X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שהיורה ישטוף הכל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
הגיגים תתי"א
האופק בהיר
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - מינוח שגוי, אירוח, שקרן פתולוגי, הזוי, טעות איומה ושלילה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)

הַיּוֹרֶה, שְׁמַע נָא
"לאחר הקיץ החמסיני והמתיש מתגעגע אני ליוֹרה ומאמין בתמימותי כי רבה, שיצליח לעשות מה שבן אנוש לא מצליח - לשטוף הרבה מן המשקעים הלא נעימים, שהותירו כל מי שפלט אותם, וכי תבוא רגיעה ליושבים בציון.
"לאחר היורה - האוויר צלול, לאחר היורה - האופק בהיר, ואולי גם האווירה, ואולי גם העתיד" - כותב שאול נגר, כהקדמה לשיר, שכתב בעקבות שיר הילדים המקסים של משה דפנא.
"הַיּוֹרֶה, שְׁמַע נָא,
רֵד נָא וְהוֹשַׁעְנָה,
קוּם וּשְׁטֹף כֹּל זֻהֲמָה
וְתִמְנַע כָּאן מְהוּמָה,
הַיּוֹרֶה, הַיּוֹרֶה, הַיּוֹרֶה!
נִמְאֲסוּ הַחַרְבוֹנִים
וַאֲנִי חֲסַר אוֹנִים,
מָלֵא פִּיּוֹת בְּמֵי עָנָן,
כִּי לְךָ הֵן אֶתְחַנֵּן,
הַיּוֹרֶה, הַיּוֹרֶה, הַיּוֹרֶה!
אִם לָבוֹא תָּחוּשָׁה,
הֲקָלָה נָחוּשָׁה,
נָא הָבֵא שִׁפְעַת מָטָר
וְנוֹרִיק פֹּה לְאַלְתָּר
הַיּוֹרֶה, הַיּוֹרֶה, הַיּוֹרֶה"!
חיילים אינם נרצחים
אוצר המלים של התקשורת הישראלית מגמתי, דל ושטוח, והיא חוזרת שוב ושוב על טעויותיה ומנציחה אותן. כך, כשמחבל הרג את החיילת נועה לזר במחסום שועפאט, דיווחה התקשורת, שהיא נרצחה.
חיילים חמושים אינם נרצחים על משמרתם, אלא נהרגים, או נופלים. כל מינוח אחר מבזה את זכרם.
חרם
"אחרי שהערבים החרימו את זארה כי הבעלים שלהם אירח את בן-גביר, מנכ"ל הביטוח הלאומי מארח מחר את בן-גביר בתקווה, שהם יחרימו את הביטוח הלאומי", גיחך נעם בטוויטר.
ד"ר ריקא ומר חלול
דברי ההבל, שפלט יהיר יאיר לפיד, ראש ממשלת המעבר, בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים, יכולים לשמש שנים ארוכות מערכונים וחוגים למדעי המדינה ולמדעי הטיפשות המוחלטת. בבת-אחת הוא חשף את הסודות הידועים לכל - הוא דמגוג, בור ועם-הארץ, ופיו הפעור לרווחה מתנהל ללא שום קשר לאיברים אחרים בגופו.
ואז הוא הגדיל לעשות, וסיפר, בהודעה רשמית של משרד החוץ, כי שירת בשריון במערכת שלום הגליל, וממנו עבר לעיתון "במחנה". זה, כמובן, שקר גס, מה לעשות אדון בדאי?! למחרת הוא חזר על כך, שהיה בטירונות בנ"מ. לא רק שפיו אינו מחובר לשום אבר בגופו, אלא שבעליו רגיל לזרות צרורות מלים, שאין להן מובן, אלא רצון להרשים את שומעיו, כי הוא מגדולי הקופירייטרים בדורנו. אלא שהיהיר החלול מברבר בלי שום קשר למציאות, וכבר הגדירה אותו חוקרת כשקרן פתולוגי. ואכן, לא מעט בדותות הצליח לשגר לאוויר מאז שפרץ לבימה הציבורית, וחלקן היו ברמה אינפנטילית (כמו השלכת רימוני-עשן, כדי שיסמנו X לטייס מסוק). ואולי מתאימה לו השאלה, איך יודעים, שהוא משקר?, והתשובה - הוא התעורר משנתו.
אלא שהפעם, מעשה שטן, כבר צצים עדים, שהיו עמו בטירונות נ"מ, ומעידים, כי מהרגע הראשון דיבר על כך שאינו צריך להיות שם, והוא עשה זאת, עם אסתמה, או בלעדיה, בזכות אבות. כאן מתחילה כבר פרשת שחיתות מדהימה, שאין לה סוף, וחלקה נסקר כבר הרבה בעיתונים - הצבת בני אח"מים ובני בכירים בתקשורת בתחנת גלי צה"ל, ב"במחנה" ובדובר צה"ל. אל דאגה: זה רק קצה הקרחון.
אנשים פשוטים, בניהם של בני תמותה רגילים, צריכים תעודת בגרות, כדי להגיש מועמדות ל"במחנה", ואז הם נדרשים לעבור סוללה של בחינות ושל ראיונות. אומנם הריקא כמעט היה לימים דוקטורנט במעשה שחיתות אחר שקשור אליו, אך הבּוּר רחוק מלהיות בעל תעודת בגרות יותר מאשר באפשרותי להיות הפרימה-בלרינה ב"אגם הברבורים".
השקרן החלול סיפר, כי הגיש כתבת מבחן ל"במחנה" והתקבל. לעומת זאת, סיפרה מי שהייתה אשת מנהלה ב"במחנה", שלשכת ראש אכ"א הורתה לקלוט במערכת, תוך כשעה, את בנו של יו"ר רשות השידור. בקיצור - לצרכיו, טיפח צבאנו (ודאי עדיין מטפח) נפוטיזם, שכתוצאה ממנו מלאות יחידות הג'ובניקים היוקרתיות, הנמצאות קרוב לבית, בבני העלית ובבני העלית התקשורתית. זו שחיתות ממדרגה ראשונה, שהכל מבליגים עליה - בעיקר, התקשורת. כך, הצמיח "במחנה" שני ראשי ממשלה כושלים (אהוד אולמרט ויאיר לפיד) - עוד סיבה טובה לסוגרו.
מר נזק
בעוד אירן ממשיכה לתעתע בעולם, ובארצות-הברית בפרט, חגג ג'ימי קארטר בתחילת אוקטובר יום הולדת 98. קארטר - עוד נשיא הזוי, שהגדיל לעשות, ושמע קולות מהשמיים - אחראי לכך, שהאייאתולה חומייני עלה, בשם הדמוקרטיה והחופש, לשלטון באירן, והנהיג שם באלימות משטר רודני וקנאי, שחותר תחת שלום העולם, ומייצא את המהפכה השיעית לכל עבר.
החזירים פושטים
חזיר-הבר אינו מין פולש בארצנו, אלא טעות איומה של האחראים לשמירת הטבע, שמחירה החמרה מתמדת באיכות החיים בחיפה ואיום על שלומם של אזרחים תמימים. במאה התשע-עשרה ובתחילת המאה העשרים הושמדו כמעט לחלוטין חזירי-הבר בארצנו בציד ועל-ידי אויביהם הטבעיים. הפיתוח המתקדם השיק את אזורי המחיה של החזירים לאזורים העירוניים, ושם מצאו החזירים תועפות מזון בפחי הזבל וגם בבתים. במקביל, נעלמו מרבית אויביהם הטבעיים (למשל, נמרים) - חוץ מפועלים תאילנדיים.
גם כשחזירי-הבר הנם חיות מוגנות, יש להגן על אזרחים מפניהם; ואם צריך - להגלותם למקומות אחרים (לא ליד יישובים ... ויש רבים כאלה בגליל), או לחסלם. כך, ילמדו לפחד מבני-אדם, יתרחקו מהם, לא יתקפו עוברי-אורח, ולא יפרצו לבתיהם.
פסטיוול
"בעקבות סירובה של משפחת רבין לבוא לכנס ההסתה של צרת התחבורה, מאיימת הנכדה של קסטנר לשלול מהם את התואר 'משפחת רבין'" - צייץ בטוויטר ליאור רוד, המגדיר את עצמו כ"לא מזיק ברובו".

תאריך:  26/10/2022   |   עודכן:  26/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בתרבות הנבואית שלנו המים היוו מקור השראה לחזון מרגש ושובה לב, הקורא לנו לבנות חברה, שכל נדבך מנדבכיה יושתת על ערכי הצדק והמשפט
יאיר נבות
לא במקרה שב הנשיא ביידן ומזהיר את רוסיה כי תהיה זו "טעות רצינית" מצידה אם תעשה שימוש בנשק גרעיני טקטי על אדמת אוקראינה    חשש מפני "התפתחויות חדשות ומטרידות הקשורות לארסנל הגרעיני של רוסיה"
אייל בהרי
פקידי משרד האוצר, שכזכור זכו בשנה האחרונה ב"ליטרת בשר" של 65 מיליארד שקלים, מצאו, כדרכם בקודש, סיבה טובה מדוע לא ליישם את המלצות הצוות הבין-משרדי
דן מרגלית
ובמציאות הבינלאומית הקשה, ובעיקר בעידן של בחירות כאשר כל המערכת נתונה להסתה של קיצוניים ולהתנכלות של ימנים חסרי מעצור כלפי מסיקי זיתים פלשתינים - אני סבור כי צה"ל מנהל את המלחמה בטרור בהצלחה מרובה, בל אחטא בשפתיי.
יאיר נבות
שגריר רוסיה באו"ם ואסילי נבנזיה שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם ומזהיר: "אנו דוחקים במדינות המערב להפעיל את השפעתן על המשטר בקייב לנטוש את תוכניותיו המסוכנות המאיימות על השלום הבינלאומי והיציבות. יהיו להן השלכות חמורות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il