X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: נינה ליאשונוק/AP]
ייצוא החיטה מאוקראינה: שחיקה באיומי רוסיה והתחזקות ארדואן
ההודעה הרוסית על הקפאת ההסכם הציבה את הרוסים עם גבם אל הקיר - האם הם באמת ייעזו לתקוף ולהטביע בים השחור ספינות מטען עמוסות תבואה, שחלקן כלל בבעלות צד שלישי ומדינות זרות? ואכן, גם לאחר הודעתה של רוסיה המשיכו לפחות 12 ספינות עמוסות תבואה ביישום ההסכם. אבל מי שמיהר לתת לרוסים על הראש היה השכן הנשיא ארדואן, שושבין ההסכם

הפיאסקו הרוסי סביב ההחלטה "להקפיא" את יישום הסכם ייצוא החיטה מאוקראינה רק כדי להצהיר על החזרה אליו בתוך 96 שעות ממחיש מצויין שני דברים - השחיקה בכוחה ובאמינות איומיה של רוסיה, והמשך התחזקות מעמדו האיזורי של הנשיא הטורקי ארדואן, שנתן למוסקבה על הראש וגרם לה לחזור בה מהחלטתה.
מכיוון שההסכם לייצוא חיטה נחתם בנפרד בין אוקראינה לטורקיה והאו"ם ובין רוסיה לטורקיה והאו"ם, הרי שעקרונית גם עזיבה רוסית חד-צדדית של ההסכם לא אמורה להפריע לאוקראינה להמשיך ולייצא חיטה במסדרון הימי המוסכם מנמלי דרום אוקראינה לכיוון איסטנבול לפיקוח ומשם ליעד הסופי.
ההודעה הרוסית על הקפאת ההסכם הציבה את הרוסים עם גבם אל הקיר - האם הם באמת ייעזו לתקוף ולהטביע בים השחור ספינות מטען עמוסות תבואה, שחלקן כלל בבעלות צד שלישי ומדינות זרות? ואכן, גם לאחר הודעתה של רוסיה המשיכו לפחות 12 ספינות עמוסות תבואה ביישום ההסכם. אבל מי שמיהר לתת לרוסים על הראש היה השכן הנשיא ארדואן, שושבין ההסכם. אתמול הוא אמר ששר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו התקשר לעמיתו הטורקי כדי לומר שמוסקבה מסיימת את ההקפאה ושבה להסכם. יתר על כן, בישיבת מועצת הביטחון של רוסיה אמר הנשיא פוטין שאוקראינה נתנה לרוסיה ערבויות שלא תשתמש בנתיבי יצוא התבואה לשנע "אמצעים צבאיים", והוסיף שלמוסקבה "שמורה על הזכות לצאת מהעסקה אם הערבויות הללו יופרו". וצריך רגע להתעכב על הסוגיה הזו - פוטין טען שאוקראינה, שצבאו שלו מפציץ אותה כמעט על בסיס יומי ומשמיד את תשתיותיה, פתאום מרוצה מ"ערבויות ביטחוניות" שלכאורה נתנה לו קייב. כמובן שההנהגה האוקראינית מיהרה להגיב לדברים הללו ולמנפם כדי להמחיש לעולם איך שגלגל מסתובב. הנשיא זלנסקי אמר בין השאר בסרטון שצילם אמש: "היום אומרים בקרמלין שהם דרשו מאוקראינה ערבויות ביטחוניות. כדאי לעצור לרגע כדי לשקול אמירות כאלה. לפני 252 ימים דרשה רוסיה ערבויות ביטחוניות מארה"ב.
לאחר שמונה חודשים של מה שנקרא "מבצע מיוחד" של רוסיה, הקרמלין דורש ערבויות לביטחון מאוקראינה. אלו באמת שינויים מדהימים. זה מראה גם את הכישלון של התוקפנות הרוסית וגם כמה אנחנו חזקים כשאנחנו שומרים על אחדות. מיליוני אוקראינים ונשים אוקראיניות נלחמות ופועלים למען החופש שלנו.
ויש מיליוני אנשים ברחבי העולם שעוזרים לנו להתנגד לטרור הרוסי". בכירים אוקראינים אחרים הבהירו שקייב לא העניקה שום ערבויות ביטחוניות נוספות לרוסיה, והדגישו כי מדובר בניסיון סחיטה רוסי נוסף, הפעם באמצעות סוגיית ייצוא התבואה, אלא שהוא נכשל באופן מוחלט, בעקבות נחישותם של שאר הצדדים בהסכם, דהיינו טורקיה,אוקראינה והאו"ם. אם תרצו, ההחלטה הרוסית להקפיא את הסכם ייצוא החיטה היא דוגמה טובה בזעיר אנפין של התנהלותה בכל תקופת המלחמה - החלטה אימפולסיבית, כנקמה על תקיפה אוקראינית של בסיס הצי הרוסי בסבטופול, ככל הנראה ללא תכנון מסודר לגבי אופציות התגובה וההיתכנות.
וככה בדיוק זה נראה. הנשיא פוטין ממהר להציג כמובן בפומבי תמונה שונה בתכלית לאחר מעשה, אך הנזק כבר נגרם. ושימו לב לאופן שבו מתחזק מעמדו האיזורי של הנשיא ארדואן מול רוסיה בעקבות המלחמה.

תאריך:  03/11/2022   |   עודכן:  03/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ייצוא החיטה מאוקראינה: שחיקה באיומי רוסיה והתחזקות ארדואן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
טום פרידמן מנתח בניו-יורק טיימס את מדיניותו של פוטין ומציע לארה"ב לאפשר ליצרני הנפט והגז להפיק בעתיד הקרוב כמה שיוכלו
יאיר נבות
הדיווח בניו-יורק טיימס מציין שעצם העובדה שאותם בכירי צבא רוסים כלל ניהלו דיונים מהסוג הזה גרמה לדאגה בממשל ביידן, והמחישה את תסכול הפיקוד הרוסי הבכיר ממפלותיו
יאיר נבות
ראש מינהל המודיעין הכללי של משרד ההגנה האוקראיני טוען שנשיא רוסיה משתמש בשלושה כפילים לפחות, ולטענתו כולם עברו ניתוח פלסטי כדי להיראות כמה שיותר דומים לפוטין
יאיר נבות
ככל הנראה שוגרו בין 60 ל-70 טילי שיוט שיועדו למתקני תשתיות, חשמל ומים ברחבי המדינה. במפה ניתן לראות את היקף התקיפות כולל קייב, חרקיב, לבוב, קרמנצ׳וג, זפוריז׳יה, דנייפרו, וינציה, צ׳רקאסי ואחרות
איתמר לוין
דייוויד איגנציוס טוען בוושינגטון פוסט שיש להתמקד במניעת הסלמה הרת אסון בין המעצמות; למלחמה באוקראינה אין כרגע פתרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il