X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קו 368 - מנהריה לכרמיאל דרך צומת כברי
כך מתכננים מסלול: הניסוי המעניין לאיחוד קווי תפן
במשך ארבע שנים פעלו שני קווי תחבורה ציבורית לאזור התעשיה בתפן ובקושי הצליחו לגרום לעובדים להשתמש באוטובוסים בעצת הנוסעים, "בלע" קו אחד את חבירו והביקוש לשירות הוכפל
בשורה לצפון: 16 קווי אוטובוס שודרגו בגליל
עידן יוסף
השינוי יכלול ייעול של כמה מסלולים, שיפור משמעותי של תדירות והרחבה של שעות הפעילות * עיקר השינויים ישפיעו על ישובי המגזר הערבי * תחנת המוצא של קו 48 תהיה בתחנת הרכבת באחיהוד, אך היישוב עצמו לא ייהנה מתחבורה ציבורית
לרשימה המלאה

בשנת 2015 החלה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה את מיזם "קווי הזנק", קווי שירות בתשלום שמטרתם להביא נוסעים מאזורי המגורים לאזורי התעסוקה המשניים הפזורים ברחבי הארץ ולספק חלופה לרכב הפרטי.
אולם תכנון מסלול קווי התחבורה הציבורית בארץ נעשה בשיטות מיושנות שנהוגות כבר עשרות שנים, וכך קורה מצב שבו קווים רבים אינם יעילים.
כאלה למשל הם קווים 368 (נהריה-תפן) ו-370 (כרמיאל-תפן) של חברת נתיב אקספרס, אשר נולדו ביולי 2017 במסגרת מיזם קווי הזנק לתפן. לאחר הפעלתם, התגלה כי הקווים מושכים פחות נוסעים מכפי שקיוו תחילה.

פניות הציבור הועילו
נוסעות בתחנת האוטובוס באזור התעשייה בתפן

במקביל, הגיעו למשרד התחבורה פניות ציבור בבקשה לחיזוק הקשר בין נהריה לכרמיאל, שהתבסס אז רק על קו 48, שביצע נסיעות רק שלוש פעמים ביום, במעין הכלאה של קו עירוני ואזורי - דרך כפר יאסיף והיישובים לאורך כביש 70.
וכך, אחרי ארבע(!) שנות דשדוש, התעורר משרד התחבורה לשפר את השירות, ואימץ את ההצעה שקו 368 פשוט "יבלע" את 370 ויהפוך לקו אחד מנהריה לכרמיאל דרך תפן. הצעה זו יצאה לפועל ביולי 2021 מבלי שהיה צורך בהוספת תקציב. כפי שניתן לראות בגרף, השינוי הצליח מאוד, ומספר הנוסעים הנהנים מהקו הוכפל.

דוגמה מצויינת לשיפור

ביחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אומרים כי בחינה שוב ושוב של הנעשה בתחבורה הציבורית מאפשרת את שיפור השירות בצורה מתמשכת, ומציינים את איחוד קווי האוטובוס בתפן כדוגמה מצויינת לשיפור כזה. לדבריהם, שיפור התחבורה הציבורית מורכב ממיזמים כגון זה הנעשים כל הזמן בכל הארץ בשיתוף העיריות, המפעילים, המתכננים ומשרד התחבורה.
קו 48 שחיבר את נהריה לכרמיאל דרך כביש 70 התייעל, ומתחילת החודש אינו מגיע יותר לכרמיאל, אלא לתחנת הרכבת באחיהוד [ראו משמאל].
כתב News1 מעיר כי השם "קווי הזנק" אינו מדויק כל כך משום שהמילה הזנק בעברית פירושה "סטארט אפ", ולא בכל מוקדי התעסוקה יש תעשיית הזנק. ניתן להעריך כי הכוונה היא לקווי הזנקה או זינוק, שלמעשה מקדמים את הנוסע מהר יותר למקום עבודתו, והשם "קווי הזנק" הוא בעצם שם שיווקי.

תאריך:  19/09/2022   |   עודכן:  19/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך מתכננים מסלול: הניסוי המעניין לאיחוד קווי תפן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה מקדם תוכנית ארצית לתחבורה ציבורית ממוקדת ומתוגברת לאזורי תעסוקה עתירי עובדים    השירות יהיה בתשלום ויחל כבר השנה
עידן יוסף
דוח בקרה חצי שנתי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מגלה כי למעלה מרבע מיליון נסיעות אוטובוס לא בוצעו    אין שיפור האיחורים ורמת השירות יורדת    12% מהחריגות - בתחום נגישות האוטובוסים
עידן יוסף
התשלום יתאפשר רק עבור נסיעה עירונית מקומית, ללא אפשרות מעבר ב-90 דקות וללא מינויים והנחות, באופן המתאים בעיקר לקהל תיירים מזדמן    הרחבת השירות לכלל הארץ ולכלל המינויים עשויה להימשך שנים
עידן יוסף
בין 22 בספטמבר ל-1 באוקטובר, בלילות ראשון עד חמישי, וכן בימי שישי ומוצאי שבת, יופעל שירות הסעיות בין תחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין
עידן יוסף
רכבת ישראל חונכת עוד מיזם הפרדה מפלסית במסילת קו החוף המבטל את מפגש הכביש מסילה הסמוך למושב הבונים    העבודות בעלות של כ-31 מיליון שקלים כללו בניית גשר מתקדם ורחב שאורכו כ-120 מטרים מעל מסילת הרכבת, שיאפשר מעבר בטוח
עידן יוסף
מחיר הנסיעה מעתלית לכל תחנות חיפה ייחתך בחצי, אך המחיר לבית שאן יוכפל    הנוסעים מכפר מנחם לחיפה ישלמו 21 שקלים פחות    בצו המקורי שעליו חתמו שרי האוצר והתחבורה היו חסרים תעריפים לשלושה יעדים וכעת העניין תוקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il