X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מכתימים ציבור שלם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לא תשתוק, לא תעמוד על דם רעיך
שתיקת ההנהגה הרוחנית-פוליטית של הציבור החרדי במאבק על כשרות המכשירים הסלולריים אינה ברורה השתיקה של הנהגת הציבור החרדי, מורי ההוראה, ראשי הישיבות, רבני הערים, חסידים, ליטאים, חרדים לאומיים, כולם כאיש אחד, למחות נגד התופעה הבזויה

בחודשים האחרונים, חלק קטן, קולני, רעשן ופרובוקטיבי להחריד מהציבור החרדי מתנהג בבריונות ובאלימות קשה, חוליגנית, כנגד מספר בעלי חניות למכירת מכשירים סלולריים. המאבק אשר אמור להיות ערכי, הנסוב על אמונות ודעות, מאבק עקרוני וחשוב לאוכלוסייה החרדית, ראוי לו שיתקיים נטול חרמות, אלימות, זריעת הרס, ולא יהלך אימים כנגד אחיהם החרדים אשר החליטו למכור מכשירים שאינם עולים בקנה אחד עם הערכים לאורם הם מחנכים.
אלא שחבורות חוליגנים מפיצים בואש אנושי כנגד רובו המוחלט של הציבור החרדי המתנגד בכל ישותו לאלימות מכל סוג, המתמודד למימוש ערכיו, ואמונותיו, מתוך הסברה, שכנוע, ללא אגרוף וללא הצתת חנויות.
מעבר לעבריינות של קומץ חוליגנים זה, אשר בשם הערכים רומס ערכים חשובים יותר, טובל והמון שרצים בידו. אותו קומץ גורם לחילול השם הנורא ויותר מזה מכתים ציבור ערכי שלם, ממאיס אותו על כלל הציבור והופך אותו למוקצה מחמת מיאוס, וכך מעניק כלי נשק קטלניים, לאויבי היהדות החרדית, לדורשי רעתה ולמבקשי נפשה.
ועל כן אינה ברורה השתיקה של הנהגת הציבור החרדי, מורי ההוראה, ראשי הישיבות, רבני הערים, חסידים, ליטאים, חרדים לאומיים, כולם כאיש אחד, למחות נגד התופעה הבזויה, לפעול באופן אקטיבי נגד חבורת הבריונים. זו לא דרכה של היהדות הנאמנה אשר מהותה דרכי נועם ונתיבותיה שלום.
בהצתת חנויות ברחוב החרדי וגרימת שבירת לחמם ופרנסתם של בעלי החנויות, לא ישיגו את המבקשים, אלא ההפך, ישניאו את עולם התורה ואת מבקשי ה' וחושבי שמו.
אחריות הרבנים להוקיע בשער בת רבים, למחות בקול גדול כנגד האלימות והבריונות, לגנות בכל תוקף את החוליגניות, להפיץ את שמות השורפים, השוברים, המנתצים, המכים, התוקפים ולסייע בהבאתם.
אינני חרדי על-פי ההגדרה אך מלא הערכה לחרדים על-פי ההגדרה. עולמם עולם חסד, דרכיהם שלום ומתינות, חינוכם קדושת ערך החיים, כבוד האדם כדרך חיים. לו יכולתי להשיא עצה טובה להנהגה החרדית לפלגיה, קפוטוטיה, כיפותיה, ניגוניה וגווניה הייתי מציע להם לקיים משמרות תמיכה והקמת משמרות הגנה על חנויות המוכרים מכשירים אלה, ובמקביל לפעול מתוך כבוד בהסברה מדוע לא ראוי שבשכונתם ימכרו מכשירים אשר הינם בגדר פריצת גדר.
ההנהגה החרדית חיבת לשלב ידיים עם משטרת ישראל כדי להביא לדין את העבריינים מקומץ האלימים המבאישים ריחה של קהילה עצומה המתנגדת לחוליגניות. הרחוב החרדי מצפה להפסקת האלימות בשם קודשי ישראל. לצד ההנהגה הרוחנית גם הפוליטיקאים החרדים מכל סיעות הבית חייבים לצאת חוצץ נגד תופעה אלימה זו, ללא חשש וללא מורא מפגיעתם בקלפי.
אלימות המתחילה בשריפת חנויות, באלימות ובתוקפנות מחרידה המנוגדת לכל רוח היהדות, סופה מי ישורנו. אחריות ההנהגה הפוליטית והרוחנית, לעקור מן השורש את העשבים השוטים, התנהגות המתחילה להפוך חלק מהנוף החרדי על-אף שהינה נטע זר לרוח היהודית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/11/2022   |   עודכן:  21/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
כל מי מהם שיקבל הצעה משביעת רצון לכהן בממשלה הבאה יפנה עורף לעמיתיו וידהר אל בין זרועותיו של ביבי
יאיר נבות
גורמי ממשל בוושינגטון הסבירו שאם רוסיה אכן תפעיל קו ייצור מקומי משלה למל"טים, היא תוכל להגדיל משמעותית את סד"כ כלי הטיס הבלתי מאוישים שלה, שנחשבים לזולים ובמקביל למאוד יעילים והרסניים ביכולות שלהם
דן מרגלית
זה לא ייגמר אפילו בסמוטריץ. גם לא באיתמר בן-גביר    אבי מעוז הוא הסמל המסחרי של הימין הקיצון, שרוצה להפוך את ישראל למדינת האיאתולות היהודיים
ארי בוסל
איזו מציאות הזויה היא זו, בה נראה שהשלטונות נזקקים לגופים חיצוניים לא בגלל שהם לא יכולים לעשות את המצופה והנדרש מהם, כי אם זה יותר נוח שמישהו אחר יעשה את העבודה    כמו תמיד, ניתן למצוא שם את היהודים, וזה לא טוב לנו כלל ועיקר
דר דוידוביץ'
כשלים ואתגרים בתהליך קבלת קצבת נכות נפשית מצד הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי    באופן מצער, רבים מהם לא מודעים לזכויותיהם, או לאמצעים ולדרכים לקבלתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il