X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יעקב שרת [צילום: משה מילנר/לע"מ]
להעניק עצמאות מדינית לעם הפלשתיני
"חריגה מחוצפת מגבולות הכוח היהודי - הייתה הקורבן הגדול שנפל על מזבח מלחמת 1967, אף שלכאורה היה זה ניצחונה הגדול... זאב המשיחיות בלע את הסוס המושך במזחלת הציונות..."

מצער, שבמערכת הבחירות הנוכחית נושא השליטה שלנו בשטחי יהודה ושומרון לא בא בכלל לידי ביטוי. מצער, שהדיון על התוצאה, הנובעת מהמשך שליטתנו על עם אחר, תוצאה הכופה עלינו מציאות מדממת הקוטפת חיי אזרחים.
אותי אישית מצער, שרוב הציבור הישראלי תומך במלחמה שזכתה לשם מלחמת ששת הימים שפרצה ב-5 ביוני 1967. מלחמה שגם אני השתתפתי בה. בתחילת חודש מאי לפני 45 שנה גויסתי לחודש מילואים, שהתארך בעוד מספר חודשים עקב מלחמה שפרצה בתחילת החודש שבא אחריו.
אני מודה, שהלכתי למילואים מתוך הזדהות מוחלטת עם כל מה שהצבא ביקש ממני. בסיומו של חודש מאי מצאתי עצמי בתקופת כוננות לקראת מלחמה מתדפקת בשער. באותם ימים של חודש מאי הלכתי שבי אחר אנשי צבא שהאיצו באשכול, שנראה בעיני הססן מדי, לשחר אלי קרב.
אני מודה, שבימים של יוני ובימים שבאו אחריהם נסחפתי באווירת המשיחיות, ששרתה באויר וסחפה איתה רבים וטובים, אם לשעה ואם הרחק מעבר לזה. אני מודה, שיותר מדי זמן לקח לי להבין, שתַּו המשיחיות הוא זה, שהנחה מהלכים צבאיים ומדיניים, ואני האזרח נסחפתי אחרי שכרון המשיחיות, שסחף אחריו גם את המחנה הפוליטי שאליו הייתי שייך.
לא תפסתי, שיוהרת ההכרזה על ממלכת ישראל השלישית אחר מלחמת סיני ב-1956 לא רק שלא התקפלה ב-1967, אלא קיבלה תנופה והתעצמות מחודשת בהקמת "תנועת ארץ ישראל השלמה" ו"גוש אמונים" ו"הכנסת האלוהים כשותף בכיר בניהול מדינת ישראל החדשה, מדינת ארץ ישראל" (י.שרת, מדינת ישראל לבית אלטנוילנד איננה, עמ' 100).
אני מודה, שלא הבנתי באותם הימים את מה שראה, כתב וצעק יעקוב שרת, בנו של ראש הממשלה השני, משה שרת. לצערי, במחנהו הפוליטי הוא היה בודד, אבל הוא לא פסק להתריס נגד תו המשיחיות שהשתלט על מנהיגי המחנה, שהוא אחד מבניו ומנהיגיו. אני מצר על כך שלא שהו לזעקתו - "הציונות, שתַו משיחיות חרות בה... קוראת תיגר על המציאות ומגבלותיה הממשיות...
חריגה מחוצפת מגבולות הכוח היהודי - הייתה הקורבן הגדול שנפל על מזבח מלחמת 1967, אף שלכאורה היה זה ניצחונה הגדול... זאב המשיחיות בלע את הסוס המושך במזחלת הציונות... ובמשל אחר: הצפרדע הציונית המכוערת, התנפחה והתפקעה, ומתוך ההתפוצצות הגדולה יצא הנסיך של ישראל הגדולה, אלא שזו לא ישראל, זו הייתה ארץ ישראל. לאומנית כוחנית. משיחית"(שם, עמ' 100-101).
את כתב האשמה הזה כלפי מה שקרה בחודשים מאי-יוני 1967 לא כותב עוכר ישראל. כותב את הדברים הכואבים בנה של הארץ, בן של מי שהיה ראש ממשלה בישראל. נכד של הבילו"יי יעקוב צ'רטוק שבא לחרוש את אדמת ארץ ישראל בזעת אפיו. כותב את הדברים הכואבים מי שהיה ממקימי בית הערבה, חייל בבריגדה היהודית. מזכיר ראשון בשגרירות ישראל בברית המועצות, כשגולדה מאיר הייתה שגרירה.
ואם בכל אופן יאמרו לי שיעקוב שרת כתב מנשר אנטי ציוני, הרי יתוָּסף לרזומה של יעקוב שרת, כמי שגורש מברית המועצות כדיפלומאט המאושם בתעמולה ציונית, כתב אשמה של אנטי ציוני. כאן בישראל ישנם חוגים שיאשימו את יעקוב שרת בכתיבת ספר אנטי ציוני, כאשר בדם לבו הוא מבקש להגן עליה.
אני מצר על כך, שתנועת העבודה לא שהתה לדברי יעקוב שרת גם אחרי המלחמה ב-1973, המזהיר - ש"השופר האלוהי ממשיך לתקוע, וכגודל תרועת שקר המשיחיות גודל האבדון שהוא מבשר" (שם, עמ' 101).
כל שוחרי דמותה המוסרית של מדינת ישראל צריכים להוסיף לארון הספרים שלהם את ספרו של יעקוב שרת "מדינת ישראל לבית אלטנוילנד איננה". צר לי, שרוב רובם של אזרחי מדינת ישראל, אינם שותפים לדעתי, שישראל חייבת להפסיק את שליטתה על העם הפלשתיני ולאפשר לו הקמת מדינת עצמאית בשטחי יהודה ושומרון, בהחלטה אמיצה זו אנחנו ניחלץ את מדינתנו האהובה ממציאות חיים מדממת.

תאריך:  28/10/2022   |   עודכן:  28/10/2022
+דובר צה"ל: ישראלים ופלשתינים התקיפו חיילים במצפה אביגיל
13:25 28/10/22  |  איציק וולף

סמוך למצפה אביגיל שבדרום הר חברון הותקפו חיילי צה"ל בידי מספר אזרחים ישראלים ועל-ידי פלשתינים. אחד החשודים בהשלכת אבנים לעבר הכוחות הוא חייל צה"ל שלא בתפקיד. בעקבות כך הוא נעצר על-ידי הכוח בנקודה ויועבר להמשך טיפול משטרתי.
הרמטכ״ל, רב אלוף אביב כוכבי גינה את התקיפה וטען כי מדובר במעשה עברייני של אזרחים ישראלים כנגד חיילי צה״ל המגינים על אזרחים ישראלים.

+פיגוע ירי מרכב חולף בשומרון, אין נפגעים
08:16 28/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חוליית מחבלים ביצעה פיגוע ירי לעבר עמדת צה"ל סמוך לשכם  ▪  החיילים השיבו בירי וזיהו פגיעות  ▪  מספר תרמילים נמצאו בזירה  ▪  צה"ל סורק אחרי חשודים

הוחלט על הסרת הסגר הנושם מעל שכם [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להעניק עצמאות מדינית לעם הפלשתיני
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מתוך אהבת ישראל מסכים עם איתן
בן ציון .  |  28/10/22 10:28
2
שבת נעימה לעם ישראל
בן ציון .  |  28/10/22 10:47
3
מאחלת שבת שלום לכל עם ישראל.
מאחלת שבת שלום  |  28/10/22 11:57
4
קלינסקי לא תזכה לראות יום כזה
ב.ל  |  28/10/22 14:23
 
- השנאה והזדון מאוהבות במגיב ב.ל
מאוהבת במגיב ב.ל  |  29/10/22 19:04
 
- לא תוכל לגרש מיליוני ערבים
לידיעת ב.ל   |  30/10/22 15:15
5
אוסף דברי הבל ובורות
מגיב ותיק  |  28/10/22 15:45
 
- בושה ובורות מאוהבות במגיב ותיק ל"ת
מאוהבת במגיב ותיק  |  29/10/22 14:18
6
לא לאלימות הפיזית והמילולית
שבוע טוב  |  29/10/22 21:28
7
הציג את רבין במדי חייל נאצי
בן גביר שר בממשלה  |  29/10/22 22:04
8
כמה טיפשות יש בך
שאול א.   |  29/10/22 23:29
 
- אני שאול א' מעדיף מציאות מדממת
אני שאול א  |  30/10/22 08:21
9
איתן, הרבה בריאות -הכי חשוב
בן ציון .  |  30/10/22 10:11
10
מי שהציג את יצחק רבין כנאצי
יהיה שר בישראל   |  30/10/22 12:00
11
לשם שינוי, להתבסס על האמת
עובד 1  |  1/11/22 23:42
 
- אני מכבד את דעותיך, אבל...
למגיב עובד 1  |  2/11/22 07:19
 
- מברך את המגיב עובד 1
רועי..  |  2/11/22 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
חוליית מחבלים ביצעה פיגוע ירי לעבר עמדת צה"ל סמוך לשכם    החיילים השיבו בירי וזיהו פגיעות    מספר תרמילים נמצאו בזירה    צה"ל סורק אחרי חשודים
יוני בן-מנחם
רצועת עזה שומרת על שקט יחסי למרות ההסלמה בשטחי הגדה והפעילות המוצלחת של ישראל נגד קבוצת "גוב האריות". ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי מסתפקים בינתיים בגינויים ובאיומים, שום רקטה לא שוגרה לעבר ישראל אך אין בכך אינדיקציה למה שצפוי בהמשך
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתנגד לאינתיפאדה חמושה חדשה נגד ישראל וגורס שהיא תביא לאסון גדול על הפלשתינים בשטחי הגדה. אבו-מאזן חושש ממלחמת אזרחים ומכך שקבוצות הטרור החדשות שקמו בגדה ישבשו את תהליך העברת השלטון ברש"פ לקראת פרישתו
איציק וולף
כוחות צה"ל וימ"מ פעלו הלילה בלב העיר שכם, הרגו את ודיע אל חוח, הנחשב לבכיר בארגון הטרור גוב האריות ופוצצו מעבדת טרור ששמשה את תשתית המחבלים שאחראית לפיגועים רבים שאירעו לאחרונה בשומרון
איציק וולף
נשיא המדינה אמר ערב טיסתו לארצות הברית כי ידון עם הנשיא האמריקני על הסכם הגז עם לבנון, על האיום האירני ועל שאיפת ישראל לצרף עוד מדינות באזור למעגל השלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il