X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מקורות טבעיים [צילום: AP/Matthew Mead]
על תזונה ואימון גופני
הספר החדש "על תזונה ואימון גופני", מאת שגית זנדני בהוצאת "ספרי צמרת הוצאה לאור" מפרט בצורה בהירה, ממוקדת ובעיקר מובנת את כל הדברים שכדאי לנו לדעת בקשר לשיפור איכות חיינו

פרק מתוך הספר: שומנים
הנה עובדה מדהימה: אכילת שומן לא תעשה אותנו שמנים יותר! כל עוד אנו אוכלים את סוגי השומנים הנכונים, בלי להגזים בכמות, וכל עוד הם באים ממקורות טבעיים. שומנים אלו יגרמו להשמנה רק אם נאכל אותם בשילוב סוכרים ופחמימות ריקות. שילוב נכון של שומנים בריאים גורם לגוף שלנו לעבוד כמכונה משומנת המספקת לנו חומצות שומן חיוניות לאורך ימים, איזון הורמונלי, בריאות הלב, ראייה חדה, עור זוהר ואנרגיות למשך היום. נוסף על כך, שומנים טובים מביאים לספיגה של ויטמינים וסידן טובה יותר בגוף. אם נאכל כמות מספקת של שומנים בריאים, נוכל גם לשרוף שומן וגם לפתח גוף חטוב ובריא, רק בזכות זה שאנו אוכלים שומן. נשמע מטורף, הא?!
דוגמאות:
התזונה של האסקימוסים עתירת שומן ומורכבת כמעט לחלוטין ממזון מן החי, אך עדיין טבעית ואינה מכילה את כל המאכלים המעובדים שמהם מורכבת התזונה המערבית הטיפוסית בימינו. תזונה זו הפכה את האסקימוסים בריאים יותר.
דוגמה נוספת לאוכלוסיות בריאות מאוד היא האוכלוסיות המסורתיות של איי האוקיינוס השקט וכמה ארצות בדרום מזרח אסיה, שצורכות 60%-70% מסך כל הקלוריות שלהן משמן קוקוס. אוכלוסיות אלו, שחיות על שמן קוקוס (שהוא רווי 90%), נחשבות באופן מסורתי לרזות מאוד, ומעולם לא סבלו ממחלות לב, צהבת B או השמנת-יתר.
עוד דוגמה אפשר למצוא בקרב חברות שבטיות מסוימות באפריקה, כמו המסאי והסמבורו. שבטים אלו ניזונים בעיקר מחלב טרי ולא מפוסטר ומבשר בקר, וצורכים בממוצע פי ארבעה או חמישה יותר שומן רווי מאשר כל אותם אמריקנים שסובלים מתחלואים שונים, אך עדיין אינם חשופים לכל המחלות הניווניות של העולם המודרני ועוד מצליחים לשמור על מראה רזה מאוד.
המאפיין של כל הדוגמאות הללו הוא המזון הטבעי והלא מעובד.
הטענה כי שומנים רוויים גורמים למחלות לב היא מיתוס שמעולם לא הוכח. אין שום ראייה לכך שאכילת שומן רווי קשורה למחלות לב.
אלה היתרונות העיקריים של השומנים הרוויים:
1. שומנים רוויים מגדילים את ה-LDL של הכולסטרול. למעשה מדובר במולקולה שהיא חיונית לחיים. ישנם שני סוגים של LDL:
  • LDL הקטן והצפוף — חלקיקים קטנים וצפופים שיכולים בקלות לחדור את דופן העורק.
  • LDL הגדול — חלקיקים גדולים ורכים שאינם קשורים בסיכון מוגבר למחלות לב.
  • השומן הרווי מעודד עלייה של LDL הגדול, שאינו קשור בשום צורה למחלות לב או למחלות אחרות.
2. שומנים רוויים מעלים את הכולסטרול HDL — זהו הכולסטרול הטוב, המוריד את הסיכון למחלות לב.
3. שומנים רוויים אינם מתחמצנים בקלות בחום גבוה — כאשר שומנים בלתי רוויים מתחמצנים במהלך בישול בחום גבוה, נוצרים בהם תוצרי לוואי רעילים מאוד. שומנים בלתי רוויים, לדוגמה, הם שמן תירס, חמניות וקנולה. שומנים רוויים כגון שמן זית ושמן קוקוס הם האפשרויות הטובות ביותר לבישול בחום גבוה. שמן קוקוס מעולה לטיגון.
4. שומנים רוויים מסייעים לירידה במשקל — אומנם הזכרנו זאת כבר קודם, אך נוסיף פה כמויות: הכוונה היא לאכילת שומן רב, ובמילים אחרות 3-2.5 גרם לכל קילו משקל גוף. לדוגמה, אם אדם שוקל 80 קילו והוא אוכל 200 גרם שומן, זהו למעשה מצב שאיננו אופטימלי, אך עדיין נחשב ללא רע. הבעיה מתחילה כאשר מוסיפים לכך פחמימות ודגנים למיניהם, שהופכים בהמשך לסוכר. שילוב של שומן וסוכר מביא להשמנה. אם נאכל כמות נכונה של סוכר ולא נעבור את 150-100 גרם פחמימה ביום, לא תהיה בעיה עם כמות של 1.5-1 גרם לכל קילו משקל גוף.
זהו למעשה היתרון במאכלים העשירים בשומן רווי. מאכלים אלו יהיו לרוב דלים בפחמימות, ולכן יהיה להם אפקט של שובע בלי לגרום להשמנה.
כדי להבין אילו שומנים בריאים ואילו לא, יש לשאול את השאלות הבאות:
  • בנוגע למקורות מן הצומח — האם המוצר הזה הוא מוצר טבעי שלא עבר תהליכים כימיים?
  • בנוגע למקורות מן החי (מוצרי בשר וחלב) — האם מדובר בחיות שגדלו בחווה תעשייתית גדולה או בחיות שגדלו בחוות חופש וניזונו מעשב או טרף ציד? כלומר, האם התזונה שלהן הייתה תזונה טבעית או מעובדת ותעשייתית? אם לא מצאנו, עדיף ללכת על הבקר או על החלקים הפנימיים שלו. לרוב הם יהיו הכי בריאים. בארץ, הדבר הכי קרוב לזה הוא בשר "אדום אדום" של תנובה. זו האלטרנטיבה הכי קרובה לבשר שאכל רק עשב רוב החיים שלו ("אדום אדום" מביאים עגלים מאוסטרליה מ"שלוחות בשר". באוסטרליה העגל שוהה ליד אמו שמונה חודשים, יונק ממנה ואוכל עשב, ואז הוא מיובא לארץ ומפוטם במשך כשמונה חודשים נוספים בתערובות גרעינים אמריקניות ואחרות. עגל כזה הוא יחסית בריא מאחר שמחצית חייו התבססו על תזונה טבעית, וכן בגלל צורת גידולו בילדות, הוא אינו זקוק לאנטיביוטיקה להמשך גידולו). אגב, גם הרמב"ם אמר שאם אוכלים בשר, זה צריך להיות בשר שרעה באחו ולא כזה ש"אכל אבוס". נוסף על כך, חלב גולמי אורגני מפרות שניזונו מעשב הוא אחד ממקורות המזון המושלמים ביותר בטבע!

"על תזונה ואימון גופני"
[צילום: משה ניסנבוים]
מדריך הבריאות המרתק של שגית זנדני
▪  ▪  ▪

הספר החדש "על תזונה ואימון גופני", מאת שגית זנדני בהוצאת "ספרי צמרת הוצאה לאור" מפרט בצורה בהירה, ממוקדת ובעיקר מובנת את כל הדברים שכדאי לנו לדעת בקשר לשיפור איכות חיינו. הוא השופך אור ומפרט את הדרך שבה נוכל להפוך את גופנו לחטוב יותר, בריא יותר, מהיר וחזק יותר.
המחברת, שגית זנדני, מתגוררת ברמת גן, בעלת תואר שני ועובדת הייטק. הנושא הזה של התזונה ושיפור אורח החיים לבריא יותר מעסיק את זנדני כבר למעלה מ-20 שנה. נושא שיפור אורח החיים לבריא יותר נגע לליבה מאוד, ולכן במשך שנים קראה למדה וחקרה אותו והחליטה להוציא את המידע ואת מסקנותיה לאור כדי לשתף אותן עם הכלל.
היא מספרת על הרקע לכתיבת הספר ש"תמיד הייתה לי נטייה להשמנה. ומכאן באה המשיכה לכתוב דווקא על נושא זה. קראתי רבות בנושא, עברתי קורסים מקוונים ולא מקוונים, הלכתי לכנסים רבים ולא הפסקתי לחקור ולבדוק ולשאול.
"לאחר הרבה שנים הצטבר לי כל כך הרבה מידע שהרגשתי שאני חייבת למקד אותו, ויותר מזה - לחלוק אותו עם אחרים. אני בעצמי מיישמת את מה שכתוב בספר, ורואה תוצאות על עצמי וגם על אחרים. אומנם היו לי עוד הרבה חומרים בנושא אך היה לי חשוב למקד את הספר ולכלול בו רק את הדברים שאנשים באמת לא יודעים".
מקריאה בספר מתברר למשל שגם אם תהיה השקעה באימון גופני יום-יומי מצידנו אבל ללא הקפדה על התזונה שלנו לצד זאת, הרי שזה לא יקדם אותנו, וכל מאמצינו לא ישתלמו. בנוסף, גם אם נקפיד על תזונה, אבל לא נתאמן בכלל גם זה לא יעזור. לכן, השילוב המנצח הוא השמירה על הגוף גם בהיבט התזונתי וגם בהיבט של האימון הגופני.
מטרת הספר היא להתמקד בדברים החשובים באמת שהרבה אנשים לא יודעים ומכירים אותם, כדי לא לבזבז את זמנו של הקורא בקריאת דברים ידועים ומוכרים. כמו-כן, הספר מבקש להפריך סטיגמות רבות בנושא תזונה, ולשקף את האמת כולה. בספר יש רעיונות ומידע שיסייעו לנו להגיע לאורח חיים בריא יותר, שמיטיב עם גופנו לאורך זמן.
יש לציין כי הספר מתייחס גם לאנשים טבעונים וגם לאנשים שסובלים מבלוטת התריס וכן יש בו גם תוכניות לאימונים ולירידה מהירה במשקל למי שסובל מחוסר זמן.
מדובר בספר אימון המהווה מקור מוסמך ובעל ידע רב בתחום. הספר מדבר בגובה העיניים על אחד הנושאים הנמצאים ותמיד יהיו בראש סדרי העדיפות של כולנו - בריאות גופנו. ניתן למצוא בו עצות וטיפים מובנים ופשוטים שאפשר בקלות לסגל כאורח חיים קבוע ולהתמיד בו.
אפשר להשיג את הספר באתר עברית, נטבוק, וגם ברשתות סטימצקי וצומת ספרים.
[קישור לרכישת הספר גם דיגיטלי וגם מודפס]

תאריך:  03/11/2022   |   עודכן:  03/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
הספר מיועד למרצים ולחוקרים באקדמיה בתחומי הניהול והמנהיגות, המעוניינים לשלב תרגול מעשי לפיתוח מנהיגות לסטודנטים    בהמשך גם יוסבר מדוע, לדעת המחבר, מנהיגות חייבת להילמד בתרגול מעשי ולא באופן תיאורטי
משה ניסנבוים
ספר חדש ומרתק בשם "להגיד לאדם ישרו" מבקש להתמודד לראשונה באומץ ובצורה מפורטת עם אחת הבעיות הגדולות, המרכזיות וכך גם המורכבות ביותר במגזר הדתי לאומי: הנשירה מהעולם הדתי
משה ניסנבוים
האדם הינו יצור מורכב ולעתים קרוע    יש בנו יצר טוב ויצר רע, מאוויים ותשוקות, כמיהה למשמעות ולהתעלות    בשונה מבעלי החיים עלי אדמות ו"חיות הקודש" במרומים, שטבעם פשוט וחד-גוני, בן האנוש מתקשה להגיע להרמוניה בין החלקים השונים של עצמיותו, של נפשו ונשמתו
משה ניסנבוים
אנחנו באים לעולם הכי טבעיים, הכי פשוטים, פתוחים לעולם, סקרנים, נלהבים ומלאי כוחות, ואז הזולת, מבוגר או ילד, מגיב כלפינו בציניות, באדישות או בניכור, פוגע בנו, רוב הזמן ללא כוונת זדון כמובן
משה ניסנבוים
המחבר מספר ש"השאלה איך לגדל ילדים מאושרים? לא הפסיקה להדהד בראשי מהרגע שבו הצעתי לאשתי נישואים, בעודי כורע ברך בגובה 276 מטר ממרומו של מגדל אייפל, בפריז"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il