X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
למד משפטים במקום צבא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מי אתה בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ' "הגיבור" תמיד מציג עמדה מיליטנטית, לאומנית וקיצונית, שמח לשלוח אחרים להילחם ואולי להיהרג כאשר הוא התחמק משירות קרבי

הרקורד של סמוטריץ' מונע ממנו את הזכות להיות שר בישראל:
בעיית השירות בצבא
בצלאל סמוטריץ' לא התגייס כמו כולם בגיל 18 אלא המשיך ללמוד כאברך בישיבה גבוהה. למד ולמד. לא הוסמך לרבנות, אבל כן למד משפטים בקריה האקדמית אונו, במסלול לאברכים, ורק אחרי שסיים את הלימודים, הוסמך כעורך דין, התגייס והוא בן 28 ואב לשלושה ילדים וקיבל משכורת צבאית מוגדלת. בחצי פה הוא אומר שחבל לו שהחמיץ שירות צבאי קרבי. "לצערי, לא זכיתי להיות קרבי. חשבתי שזה יותר נכון ללמוד תורה". אבל למעשה סיים תואר אקדמי במשפטים כאשר חילוניים נדרשים לשרת שרות מלא ורק אחר כך לצאת ללימודים.
סמוטריץ' שימש בצה"ל כעוזר של ראש זירת מרכז בחטיבת המבצעים של המטה הכללי. אבל, השאלה היא לא במה עסק בשירותו הצבאי אלא מדוע התגייס רק בגיל 28 ולשירות קצר של שנה וארבעה חודשים. הציונים הדתיים הלומדים בישיבות הסדר מתגייסים בגיל גיוס החובה ומשרתים יותר משנה וארבעה חודשים.
שירות צבאי מלא זוהי חובה אזרחית וגם לאומית. אנו עם הילחם על חייו. ההשוואה עם נפתלי בנט היא מופרכת מיסודה. בנט קיבל את משרד הביטחון עם פחות מנדטים מהשבעה שיש לסמוטריץ. אבל, הוא שרת שירות צבאי מלא ויותר וביחידה קרבית מובחרת.
כמו-כן קיים השיקול המוסרי - אדם שלא שרת שירות מלא אינו יכול מבחינה מוסרית לשלוח חיילים לקרב תוך סכנה שייפצעו ויהפכו לנכים או יפלו בקרב. מישהו שהשתייך בעבר לציונות הדתית טען שסמוטריץ' "הגיבור" תמיד מציג עמדה מיליטנטית, לאומנית וקיצונית. שמח לשלוח אחרים להילחם ואולי להיהרג כאשר הוא התחמק משירות קרבי. עוד דוגמה לצביעות הזועקת לשמיים.
בעיית המעצר על-ידי השב"כ
יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' נעצר על-ידי השב"כ בשנת 2005, בעת פעולות המחאה נגד תוכנית ההינתקות, יחד עם ארבעה פעילי ימין נוספים. סמוטריץ' הוחזק בכלא שקמה במשך שלושה שבועות ושלושה שבועות נוספים במעצר בית, בחשד לחסימת כבישים. לא הוגש נגדו כתב אישום וסמוטריץ' מעולם לא הועמד לדין במסגרת הפרשה.
דביר קריב היה איש השב"כ שעצר אותו ועוד חמישה מחבריו בבית בנחלים. טען בשיחה עם חדשות 12 שפעילות החבורה הייתה מעבר לדמוקרטיה ומהווה פגיעה במדינה. בשיחה הוא סיפר ש"במרתף של הבית היו ג'ריקנים עם שמן שרוף ועם דלק, לקראת משהו שהם תכננו לעשות. שמן שרוף אפשר למשל לשפוך על כביש, ואם זה למשל בעיקול של כביש אז אתה יכול לגרום לתאונה לא פשוטה".
סמוטריץ' וחבריו שתקו בחקירה ואחרי שלושה שבועות שוחררו למעצר בית. לא הוגשו כתבי אישום. השב"כ מבחינתו סיכל אירוע, זו המשימה שלו, אבל כדי להציג ראיות שיובילו להרשעה - כך אומר קריב - היה צריך לחשוף דברים שהשירות לא מוכן לחשוף. "מבחינתנו אנחנו יכולים להגיד בסיפוק שלא בוצעו האירועים שהם תכננו. אם האירועים שהם תכננו היו מבוצעים, זה היה עושה בלגן גדול מאוד במדינה"1.
הסירוב שלו ושל אשתו שערביה תשכב לידה בבית החולים
ההתנגדות לאישפוז משותף באותו חדר של יולדות יהודיות וערביות בטענה שהערביות מגדלות טרוריסטים לעתיד היא גזענות מוסווית. המשמעות של דברים אלה היא שכל הערבים הם טרוריסטים. מנסור עבאס קיבל בבחירות 5 מנדטים. הם הצביעו עבור מפלגה שמכירה בישראל כמדינה יהודית ורוצה בהשתלבות הערבים במדינה. ויש ערבים נוספים שלא הצביעו למען רע"ם אבל, הם אינם תומכים בטרור. סקרים שנערכו בחברה הערבית בארץ מוכיחים שאין רוב לתומכים בטרור.
הטענה שהשמאל גנב לו את המדינה
השמאל הציוני הוא זה שהקים את המדינה. את המדינה הקים רוב חילוני-ציוני שחזונו היה מדינה יהודית ליברלית ודמוקרטית. מי שרוצה לגנוב את המדינה הוא סמוטריץ', המייצג מיעוט קטן אבל שואף להפוך את ישראל למדינת הלכה, בניגוד לרצון הרוב.

הערות

1. מתוך ערוץ 7

תאריך:  17/11/2022   |   עודכן:  17/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אתה בצלאל סמוטריץ'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאוד יפריע לי סמוטריץ' כשרהב"ט
חזקי שנאן  |  19/11/22 19:05
2
SAR BITACHON KRAVI?PERES
Psychiatrist MD  |  20/11/22 14:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
אחת השאלות המעסיקות את העולם הערבי היא האם ראש הממשלה המיועד נתניהו יישם את הסכם הגבול הימי עם לבנון. בחיזבאללה בטוחים שנתניהו לא יעז להפר את ההסכם, בירושלים מעריכים גורמים יודעי דבר כי נתניהו ינהג בזהירות וימצא את הדרך הנכונה למסמס את ההסכם כפי שעשה להסכם אוסלו
יוני בן-מנחם
הדלפת העדויות מוועדת החקירה במותו של יאסר ערפאת המחשידות את יו"ר הרש"פ אבו-מאזן באחריות למות ערפאת היא מכה קשה למערכת התעמולה הפלשתינית. גורמים בפתח אומרים כי תופיק אלטיראווי החשוד העיקרי בהדלפות לתקשורת יועמד לדין וגורלו יהיה כגורל מוחמד דחלאן שהודח מתנועת פתח
צבי גיל
מעטים מאוד, לא רק מקרב הדור הצעיר, אלא מקרב הציבור הישראלי בכלל בימינו, מכירים את הסיפור של אותם צעירים שהובאו לארץ במסגרת עליית הנוער באותם ימים ובנסיבות שאין להם תקדים
מרדכי ליפמן
כך התנהלו השב"כ, פרס ורבין    הסכמי אוסלו (ספטמבר 1993), יצרו הווייה חדשה ברחובות ישראל הבוערים    פרס ואנשיו שמרו על ההסכמים הללו כעל בבת עיניהם
דן מרגלית
מדובר במאבק דמוקרטי על הכל, על זכויות האזרח, נגד הבערות, על עצמאותו של בג"ץ לטובת ישראל כולה, על חופש הביטוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il