X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
אליהו הנביא [צילום: גוסטב דורה]
אליהו הנביא בתחנה המרכזית
אך ניו-יורק היא עיר של אין-ספור הפתעות, מקום שבו מפגשים בלתי צפויים יכולים לצוץ בכל צעד עם זאת, דבר לא יכול היה להכין את פנינה למפגש שעמד להיקרות בדרכה

פרק מתוך הספר:
החנויות לאורך רחוב 44 כבר נסגרו באותו לילה. דממה השתררה בבנייני המשרדים. הרחוב היה חשוך, פרט לפנס רחוב פה ושם. פנינה שרם מיהרה לתחנה המרכזית גראנד סנטרל, ומשם התכוונה לתפוס רכבת בחזרה לביתה במחוז ווסטצ'סטר.
היא יצאה עם כמה חברות להצגה ונהנתה מארוחת ערב ומבילוי לילי נפלא. כעת נחפזה לשוב הביתה למיטתה החמימה והנוחה. כשהגיעה לפינת רחוב 44 ושדרת פארק, הבחינה באורות התחנה המרכזית נוצצים במרחק גוש בניינים וחצי לערך, ואז החישה את צעדיה. היא הייתה לבדה, ונשאה תיק צד עשוי קנבס וארנק. נקישות מגפי העור שלה הדהדו מהמדרכה. הרחוב היה נטוש. איש לא פסע לקראתה, ואיש לא פסע לצדה או מאחוריה.
אך ניו-יורק היא עיר של אין-ספור הפתעות, מקום שבו מפגשים בלתי צפויים יכולים לצוץ בכל צעד. עם זאת, דבר לא יכול היה להכין את פנינה למפגש שעמד להיקרות בדרכה. איפה שהוא באמצע רחוב 44 עמד שלט רחוב ישן. עמד פעם — אך לא עוד. כל שנותר ממנו היה בדל עמוד חלוד, שבלט מהמדרכה לגובה 15 סנטימטרים לערך, כמו ציפורן של מכשפה שמגיחה מתוך קבר.
פנינה צעדה במהירות, קרוב לשפת המדרכה, ואז הושטה הציפורן ואחזה בכף רגלה השמאלית. היא איבדה את שיווי משקלה ונפלה בעוצמה קדימה, וללא כל התראה חשה את גופה משייט לעבר המדרכה. בתוך ראשה התחולל עיוות זמן מוזר — היא נפלה מהר מכדי שתוכל להתכונן למכה, אך נדמה היה שההתרחשות כולה קורית בהילוך איטי. היא ידעה ללא צל של ספק שפרצופה עומד להתנגש במדרכה, שאפה יישבר או ששיניה יתרסקו, ולא היה דבר שיכלה לעשות כדי למנוע זאת. לרגע ארוך נדמה היה שהזמן עומד מלכת, והקרקע ממהרת לקראתה ללא הרף.
ואז, ממש ברגע האחרון, הופיעה יד, תפסה אותה בזרועה ומשכה אותה בכוח למעלה והרחק מהמדרכה. פנינה מצאה את עצמה עומדת שוב על רגליה, מתנשפת בכבדות, דמעות מערפלות את ראייתה. היא התייפחה ברגש עז. "מי הציל אותי?" תהתה לעצמה. "עובר אורח? בעל חנות שעובד עד שעה מאוחרת?" מזווית עינה הצליחה להבחין בדמותו של גבר שעמד לצדה, אך לא ידעה מיהו. "את בסדר?" שאל האיש. "כן, כן! תודה לך! תודה רבה לך!" השיבה. היא מחתה את הדמעות מעיניה והפנתה את מבטה לעבר מושיעה. איש לא היה שם. הרחוב היה נטוש כמקודם. בשני הכיוונים, המדרכה הייתה ריקה, החנויות עדיין היו סגורות, פנסי הרחוב עדיין האירו. נראה היה שאין מקום שאליו יכול היה האיש להסתלק.
פיה של פנינה נפער לרווחה, ועיניה שוב התמלאו דמעות. האם יצאה מדעתה? כן, היא מעדה. כן, בדל המתכת היה אמיתי. כן, היא ניצלה. אבל על-ידי מי? מכל כיוון, ככל שיכלה לראות, הרחוב היה נטוש.
פנינה צעדה לעבר תחנת הרכבת, אך מחשבותיה היו כעת במקום אחר. היא שמעה בעבר סיפורים על אליהו הנביא, וסיפרה אותם בעצמה לעתים תכופות.
עד היום הזה היא בטוחה שאליהו הנביא בכבודו ובעצמו הוא שנחלץ לעזרתה בלילה הגורלי ההוא ברחובות הנטושים של מנהטן.

ספר מרתק
[צילום: משה ניסנבוים]
על הספר נכתב בכתב העת המעין כי "בספר יש כשישים סיפורים מקסימים והוא מרגש עד דמע בכנותו ובתובנות שניתן לדלות ממנו
▪  ▪  ▪

המחבר, אליעזר שור, אסף במהלך השנים סיפורים שונים אותם הוא מביא בספר. 58 סיפורים מפתיעים ומעוררי השראה.
הסיפורים כולם אמיתיים, ונשמעו ישירות מפי בעליהם או מפי אדם קרוב. הם מצביעים על הנוכחות החיה של אליהו הנביא בינינו, או על "ניצוץ" של אליהו הנביא הפועל בקרבם של אנשים מן השורה ומביא אותם לעשות מעשים גדולים. בכל המקרים מתגלה ההשגחה הפרטית העצומה שאנו זוכים לה בחיינו, בכל רגע הסיפורים מפתיעים, חידתיים ומעוררי השראה. הם מזכירים לנו שהעולם הוא מקום מסתורי, ושישועת ה' יכולה להופיע כהרף עין ספר מרתק, מעניין ומלא תוכן.
על הספר נכתב בכתב העת המעין כי "בספר יש כשישים סיפורים מקסימים והוא מרגש עד דמע בכנותו ובתובנות שניתן לדלות ממנו. חלק מהסיפורים מתארים אירועים חסרי הסבר הגיוני, בהם דמות פלאית ולא מוכרת מתערבת במהלך העניינים, מצילה מסכנה או פותרת בעיה קשה, ונעלמת.
"חלק אחר כולל מקרים בהם אנשים, לעיתים מוכרים ולעיתים לא, מגיעים באופן לא מוסבר בדיוק ברגע הקריטי ומשנים את התמונה לטובה, כשהם מגלמים באותו רגע את תפקידו של אליהו הנביא.
"החלק השלישי כולל סיפורים בגוף ראשון של אנשים שהפכו פתאום למין 'אליהו', והגיעו באופן לא צפוי כדי לסייע לזולתם בדיוק ברגע הנכון ובמקום הנכון. כל הסיפורים בספר מתארים חוויות אמיתיות (עד כמה שהצליח המחבר לוודא) שקרו ממש סביבנו במציאות היומיומית שלנו, והם מחזקים את הקשר בינינו לבין ריבונו של עולם, וזו מטרת הספר המקסים הזה. יישר כוחו של הסופר והמחנך הרב אליעזר שור שממשיך לאסוף סיפורים כאלו. אנו מצפים כבר לכרך השני".
אליהו הנביא בתחנה המרכזית. סיפורים בני ימינו של גילוי אליהו. אליעזר שור. ירושלים, טהירו, תשפ"ב. 233 עמ'.
לרכישת הספר ניתן לפנות למחבר במייל-story@tehiru.com או בטלפון- 0508763450. [קישור]

תאריך:  20/10/2022   |   עודכן:  20/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליהו הנביא בתחנה המרכזית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אליהו הנביא בתחנה המרכזית
חנה  |  20/12/22 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
הספר של בני דון יחיא הופך בעצם למדריך מעשׂי להבנת העולם המורכּב הזה: אני מבינים את הסיפור הפנימי שמֵעבר למושגים כמו - סכסוך משפחתי, שופטים, פקיד סעד, יחסי ממון, בתי דין רבניים, בית משפט לענייני משפחה וכך הלאה
משה ניסנבוים
נמצאה כל נדרי נאמרת קודם שמתחיל הצום במלוא עוצמתו וחומרתו, והיא ממש סמוכה להתחלת הצום
שושנה ויג
הכתיבה עבור קלרינה היא תהליך של ריפוי ואכן היא מגיעה לכך בשני הפרקים האחרונים של הספר ולאחר שעברה קתרזיס היא יכולה לכתוב שירים אופטימיים    היא לא רוצה להישאר בחוויית התלישות
משה ניסנבוים
סקירה על הספר החדש של אלירן מלכה    הספר נסוב סביב השאלה הגדולה - מה עדיף: לחיות ולקמול או לשמר יופי ניצחי חסר חיים? מי שיקרא אותו ימצא בו תובנות מרתקות בסוגיה כבידת המשקל הזו
משה ניסנבוים
הדבקנו ותפרנו יחד מעין שמיכת טלאים עשויה ממקורות שונים ששמר הרב דרייפוסבמרוצת השנים, מקורות מגוונים שמעשירים לא רק את הספר אלא מאפשרים לצלול יחד לרבדים שונים המשפיעים על עולמנו היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il