X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פוטין וארדואן בפגישתם אתמול [צילום: AP]
ארדואן שומר על ערוץ פתוח עם פוטין
נשיא טורקיה עשוי להזדקק לעזרתו של עמיתו בבחירות בשנה הבאה, לצד התועלת המיידית שמפיקה ארצו מן המלחמה - מסביר אקונומיסט

היה זה יום הולדת של בדידות לוולדימיר פוטין. רק מנהיגים בודדים התקשרו או שלחו כרטיס ברכה כאשר הגיע לגיל 70 בדיוק לפני שבוע (7.10.22). אבל אחד לא אכזב: רג'פ טאיפ ארדואן, הממשיך לכנותו "חבר יקר". פוטין הגיב בתודה על תיווכו של ארדואן בין רוסיה ואוקראינה. השניים נפגשו בקזחסטן (13.10.22), יומיים בלבד לאחר מתקפה רוסית רצחנית על אוקראינה.
המלחמה אמורה היה לפגוע ביחסים בין טורקיה, חברת נאט"ו, לבין רוסיה, האיום הגדול ביותר על הברית; למעשה היא חיזקה אותם, קובע אקונומיסט. מבחינת רוסיה, המצורעת במערב, טורקיה היא חוף מבטחים – המדינה היחידה באירופה המקבלת בזרועות פתוחים עסקיים רוסיים ואת הרודן העומד בראשה. מבחינת טורקיה, רוסיה היא שותפת סחר חשובה ומקור למזומנים. פוטין צריך את ארדואן כדי להציל את מה שנותר מן הלגיטימיות שלו בעולם. ארדואן, הניצב בפני בחירות ב-2023, עשוי להזדקק לפוטין כדי להישאר בשלטון.
ממשלתו של ארדואן מילאה את חלקה בסיוע לאוקראינה, במיוחד בדמות כטב"מים תוקפניים, הובילה להסכם שמנע מרוסיה לחסום את נמלי הים השחור וגינתה את סיפוחם של חלקים מאוקראינה. טורקיה גם מסייעת לאוקראינה לבנות ארבע קורבטות מתקדמות, שהראשונה בהן הושקה החודש, ומאפשרת לה להשתמש בנמליה לייצוא חיטה.
אבל טורקיה נותרה קרובה לרוסיה ושני המנהיגים משוחחים בצורה קבועה. הקשר ביניהן שרד את המלחמות בסוריה, הקווקזים ולוב, בהן הצליחו לשתף פעולה למרות תמיכתן בצדדים יריבים. דינמיקה זו נמשכת באוקראינה, וארדואן נשמע כמי שמעדיף לגנות את המערב על "פרובוקציות" נגד רוסיה מאשר את פשעי המלחמה של האחרונה.
טורקיה לא רק מתנגדת לעיצומים על רוסיה, אלא גם מצאה דרכים להרוויח מהם: הסחר בין השתיים כבר הגיע השנה ל-50 מיליארד דולר, לעומת 34.7 מיליארד דולר בכל השנה שעברה. 20 טיסות ממוסקבה נוחתות מדי יום באיסטנבול, עמוסות בתיירים וגם בנמלטים. 8,000 רוסים רכשו דירות בטורקיה מאז תחילת השנה; באוגוסט לבדו הוקמו 128 חברות בידי רוסים. רוסיה גם מעניקה זריקת מרץ למערכת הבנקאות הטורקית. חברת רוסאטום העבירה לטורקיה 5 מיליארד דולר למימון כור גרעיני שהיא מקימה במדינה. אולם, מדגיש אקונומיסט, ארה"ב ערה למתרחש. משרד האוצר שלה הזהיר חברות טורקיות מפני עשיית עסקים עם רוסים הנתונים לעיצומים, והבנקים הטורקיים הגיבו בהשעיית השימוש במערכת התשלומים הרוסית "מיר".
כלכלתה של טורקיה קורסת תחת אינפלציה בשיעור 83% וארדואן ניצב בפני מערכת בחירות קשה. הוא נכשל במאמציו לקבל סיוע מסעודיה ואיחוד האמירויות, ונראה שכעת הוא מבקש טובות מרוסיה. לאחרונה הסכימה טורקיה לשלם ברובלים תמורת 25% מהגז שהיא רוכשת וביקשה מרוסיה לדחות עד 2024 לפחות חלק מן התשלומים. ארדואן מצידו מפגין ביטחון: בעוד אירופה רוצה לעבור את החורף בלי גז רוסי, אמר השבוע, "לנו אין בעיה כזאת".
מדיניותה של טורקיה כלפי רוסיה לא תשתנה בצורה דרמטית אם ארדואן יפול, צופה אקונומיסט. לכל המפלגות האחרות אין חשק להתעמת עם רוסיה. ועדיין, פוטין יודע שלא ימצא בקלות תחליף ליחסים שטיפח עם ארדואן במשך שני עשורים. גז זול, הזרמת מזומנים או אור ירוק למתקפה נגד הכורדים בסוריה – פוטין עשוי להחליט להושיט יד לחבר.

תאריך:  14/10/22   |   עודכן:  14/10/22
+אוקראינה: רוסיה השתמשה בשני שלישים מנשקה
14:53 14/10/22  |  עידן יוסף

באוקראינה טוענים כי רוסיה השתמשה בשני שלישים מהארסנל שלה, אך באמתחתה עוד יותר מ-600 טילים מסוגים שונים במלאי - שר ההגנה אולקסיי רזניקוב לא ציין מהיכן התקבל לידיו המידע על אודות מאגר הנשק הרוסי.

+רוסיה מציבה מפציצים אסטרטגיים ליד פינלנד ונורבגיה
14:10 14/10/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

מדובר בשבעה מטוסים מדגם טופולב Tu-160 וארבעה מדגם טופולב Tu-95  ▪  רוסיה הודיעה על כוונתה לבצע תרגילים נרחבים באש חיה בים ברנץ  ▪  חשש מפני כוונה רוסית לבצע ניסוי גרעיני תת-קרקעי בצפון רוסיה

מיקום המפציצים
+"אחרי העימות עם אוקראינה, יתחיל עימות עם ארה"ב"
08:41 14/10/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שישי בסדרת שיחות על המלחמה באוקראינה עם יעקב קדמי (יאשה קזקוב) המושמץ במערב וגם בישראל כתועמלן רוסי. בחלק זה הוא טוען שבנובמבר תכפה רוסיה על אוקראינה הסכם

[צילום: יבגני מלולטקה, AP]
+מאסק: לא נמשיך לספק שירותי לווין לאוקראינה, אם צבא ארה"ב לא ישתתף בעלויות
08:37 14/10/22  |  עידן יוסף

אילון מאסק, מעשירי העולם, ששווי הונו נאמד ב-216 מיליארד דולר, מודיע כי לא יוכל להמשיך לממן את פעילות סטאר-לינק באוקראינה, רשת המאפשרת לאוקראינים לקבל אינטרנט גם אם הרוסים ייצרו שיבושים. העלות: 100 מיליון דולר עד סוף השנה, ומאסק מבקש מהפנטגון שיממן בגלל "קשיים לממן את האירוע".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארדואן שומר על ערוץ פתוח עם פוטין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
אורי מילשטיין
חלק שישי בסדרת שיחות על המלחמה באוקראינה עם יעקב קדמי (יאשה קזקוב) המושמץ במערב וגם בישראל כתועמלן רוסי. בחלק זה הוא טוען שבנובמבר תכפה רוסיה על אוקראינה הסכם
יאיר נבות
האם הרוסים מזהים כוונה אוקראינית קרובה להתקדם לכיוון העיר חרסון עצמה בניסיון לכתרה על כוחות הצבא הרוסי שנמצאים בה, ולכן קוראים לתושבים לעזוב את האזור?
עידן יוסף
בנאום בבלגיה הבהיר הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון כי מתקפה גרעינית מצד מוסקבה לא תיענה בתגובה גרעינית, אך תוביל ל"הרס מוחלט" של הצבא הרוסי    מלבד בעלות בריתה של אוקראינה עשויות להגיב גם מדינות נאט"ו
איתמר לוין
הנתונים הכלכליים הרבה פחות גרועים מן הצפוי, ואקונומיסט אומר שהם מלמדים שרוסיה תוכל להמשיך להילחם - גם במתנגדי המשטר
איציק וולף
לאחר החלטת העצרת הכללית של האו"ם אשר קבעה כי הסיפוח הרוסי במזרח אוקראינה אינו חוקי תקפה רוסיה 40 ערים שונות באוקראינה    מושל קייב: מידע ראשוני על כך שהחימוש הרוסי - מתוצרת אירנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il