X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שיקלי. קלפים טובים ביד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
זיהוי עמית טורף
האם הטרוניות על החלטתו של השופט עמית בעניין שיקלי מוצדקות? מי שהצהיר על פרישתו, הצביע נגד סיעתו, התבטא נגד חברי סיעתו ונגד דרכה של סיעתו הרי זה פורש

דילמת חלוקת הסמכויות בין ועדת הכנסת ובין ועדת הבחירות המרכזית בנוגע לפסילת חברי כנסת בגין פרישה מסיעה נדונה בהרחבה בעתירה לוועדת הבחירות המרכזית אך לפני כ-3 שנים ה"ש 1/23 (במשמרת של השופט ניל הנדל כיו"ר וועדת הבחירות המרכזית). לו הייתי כותב את החלטתו של השופט יצחק עמית בעניין ח"כ עמיחי שיקלי הייתי משתמש הרבה יותר באותו דיון מקיף והייתי מגיע לתוצאה הפוכה.
היסודות של החלטת השופט עמית:
השופט יצחק עמית כותב בהחלטתו דברים של טעם: "קשה להלום כי חבר הכנסת יצהיר על פרישתו קבל עם ועדה, יפעל בניגוד לסיעתו הן בהצבעות במליאת הכנסת והן בהתבטאויות נגד סיעתו שלו, כאשר כל העם שומעים את הקולות. ולמרות זאת הוא לא ייחשב לפורש כל עוד לא קבעה כך ועדת הכנסת.
כלל ידוע הוא שמה שנראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז - הרי זה ברווז. מי שהצהיר על פרישתו, הצביע נגד סיעתו, התבטא נגד חברי סיעתו ונגד דרכה של סיעתו הרי זה פורש. שאם לא נכיר בו ככזה, יש בכך כדי לגרום לזילות המושג "פרישה" ולתחושה שכל חבר כנסת יכול לעשות כראות עיניו ללא חשש וללא מורא, תוך ניצול מצבים פוליטיים שמרתיעים את סיעתו מלנקוט נגדו הליך בוועדת הכנסת, או שאינם מאפשרים דיון כזה בשל אילוצים או שיקולים כאלה ואחרים.
בכך חומק לו חבר הכנסת מההשלכות שנקבעו בחוק למעשיו, ובתוצאה זו יש כדי לסכל את התכלית ההרתעתית שבבסיס סעיף 6א לחוק היסוד (ה"ש 1/23 היועץ המשפטי לכנסת נ' סיעת כחול לבן, פסקה 6).
היסודות הרלוונטיים של החלטה ה"ש 1/23:
ניתן אך להצטער שהשופט עמית לא מפנה אותנו במפורש דווקא לסיפא של סעיף 7 בה"ש 1/23 "ראשית, ועדת הבחירות תפעיל את סמכותה האגבית רק במקום שבו ועדת הכנסת לא הכריעה בדבר מעמדו של חבר כנסת מסוים..." ואצלנו לא רק שוועדת הכנסת הכריעה, אלא היא הכריעה, ובערעור הפכה חלקית את עמדתה ובית המשפט נתן את ברכתו לתוצאה. "רשמנו לפנינו את עמדת ב"כ המשיבים 3-1 (ועדת הכנסת, יושב הראש שלה וממלא מקומו), לפיה בנסיבות ערעור זה, אם המערער יתפטר בארבעת הימים הקרובים הדבר ייחשב מבחינת הכנסת כהתפטרות בסמוך למועד הפרישה. אף אנו סבורים כי בנסיבות העניין מדובר בעמדה ראויה העולה בקנה אחד עם החוק. ועם עובדות המקרה".
עמית התעלם מהשורות הכי חשובות לענייננו בה"ש 1/23:
הכשל של עמית אינו בשורה התחתונה, אלא בהעדר שיקול מרכזי אשר קודמו בתפקיד העלה על הכתב בבירור, השאלה האם מדובר בווקום או לחלופין ועדת הכנסת אמרה דברה בנושא. וגם שופטים עליונים, בייחוד בתפקידם כאנשי מנהל, חייבים בשיקולים ובמשקלים ראויים, וכאשר הם מתעלמים משיקול מאוד מרכזי, החלטתם בטלה.
למי יש קלפים טובים יותר ביד, לשיקלי או לעמית?:
שיקלי איננו תמים, הוא יודע באיזה מגרש הוא משחק. שיקלי מאמין שהוא מהבודדים בכנסת שהיה נאמן לדרכו, שיקלי גם ידע שהוא רוקד על חבל דק (וכדברי עמית עם רגלי ברווז) בנושאי הפרישה וההתפטרות שלו.
עם זאת שיקלי תמרן בכישרון לא מבוטל את התוצאה כך שהיא תיטיב עמו, והביא עמו גם הסכמה של ועדת הכנסת ואפילו הסכמה של בית המשפט. ולהסכמה הזו הוא הגיע לא בגלל שאהבו אותו, אלא בגלל שזה היה הפתרון הנכון לפלונטר, אשר בחלקו נובע מהעמימות המכוונת של החוק (בהיבטי לו"ז), חלקו נובע מכך שבנט וחבורתו צפצפו על הבוחרים שלהם, חלקו נובע מכך שכאשר יש ספק אז אין ספק: הזכות לבחור ולהיבחר גוברת, ובמצב זה, אפילו על-פי החלטות קודמות וברורות של ועדת הבחירות המרכזית, ניטלה מעמית ומהוועדה עליה הוא אחראי, הסמכות לדון בכך, ואם בכל זאת דן, היה עליו לפתור את הסתירה המהותית עם ה"ש 1/23 מה שהוא נמנע לעשות.

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
+מועמד "בית יהודי" ביטל הגעה לאפרת לאחר שהתברר לו כי לא יוכל לנאום
15:17 07/10/22  |  עידן יוסף

נציג רשימת בית יהודי, אמיתי פורת, היה אמור לשאת נאום בבית כנסת באפרת. ועד בית הכנסת שמע על התוכנית והורה לבטל את השיעור, והגעתו של פורת לאפרת בוטלה.

+עתירה: אתר הדרכת-הצבעה ברוסית מופעל בידי ישראל ביתנו
14:35 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפלגתה של סטלה וינשטיין עתרה לוועדת הבחירות בטענה לתעמולה אסורה מצד ישראל ביתנו  ▪  מבקשת צו המורה לחדול מיד מהפעלת אתר אינטרנט המציג מצג שווא ומוליך שולל דוברי רוסית, ובפועל אוסף נתונים על המצביעים

סטלה וינשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מעוז: להעביר חקירת ההצתה במחולה לשב"כ
13:37 07/10/22  |  עידן יוסף

ח"כ אבי מעוז (נעם) שיגר מכתב בהול לראש הממשלה יאיר לפיד, בבקשה שיורה כי חקירת הצתת 'משק דור' במחולה וחקירת הצתות נוספות יעברו לידי השב"כ. לדבריו, "נדרשת בדיקה מקצועית לגבי מעורבות של מניעים לאומניים ומעשי טרור באירועים האחרונים".

+החוב שביבי השאיר
13:34 07/10/22  |  אלכס קושניר   |   לרשימה המלאה

קחו את ה-43 מיליארד שקל ריבית מהחוב של ביבי ותחלקו ב-4 מיליון, תקבלו כעשרת אלפים שקלים בשנה, שכל אחד מכם משלם מכספי המיסים

נתניהו. 32% הולך לכיסוי החוב שלו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: גוש נתניהו חוזר להוביל עם 61
11:28 07/10/22  |  עידן יוסף

24 ימים לבחירות, סקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור מעריב מעלה את גוש נתניהו ל־61 מושבים. לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 23; הציונות הדתית־עוצמה יהודית 14; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; חד"ש־תע"ל, רע"ם 4.
לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.4%, בל"ד 1.2%.

+גלאון: להסכים עם החרדים על שמירת הסטטוס-קוו
10:22 07/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ זהבה גלאון: "צריך ואפשר לשבת עם החרדים בממשלה, הציבור צריך לדעת שכדי להקים ממשלה צריך להסכים על שמירת הסטטוס-קוו עם החרדים בענייני דת ומדינה" (ישראל היום).

+השאיפה של מחנה נתניהו: רודנות
09:17 07/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שורה של הצהרות מלמדות, שהמחנה הזה אינו מדבר "רק" על שלילת עצמאות בתי המשפט, אלא מוכן להתעלם מכללים משפטיים ומינהליים

דה-גול. שרידים לתקופתו [צילום: ז'אן-ז'ק לוי, AP]
+סקר פנימי במרצ: הנושא המדיני - חמישי בסדר החשיבות
08:43 07/10/22  |  עידן יוסף

סקר פנימי של מרצ: הבוחרים והמתלבטים קבעו שחוק הנאשם הוא הדרישה הכי חשובה שמרצ צריכה להציב כתנאי לכניסה לממשלה. אחר כך בסדר יורד: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירויות, חידוש המו"מ המדיני לשלום, העלאת שכר המינימום. זהבה גלאון חשפה את הסקר בראיון לישראל היום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיהוי עמית טורף
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה ומטעה , הלפרין
שלמה המגיב  |  7/10/22 16:27
 
- נראה מה יחליט בית המשפט ל"ת
ה.א  |  9/10/22 08:42
 
- בימ"ש עליון , הסכים עם שיקלי
שלמה המגיב  |  9/10/22 12:39
2
מי שבגד בבוחריו
שמואל א'  |  7/10/22 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
איתמר לוין
שורה של הצהרות מלמדות, שהמחנה הזה אינו מדבר "רק" על שלילת עצמאות בתי המשפט, אלא מוכן להתעלם מכללים משפטיים ומינהליים
עידן יוסף
פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים
איתמר לוין
בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות    הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות
איתמר לוין
בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה
עידן יוסף
בעיתון שחולק בימים האחרונים, המפלגה פרסמה שהליכוד הוא ״עוד מפלגה סקטוריאלית״, וכי ״רוב מנהיגי הליכוד לא עונים לקודים התרבותיים של עדות מדינות ערב״    המפלגה: ״מדובר באמירה חמורה מאוד״
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il