X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
בית מיון של הדואר בת"א [צילום: איתמר לוין]
פגיעה בתחרות בענף
מחטף שמובילה ממשלת המעבר עלול לייקר את משלוחי הדואר
משרד התקשורת מקדם את ביטול הפיקוח על תעריפי "דואר חוזר" שגובה חברת הדואר ממתחריה המשמעות: המתחרות יעלו את המחיר לצרכנים משרד התקשורת בתגובה: נשקול התערבות אם חברת הדואר תגבה מחיר לא סביר

טרם יבשה הדיו על המחטף מצד ממשלת המעבר היוצאת באשר לביטול הפיקוח על תעריפי בנק הדואר על-ידי משרדי האוצר והתקשורת, יומיים לפי הבחירות, וכבר אנו חושפים ניסיון למחטף נוסף, לפני ששר התקשורת החדש יתיישב על כסאו - ביטול הפיקוח על התעריפים שגובה חברת הדואר ממתחריה, עבור הטיפול ב"דואר חוזר".
דואר-חוזר הוא הדואר שלא הצליחו לחלק לנמענים הנכונים כתוצאה מכתובת שגויה, נמען שעזב וכיו"ב. מסתבר, כי דואר-חוזר של החברות המתחרות לחלוקת דואר מצטבר אצל חברת הדואר וקיימת חשיבות רבה בקרב העוסקים בחלוקת דואר ובקרב הלקוחות, לקבל דואר זה בחזרה, כדי לעדכן את רשימת הנמענים שלהם ובכך לשפר ולייעל את חלוקת הדואר, בהליך הנקרא בשפה המקצועית "טיוב כתובות".
בשל חשיבות סוגיית "הדואר החוזר" לתחרות בענף הדואר, וכדי למנוע מחברת הדואר לנצל את כוחה בענף הדואר, עד היום תעריף הטיפול בדואר-חוזר- של מתחרים בידי חברת הדואר, היה מפוקח על-ידי המדינה. כאמור, כעת מעוניינת הממשלה לבטל זאת ולאפשר לחברת הדואר לקבוע בעצמה את התעריף שהיא גובה ממתחריה, ובכך, למעשה, לאפשר "לחתול לשמור על השמנת".
ניתן להעריך, כי מיד עם הצלחת מהלך ביטול הפיקוח על תעריף הטיפול בדואר-חוזר, תייקר חברת הדואר את השירות למתחריה. אלה, מצידם ייאלצו לייקר את השירות ללקוחותיהם, ומכאן קצרה הדרך לפגיעה בתחרות בענף הדואר.
למעשה, בשל הפריסה הרחבה של חברת הדואר בכל הארץ ולנוכח העובדה, שהציבור מייחס את כלל המכתבים לחברת הדואר - גם כשהללו חולקו בידי המתחרים - חברת הדואר היא היחידה המסוגלת לטפל באופן יעיל בדואר-חוזר, ומכאן שהמתחרים הם בעצם "לקוחות שבויים" שלה.
גם לאחר שיבוטל הפיקוח על תעריפי הטיפול בדואר-חוזר, עדיין חלה על חברת הדואר החובה הכללית לגבות "מחיר סביר" עבור שירותיה, אך מדובר בחובה קשה מאוד לאכיפה ומזמינה ויכוחים אינסופיים בין המדינה לחברה, בנוגע לשאלה מהו "מחיר סביר".
המהלך הנוכחי מתבצע ברקע כוונת הממשלה היוצאת להפריט את חברת הדואר, ואין ספק שהוא מהווה הטבה גדולה לחברה, אשר תשביח את שוויה.
עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת, אומר כי תעריפי שירותים שחברת הדואר מספקת למתחריה, כגון טיפול בדואר-חוזר חייבים להיות בפיקוח". לדבריו, ."מתן אפשרות לחברת הדואר לקבוע בעצמה את תעריפי השירותים האלה, לא יאפשר פיקוח מיטבי שאכן מדובר ב'תעריף סביר', ויהווה מכה קשה לתחרות בענף הדואר.
  • ממשרד התקשורת נמסר ל-News1: "לא הוסר הפיקוח על שירות בדואר חוזר, אלא נקבע כי התעריף שייגבה יהיה סביר. אם יימצא כי חברת הדואר לא גובה תעריף סביר, המשרד יבחן את התערבותו". ומה ייעשה עם הדואר החוזר שהספק לא יסכים לשלם עליו? האם יישלח להשמדה? תשובת משרד התקשורת: "החברה תגבה תשלום סביר כפי שכל חברות הדואר גובות בעבור דואר חוזר. דואר חוזר שלא ייאסף על-ידי ספק הדואר יוחזר לשולח".
  • מדואר ישראל נמסר: "אנחנו מגבשים הכל בימים אלו, בתיאום מול משרד התקשורת. אין לנו כרגע פרטים".
התשובות שקיבלנו מאששות את המחטף. משרד התקשורת מסיר את הפיקוח על התעריף שגובה חברת הדואר מ"ספק דואר" אחר (דהיינו: המתחרים שלה), בגין טיפול בדואר חוזר. המשרד ישקול להתערב רק אם החברה תיקבע תעריף "לא סביר".
שימו לב ל"עוקץ" בתשובת המשרד: "דואר חוזר שלא ייאסף על-ידי ספק הדואר יוחזר לשולח". קחו לדוגמה את התסריט הבא: חברת 'מסר' מחלקת דואר של בנק לאומי. דבר דואר שלא חולק לנמען הוחזר כדואר-חוזר לחברת הדואר. חברת מסר מסרבת לשלם את התעריף שקבעה חברת הדואר ולא אוספת את הדואר-החוזר. חברת הדואר מאיימת לפעול מעל ראשה של חברת מסר, לפנות ישירות ללקוח שלה (בנק לאומי) ו"להלשין" על חברת מסר כאילו אינה מחלקת טוב את הדואר שלהם.
האם הדואר החוזר שלא ייאסף בידי ספק הדואר ויוחזר על-ידי חברת הדואר לשולח, יוחזר לו בתנאי שהוא זה שישלם את התעריף שקבעה החברה? אם התשובה חיובית, מה יעלה בגורל הדואר החוזר, אם גם השולח יסרב לשלם את התעריף שקבעה חברת הדואר? האם הוא יועבר להשמדה כדואר שלא נדרש? ימים יגידו.
לסיכום, משרד התקשורת מבצע מחטף נוסף בממשלת מעבר ולפני שמגיע שר התקשורת החדש: ביטול הפיקוח על תעריף טיפול חברת הדואר בדואר-חוזר של מתחריה ומתן אפשרות לחברה לקבוע בעצמה את התעריף למתחריה. ההסבר של המשרד, כי ישקול להתערב אם יתברר שהחברה גובה תעריף "לא סביר", אינו מניח את הדעת.

תאריך:  22/11/2022   |   עודכן:  22/11/2022
+כשלונו של לפיד
09:45 23/11/22  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

פתגם רומי עתיק אומר שהאלים תומכים בחזקים  ▪  לפיד גילה חולשה במדיניות-החוץ והפנים שלו ולכן יש לייחס לחולשתו את ריבוי הפיגועים בתקופת ממשלתו הכושלת שהייתה עשויה טלאי-על-טלאי - עם שמאל קיצוני בתוכה וסיעות ערביות לאומניות

לפיד. בגידה של ממש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 0-]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחטף שמובילה ממשלת המעבר עלול לייקר את משלוחי הדואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
איציק וולף
בישיבתה האחרונה החליטה הממשלה לאשר פרויקט לתיעוד מצולם של ניצולי שואה מהארץ ומהעולם, והעברת תהליך דיגיטציה שלהן    "גילם הממוצע של השורדים עומד על 86 ולמעשה נותרו לנו שנים ספורות"
איציק וולף
ראש הממשלה היוצא נפרד מאולם ישיבות הממשלה בישיבתה האחרונה המסתמנת של הממשלה ה-36    היה לי לכבוד לשרת אתכם יחד את המדינה הזו ואת אזרחיה"
איציק וולף
קובי בר-נתן סיכם עם שר האוצר כי יסיים את כהונתו בינואר 2023 בתום 4.5 שנות כהונה    "העבודה המאומצת בשכר וביחסי העבודה במגזר הציבורי נושאת פירות ואני משוכנע שההסכמים שנחתמו ישפיעו רבות על הציבור בשנים הבאות"
עידן יוסף
דורשות שינוי בחוק השבות שיצמצם זכאות גויים לעלות ארצה, אך גורם בליכוד מביע הסתייגות מחשש לתרעומת קהילות יהודיות בעולם    יהדות התורה דורשת סמכות גיור בלעדית לרבנות הראשית והגברת אכיפה בשטחי C
עידן יוסף
פרסם קול קורא לתקצוב שנתי של תוכנית פעילות בנושא לסביות, הומואים, טראנסג'נדרים ובי-סקסואלים    התוכנית מיועדת גם לבתי הספר הממלכתיים דתיים והערביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il