X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עימותים עם הבדואים בנגב [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
המבחנים שלפני נתניהו
נתניהו חזר לשלטון, בין היתר כדי להשליט חוק וסדר בקרב בני המיעוטים המשתוללים, שהם גם מיעוט בחברה הערבית והבדואית. זו הציפייה מהממשלה החדשה. צפייתם של האזרחים הסובלים בפריפריות הדרומית והצפונית, שהעניקו לה לשם כך את מרבית קולותיהם

כמו בימים שקדמו לבחירות, כך גם בימים שלאחריהן. הפרשנים חוגגים, טוחנים מים כפרשני ספורט. רובם מאוכזבים, מביעים חששות לבאות. ממלאים שעות של פטפטת בכל ערוצי הטלוויזיה, מסבירים את שיבתו של "הקוסם" ואת כיבוי הלפיד. מדברים בעיקר על גוש מלוכד בימין-חרדים לעומת גוש מפולג במרכז שמאל. זה נכון, אבל זה לא כל ההסבר וזו לא התמונה העיקרית.
התמונה העיקרית באה דוקא יומיים לאחר הבחירות, תמונת המעדניה שהוצתה בבאר-שבע. שני רעולי פנים פרצו פתע פנימה בשעת סגירה, היכו את העובדים מכות רצח, העלו את החנות באש ונעלמו בחשיכה. תמונה אחת מתוך סט תמונות של התפרעויות, גניבות, חבלות ברכוש, זריקת אבנים וירי - בדרום הפרוע.
הנה כי כן, אובדן המשילות, חוסר האונים של המשטרה, הפכו את הנגב ל"בדואיסטן", שם החוק והסדר כמעט אינם תקפים. האלימות והרצחנות גולשות לבירת הנגב. המצב התדרדר מאוד בשנה וחצי של ממשלת ה"שינוי". נכון, היא ירשה מצב חמור זה, אבל לא עשתה דבר כדי לשנותו, כאחת מהבטחות הסרק שלה.
מעבר לתמיכה המסורתית בליכוד של תושבי ערי הנגב - את השיא שוברת דימונה עם יותר ממחצית קולותיה למח"ל - גם השתוללות הצעירים הבדואים, באין מי שעוצר בעדם, תרמה לניצחון הגדול, וכמובן לתקווה ששר הבט"פ הבא (איתמר בן-גביר?) יפעיל יד חזקה לבלימת האנרכיה בנגב ובגליל. את הפרוטקשן יש לבלום, את ההשתלטות על קרקעות יש לעצור, את החוק יש להשליט, את הסדר יש להביא, נגד העבריינים לנקוט יד קשה, לשים קץ לתופעות הלאומניות. לא עשה זאת השר היוצא, עמר בר-לב, יעשה זאת הבא אחריו, בממשלת נתניהו.
זהו אכן אחד המבחנים הגדולים של הממשלה החדשה. נתניהו חזר לשלטון, בין היתר כדי להשליט חוק וסדר בקרב בני המיעוטים המשתוללים, שהם גם מיעוט בחברה הערבית והבדואית. זו הציפייה מהממשלה החדשה. צפייתם של האזרחים הסובלים בפריפריות הדרומית והצפונית, שהעניקו לה לשם כך את מרבית קולותיהם. ישנן כמובן בעיות לא פשוטות אחרות שהיא יורשת מקודמתה: האיום האירני המתעצם, הטרור המתגבר, יוקר המחיה, מערכת החינוך הקורסת, וגם מאמץ לאחות את הקרעים בחברה הישראלית, בטרם נידרדר לתהומות לקול מצהלות אויבינו.
בימים הראשונים אלה לאחר המהפכון, הרשתות והעיתונות עמוסות בהתבטאויות קשות: "אסון למדינה", "לא נחיה כאן יותר", "זו לא עוד המדינה שלנו", "מטורפים השתלטו עלינו", "רצחו וירשו" וכיו"ב אמירות היסטריות. ב1977 זעם איש השמאל יצחק בן-אהרון: "צריך להחליף את העם", וכיום: "העם היהודי שאלה פניו, אינו העם שלי", כדברי איש האתיקה של צה"ל, פרופ' אסא כשר. הרחיק לכת אחד, "רב" בישראל, דב הלברטל, שממקלדתו יצאו ה"פנינים" האלה: "הרוויזיוניסטים לא נטלו חלק בהקמת המדינה", "אני רואה את המדינה עולה בלהבות", "גנבו לי את המדינה". פשוט להקיא.
הימין "מפחיד" את השמאל, שכמעט נמחק כליל בבחירות. הימין שהוא הרוב בעם, תמיד הוכיח את אחריותו ואף נקט בשלטון מהלכים שהפתיעו את הכל. היה זה הימין שגם שאף ופעל לאחדות בעם ובממשלה. כזכור, בשנת 1988 הגיעה לקיצה ממשלת הרוטאציה, או ממשלת האחדות הלאומית, שהחזיקה מעמד ארבע שנים. בבחירות לכנסת ה-12 זכה הליכוד ב-40 מושבים, המערך ב-39 מושבים. מלאכת הרכבת הממשלה הוטלה על יו"ר הליכוד יצחק שמיר. 65 תומכים היו מונחים בכיסו - ממשלה איתנה לכל דבר. אבל שמיר, חסיד בלב ובנפש של אחדות לאומית (בניגוד לפרופסור כשר ודומיו דהיום), החליט לצרף לממשלתו את המערך בראשות שמעון פרס. כך קמה שוב ממשלה של אחדות לאומית, בהבדל אחד - בלי רוטאציה.
אחדות זו החזיקה מעמד שנתיים, ועדיין הייתה לה חשיבות מורלית עם מסר לאומי לנו ולצרינו. גם היום, כשלרשותו "רק" 64 מושבים, נתניהו חש להקים את ממשלתו בתוך 28 הימים שיקצה לו הנשיא. יש לו הרוב הנדרש, אף מעבר למה שחזו האופטימיסטים או הפסימיסטים, אבל רבים במחנה הלאומי ואני בתוכם שואפים לאחדות; שיילך בעקבות שני קודמיו, בגין ושמיר, ויעשה כל מאמץ לצרף אליו את "המחנה הממלכתי". הדבר ייצור איזון פנימי בממשלה, ירגיע את כל החוששים והמתריסים, יאושש את הדמוקרטיה.
זוהי גם אחריותו של בני גנץ שאינו מסוגל להסתיר אכזבתו מתוצאות הבחירות. למרות שכבר "התחייב" שלא יצטרף לממשלת נתניהו, כמוהו כגדעון סער ואפילו גדי איזנקוט (שאט-אט הופך לפוליטיקאי לכל דבר), הוא יכול בהחלט לשנות את דעתו, אם טובת המדינה באמת לנגד עיניו. הרבה "התחייבויות" הפרו הפוליטיקאים במערכת הבחירות וכך השניאו את עצמם על הציבור. הפרת התחייבות כזו תסולח. העם שואף לרגיעה, ליציבות, לטיפול מהיר ויעיל בבעיות הטורדות אותו. עם גנץ או בלעדיו, ממשלת נתניהו האיתנה חייבת לתת מענה לכל הנושאים הבוערים שעל סדר היום, להביא תוצאות של ממש ולא לעסוק כקודמתה קצרת הימים ביחסי ציבור.

תאריך:  07/11/2022   |   עודכן:  07/11/2022
+בן-גביר דורש סיכומים בכתב על רפורמות המשפט והמשילות
18:39 07/11/22  |  עידן יוסף

הסתיימה (יום ב', 7.11.22) הפגישה בין יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר למועמד לראשות הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. הפגישה נמשכה כשעה וחצי והסתיימה מעט מוקדם על-מנת לאפשר לב-גביר לשוב בטיסה לאילת.
בן-גביר הבהיר בפגישה, שבלי סיכומים כתובים בנוגע לרפורמות במערכת המשפט ובסוגיות המשילות "אין מה להיכנס לממשלה" - כך דווח בחדשות 13. סוכם שמיום רביעי יחל מרתון שיחות.
בגזרת התיקים, בן-גביר ביקש כמובן תיק ביטחון פנים "מורחב" עם סמכויות מעבר לקיים היום בתפקיד, ובנוסף את תיק החינוך או התחבורה ליצחק וסרלאוף.
בן-גביר אמר בצאתו: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, אנחנו בדרך להקים ממשלת ימין מלא-מלא, לשמור על חיילי צה"ל, להסתכל בעיניים של כל האנשים שחלקם מפחדים להסתובב בנגב ובגליל, להחזיר להם את הביטחון, ולהחזיר להם את המשילות. יש לנו הרבה עבודה".

בן-גביר נכנס לפגישה במצודת זאב [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
+גוואלד, אוי ווי, פסקת התגברות
12:43 07/11/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מכל פינת רחוב עולה זעקת הגוואלד  ▪  המדינה הולכת לאיבוד  ▪  ברלין קורצת  ▪  בושה  ▪  שוב גנבנו לשמאל את המדינה

ממשלת השיסוי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לא! לאוליגרכיה פוסט-דמוקרטית
07:52 07/11/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הדברים הבאים נכתבים בסמוך לסבב הבחירות החמישי למניין המאבק ב"אנטי-ביביזם" (1.11.2022). מתוצאות הביניים (כ-87% מקולות האמת) מסתמן שהמענה הציבורי הוא חד-וחלק - "לא עוד חרמות"!! ו"לא כך בונים מדינה". מכאן מוליכה הדרך לקואליציה וממשלה המושתתות על תוצאות האמת, בשיתוף כל מי שמוכן להצטרף ולהטות כתף

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון דרמר / Ron Dramer  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
רפי לאופרט
הדברים הבאים נכתבים בסמוך לסבב הבחירות החמישי למניין המאבק ב"אנטי-ביביזם" (1.11.2022). מתוצאות הביניים (כ-87% מקולות האמת) מסתמן שהמענה הציבורי הוא חד-וחלק - "לא עוד חרמות"!! ו"לא כך בונים מדינה". מכאן מוליכה הדרך לקואליציה וממשלה המושתתות על תוצאות האמת, בשיתוף כל מי שמוכן להצטרף ולהטות כתף
עידן יוסף
בהקלטות שמביא עמית סגל נשמע ח"כ ישראל כ"ץ מפרט כיצד יו"ר הליכוד נתניהו באמת מחלק את התיקים למשרדי הממשלה ומתאר איך יאלץ את נתניהו לתת לו את תיק האוצר    כ"ץ מסמן את שני היריבים הצפויים שלו בקרב על התיקים - אלי כהן וניר ברקת    נחשפה התארגנות של ישראל כ״ץ, ביטן ואמסלם שתכננה לדרוש שינויי חקיקה שיאפשרו לביטן לכהן כשר למרות שהוגש נגדו כתב אישום
עידן יוסף
דרעי ינסה להניא אותו מדרישתו    סמוטריץ' דורש פסקת התגברות על פסיקות נגד בג"ץ ברוב רגיל ולא ברוב 61
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן: "ערב הבחירות הלכתי לכותל ומקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות - רוצח. בואו לא רק נחשוב מה הביא לאותו לילה נורא בנובמבר אלא מה יכול להביא חלילה ללילה הבא"    סמוטריץ': "התמונות שיצאו מהכותל זעזעו אותי"
עידן יוסף
תרחיש שבו לתפקיד ראש האופוזיציה יתמנה ח"כ מיכאל ביטון ולא יו"ר "יש עתיד" הוא אפשרי מבחינה חוקית, ולנוכח שליפת הסכינים של מי שנפגעו מלפיד - כלל אינו מופרך
רשימות נוספות
כנסת 25  / מי ומי    | 
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il