X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת סאמט ורדה קבעה כי חברת השמירה ומנהליה באותה עת, שלמה כהן ומשה סרפר, פעלו בניגוד לחוק ולא קיבלו אישה לעבודה בעקבות אפליה מטעמי מין ודת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בחודש ספטמבר 2003, פורסמה מטעם חברת השמירה מודעה בעיתון "קול העיר בני ברק" ובה הצעת עבודה לתפקיד בודקים/בודקות ביטחוניים בישוב אלעד. המתלוננת דינה חי, אישה דתייה תושבת אלעד, פנתה לחברת השמירה בטלפון עקב המודעה שפורסמה, ושוחחה עם שלמה כהן, אשר זימנה לראיון. המתלוננת התייצבה לראיון עבודה בפני מנהלי חברת השמירה, שלמה כהן ומשה סרפר שהחליטו לדחות את מועמדותה לתפקיד המוצע. ב"כ הנאשמים, טען בסיכומיו, כי העבירה נשוא כתב האישום היא עבירה מנהלית, ולפיכך אין מקום להגשת כתב אישום בגין עבירה זו בטרם נקטה המאשימה בהליך מנהלי.
ביה"ד דחה את טענת ב"כ הנאשמים כי העבירה נשוא כתב האישום היא עבירה מנהלית וקבע כי מדובר בעבירת אחריות קפידה, אשר לגביה לא דורשים הוכחת קיום יסוד נפשי, למעט מודעות, אשר נתקיימה אצל הנאשמים. משכך, על המאשימה להוכיח מעל ספק סביר כי מועמדות המתלוננת לתפקיד המוצע נדחתה ע"י הנאשמים מחמת דתה ומינה.
ביה"ד מצא את עדות המתלוננת אמינה ומהימנה. המתלוננת הציגה גרסה אחידה עקבית ורציפה, לפיה עם הגיעה לראיון הובהר לה ע"י הנאשמים שלמה כהן ומשה סרפר, כי המשרה המוצעת אינה מתאימה לנשים דתיות. ביה"ד סבר כי הנאשמים שלמה כהן ומשה סרפר לא הציגו גרסה אחידה לגבי נסיבות המקרה נשוא כתב האישום.
ביה"ד קבע, כי אין לקבל את טענת ב"כ הנאשמים כי גרסת המתלוננת לפיה עוד בתחילת הראיון נאמר לה על-ידי שלמה כהן כי התפקיד אינו מיועד לנשים דתיות, הינה בלתי סבירה ואינה מתיישבת עם ההיגיון, מאחר שהמודעה פורסמה בעיתון דתי בישוב דתי, כאשר התפקיד מוצע לתושבי הישוב, נשים וגברים, אשר כולם, סביר להניח, הינם דתיים.
היותה של התנהגות המיוחסת לנאשמים בלתי סבירה אינה בהכרח שוללת את קיומה. עובדה היא כי בהודעתו בפני חוקרת התמ"ת, משה סרפר מיוזמתו העלה תהייה בשאלה כיצד תוכל אישה דתייה הלובשת חצאית לשאת נשק, וגם מהודעתו של שלמה כהן עולה כי לבושה הדתי של המתלוננת הוא שהביא לפסילת מועמדותה. עוד טען ב"כ הנאשמים כי לא ייתכן שנאמר למתלוננת ע"י משה סרפר שהתפקיד מיועד רק לגברים, שכן המודעה פורסמה בלשון זכר ונקבה, וכבר בשיחת הטלפון עמה שמע משה סרפר כי מדובר באשה, ואף על-פי כן הזמינה לראיון, אולם גם טענה זו נדחתה ע"י ביה"ד.
מעדות המתלוננת עולה, כי המשפט נאמר לה עקב השגתה על כך שהתפקיד לא מתאים לנשים דתיות. כלומר כוונת משה סרפר הייתה כי במגזר הדתי התפקיד מתאים לגברים בלבד, ולא לנשים דתיות הלובשות חצאיות. עדויות הנאשמים בביה"ד ובפני חוקרת התמ"ת היו בלתי רציפות ואף סותרות זו את זו, ומנגד הוצגה גרסתה העקבית של המתלוננת. גרסתם המוקדמת של שלמה כהן ומשה סרפר, מתיישבת יותר עם גרסת המתלוננת, מאשר עם עדויותיהם המאוחרות יותר בביה"ד.
לאור האמור, ביה"ד שוכנע בנכונות גרסת המתלוננת, הנתמכת בראיות נוספות. המסקנה הינה כי יסודות העבירה לפי ס' 2 לחוק, הוכחו ע"י המאשימה מעבר לכל ספק סביר. באשר לאחריות האישית של שלמה כהן ומשה סרפר, הרי שהיא מוטלת עליהם הן מכוח היותם בעלי התפקיד אשר דחו את מועמדות המתלוננת מטעמים המנוגדים לס' 2 לחוק, והן מכוח ס' 16 לחוק, המטיל אחריות על כל שותף או פקיד אחראי בחבר בני אדם שעל ידו נעברה העבירה.
לאור האמור לעיל, ביה"ד הרשיע את הנאשמים חברת השמירה ואת שלמה כהן ומשה סרפר, בעבירה על הוראות סע' 2 לחוק, בגין הפליית המתלוננת בקבלתה לעבודה אצל חברת השמירה מחמת דתה ומינה, ודחיית מועמדותה לתפקיד בודקת ביטחונית בשל היותה אישה דתייה.

ת"פ 80/04, משרד התמ"ת נ' חב' השמירה בע"מ ואח'.
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי.
תאריך:  20/03/2008   |   עודכן:  20/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת שמירה הורשעה באפליית אישה דתייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מדד ייצוא הסחורות מיתן בפברואר את עליית המדד    נציין, כי בנתוני מדד הייצור התעשייתי לחודשים נובמבר ודצמבר חלו עידכונים כלפי מטה - ולעומת זאת בנתון מדד הפדיון של המסחר והשירותיים לדצמבר חל עידכון למעלה
יפעת גדות
אנשים המבלים שעות מול מסך המחשב סובלים מבעיות צוואר וכתפיים, בעיות ראייה ובעיות נוספות    ישנן דרכים בטוחות להוריד את הסיכוי לכך
עו"ד אלי דורון, עו"ד יפעת גוטמן
התובעת דרשה החזר על ניתוח קוסמטי שעברה בשדיה    המומחה הרפואי קבע כי מדובר בניתוח שתכליתו אסתטית ואין הוא מחוייב רפואית    התביעה נדחתה
עו"ד אלי דורון, עו"ד יפעת גוטמן
קטינה שהגיעה לקופת החולים כדי להוציא תפרים מגבה התעלפה ונפלה במהלך הטיפול ונחבלה בפניה    בית המשפט קבע כי לקופת החולים אחריות על המקרה
יואב יצחק
העד אושפז כדי לקבל טיפול ומחשש שינסה שוב לפגוע בעצמו    בעדותו במשטרה ניסה העד לגונן על עצמו ועל אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il