X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שימוע בכאילו [צילום: עידן יוסף]
משרדי האוצר והתקשורת פועלים לחיסול שירותי הדואר
בערב ראש-השנה פרסם משרד התקשורת שימוע לתיקון רישיון חברת דואר ישראל המשמעות: סגירת עשרות רבות של יחידות דואר, הפסקת מסירת דואר רשום בבית הנמען

בפתח הדברים אני מרשה לעצמי להעריך, כי רובם המכריע של הקוראים אינם מודעים כלל לעובדה, כי ערב ראש השנה פרסם משרד התקשורת שימוע, לקראת תיקון רישיון חברת דואר ישראל, הכולל הצעה לחסל (ממש כך) את שירותי הדואר בארץ, כפי שהם מוכרים לנו כיום.
למעשה, גם למי מהקוראים אשר נחשף במקרה ל"שימוע הדואר" שפורסם רק באתר משרד התקשורת, אין הרבה מה לעשות בנדון, שכן באופן חריג לא ניתן היה למצוא בשימוע השוואה של המצב הנוכחי לעומת התיקון המוצע, אלא פשוט הונח בפני הציבור עותק עב כרס של עשרות עמודים המהווים את הרישיון החדש בלבד.
ואם אין די בכך, לציבור ניתנה אפשרות להגיב על "שימוע הדואר", עד ליום 26.10.22, דהיינו: בדיוק בתקופת החגים, שבה יש לשער, כי הציבור עסוק בדברים אחרים, מעבר למשלוח תגובה לשימוע על שירותי הדואר.
קשה להשתחרר מהתחושה, כי "מישהו" ממהר להשלים את מהלך "רפורמת הדואר" לפני הבחירות שיתקיימו, כזכור, ביום 1.11.22, גם במחיר של "עיגול פינות": צריך שימוע? נקיים שימוע בכאילו, צריך אישור ועדת הכלכלה לתקנות השירותים הבסיסיים? נשלים אח"כ, צריך להשלים את מיפוי שווי הנדל"ן של חברת הדואר והערכתו? נשלים אח"כ, צריך לקבוע בצו מה האינטרסים החיוניים של המדינה בחברת הדואר? נשלים אח"כ, צריך לקבוע כללים שיאפשרו למתחרים לחלק דואר במרכזי החלוקה? נשלים אח"כ, ועוד.
אודה ולא אבוש, כי גם אני, אשר במסגרת תפקידי בעבר כסמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת, הייתי שותף לכתיבת הרישיון הנוכחי של חברת הדואר, התקשיתי לעקוב אחר השינויים שהוכנסו בו, במסגרת השימוע הנוכחי.
כך רק לשם הדוגמה מהשימוע, משפט כמו "פריסה מחודשת של יחידות הדואר" אינו טכני, אלא טומן בחובו כוונה לסגור עשרות רבות של יחידות דואר, או משפט כמו "בעל הרישיון ימסור 85% מסך דברי הדואר הרשומים והחבילות, ביחידת הדואר ממנה בחר הנמען לאסוף את דבר הדואר", אינו מהווה הטבה לציבור, אלא פגיעה קשה בו, בצורת הפסקת מסירת דואר רשום בבתי הנמענים.

פגיעה בכל השירותים

קריאה מדוקדקת של "שימוע הדואר" מלמדת על פגיעה כמעט בכל שירותי הדואר, עד כי מדובר בחשש ממשי לחיסול של שירותי הדואר בארץ, תוך הבטחה עמומה, כי בעתיד המדינה וחברת הדואר ידאגו לשירותים דיגיטליים וייעשה שימוש במכונות אוטומטיות.
דהיינו: המדינה מבקשת לחסל "כאן ועכשיו" את שירותי הדואר בארץ, לרבות: פיטורים המוניים של עובדים, סגירת עשרות רבות של יחידות דואר, ריקון חברת הדואר מנכסי הנדל"ן שלה, העלאת תעריפי הדואר וצמצום דרסטי של שירותי הדואר לציבור - וזאת תוך שהמדינה מבטיחה לציבור שבהמשך "יהיה בסדר".
נקודה מטרידה נוספת ב"רפורמת הדואר" היא "ניגוד הענייניים" בין תפקידה של המדינה כבעלים של חברת הדואר, המעוניין למקסם את רווחיו, לבין תפקיד המדינה כמאסדר של הענף, אשר אמון על שמירת טיב השירות לציבור. מסתבר, כי במסגרת הכוונה "להפריט" את חברת הדואר, רוצה המדינה תחילה "להלאים" לידיה את נכסי הנדל"ן של החברה, כנגד תמיכתה הכספית בה. "במקרה" העברת נכסי חברת הדואר לידי המדינה, מתאפשרת כאשר המאסדר מאשר לחברה לסגור עשרות יחידות דואר.
במסגרת "רפורמת הדואר", הוסכם, בין היתר, כי כנגד העברת נדל"ן רב של חברת הדואר לבעלות המדינה, תממן המדינה פרישה של כ-1,600 עובדים, 500 עובדים נוספים יהיה רשאי רוכש החברה לפטר בתנאים זהים וכן, בוטלה מכסת העובדים המינימלית שהחברה מחויבת להעסיק.
העובדה שנציגות עובדי הדואר הסכימה לפרישה המונית של עובדי הדואר, כמו גם לריקון החברה מנכסי הנדל"ן שלה, מלמדת אף היא, כי העובדים עצמם מבינים שמדובר ב"מכירת חיסול" ועדיף גם להם לעשות "אקזיט" ולברוח מהספינה, שנייה לפני שהיא טובעת.
התנהלות המדינה כנ"ל, מצביעה על כך שפקידי האוצר לקחו לידיהם את הובלת "רפורמת הדואר" באופן בלעדי, ועוד בתקופת בחירות שבה ידוע, כי שר התקשורת הנוכחי, לא ימשיך בתפקידו. כך שכעת השיקול הכמעט יחיד ב"רפורמת הדואר" הינו רווח כספי לקופת המדינה ולא השירות לציבור.
אחרי שאמרנו כל זאת, כמובן שאסור לשכוח, כי ענף הדואר עבר בשנים האחרונות שינוי דרמטי, כאשר שוק המכתבים הולך ודועך, הענף נפתח לתחרות ומנגד שוק החבילות צומח מהר כתוצאה מהסחר המקוון. בנוסף, גם בפעילות בנק הדואר (חברת בת של חברת הדואר) חלו שינויים רבים ובמרכזם צמצום שירותי התשלום באמצעות בנק הדואר. שינויים אלה בענף, חייבו (ועדיין מחייבים) התאמה בפעילות חברת הדואר, אולם החברה לא השכילה להתאים עצמה לסביבה העסקית המשתנה.
כעת חייבת המדינה להתערב ולסייע בפעילות חברת הדואר הקורסת כלכלית, אולם "התערבות וסיוע" אין פרושם חיסול של החברה ושל השירות לציבור.
ניתן לקבוע, כי במידה רבה, כשלון חברת הדואר לספק שירות איכותי לציבור תרם לא מעט לדימוי השלילי של החברה ולכך שהפוליטיקאים הבינו בחושיהם, כי כותרת ה"מבשרת" על פיטורים המוניים בחברת הדואר, די בה כדי שהציבור יתמוך ב"רפורמת הדואר" ולא יתעניין "בזוטות" כגון חיסול שירותי הדואר.
עוד חשוב לציין, כי ל"רפורמת הדואר" קדמה עבודה של ועדה, אשר בחנה את השינויים הנדרשים בענף הדואר ("ועדת רוזן"). אולם באופן תמוה, הדיון אשר נערך בוועדת הכלכלה על "רפורמת הדואר", לא כלל את נושא הפגיעה הקשה בשירותי הדואר לציבור. פגיעה אשר, כאמור, "צצה" לפתע כעת במסגרת השימוע הנוכחי.

להפעיל את מנופי הלחץ

בדרך כלל פקידי האוצר, אשר "יושבים על הקופה", הם אלה המפעילים מנופי לחץ על משרדי הממשלה, אולם במקרה הנוכחי של "רפורמת הדואר", מוצע לשקול להפעיל את מנופי הלחץ על פקידי האוצר עצמם ולשנות את סדר הפעולות ב"רפורמת הדואר", דהיינו: לחייב את המדינה ואת חברת הדואר לפתח תחילה שירותי דואר מתקדמים מבוססי טכנולוגיה, להטמיע שירותים אלה בקרב הציבור ובעיקר בקרב האוכלוסייה החלשה, ורק לאחר מכן, לצמצם באופן הדרגתי את שירותי הדואר המסורתיים.
המשך "רפורמת הדואר" במתכונת הנוכחית מעלה חשש אמיתי, כי המדינה מנצלת את ההזדמנות, כדי להתחמק מחובתה להבטיח שירותים בסיסיים כדוגמת שירותי הדואר, וזאת מבלי לקיים על כך דיון רציני עם הציבור ועם נבחריו בכנסת.
מייד לאחר שהנדל"ן של חברת הדואר יעבור לידי המדינה, עובדי הדואר יפוטרו, סניפי הדואר יסגרו ושירותי הדואר יחוסלו, נחפש כולנו את פקידי האוצר שהבטיחו, כי בעתיד הם ידאגו לשירותים דיגיטליים מתקדמים כתחליף, אך אז כבר יהיה מאוחר מדי, פקידי האוצר איבדו עניין בשירותי הדואר והאיילה של הדואר (כן, זו איילה ולא צבי) כבר מזמן נעלמה.

הכותב היה סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת
תאריך:  02/10/2022   |   עודכן:  02/10/2022
+הרשות להגנת הפרטיות - רשות עצמאית
22:24 02/10/22  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה כי הרשות להגנת הפרטיות היא רשות עצמאית המפעילה סמכויות פיקוח, אכיפה וסמכויות אחרות המוקנות בדין לראש הרשות ביחס למאגרי מידע, היא פועלת לפי שיקול דעתו המקצועי של ראש הרשות ואינה כפופה לדרג המיניסטריאלי או להתערבות חיצונית לרשות. כמו-כן החליטה הממשלה לעגן באופן מפורש את תנאי הכשירות לתפקיד ראש הרשות ואת משך הכהונה שלו.

+הוסר חסם נוסף שעמד בפני נפגעי עבירה
22:20 02/10/22  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה לפעול ליישום המלצות הצוות שהוקם לבחינת הקשיים והחסמים הניצבים בפני נפגעי עבירה שההליך הפלילי בעניינם הסתיים בהרשעה כאשר הם מבקשים לפתוח בהליך אזרחי.

+התקציב לעולים ממדינות חבר העמים יעלה עד 90 מיליון שקל
22:18 02/10/22  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה לתקן את החלטתה מס' 1364 מיום 10 באפריל 2022 שעניינה היערכות לקליטת עלייה, כך שמעבר לסכומים שהוקצו במסגרת החלטה זו, יוקצה סכום נוסף של עד 90 מיליון ש"ח בשנת 2022 לטובת המגיעים לישראל.

+המשרד לבט"פ יהיה אחראי להקמת קווי חיץ נגד שריפות יער
22:10 02/10/22  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה, בהתאם להמלצות הצוות הייעודי שהוקם מכוח החלטת ממשלה אשר קבעה את אבני הדרך לתוכנית להתמודדות עם שריפות יער, חורש ושטחים פתוחים, לתקן את ההחלטה כלהלן:
  • המשרד לביטחון הפנים יעמוד בראש הצוות והוא יוביל את עבודת הצוות בכלל התחומים;
  • תתוסף הבהרה שלפיה המיפוי המקצועי יתעדכן על-ידי גורמי המקצוע ברשות הארצית לכבאות והצלה מעת לעת;
  • ייקבע כי המשרד לביטחון הפנים יגבש בתיאום עם הצוות הייעודי תוכנית להקמה ולתחזוקה של קווי חיץ, בכל אחת מהשנים 2026-2023 ויפעל ליישומה על-פי תבחינים שייקבעו.

+הממשלה אישרה חמישה מינויים בכירים במשרד החוץ
21:57 02/10/22  |  עידן יוסף

א. הממשלה אישרה את המינויים בשירות החוץ המפורטים להלן:
1. אירית ליליאן, שגרירת ישראל לטורקיה;
2. איסמעיל ח'אלדי, שגריר ישראל לטורקמניסטן;
3. רוית בר, קונסולית כללית של ישראל בשנגחאי;
4. זאב בוקר, שגריר לא תושב למלטה ולסלובניה, אגף אירופה;
5. אלכס גולדמן-שיימן, קונסול כללי של ישראל בגואנגז'ו, סין.

+תורחב האפשרות להעסקת עובדים זרים בענף האשפוז הגריאטרי
21:55 02/10/22  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה (א') את הצעת שר הבריאות להרחיב את האפשרות להעסקת עובדים זרים בענף האשפוז הגריאטרי. על-פי ההחלטה, כל בית חולים גריאטרי הכולל מחלקה סיעודית או מחלקה לתשושי נפש, יוכל לקבל עובדים זרים כמטפלים גם למחלקות גריאטריה פעילה (גריאטריה שיקומית, סיעוד מורכב תומך, גריאטריה תת-אקוטית והנשמה ממושכת).
הצעד נועד למנוע את שחיקתם של הצוותים המטפלים ולסייע בשיפור איכות הטיפול בזקנים המאושפזים בבתי חולים גריאטריים.
בעבר הותרה הבאת עובדים זרים לסיעוד ביתי בלבד. הזדקנות האוכלוסייה והעלייה בהיקפי המטופלים במחלקות הגריאטריות הביאו למחסור כוח אדם חמור במוסדות הסיעוד אשר מחייבים הסתייעות בעובדים זרים, אלא שעד היום העסקתם הייתה מוגבלת.
בהחלטת הממשלה אושרו סך הכל 2,000 היתרים מתוכם יוקצו מרבית ההיתרים לבריאות וחלק קטן יותר לרווחה במספר פעימות. עד כה הגיעו לישראל כ-1,000 עובדים זרים מנפאל, ואלו קיבלו אישור לעבוד במוסדות הסיעוד.

+אחריות למכשירי שיקום וניידות תעבור לקופות החולים
14:23 02/10/22  |  איציק וולף

הממשלה אישרה את ההחלטה על העברת האחריות על מכשירי שיקום וניידות ממשרד הבריאות לקופות החולים, זאת על-מנת לשפר את השירות למטופלים בכלל ההיבטים הנוגעים לכך ולקצר את זמני ההמתנה לקבלת המכשירים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרדי האוצר והתקשורת פועלים לחיסול שירותי הדואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
איציק וולף
ראש האופוזיציה הודיע כי אם ממשלת ישראל תאשר הסכם הקובע גבול ימי בין ישראל ללבנון מבלי שתציג אותו לאישור הכנסת או תערוך משאל עם - הוא לא יחייב ממשלה עתידית שתקום    "ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו"
עידן יוסף
אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות    המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל ולבנון מנהלות דיונים על הפרטים האחרונים בהסכם המסתמן וטען כי ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים של ישראל - הביטחוניים והכלכליים    הודיע שלאחר שיתקבלו אישורים משפטיים יובא ההסכם לאישור, אך לא ציין האם יתבקש אישור של הכנסת או רק של הקבינט
בעז שפירא
בהיותה מתחזה לממשיכי דרכם של בן-גוריון, גולדה מאיר, יגאל אלון, יצחק רבין ואחרים היא במידה רבה מאוד מאחזת עיניים ונמצא שיש מצביעים הנופלים בפח לחשוב שזו האמת
איציק וולף, איתמר לוין
המינוי אושר במשאל טלפוני שהתקיים בין שרי הממשלה והוא יאפשר את אישור מינוי אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל הבא ולאפשר לו חפיפה מסודרת עם הרמטכ"ל כוכבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il