X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דיסקין. נביא זעם [צילום: פלאש 90]
די לפרובוקציות
בימים טרופים אלה של ערב בחירות חמישיות בפחות משלוש שנים, מלאה התקשורת הישראלית בנביאי זעם ובכתבות ומאמרים המבקשים להגביר את האנרכיה ורוח הנכאים בציבור, בהנחה שאלה יועילו למועמדים המקובלים על התקשורת

רבים מוותיקי מערכת הביטחון הפכו בשנים האחרונות ללובי קבוע נגד ממשלות ישראל שאינן שמאל-מרכז ועוסקים לעיתים קרובות בנבואות זעם וחורבן למדינת ישראל אם לא יכנע הציבור לדעתם ויקבל את עמדותיהם. בעצם מציגים הם מחזה אבסורד של דבר והיפוכו: הם שעליהם הוטל לבנות, לבסס ולנרמל מציאות של ביטחון לאומי משופר לישראל - הופכים בפורשם מתפקידיהם הבכירים ובמוסרם את הכוח העצום שהופקד בידיהם לבאים אחריהם ולשליטת מנהיגות לאומית נבחרת - לנביאי זעם וחורבן - מטעם עצמם כמובן, כל אימת שאין נענים להם.
אני מייחס תופעה זו לאי-השלמתם עם אובדן כוחם והשפעתם שהיו להם כל עוד פעלו בשרות העם ובסמכות שהעניק להם. זו אינה תופעה חדשה, אך ככל שהנותרים ליד ההגה שונים בתפיסותיהם ובמקורות מחשבתם מהפורשים, פוחתת רמת אמון הפורשים בהם ונמוגה גם הסובלנות הדמוקרטית. דומני שההסבר הסביר ביותר לתופעה זו היא התחושה שהם כבר אינם נהנים מאותו חופש פעולה ותנועה ושיעור השפעה שהיו להם בימים שהם או חבריהם הקרובים עמדו בראש הפירמידה. בחלק מהמקרים, השחצנות האישית ותחושת אובדן הערך אינן מניחות להם להאמין ש"לא אלמן ישראל" וגם כאשר הם אינם המנווטים תדע ישראל להתקדם ולהתפתח.
אחד מ"נביאי הזעם" המוכרים הוא ה"נביא דיסקין". יובל דיסקין1 גדל על ברכי תורה פוליטית הנוהה לצד השמאלי של המפה ועל-פיה שופט הוא את טיב המדינה, איכות השלטון, העתיד ויכולתם של אחרים למלא את תפקידו או תפקידים בכירים אחרים במערכת הביטחון; זאת כמעט תמיד על דרך השלילה וחוסר האמון. לאחרונה, כאשר מתקרבת ההכרעה בשאלת פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי בדרך שונה מזו שעליה גדל והתחנך, גוברת בו תחושת הקטסטרופה והוא מנסה לשתף בה את הציבור ואולי להפחידו באמצעותה. מוזר: כל תולדות ישראל העצמאית וגם מחצית המאה שקדמה לעצמאות מלמדות כי כמעט אף דבר ממה שחזתה הציונות בימי בראשיתה ובדרך לריבונות מדינית לא התקיים באופן שאותו דימו מחוללי המדינה והציבור שלִיוָום בדרך הגאולה עשרות שנים.
"הדיסקינאים" חשבו תמיד שהיות עם ישראל אור לגויים, דוגמה ומופת, פרושו שעליו להיות תמיד מסכן, מוכה, ותרן וחי בזכות "הנשמה היתרה" של אחרים. כך הובילו אותנו לתוכניות חלוקה הזויות, להסכמי שביתת-נשק שאין להם תכלית ולמהלכים פוליטיים שאילו התקיימו בשלמות על-פי חזון יוזמיהם היו כבר היום לאסון לאומי ענקי. מה שהוכח בפועל לאורך כל הדרך הוא שהגישה ההפוכה היא דווקא זו הנכונה. את הדיון הלאומי צריך לנהל בבית ויש מספיק כלים ומסגרות לכך; אויביך ויריביך אינם השותפים המתאימים לדיון כזה. כאשר יחליטו מוסדות המדינה המוסמכים מהו הכיוון, יודיעו זאת לכל מי שצריך לדעת.
בעבר דחקו אנשי אסכולת דיסקין ושות' לשוליים את מחצית העם בקרוב והקימו סביבה הר של מרירות שלא ברור אם יפוג גם בדור הבא. כך קיבלו חצי דור של שקט תעשייתי בו יכלו לנהל את המדינה כלבבם ולטעות כרצונם, מבלי לשלם על כך מחיר עד לאירוע מלחמת יום הכיפורים; אז בא "המהפך"! עתה, בהנחה שהציבור שוטה ושכח את ההיסטוריה, מזמינים הם אותו לחזור לדרך דיסקין ושות'; אם לא ישתכנע, אזי לא "תישאר לנו מדינה", נאום דיסקין.
דיסקין מסביר לנו שבשני העשורים הראשונים של שנות ה-2000 נאלמה/ונעלמה האידאולוגיה ואת מקומה תפסה השנאה, זו שאומרת "רק לא ביבי" או "דווקא ביבי". הראשונה היא אמירה "נאורה" -של דיסקין וחבורתו; השנייה "פרימיטיבית" כביכול שבנויה על הסברה שחלף זמנה של "הנאורות הלבנה". במקומה יש לנו דמוקרטיה של רוב והחלטותיה מתקבלות בכנסת ולא בבתי המשפט. דיסקין נמצא כיום בעמדת מיעוט ואינו חש בנוח במצבו זה.
הכותב דיסקין מלין על מי שיצר את השנאות, פיתח אותן והפך אותן לחזות הכל, אולם נמנע מלזהותו; זו כנראה בעיניו תופעת טבע. לא די בטענה סתמית, יש להוכיחה וגם אז בדמוקרטיה שמורה ההחלטה הסופית לציבור ולא לנביאי-על. לדעתו אין דבק בחברה הישראלית. מהו הדבק? - שוב אין הוא מסביר. מן הסתם נדמה לו כי הדברים המובנים מאליהם עבורו, שעליהם גדל ובהם הוא מאמין, מובנים ומוסכמים אוטומטית על כלל הציבור. ובכן, הוא טועה טעות מרה. הוויכוח בישראל איננו על אינטרסים, על-פי שכאלה לא חסרים גם אצלנו. בעייתו היא שאינו מכיר את הלך המחשבה של אחרים, דוחה ושולל אותו על הסף. גם זו אינה דמוקרטיה. בנושאים רבים בתחום הביטחון הלאומי, האידאולוגיה שלו בתבוסתנות אוסלו שהוכחה כשגויה.
הטוען דיסקין טועה מפני שהוויכוח בישראל הוא דווקא על אידאולוגיה: השייכת ארץ ישראל לעם ישראל או שאיננה שייכת לו? האם היא שייכת בתנאי שהערבים יסכימו לכך, או בתוקף תוכן אמירתו המונומנטלית של בן-גוריון במגילת העצמאות, לאמור: "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים ...וכו' "? והוסיף: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בא"י היא מדינת-ישראל". האם מדינת ישראל היא מדינה יהודית - או שאינה כזו? ישראל היא מדינה בעלת משטר דמוקרטי, אבל בשום אופן לא "דמוקרטיה עממית"; האם היא משהו אחר? האם מדינה יהודית היא מדינת לאום או מדינת כל אזרחיה?! מי זכאי להיות אזרח במדינת היהודים ומדוע? האם מדינת-ישראל היא תעתיק מוקטן של ארה"ב או יצירה יהודית ייחודית? מי קובע מהו החוק במדינת ישראל - הכנסת או בתי המשפט? לסיכום: דיסקין חי בטעות קולוסלית והדרך בה הוא הולך נובעת כל-כולה ממנה.
במהלך העיון בדברי דיסקין, נתקלתי באמירה נוספת בה מצוטט רה"מ הזמני - לפיד: "תהיה פה מדינה חשוכה, גזענית וקיצונית בלי שום מגבלות חוקיות". זהו משפט חסר ומתוך הדברים מתבקשת הסיומת האופיינית לקבוצה אליטיסטית ושחצנית זו: "אם אני לא אהיה אחרי הבחירות הקרובות ראש הממשלה..." .
לא דמוקרטיה ולא רצון הציבור, לא החלטות הכנסת ולא ההבדל בין משפט ומשפח בתרבות היהודית - שום דבר לא יציל אותנו מהקטסטרופה בה מאיימים עלינו דיסקין, לפיד ועָדת נביאי האפוקליפסה. קבוצה זו והמזדהים איתה כאהוד ברק, אהוד אולמרט ומספר עיתונאי חצר "מכורים" ל"מולך הקטסטרופה" דוגמת אברמוביץ', דרוקר, רביד, גדעון לוי ובן כספית - הם בין "הטבחים הראשיים" של תבשיל אווירת הנכאים בציבור הישראלי שעליה מלין דיסקין.
אין בישראל קטסטרופה אלא אנרכיה שלטונית. זוהי תולדת העדר חוקה מזה ושתלטנות "פראית" של בית המשפט העליון על הואקום של מערכת אכיפת החוק מזה ואוזלת-יד של הממשלה, המשטרה ומערכת אכיפת החוק. דבר זה מושג באמצעות פרשנויות מפליגות לחוק כבוד האדם וחירותו ומערכת תביעה שאינה מרוסנת ואינה מבוקרת כהלכה. ה"קטסטרופה" כביכול המתבשלת, בחברה הישראלית היא מציאות שתפסה תאוצה בעקבות מספר החלטות משפטיות אומללות בימי מגיפת הקורונה וטרם טופלה לרבות בימי "ממשלת האחדות" הכושלת, שבימיה אך הקצינה. המאבק נטול הגבולות והסייגים של לפיד וגנץ על הגמוניה והצגת יכולות מלאכותית הגיעה לשיא ב"החרמת הכנסת" בשאלת אישור ההסכם עם לבנון. אם קודם לכן היה המאבק בין "ימין" ל"שמאל", הפך הוא עתה בהשראתם למאבק בין "בני אור" "לבני חושך" כשהמדד היחיד לזיהוי ההשתייכות הוא תמיכה באישיות "הנכונה". זו איננה אידאולוגיה, כשם שהמאמר איננו מאמר התרעה ואזהרה אלא מאמר אכזבה, התרסה והסתה - העולם הולך בדרך אחרת...
אין בפוליטיקה הישראלית "משחקי סכום אפס" אולם ישנם - או צריכים להיות - "חוקי משחק" שאותם חייבים לקיים כולם אחרת לא תתקיים חברה ובוודאי שלא דמוקרטיה כשם שאין דמוקרטיה במחנות הפרטיים שהקימו לעצמם אבירי "יש עתיד" ו"כחול לבן". לא ייתכן ש - 24 + 12 = 36 מנדטים ינוהלו ע"י שני "יחידי סגולה" באופן שעל פיהם ישק דבר כאילו מדובר בנחלתם הפרטית. די בכך כדי למוטט את הדמוקרטיה הצעירה שלנו; אין צורך בקטסטרופות מפוברקות - מספיקה אנרכיה פשוטה...
מי אחראי לכך שאין מכנה משותף בתוך הציבור היהודי הגדול במדינת ישראל? לטעמי אלה הם מי שביקשו חזור ושנֹה לעקוף את ההליך הדמוקרטי האמיתי בהשתתפות הציבור, תוך שימוש במניפולציות שקריות כמעשה רבין באוסלו, שרון ברצועת עזה ולפיד בלבנון.
מי שלט במדינת היהודים בראשית דרכה, במרבית הדור הראשון? ומי הנחיל את הפירות הבאושים של השיטה לכולנו עד עצם היום הזה? - בשני המקרים מדובר באותה אליטה חברתית. בראשית הדרך היה זה צוק העיתים ובהמשכה נוחיות העליונות השילטונית. בן-גוריון היה היחיד שהבין זאת כהלכה במפא"י ומשכבדה זרועו על שותפיו וממשיכי דרכו - דחקוהו החוצה - תחילה לרפ"י וא"כ לשדה בוקר. זהו חלק מ"החטא הקדמון של התקומה".
אין ריק שלטוני בישראל, יש אוזלת-יד שלטונית. זו מורכבת משני חלקים: שיטה וכושר ביצוע. עם השיטה נולדה מדינת ישראל, אך מאז איש לא תיקנהּ. אם היו שינויים נועדו אלה להקל על עקיפת המסגרות המנהלות את התהליכים. בכושר הירוד ניחנו כל מי שחיממו לתקופה קצרה או ארוכה יותר את כסאות הממשל בעמדות הבכירות אך תרמו לציבור תרומה מינורית. פעם נימקו זאת באילוצי ביטחון ופעם בקשיי תקציב, פעם בעליה ופעם במשבר כלכלי עולמי - הכל למעשה כלאם פאדי. כולם עסקו בנושאים "החשובים" ואיש כמעט לא עסק בנושאים הבוערים.
"האוכלוסייה שאינה משולבת" כפי שדיסקין מכנה זאת, חיה בחסות חוקי ההגנה שניתנו לה בסמוך להקמת המדינה - שעת מצוקה אמיתית, אולי היחידה בתולדות העצמאות החדשה. היא גוזרת יתרונות מהחוקה שלא קמה לנו עד עצם היום הזה. כל תופעת רקב באורגניזם חי מתחילה באחת מהפינות שכוחות האל שלו ומתפשטת לעבר ליבת הבשר החי. בסה"כ גם זהו כשל שלטוני בחינוך ומוטיבציה ולא מכה משמיים. אם כמחצית הנוער בת"א משתמט משירות ביטחון ומן המחצית הנותרת משרתים כרבע בקריה, בגלי צה"ל ובשאר העמדות הביטחוניות הקריטיות שבין בת-ים להרצליה פיתוח; הערבים והחרדים אינם יוצאי-דופן בפועל. יש דרכים מגוונות להשתמט משירות ממלכתי כשמתאמצים מעט.
עוד זריית חול בעיני הציבור מתרחשת במאמר נוגע לסוגיית ממשלת האחדות. ממשלת אחדות איננה פתרון קסם לשום דבר; היא יכולה להיות כלי שלטוני מצויין אם היא פועלת מתוך אמון-הדדי, הבנה ורצון לקדם מטרות מוגדרות ומוסכמות; אך היא כלי שלטוני גרוע אם היא פועלת כממשלה הנוכחית, שבה "כל ממזר מלך..." וכל אחד הולך בדרכו תוך התעלמות מוחלטת מהאחריות הקולקטיבית של ממשלה לאומית. הניסיון של ממשלה זו מלמד שאין ערך לממשלת ניגודים תהומיים, כאשר המטרה העיקרית של מנהיגיה הראשיים היא להונות את זולתם. זוהי בדיוק אותה מסקנה שעולה מממשלת האחדות של 1984, שבה היה שמיר ראש הממשלה ופרס שר החוץ, כשהאחרון חתם על הסכם מדיני עם חוסיין מלך ירדן מבלי ששמיר ידע על כך, לא כל שכן - לא הסכים לדבר. התוצאה של מהלך זה הייתה לבסוף אסון אוסלו. לעומת זאת, בממשלת האחדות ערב מלחמת ששת הימים בראשות אשכול ובהצטרפות שני חברים בלבד מהליכוד (מנחם בגין ופרץ ברנשטיין) - הייתה התוצאה לתפארת ועד היום רובנו המכריע מברכים עליה.
אין פתרונות קסם. הציבור חלוק בעמדותיו ודעותיו למן היום הראשון להקמת מדינת ישראל והדרך היחידה להתמודד עם מחלוקת זו היא הדברות בגובה העיניים, אותה אפשר וחייבים להתחיל מחוּקה; קיצורי הדרך שניסינו לרוב הביאונו עד הלום. ממשלה חייבת לקום על-פי העקרונות הדמוקרטיים של המדינה עם תיקונים הכרחיים ודחופים שעל חלקם הצבענו לעיל. אחרי הקמתה חייב לבוא מהלך יסודי, ממושך למדי ועמוק של השלמת חוקה. עם מימוש שני יסודות אלה בתום לב ניתן לדבר על שילוב זרועות לקראת עתיד טוב והרמוני יותר.
אגב, הספר של פרופ' ברברה פ. וולטר, אותו ציינת, הוא קודם-כל ניתוח המצב והמציאות בארה"ב ולא בישראל. בחלקו הוא מתאים לסוגיות הקיימות גם אצלנו כדמוקרטיה מערבית הנתונה בצרות בשל כשלי יישום ואנרכיה שלטונית. לא בגלל סיפרהּ צריך לטפל בבעיותינו אלא בגלל הצורך המקומי שלנו, ולא בהכרח בדרכה, מפני שישראל איננה ארה"ב, ואינני בטוח שהיא רוצה להיות מודל זער-צר של ארה"ב במזרח התיכון.
מי שסובל בישראל מייצוג פוליטי חסר הם: א. הכופר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואינו נאמן לה. ב. המתחמק ממילוי חובותיו האזרחיות במלואן ואינו מציית לחוקי המדינה. ג. הרואה עצמו כהמשך אינטגרלי של אירגוני טרור, אירגונים אנטישמיים וגופים חתרניים נגד המדינה. לכל אלה לא מגיע ייצוג פוליטי מלא - זה הניתן לאזרחים הנאמנים למדינה.
לגיטימציה מדינית שלנו היא בראש וראשונה בעיני עצמנו. אם זו אינה קיימת, לגיטימציה זרה לא תועיל לנו. את הגלות הזו חייבים לעקור מתוכנו ורק אז נוכל לתבוע בפה מלא את כל המגיע לנו.
הרשות הפלשתינית היא אחת השגיאות החמורות של ישראל. אינני סבור שהיא דרושה לנו ואין בה צורך כגורם חתרני קבוע המנסה לפגוע, לשבש, לכרסם ולהכפיש את ישראל, דמותה ומעשיה בעולם. תולדות ישראל בעת החדשה אינן מתחילות בהקמת אש"ף בשנת 1964 אלא תאורטית בהקמת התנועה ציונית, בקונגרס הציוני הראשון בבאזל, 29.8.1897 ובהצהרת בלפור 1917. כל מה שקרה לאחר מכן הוא חלק מהסכסוך הישראלי ערבי וגם חלק ממבנה הפתרון. לפיכך, ירדן היא המדינה הפלשתינית כחלק מההסדר בארץ ישראל גם אם לא לכך כיוונו הבריטים בשעתו. עתה עלינו להציב את מטרותינו ללא סיוע או כפייה שלהם או של אחרים.2 הבעיה הפלשתינית היא מעשה ידי הערבים (והבריטים) ועל כן פתרון מדיני נמצא בירדן ובאחריותה. העובדה שאינה מסכימה לכך, אינה אומרת בהכרח שאנו חייבים לקבל את עמדתה. העובדה שבישראל (לרבות ירושלים) חיים קרוב ל-2 מיליון ערבים שרבים מהם קיבלו אזרחות פרושה שישראל הלכה כבר לקראתם כברת דרך ארוכה מאוד. את זו יש להשלים ברוח האמור לעיל ובכך צריכים לעסוק העם בישראל, ממשלתו והכנסת, ללא הפחדות ואיומי-סרק.

הערות

1. ראה: דיסקין, דעות, ynet, אינטרנט, 22.10.2022
2. נושא הפתרון המדיני הוא דיון גדול בפני עצמו ולא כאן המקום לפרטו.

תאריך:  29/10/2022   |   עודכן:  29/10/2022
+מיכאלי: חלקים גדולים בקרב הצעירים לא יודעים למה רבין נרצח
23:23 29/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר העבודה, השרה מרב מיכאלי, אומרת כי ״כל מי שמכחיש שהרצח של יצחק רבין היה פוליטי ושההסתה נגדו הייתה מאורגנת ומתוכננת נגדו - שותפים למסיתים שעמדו כאן בכיכר ציון בנסיונות שלהם לשכתב את ההיסטוריה. שותפים לאחריות לכך שחלקים גדולים בנוער ובקרב חיילות וחיילי צה״ל לא מכירים את האמת, אלא רק את השקר שסיפקו להם על למה ואיך נרצח ראש ממשלה בישראל״. היא אמרה את הדברים בעצרת פוליטית שקיימה המפלגה כירושלים.
בעצרת השתפו גם השרה לשעבר ציפי לבני ואלוף (מיל׳) עמוס ידלין, שבעבר הפסיד בבחירות לראשות העבודה.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עמית סגל נגד ערד ניר: תעמולה בוטה שמביישת את חברת החדשות
22:23 29/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ניר ננזף הערב וזומן לבירור בעקבות הדיווח הלא-אובייקטיבי שלו נגד הציונות הדתית עוצמה יהודית ונגד נתניהו  ▪  ערד זומן לבירור בכיר בחברת החדשות מסר: "אנו מעודדים ריבוי דעות אבל לא נסכים לזליגת עמדות אישיות לדיווחים חדשותיים"

ערד ניר. השתלחות לא מקצועית בימין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+גלאון: אחרי הבחירות יצטרכו למנות מפכ"ל ערבי
21:55 29/10/22  |  עידן יוסף

נחשפה התכתבות ואטסאפ פנימית שבה זהבה גלאון אומרת שיצטרכו אחרי הבחירות לפטר את המפכ"ל ולמנות במקומו מפכ"ל ערבי. הדברים נחשפו בראיון לפגוש את העיתונות, שבו התקשתה יו"ר מרצ להסביר מה ההבדל בין פיטורי המפכ"ל לפיטורי היועצת המשפטית לממשלה.

+ח"כ בן ברק: "גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"
21:10 29/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ מיש עתיד אמר באירוע פוליטי בבאר שבע: "החיבור בין סמוטריץ' ובן-גביר לאדם שמוכן לעשות כמעט הכל כדי להתחמק ממשפט - מסוכן"  ▪  נתניהו: "איזו בושה, איזו הסתה"  ▪  בן-גביר: "רם בן ברק חצה קו אדום"

ח"כ רם בן-ברק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לפיד: רואים ב-24 השעות האחרונות התחלה של תנועה מעניינת
20:51 29/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד, רה"מ יאיר לפיד הערב: ״אתמול היו הסקרים האחרונים. בכל הסקרים היה נתון אחד: 60-60, זאת אומרת שהבחירות הבאות יוכרעו בחדר הזה. ושם ראשי המטות שלנו כבר על מסך. אנחנו רואים ב-24 השעות האחרונות התחלה של תנועה מעניינת, אנחנו במומנטום וכולם רואים את זה. זה יקרה בשטח. השטח יכריע את הבחירות האלה. אנחנו צריכים לעלות במנדט אחד וניצחנו״. לפיד לא הסתיר את כוונתו להקים ממשלה בהישענות או בתמיכה של איימן עודה או אחמד טיבי (וואלה).

+דרעי: נתניהו לא ראש הממשלה בגלל ליברמן ובנט
20:48 29/10/22  |  עידן יוסף

יו״ר שס אריה דרעי לבן כספית באולפן ערוץ 12: ״קשה לך לעכל את זה, רוב הציבור בישראל רוצה את נתניהו. תכניס לך את זה לראש למרות הדעות שלך. הוא לא ראש ממשלה עכשיו בגלל שליברמן שלקח 5 מנדטים מהימין ובנט שרץ ולא עבר את אחוז החסימה [בבחירות 2019 מועד א]״.

+הרצוג נדרש להרגיע בכירים בממשל בארה"ב מפני חזרת הימין לשלטון
20:26 29/10/22  |  עידן יוסף

הנשיא הרצוג ניסה להרגיע את בכירי ממשל ביידן שחוששים מעליית הימין הקיצוני בישראל. "אל תקפצו למסקנות אחרי פרסום המדגמים וחכו לסיום תהליך הרכבת הממשלה", אמר הרצוג לפי חמישה בכירים ישראלים ואמריקנים (וואלה).

+הרב אריה שטרן מסיר את תמיכתו באיילת שקד
20:14 29/10/22  |  עידן יוסף

הרב אריה שטרן, לשעבר הרב הראשי לירושלים, מושך את התמיכה שהביע השבוע באיילת שקד, ואומר כי אין טעם לריצה של רשימת הבית היהודי בבחירות כי היא אינה עוברת את אחוז החסימה.

+שקלול הסקרים האחרונים: 61 לגוש נתניהו
19:18 29/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אילו היו הבחירות נערכות בסוף השבוע היה גוש הימין יכול להרכיב ממשלה צרה, כל מפלגות גוש השמאל מרכז עוברות, אך בל"ד והבית היהודי נמחקות

תומכי נתניהו בשוק מחנה יהודה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לשים סוף לחרמות
10:36 29/10/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

 ▪  חרמות מצד פוליטיקאים זה נגד זה חותרות תחת השיטה הדמוקרטית;
 ▪  שליחי ציבור, קל וחומר כאלה המתמודדים בבחירות, חייבים לקבל את הכרעת הבוחר;
 ▪  הממשלה החדשה שתקום צריכה לשקף את ההכרעה שתהא בקלפי בבחירות החמישיות;
 ▪  שאם לא כן, תוקם ממשלה צרה וצרורה שתכלול אישים קיצוניים (איתמר בן-גביר / זהבה גלאון), או למצער ניגרר לבחירות שישיות

נתניהו. מחרים את שקד [אבשלום ששוני/פלאש 90]
לפיד. מחרים את נתניהו [אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די לפרובוקציות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ירחם השם
הירונימוס  |  29/10/22 12:54
2
הבכירים לשעבר מתנהגים כתינוקות
אופיר  |  29/10/22 22:09
 
- זה גם זה
רפי לאופרט  |  31/10/22 08:09
 
- מה שלא ברור לי זה מה המניעים
הירונימוס  |  31/10/22 11:48
3
תיקון
סיני  |  31/10/22 21:34
4
מאמר מעולה
מ. עמיר  |  1/11/22 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
שלמה פילבר
איך לעזאזל יש הבדלים בין הסוקרים אתם שואלים את עצמכם? התשובה טמונה בעיקר בפער הקיים בקובץ התשובות שאותו הסוקרים מנתחים
אפרים הלפרין
אילו אני הייתי העורך בערוץ 13, לא הייתי משדר את "נטישה" של ליהיא לפיד. היא לא נטשה, היא הובכה, התבלבלה, ולכן היה ראוי לאפשר לה TAKE נוסף    מהרגע שהחומר שודר לא הייתי מתמקד ב"נטישה" אלא בידיעות כאילו היא מלווה ביועצי תקשורת
איציק וולף
נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית פנה ליו"ר ועדת הבחירות וביקש להגביל בוחרים מוגבלי ניידות על-מנת שיצביעו רק בתחומי היישוב שבו הם גרים    השופט עמית דחה את הטענה
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קובע כי סרטון שפרסמה מפלגת עוצמה יהודית, אשר לא כלל סימני זיהוי מלבד הכיתוב "הגיע זמן בן-גביר" ופתק הצבעה בסופו אינו פרסום אנונימי אסור
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - דילמה, ואנדלים, קידום כתיבה צבאית, טוב מראה עיניים, דראון, מינוי, "ארוכה הדרך לארץ המובטחת" ויום יבוא    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    חודש טוב ושבת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il