X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט יחזקאל הראל קבע כי הום סנטר תשלם לעובדת סכום של 38,000 ש"ח בגין תאונת עבודה שגרמה לה לחבלות קשות
▪  ▪  ▪

מדובר בתביעה של זהבה אברהם, רווקה, ילידת 75', בגין נזקי גוף שנגרמו לה, לטענתה, בתאונה שאירעה במרץ 98'. הנתבעת היא חברת הום סנטר, בעלת רשת חנויות "עשה זאת בעצמך", אשר העסיקה בזמנים הרלוונטים לתביעה את התובעת, כקופאית בסניף הרשת בקניון איילון ברמת גן, והייתה מעבידתה של התובעת.
הנתבעת השנייה היא מגדל חברה לביטוח בע"מ, שבזמנים הרלוונטיים לתביעה הייתה המבטחת של אחריות הנתבעת על-פי פוליסת ביטוח שהייתה בתוקף במועד התאונה. המחלוקת בין הצדדים היא בסוגיית החבות וגובה הנזק.
בית המשפט בהחלטתו ציין כי מעדות התובעת, חקירתה הנגדית וטופס התביעה לדמי פגיעה, שאושר על-ידי הנתבעת, הוכח כי התובעת הועסקה על-ידי הנתבעת כקופאית ובהמשך כתומכת קופאיות. ביציאה מהחנות מותקנות קופות שדרכן עוברים הלקוחות. מפעם לפעם, חלק מהקופות אינן פעילות והמעבר ביניהן, עובר לתאונה, היה סגור באמצעות שרשרת ברזל, שנועדה לחסום מעבר ויציאה של לקוחות מהחנות עם עגלות קנייה.
אין חולק כי התובעת הייתה מודעת לקיומן של שרשראות ברזל אלו. לטענת התובעת, השרשרת נשוא הדיון הותקנה בגובה של כ-10 ס"מ בלבד מפני הקרקע. ביום 02.03.98 נקראה התובעת בבהילות על-ידי אחת מהקופאיות, כדי לסייע בידה, התובעת מיהרה לעבור במעבר הצמוד לאחת הקופות ותוך כדי כך נתקלה בשרשרת, נפלה וראשה ופניה נחבטו ברצפה.
בית המשפט ציין כי טענת התובעת כי תפקידה מחייב זריזות ותגובה מהירה לפניות קופאיות, על-מנת שלא לעכב את הלקוחות- הינה טענה סבירה. על הנתבעת היה לצפות כי התובעת, הנדרשת לבצע את עבודתה במהירות, עלולה לעבור מעל לשרשרת על אף שאין חולק כי ידעה שמותקנת במקום. בית המשפט הסיק, כי היה על הנתבעת לצפות את אירוע התאונה, ומשמוטלת עליה חובה לדאוג למקום עבודה בטוח לעובדיה - מוטלת עליה אחריות לאירוע התאונה. ברם, על התובעת היה לנקוט במשנה זהירות, שכן ידעה ששרשרת מותקנת במקום. בנסיבות אלו, מצא בית המשפט כי יהיה נכון להטיל על התובעת רשלנות תורמת בשיעור של 15% לאירוע התאונה.
הנזק שאובחן אצל התובעת הינו שבר במפרק הלסת בצד שמאל; חתך בסנטר; חבלות בחזה ובכתף שמאל. התובעת אושפזה במחלקת פה ולסת בביה"ח למשך 5 ימים. במהלך האשפוז עברה התובעת קיבוע בין לסתי. התובעת שוחררה מביה"ח עם הוראות להמשך טיפול רפואי ומנוחה. בית המשפט מינה את ד"ר הורוביץ, כמומחה רפואי מטעמו.
בפני ד"ר הורוביץ התלוננה התובעת על קשיים באכילת מזון נוקשה; לא יכולה לנגוס תפוח או בגט; לא יכולה ללעוס מסטיק; סובלת מנקישות במפרק הלסת מימין; עברה טיפולי פיזיותרפיה, אך ללא הועיל. לאחר בדיקות החליט ד"ר הורביץ על מתן 15% נכות.
בית המשפט מציין כי שוכנע שהתובעת סבלה סבל של ממש בתקופה שבסמוך לאחר התאונה. סבל זה בא לידי ביטוי, בין היתר, בשבר שנגרם בלסתה ובאי היכולת לאכול אוכל מוצק, למעט נוזלים. פיה של התובעת היה סגור במלתעות במשך תקופה של כ-6 שבועות, וסביר להניח כי לא באה, בתקופה זו, במגע עם אנשים שאינם נמנים עם בני משפחתה הקרובים.
בית המשפט קבע, כי התאונה הינה תאונת עבודה, ועל כן זכאית התובעת להחזר הוצאות מהמל"ל. בית המשפט אף מצא כי יהיה זה נכון לפסוק לתובעת פיצוי גלובלי בסך של 2,500 ש"ח בגין הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, כמו גם הוצאות נסיעה לטיפול רפואי, שכן ידוע לו כי המל"ל אינו נוהג להשיב את כל ההוצאות הרפואיות.
ביהמ"ש חייב את הנתבעות, ביחד ולחוד, לשלם לתובעת את הסך של 37,955 ש"ח בתוספת שכ"ט עו"ד בשיעור של 20% בתוספת מע"מ ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק, ממועד פסק הדין ועד לתשלום המלא בפועל. כן תשאנה הנתבעות בהוצאות המשפט לרבות אגרת בית משפט, חוות הדעת הרפואיות ושכ"ט העדה, כשכל הוצאה נושאת הפרשי הצמדה וריבית כחוק, ממועד ההוצאה ועד למועד ההחזר בפועל.

תא (ת"א) 11204/05 אברהם זהבה נ' הום סנטר.
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי.
תאריך:  23/03/2008   |   עודכן:  23/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הום סנטר תפצה עובדת שנפצעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זהבה זה אני כנסי דחוף !
רונן הפושע  |  2/04/08 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מועצת האירגון הכלכלי העולמי החשוב ביותר אישרה את קבלת ישראל כחברה במרכז לפיתוח של האירגון    עוד צורפו למרכז שבו כבר פועלות 32 מדינות ויאטנם ומצרים
דרור מרום
זינוק של 46% ברווח הנקי    ההון העצמי של החברה הגיע ל-469 מיליון שקל, ומחזור המכירות של הקבוצה הסתכם ב-1.43 מיליארד שקל - לעומת 1.21 מיליארד שקל בשנה הקודמת
טל לוי
שוק המט”ח: המסחר באופציות משקף לדולר עלייה של 2% לעומת שערו היציג ביום חמישי - ל-3.47 שקלים    זאת בעקבות הודעת בנק ישראל כי יתערב במסחר בדולר
טל לוי
מדד המעו”ף מזנק ב-2.8%; גזית גלוב מוסיפה 10%; מניית הפועלים עולה ב-7.1%    גם היום יסתיים המסחר ב-14:15 בעקבות עיצומי העובדים
דרור מרום
במסגרת התוכנית לעידוד השקעות הון בתיירות נקראים יזמים להגיש הצעות    מנכ"ל משרד התיירות: "פועלים להוספת 2,500 חדרי מלון בתוך שלוש שנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il