X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מלוני. בת טיפוחיו של ברלוסקוני [צילום: דומניקו סטינליס, AP]
כדאי לשים לב לג'ורג'יה מלוני
מלוני היא המועמדת הדומיננטית בבחירות לראשות ממשלת איטליה בראיון לוושינגטון פוסט אמרה: "בעולם פוליטי שבו כולם אומרים דבר אחד ועושים דבר אחר, מערכת הערכים של המפלגה שלנו די ברורה. אולי תאהבו את זה ואולי לא, אבל אנחנו לא מטעים"

כדאי מאוד לשים לב לבחירות הפרלמנטריות שייערכו ביום ראשון באיטליה בעיתוי רגיש במיוחד בשל המצב הכלכלי, מחירי האנרגיה הנוסקים והאינפלציה. ואולי כדאי במיוחד לשים לב לג'ורג'ה מלוני בת ה-45, מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני "האחים של איטליה", ובעלת סיכויים סבירים להפוך לראשת ממשלה.
אם כך אכן יהיה, אזי 100 שנים בדיוק לאחר הפיכתו של בניטו מוסוליני לראש ממשלת איטליה באוקטובר 1922, תהפוך מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני מלוני, בסוג של סגירת מעגל, לר"מ אף היא, ולאישה הראשונה בתפקיד בתולדות איטליה. ישנו סיכוי סביר שהבחירות יביאו לעליית הממשלה הימנית ביותר בתולדות איטליה מאז מלחמת העולם השנייה.
את איטליה שוטף שוב גל פופוליזם, שבא לידי ביטוי בין השאר בעובדה שמפלגת הימין הקיצוני "האחים של איטליה" מובילה בסקרים. המפלגה היא חלק מקואליציית ימין עם "הליגה" של מתאו סלביני ו"פורצה איטליה" של סילביו ברלוסקוני (בן ה-85!). המתחרה העיקרית של "האחים של איטליה" היא מפלגת המרכז שמאל "המפלגה הדמוקרטית" בהנהגת אנריקו לטה, שמפגרת בעקביות בסקרים אחרי "האחים של איטליה".
מלוני, ילידת רומא שמונתה ב 2008, בגיל 31 לתפקיד שרת הנוער ע"י רה"מ דאז ברלוסקוני, היא דמות מאוד מעניינת - כריזמטית, סוחפת המונים, ושמרנית מאוד. היא מזהה עצמה עם המוטו ""אלוהים, משפחה, מולדת", וידועה בעמדותיה המאוד שמרניות בנושאי הגירה, הפלות וזכויות להט"ב. כך למשל היא מתנגדת לזכויות להט"בים לאימוץ. אבל, וזה אבל גדול, בניגוד למנהיגי ימין קיצוני אחרים באירופה, מלוני מביעה תמיכה ברורה ובלתי מסויגת בברית נאט"ו ומתנגדת למלחמה של רוסיה באוקראינה. בראיון לוושינגטון פוסט הסבירה מלוני את עמדותיה של המפלגה: "בעולם פוליטי שבו כולם אומרים דבר אחד ועושים דבר אחר, מערכת הערכים של המפלגה שלנו די ברורה. אולי תאהבו את זה ואולי לא, אבל אנחנו לא מטעים".
בקרב גורמים שונים באיטליה וגם מחוצה לה יש חשש אמיתי שכר"מ תקרב מלוני את איטליה למחנה האנטי ליברלי של הונגריה ופולין, שנמצאות במצב של עימות כמעט מתמיד עם האיחוד האירופי. גם במוסדות האיחוד האירופי עוקבים בעניין רב אחרי הבחירות באיטליה, שעשויות להוות סנונית ראשונה המבשרת על עליית כוחות אנטי ממסדיים ופופוליסטיים ביבשת אירופה.

תאריך:  24/09/2022   |   עודכן:  24/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כדאי לשים לב לג'ורג'יה מלוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שכולו ריקנות שבלונית
B  |  24/09/22 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ברכה לשנת תשפ"ג - שנת שלום    בי פועמת המשאלה, שנתברך רק בעתיד של שלום, ושנוכל כל ראש השנה להריע, כשחזון השלום קורם עור וגידים
אלי אלון
השחקנית, מדבבת ומתרגמת שפרירה זכאי, נחשבת לחלוצת הדיבוב העברי ואחראית לדיבובים העבריים של סדרות טלוויזיה וסרטי אנימציה רבים    דורות של ילדים "גדלו" על קולה ועל סדרות וסרטים שדיבבה או הפיקה דיבובם    בימים אלה היא חוגגת יום הולדת 90
איתן קלינסקי
אנחנו מבקשים ששנת תשפ"ג תנשום יום-יום את ההיענות למשאלה "אז תן שלווה וגם כוח לכל אלה שנאהב, כל שנבקש... לו יהי"
מרדכי ליפמן
לעולם לא נעכל את המראות מבלפור (שהיו בדיעבד חלק ממנו), על המיצגים/המתנפחים שהוצגו שם, והציגו דריסת כללים טוטאלית    נדרסו בריש גלי, בפרהסיה כללים של מוסר, כללים של דפוסי התנהגות חברתית, אף כללים של אחריות חברתית בימי מגיפה
עמנואל בן-סבו
שנה בה השופר יהיה שופר בו תוקעים קולות של קדושה, תקיעה, שברים, תרועה, ותקיעה גדולה, לא שופרות של פוליטיקאים, מפקדים בצבא, בעלי הון, פרקליטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il