X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מקומות סודיים [צילום: משה ניסנבוים]
המקום בו הרגש נמצא
המחבר מביא עימו לא רק סגנון כתיבה סוחף ומותח בעל מקצב זורם ומותח בעל דיאלוגים חדים, אלא גם את הרקע והניסיון הרב שיש לו מהעולמות הללו

פרק ראשון מהספר: אוניברסיטת קולומביה 2010
חדר המעונות היה סגור לאורך כל חופשת הקיץ. ביום האחרון הגיעה המנקה, הסיטה את הווילונות ופתחה את החלון הגדול שפנה לעבר הדשא המרכזי, ממנו יצאו השבילים שהובילו לעבר ספריית בטלר ההיסטורית. אוויר נקי נכנס אל החדר ונתן לו חיים. היא אהבה את החדרים האלו, אהבה תמיד את הניגוד בין מסגרת החלונות השחורה לווילונות הלבנים. השילוב הזה תמיד יצר בראשה תחושה של נעורים. פנים החדר הנקי, הפשוט, זה שכמו קנבס יקבל את אופיו של מי שעתיד להתגורר בו, היה כל כך שונה מכל מה שהשתקף מחוץ לחלון.
כשהיה לה זמן פנוי היא אהבה להסתובב ברחבי הקמפוס, אהבה לגלות בו פינות חדשות. למרות גודלו העצום וחלוקתו, היא אהבה לחצות אותו כמה שרק יכלה. הוא היה כל כך שונה מהרחובות בהם עברה כל בוקר עד לתחנת הסאבווי בדרך לכאן. חדר המעונות השלו היה ההפך הגמור מהדירה שבה גרה בקווינס. כל בוקר, כשנפלטה מבטן האדמה אל לב הקמפוס, היא הרגישה כאילו מישהו מסיר מעליה חמש שכבות של אבק.
תמיד בשעות הצוהריים כשהייתה יוצאת להפסקה, הייתה בוחרת לא להישאר בחדר צוות הניקיון אלא לצאת החוצה, לטייל בין הסטודנטים ולדמיין את עצמה בגילם. היא אהבה לראות אותם מתגודדים על המדרגות שחיברו בין חלקי הקמפוס. אחד מאותם הנערים היה יכול להיות שלה, אבל היא, לא היה לה מספיק כסף וילדיה שלה לא המשיכו ללמוד אחרי שסיימו תיכון. היא נשמה עמוקות את החדר, נתנה לריח תכשירי הניקוי לחדור עמוק לנחיריה והעבירה מטלית רחבה על שולחנות העץ וגב המיטות. לאורך הקירות לרוחב החדר עמדו שתי מיטות רחבות עשויות עץ מלא, בעלות גב מיטה עבה ומזרן קשיח. היא הזיזה את הכסאות המשרדיים והצמידה אותם לשולחן, כך שיפריעו כמה שפחות לתנועת האנשים בחלל החדר.
כשסיימה עלתה על שרפרף קטן וניקתה את מדפי העץ הרחבים שרק חיכו לספרי לימוד בלי אפילו לדעת באיזה נושא. משמאל לדלת הכניסה עמד מתלה בגדים, כנראה לבגדי החורף הניו-יורקי שעוד יגיע, ובקצה החדר בדרך אל חדר הרחצה, ניצב ארון בגדים גדול מספיק לשניים. היא המשיכה ללכת לכיוון השירותים, מעבירה מגבון על האסלה ושופכת לתוכה אקונומיקה. לאחר כמה דקות חזרה, הורידה את המים וסגרה את המכסה. אב הבית כבר עבר בחדר ובדק את תקינות המשקופים והמדפים, התקין וילון חדש באמבטיה ובדק שצירי הדלת עובדים באופן חלק. היא ארזה את הדלי יחד עם המטאטא והמגב, ויצאה.
ריצ'רד סמית' ואביו רוג'ר כבר הגיעו לראות את המעונות לפני חודש. לאחר שהתרשמו ביקש אביו בשקט ממזכירת הסטודנטים כי השותף של ריצ'רד לחדר יהיה "כמוהו", כלומר אמריקני. בשל תפקידו שלו ועברו של הבן, היה לרוג'ר חשוב לשמור על בנו כמה שיותר. על הקירות שהובילו אל מזכירות האוניברסיטה היו תלויות תמונות של בוגריה, בין היתר תיאודור רוזוולט, מדליין אולברייט ואפילו רוג'רס והמרשטיין. כשהשניים צעדו במסדרונות, עצר רוג'ר לרגע מול תמונתו של הרולד בראון וחייך, "בגיל עשרים ואחת הוא כבר היה דוקטור לפיזיקה, כדאי שתמהר", וקרץ לריצ'רד שמיד הזכיר לאביו שהוא בחר במסלול של לימודי כלכלה ומשפטים. "את הפיזיקה אני אשאיר לפיזיקאים".

המותחן הפוליטי הסוחף בין מציאות לדמיון של היועץ אסטרטגי
[צילום: משה ניסנבוים]
האם אנשים המעורבים רגשית במשבר מסוגלים לנהל אותו? האם אנחנו מסוגלים להיות אובייקטיביים במקום שבו הרגש נמצא? דמיינו שאתם לקראת עסקה גדולה שיכולה לשנות את פני העולם כולו סיכונים רבים מול סיכויים קלושים, מלחמה מול שלום
▪  ▪  ▪

דמיינו שאתם לקראת עסקה גדולה שיכולה לשנות את פני העולם כולו. סיכונים רבים מול סיכויים קלושים, מלחמה מול שלום. המדינה מונחת בידכם, וההחלטה הגורלית היא שלכם. באיזו אסטרטגיה אתם הייתם בוחרים ואיזה מחיר אתם הייתם מוכנים לשלם?
כל מי שנחשף לתקשורת הישראלית בשנים האחרונות שמע בוודאי על הגרעין האירני, הסכמי אברהם, סוגיית הפלשתינים, פרשיות ביטחון וריגול ועוד. על רבות מהן ניתן לספר רק בעוד שנים ארוכות אם בכלל והאזכורים שלהם מגלים טפח ומסתירים טפחיים. מדובר על עולמות מסקרנים שהציבור הישראלי מבקש לשמוע על-אודותם.
כעת, הספר החדש משמר הראיסים של דוד (דדי) סויסה הוא הזדמנות נהדרת לכך. ראשית, ישנה כאן עלילה הנרקחת מהאירועים הללו. היא מתכתבת איתם, מאירה אותם בזווית חדשה ולבסוף גם מפתיעה. שנית, מחבר הספר מגיע אל מלאכת הכתיבה שמאחוריו שעות רבות של ניסיון.
המחבר מספר על כך כי "הייתי שם. בעבר שימשתי בתור יועץ של שרי ביטחון ויועץ ראש ממשלה, הייתי מעורב במפגשים סודיים וחשאים ובהכנות למשאים ומתנים. בספר זה שילבתי בין המציאות שאותה ראיתי במו עיניי לדמיון, על-מנת להמחיש איך בפוליטיקה העולמית הקו בין השניים דק ומטורף עד בלתי נראה".
בכך, המחבר מביא עימו לא רק סגנון כתיבה סוחף ומותח בעל מקצב זורם ומותח בעל דיאלוגים חדים, אלא גם את הרקע והניסיון הרב שיש לו מהעולמות הללו. הסיפור הופך לכזה שמשלב עלילה בעלת ריאליות לצד בידיון ויחדיו הם יוצרים מארג שלם, גלוי ונסתר, של עולמות הדיפלומטיה הישראלית.
השאלה המרכזית שמרחפת מעל הספר היא האם אנשים המעורבים רגשית במשבר מסוגלים לנהל אותו? האם אנחנו מסוגלים להיות אובייקטיביים במקום שבו הרגש נמצא?
בין היתר, העלילה משלבת פוליטיקאים כריזמטיים, יחסי ישראל-ארצות הברית, התנקשויות, ארגוני טרור, הסכמים מול מדינות ערב, שרים בכירים וראש ממשלה.
הספר נובר במקומות הסודיים ביותר של עולם שירותי הביון, ומכניס את הקורא אל תוך סודות חדרי החדרים של הבור בתל אביב, החדר הסגלגל בוושינגטון וארמונות המלכים במזרח התיכון.
[להזמנת הספר]

תאריך:  23/10/2022   |   עודכן:  23/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
הספר "גרעין אדום" נע בין עבר להווה    "חברי 'גרעין אדום' הם ארבעה", מספרת שניידר, "בהווה הם בני 40    כל אחד מהם חווה את המשבר שלו
משה ניסנבוים
אך ניו-יורק היא עיר של אין-ספור הפתעות, מקום שבו מפגשים בלתי צפויים יכולים לצוץ בכל צעד    עם זאת, דבר לא יכול היה להכין את פנינה למפגש שעמד להיקרות בדרכה
הרצל חקק
הספר של בני דון יחיא הופך בעצם למדריך מעשׂי להבנת העולם המורכּב הזה: אני מבינים את הסיפור הפנימי שמֵעבר למושגים כמו - סכסוך משפחתי, שופטים, פקיד סעד, יחסי ממון, בתי דין רבניים, בית משפט לענייני משפחה וכך הלאה
משה ניסנבוים
נמצאה כל נדרי נאמרת קודם שמתחיל הצום במלוא עוצמתו וחומרתו, והיא ממש סמוכה להתחלת הצום
שושנה ויג
הכתיבה עבור קלרינה היא תהליך של ריפוי ואכן היא מגיעה לכך בשני הפרקים האחרונים של הספר ולאחר שעברה קתרזיס היא יכולה לכתוב שירים אופטימיים    היא לא רוצה להישאר בחוויית התלישות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il