X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי ישמור על הילדים? [צילום: ווילפרדו לי/AP]
מניעת טרור או יצירתו
איזו מציאות הזויה היא זו, בה נראה שהשלטונות נזקקים לגופים חיצוניים לא בגלל שהם לא יכולים לעשות את המצופה והנדרש מהם, כי אם זה יותר נוח שמישהו אחר יעשה את העבודה כמו תמיד, ניתן למצוא שם את היהודים, וזה לא טוב לנו כלל ועיקר

לפני שנים רבות הוזמנתי לביקור בבנין בעיר העתיקה בירושלים. הבניין עצמו ניתן מתנה לארגון שלא למטרות רווח שעיסוקו היה בהפקת סרטונים (ולימים סרטים באורך מלא) בעיקר על האיסלאם הקיצוני. איך בכלל הגעתי לשם? הוזמנתי לבית פרטי של אחד התורמים הגדולים באותו זמן של הארגון בשכונת בל אייר שבלוס אנג׳לס, להקרנה פרטית של אחד מהסרטים.
מה שהפתיע אותי היו דווקא שני נציגי הארגון מהארץ, כל אחד עם כיפה, ומיד חשבתי לעצמי: היהודים רודפים את המוסלמים. זוהי מלחמת דת של ממש. מחד המוסלמים רוצים להשתלט על העולם כולו, להקים חליפה איסלאמית לכל המאמינים ההולכים בדרכם המדויקת. כל השאר גורלם פשוט: להתאסלם; לשלם מס-כופר-לגולגולת ולהיות אזרחים-"מוגנים"-סוג-ב׳; או למות. ברירות מאוד פשוטות. מאידך-גיסא, העולם המערבי המעלים עין מהסכנה ההולכת ומתפשטת - בלונדון ובפריז, באנגליה כולה ובצרפת כולה, בגרמניה, בארצות סקנדינביה, בארה"ב, בדרום אמריקה, בדרום אפריקה ובשאר ארצות באפריקה. זו סכנה ממשית, מוחשית, מיידית, ואנחנו עוצמים עינים.
משום מה לא התאימה לי התדמית של יהודונים (לפי כל הסטריאוטיפים המקובלים) היוצאים דווקא הם להלחם באיסלאם הרדיקלי, ביחוד כשבכל פינה מושטת היד היהודית החמדנית לכסף ועוד כסף, וגם זה כאמור תואם בדיוק את תדמית ועלילות הפרוטוקולים של זקני ציון. אך הסרטים היו טובים, אחד אחד, והבניין בבעלותם בעיר העתיקה בירושלים המה אדם, עשרות חברה צעירים בעיקר, שהיו עסוקים במלחמה של ממש על התודעה הבינלאומית, דעת אדם אחרי דעת אדם.
איני בטוח אם זה חלק מ"תיקון עולם" או העובדה שאנחנו חייבים להיות בכל אזור המזמין צרות ותשומת לב מיוחדת. אולי זה הגורל היהודי, שאנחנו לא יושבים בחיבוק ידים אלא יוצאים לפעולה כשצריך, ויהי מה.
כמעט שלוש שנים זכינו לאתנחתה ממאמצי איסוף כספים על-ידי ארגונים שונים ומשונים, כל אחד עוסק במעשים טובים. זה בשואה, זה באקדמיה, זה בכלכלה, זה בפוליטיקה ואחרים בתדמית, שיווק, מזון לנזקקים, בגדים וציוד לחיילים, צ׳ופרים ללוחמי יחידות עלית ועוד ועוד ועוד. אך עתה, בזמן זה ממש, נראה שנשברו כל החסמים, נפתחו הסכרים וכולם מגיעים בבת אחת להראות את מרכולתם ולדרוש במפגיע כסף, קשרים, תשומת לב, עזרה ועוד.
אותה עבודה
פעם נוספת הגיע יהודי עם כיפה והזכיר לי נשכחות. הפעם הארגון שבראשו הוא עומד מציל את ארה"ב מפני פגועי טרור (ואני כמו קיפוד התכרבלתי לכדור ושאלתי את עצמי: אנחנו באמת זקוקים לכם?). אנשי הארגון מהמסך החכם שלהם מתחברים לחברה צעירים המתכננים להתאבד בפיגועי ירי בבתי ספר, או ל"חוליות" של איסלמיסטים המגייסות חברה משועממים לבצע פיגועים במסיבות או באמצעות מכוניות נגד עוברים ושבים או בכל מיני דרכים נהדרות אחרות. הם עושים עבודה חשאית אך אינם מסכנים את חייהם כפי שעשה סטיב אמרסון ואנשיו עת הם חדרו למסגדים לדרשות יום שישי ולכינוסים של המוסלמים ברחבי ארה"ב ודיווחו על כל הקורה שם (בחודשים שהובילו למתקפות ה-11 בספטמבר בארה"ב, בחודשים שהובילו למשט הטרור הטורקי "מווי מרמרה" לעזרת עזה הנצורה ועוד).
הם עושים בדיוק את אותה עבודה שעושים חוקרי הליגה נגד השמצה (ADL), מכון ויזנטל (SWC) או מרכז החוק של עוני בדרום (SPLC). הטענה היא שיש בידם תוכנות משוכללות ביותר המאפשרות להם תוצאות ששאר המכונים לא יכולים להגיע אליהם, אך איני בטוח בכך בכלל. כאמור, כל זה צריך להבחן במבחן התוצאה והעשיה, לא במצגת המנסה למכור את הארגון לתורמים.
אותם חברי הארגון מזהים חברה צעירים ואחרים המתנדנדים בין שפיות לחוסר שפיות, ועוד יהיה מי שיאשים שהם לא רק "מדווחים" כי אם נוטלים חלק פעיל באשליה הקיצונית שמובילה לפיגועי טרור בבתי ספר ובהזדמנויות אחרות. למה דומה הדבר? לאותם אנשי FBI שהתחברו לגופים שבשישה בינואר לפני שנתיים עלו על הקפיטול. האם הם הובילו, עודדו, שתלו רעיונות, גייסו וסיפקו אמצעים, או האם אותם "מושתלים" לא עשו דבר לעודד את המתקפה על בניין הקונגרס? משום מה הספקות קיימות, וגם כאן ייתכן שהאמצעים כולם מקובלים כי המטרה מקודשת (הנה בעתיות נוספת: אם האמצעים כולם מקובלים, הרי שניתן לשלוח לארגון זה טרוריסטים של ממש בכדי לענותם ולהוציא מהם מידע על פעולות טרור העומדות להתבצע, אך בארה"ב זה אסור, וגם בארץ יש חסמים וסייגים ובית משפט עליון המשגיח מאוד בקפדנות על גופי הביטחון ועבודתם. הארגון הזה נוטל לידיו את הרשות לעשות כפי הנראה לו, ואין מבקר, ואין גבולות).
מה הם עושים עם כל תמונות-המסך של היחידים והקבוצות המביעים זעם על החיים ומתכננים להתנקם בחבריהם לספסל הלימודים, במוריהם, בהוריהם ובאחרים? הם יוצרים תיק ומגישים אותו למרכז ה-FBI. שם שמים לב אליהם משתי סיבות: ראשית, קולגות שעבדו בעבר ב-FBI מועסקים עכשיו על-ידי אותו ארגון. שנית, מספיק שאומרים "ירי בבית ספר" וחושינו מתחדדים, ואיש לא רוצה להיות אשם בעתיד שבגללו לא חקרו מיידית, לא אסרו את החשודים ולא מנעו את הטבח הבא.
הטענה היא שהם מוצאים את הנתונים הן מחומר גלוי בשימוש בשיטות בסיסיות ופשוטות ביותר, והן שהם נעזרים באלגוריתמים חכמים לזהות מילות מפתח, למפות מי קשור למי ועל-ידי כך להצביע על אנשי מפתח בצמתים ראשיים עליהם צריך לדווח מיידית ל-FBI.
ללא פיקוח
ראו איזה יופי, הנה ארגון שבראשו עומד יהודי עם כיפה, היוצא לבקש כספים הרבה בכדי להציל את כולנו ממקרי הטרור הבאים. הם לא משתפים פעולה עם גופים חוקרים דומים ("אנחנו שומרים את החומר קרוב לחזה"). הם לא עובדים עם החברות שבבעלותן הרשתות החברתיות העיקריות (כמו גוגל, פייסבוק או טוויטר). הם לא מקבלים מענקים מממשל ארה"ב. הם טוענים שהם עושים דברים שלממשל אסור לעשות בשל חוקת ארה"ב, אך מסתבר (לדבריהם) שהממשל רץ להעזר בכל חומר שהם מספקים. פעם נוספת, אך הפעם נשווה זאת למעבדה. לפי חוקי ארה"ב, אסור לנסות תרופות ללא אישור ופיקוח מאוד קפדניים.
יש תהליך מאוד מוגדר (לדוגמה להפצת חיסון חדש לווירוס שהעולם לא הכיר קודם לכן. הנה גוף שעורך את הניסויים ללא כל פיקוח, רק בגלל שהגוף טוען שהמדובר ב"פיקוח נפש", ושלטונות ארה"ב רצים-אצים-שמחים להשתמש בתוצאות כשהם מעלימים עין לחלוטין שכל מה שהושג (ניסונות לא מפוקחים על בני אדם), נעשה בניגוד מוחלט לחוק. לא רק זאת, כי אם הגוף זוכה לכספים שהם פטורים ממס, קרי משלם המיסים שילם עבור העבודה הנוגדת-את-החוק בה משתמשים אח"כ השלטונות!
למה דומה הדבר? לפני כמה שנים הגיעו יוצאי (מגורשי) גוש-קטיף ללוס אנג׳לס לאסוף כספים. הם ביקשו מיליון דולר (או אולי מיליון וחצי) לבנית בית כנסת, ומשום מה לא הייתי משוכנע שאלוהים זקוק לכך במיוחד. אך הם היו נחושים להשיג את הכסף. הם סרבו לקבל כספים ישירות מנוצרים-אוהבי-ישראל (הדבר משוקץ עבורם) אך הם סיפרו שהסוכנות היהודית מכשירה עבורם הרבה כספים שמגיעים... מהנוצרים. הרגשת קבס עלתה בגרוני, שכן נראה היה לי שאותו חזיר ענק מונח על השולחן סביבו ישבנו לארוחת צהריים - באותה מסעדה כשרה בבורלי הילס - והנה אותם יהודים-דתיים מסרבים לאכול ממנו, למרות שריר נוזל מפיהם, כל זאת מפני כבוד לכאורה (הכסף מיועד לבנית בית כנסת), אך אחרי מיצמוץ עינים קל (פתח, סגור, פתח), נציג הסוכנות העביר ידיו באויר ואמר בקול "הרי אתה מקודש לי, הרי אתה כשר עבורי, הרי אתה כאן לשימוש והנאת הרבים" וכולם התנפלו מיד על אותו חזיר עסיסי.
בארה"ב אסור להשתמש בזיהוי על-ידיי שייכות קבוצתית (פרופיילים), שיטה בדוקה ומנוסה בה אנחנו משתמשים בארץ (לדוגמה בשדות תעופה למניעת פיגועי טרור). כך יוצא שאישה בת שמונים או סנטור של ארה"ב נעצרים בשדה התעופה לבדיקות קפדניות במיוחד וחסרות תכלית לחלוטין, בעוד טרוריסטים עם כלי נשק עוברים בלא חשש וללא שמישהו ידע, יבחין או יעשה משהו.
בארה"ב חינכו את כל המפקדים ברמות הביניים משך שמונה שנות אובמה שאיסלאם לא יכול להיות קיצוני, כי אם דת שוחרת שלום, ג׳יהאד הוא חיפוש אחר הטוב, וכל מקרי הטרור בארה"ב הם רק בעיות של אלימות במקום עבודה. אותם מפקדים שלימים יהוו את הפיקוד העליון בארה"ב לא ידעו לזהות טרוריסט גם כשזה יעמוד מולם, יצעק "אללה-הוא-אכבר" ויפעיל חגורת נפץ.
גוף חיצוני
כאן מגיע ארגון שהנחת היסוד שלו היא שהוא עושה משהו נחוץ ביותר אך שהחוקה אוסרת על עשיתו, ולפיכך רשויות ארה"ב מנועות מלעשותו בכלל. הוא יוצא ואומר לאנשים המפחדים מטרור ומכך שילדיהם או נכדיהם יהיו בבית ספר בשעה שאחד מחבריהם לכיתה יתחיל לירות לכל עבר שהוא יכול לזהות מראש ולהתרות מראש ולדאוג לאסור את אותו ילד מסוכן. מה עושים אותם סבים וסבתות מפוחדים? שואלים מיד, מהופנטים, "כמה כסף ניתן לתת בכדי שתמשיכו את "עבודת הקודש" שלכם"? הנה, לפי המצגת, אתם מנעתם את כל הפיגועים בשנים האחרונות (נו, למעט כמה וכמה פיגועי ירי בבתי ספר ובבתי כנסת ובשאר מקומות, אך גם על כך הודעתם שעבודתכם עזרה).
כמו שאסור לאפיין אדם לפי הקבוצה אליה הוא משתייך (לדוגמה, מוסלמי, שחור, יהודי ...) למרות שזה הדבר הטבעי, הנכון והיעיל ביותר לעשות, כמו שאסור להעלות על הדעת שיש מוסלמים המטיפים לקיצוניות ולטרור, ואף עוסקים בכך יומם ולילה, כך כנראה אנחנו צריכים להאמין שרשויות ארה"ב מנועות בשל "חופשיות השיח" לעקוב אחרי מי שעבר את גבול השיח לפעולות שנאה. כמובן שלא כך זה, והחוק בארה"ב מגדיר בדיוק את הגבול בין שיח מותר לבין שיח אסור.
קשה לי להבין: האם עד כדי כך נתבעלה דעת הדמוקרטים שאיש לא יחקור שיח אלים ומסית אלא אם כן המדובר בלבנים או במי שהליגה נגד השמצה מגדירה בתור "גזענים" ו"קיצונים ימנים" (קרי כל מי שאי פעם תמך בנשיא טראמפ ובגדולתה של ארה"ב, או כל מי שלא חושב כמותם)?
מדוע ה-FBI צריך להשען על גוף חיצוני של יהודים בכדי להפליל את טובי הילדים של ארה"ב? האם אותו גוף משמש בתור איש הסוכנות היהודית המכשיר את החזיר המונח בכל הדרו על השולחן לפנינו בכדי שנוכל לאכול אותו? האם אין לארה"ב יכולות (ודאי שכן) לעשות זאת במסגרת הגופים הקיימים? האם החברות שבבעלותן הרשתות החברתיות לא מסוגלות לנטר את הנעשה בעולמן (כמובן שהן יכולות, אך הן עסוקות יותר בדיסאינפורמציה ובמניעת חופש דיבור מנשיא ארה"ב מאשר במניעת טרור ממשי)?
איזו מציאות הזויה היא זו, בה נראה שהשלטונות נזקקים לגופים חיצוניים לא בגלל שהם לא יכולים לעשות את המצופה והנדרש מהם, כי אם זה יותר נוח שמישהו אחר יעשה את העבודה. כמו תמיד, ניתן למצוא שם את היהודים, וזה לא טוב לנו כלל ועיקר.

תאריך:  20/11/2022   |   עודכן:  20/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר דוידוביץ'
כשלים ואתגרים בתהליך קבלת קצבת נכות נפשית מצד הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי    באופן מצער, רבים מהם לא מודעים לזכויותיהם, או לאמצעים ולדרכים לקבלתן
רבקה שפק-ליסק
לא שרת בצבא, לטענתו, מפני מחוגי השמאל שיכנעו את הצבא לא לגייס איש כהנא    במהלך פעילותו הפוליטית הוגשו נגדו עשרות כתבי אישום
יוסף אורן
דווקא בשל פשטותו המילולית התורמת לאיכותו כדאי לקרוא בתשומת-לב את השיר יותר מפעם אחת - כדי להבין מה מתרחש למילים תמיד בחיינו ובמיוחד בימים אלה
יוקי לביא
הצגת יחיד על בן שביום הלוויתה של אמו מגלה את יומנה    השחקן והבמאי אמיתי קדר מעלה את כתביה של אמו על הבמה, כשסוגיות כמו אהבה ושפיות שזורות בו
מנחם רהט
החלטת האו"ם בקולות שונאי ישראל, ובהם אוקראינה, להעמיד את ישראל לדין, מייצגת פשיטת רגל מוסרית של הארגון הבינלאומי, שהשבוע ימלאו 75 שנה להחלטתו בעד הקמת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il