X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פאוצ'י. איומי מוות עד היום [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
"זמן נהדר עם כל הנשיאים, למעט אחד"
אנתוני פאוצ'י, הפורש בסוף החודש, דיבר עם וושינגטון פוסט על המאבק בקורונה, המחיר שמשלמת משפחתו והטעויות של סין

"היה לי זמן נהדר ופעולות נהדרות עם כל הנשיאים, למעט אחד". כך אומר (1.12.22) ד"ר אנתוני פאוצ'י, שהוביל את מאבקה של ארה"ב בקורונה. בראיון למנויי וושינגטון פוסט, הוא מתח ביקורת על האופן בו טיפל דונלד טראמפ במגיפה, אך נמנע מלהגיב על התמודדותו החוזרת לנשיאות.
פאוצ'י בן ה-82 פורש בסוף החודש, לאחר 54 שנים בממשל ומתוכן 38 שנים בראש המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מדבקות. פאוצ'י שירת תחת שבעה נשיאים: רונלד רייגן, ג'ורג' בוש האב, ביל קלינטון, ג'ורג' בוש הבן, ברק אובמה, דונלד טראמפ וג'ו ביידן. "לכולם היה כבוד למה שהיה לי לומר להם לגבי הנתונים והאמת, גם אם הללו היו בלתי נעימים, במיוחד בשנים הראשונות של האיידס. כולם ידעו שאני מדבר על בסיס ראיות מדעיות ומשתדל בכל מאודי לפעול לטובת הציבור. זה היה שונה מאוד אצל טראמפ", אמר.
כתבת הבית הלבן יסמין אבו-טאלב שאלה את פאוצ'י מדוע הפך למטרה לאיומי מוות, הנמשכים עד היום. הוא השיב, שהקורונה פרצה בשנת בחירות לנשיאות ועל-רקע של פילוג עמוק בחברה האמריקנית. במצב נורמלי, המפלגות פועלות יחדיו במשברים בהיקף שכזה, למרות ההבדלים האידיאולוגיים - אך לא זה היה המצב ב-2020, הסביר. "ניסיתי לפעול לפי הנתונים, מה שיצר התנגדות על בסיס אידיאולוגי. זה הרסני כאשר מנסים להתמודד עם משבר בריאות. הייתי צריך שלא להסכים בפומבי עם הנשיא. לא נהניתי מזה, אבל הייתי חייב לעשות זאת, וזה עורר עויונות רבה כלפי".
בתשובה לשאלה כיצד התמודד עם גלי השטנה והאיומים, אמר פאוצ'י: "אני מתמקד כמו לייזר על משימתי וחובותי, שהן לציבור האמריקני ובעקיפין לכל העולם משום שארה"ב מובילה בבריאות הציבור. אני לא שם לב לזה. לא נעים לקבל איומים על חיי והטרדות קשות על אשתי וילדי, אבל לא נתתי לזה - כמו גם לתשבחות - להסיח את דעתי". לדבריו, בעוד בתחילת משבר האיידס היה שיתוף פעולה נרחב במאבק במחלה, "יש היום התנגדות לראיות מדעיות ולכללים מדעיים, המון תיאוריות קונספירציה, כזבים ושקרים וכל זה בעיצומו של עידן מפולג מאוד".

"זה האויב של בריאות הציבור"
לא היה כבוד לנתונים ולאמת [צילום: אלכס ברנדון, AP]

אחד הצופים שאל האם המצב היה שונה אלמלא היה מדובר בשנת בחירות. הוא השיב: "פילוג הוא מצער בכל מצב, ובמיוחד כאשר צריך להתאחד ולפעול זה לטובת זה ולהבין שהאויב הוא הנגיף ולא האדם האחר. אנחנו אויבים זה של זה יוצר משל הנגיף. זה לא עובד כאשר כאומה עלינו להתמודד עם מצב בו מתו למעלה ממיליון אמריקנים". הוא סירב לומר מיהו הנשיא המועדף עליו, ואמר שהצליח לעבוד היטב ולרשום הישגים עם כולם – למעט טראמפ.
פאוצ'י נשאל איזו שאלה היה מציג למועמדים לנשיאות ב-2024. תשובתו: "מה תעשה כדי לנסות ולאחד את המדינה במאמץ נגד אתגר כמו הקורונה, כך שנוכל לעמוד בו בצורה אל-מפלגתית למרות חילוקי הדעות האידיאולוגיים? כיצד תמנע מהם להפריע למאבק במגיפה?". הוא גם הביע חשש שאיומים על עובדי בריאות הציבור במישור המקומי ימנעו מאחרים להיכנס לתחום, וקרא לרשויות האכיפה לטפל בכך במלוא התקיפות.
עוד התייחס פאוצ'י למידע הכוזב על הקורונה, לנוכח החלטתו של אלון מאסק שלא לחסום אותו בטוויטר. "זה האויב של בריאות הציבור ורק פוגע בבני אדם. הדרך הטובה ביותר היא להעביר מידע נכון, להציף בו את המערכת באמצעות אנשים שסומכים עליהם. מפיצי המידע הכוזב עושים זאת ללא הרף, בעוד מפיצי המידע האמין אינם מקדישים לזה את כל זמנם. זה כאילו אנחנו בנחיתות. צריך לא להתבייש לדבר על המידע הנכון".
לדברי פאוצ'י, "ניסינו ולא כל כך הצלחנו להסביר לציבור, שהמדע מתקן את עצמו, כי המידע משתנה. אולי לא הסברנו מספיק טוב, שחלק ממה שחשבנו על סמך המידע, לא היה תקף אחרי כמה חודשים או שנה. זה הוביל לחלק מחוסר האמון במדע".

ביקורת על ה"אפס קורונה" בסין
בייג'ינג, אתמול. "החיסון לא יעיל" [צילום: אנדי וונג, AP]

פאוצ'י התייחס למדיניות ה"אפס קורונה" של סין, הגורמת בשבועות האחרונים למחאות נרחבות במדינה, אם כי הדגיש שהוא מדבר על הצד המדעי בלבד. "אם אתה מטיל מגבלות על חברה, צריכים להיות לכך יעדים והן צריכות להסתיים בהסרת המגבלות תוך הגנה על הציבור. מההתחלה ראינו בסין סגרים שלא יכולים ולא צריכים להיות מקובלים בארה"ב. אם אתה נועל אנשים בבית ומעניש אותם אם הם יוצאים, זה צריך להיות כדי שתוכל להתארגן לפתיחה – למשל, להכין יותר בתי חולים. מגבלות כאלה צריכות להיות זמניות בלבד.
"בעידן של חיסונים, אתה יכול להגביל עד שתחסן את הפגיעים ובמיוחד את הזקנים. אבל חיסון הזקנים בסין לא נעשה כמו שצריך, והחיסון שלהם לא יעיל במיוחד. חבל שהם אינם מרשים להשתמש בחיסונים תוצרת חוץ, כי החיסונים תוצרת סין אינם ברמה של החיסונים תוצרת ארה"ב, במיוחד חיסוני ה-mRNA של פייזר ומודרנה. העצה שלי פשוטה: תעשו מה שאפשר כדי לחסן בחיסון יעיל מאוד".
עוד אמר פאוצ'י, כי חשוב להמשיך ולחקור את מקורות הקורונה. הוא הזכיר, כי המחקר קבע בסבירות גבוהה מאוד שמקור הנגיף היה בבעל חיים, כנראה עטלף, ולא בדליפה ממעבדה. "אני לא חושב שזה ממעבדה, אבל אנחנו לא יודעים בבירור ואני פתוח לכל אפשרות. אם יודעים מה המקור, זה מסייע להתכונן לפעם הבאה. 20 שנה לפני הקורונה ידענו שמסוכן להביא חיות בר לשוק פתוח, אבל זה נמשך. אם המקור הוא ממעבדה, צריך לקבוע כללים ברורים למה שנעשה במעבדות".

תאריך:  02/12/22   |   עודכן:  03/12/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זמן נהדר עם כל הנשיאים, למעט אחד"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האמת מתחילה לצאת-מדען הקורונה
חשדנית  |  3/12/22 19:59
 
- פאוצ'י חשוד בפשע נגד האנושות
חשדנית  |  4/12/22 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההפגנות נמשכות זה החודש השלישי ולא ייעלמו מעצמם, מנתח וושינגטון פוסט    למערב אין אמצעים רבים לתמוך במפגינים
איתמר לוין
באפריל הקרוב תעבור הודו את סין במספר התושבים – ציון דרך במגמות מנוגדות המשפיעות בצורה משמעותית על שתי המדינות, מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
הסעודה עם שני אנטישמיים הייתה יותר מדי אפילו למי שעד כה העדיפו את תמיכתו של טראמפ בישראל על פני קרבתו לגזענים ואנטישמים, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
השנה הנכנסת תתן הצצה לתשובה לשאלה האם פוטין יצליח לשרוד, או הגידול באבידות וכעסה של השליטה יביא לנפילתו - חוזה אקונומיסט
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מציג את ניק פוּאֶנְטֶס שזכה לשבת לארוחת ערב עם הנשיא לשעבר, שכרגיל טען שלא ידע במי מדובר    ומי הביא אותו למאר-א-לאגו? הראפר האנטישמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il