "סטארט אפ", ולא בכל מוקדי התעסוקה יש תעשיית הזנק. ניתן להעריך כי הכוונה היא לקווי הזנקה או זינוק, שלמעשה מקדמים את הנוסע מהר יותר למקום עבודתו, והשם "קווי הזנק" הוא בעצם שם שיווקי.
|
|