X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
למתלוננים אין עם מי לדבר [צילום: מייקל דווייר, AP]
האנטישמיות בטוויטר עלולה להוביל לאלימות
מאז רכישת השליטה בידי מאסק, זינק היקף הציוצים הכוללים הסתה גזענית ואנטישמית - מדווח וושינגטון פוסט. וזה לא מפתיע

פקידי ממשל בהווה ובעבר מזהירים, כי זינוק בהסתה ובכזבים נגד יהודים בטוויטר מאחד כמה מהקיצוניים שיצרו את אווירת 6 בינואר וגורם להפצה נרחבת של דעותיהם. אותם פקידים צופים, כי טוויטר תתרום בחודשים הקרובים להגברת האלימות, בין היתר בשל התמיכה בפשעי הנאצים שמביעים ידוענים בעלי מספר גבוה של עוקבים ובשל ההופעה מחדש של קבוצת תומכי תיאוריות הקונספירציה QAnon וגזענים לבנים.
וושינגטון פוסט מזכיר, כי אלון מאסק פיטר כמחצית מעובדי טוויטר מאז רכש אותה לפני למעלה מחודש, כולל את רוב העובדים שהופקדו על בקרת התוכן ועל מניעת הסתה נגד קבוצות דתיות ואתניות. מאסק הודיע על "חנינה" נרחבת לחשבונות שהיו מקושרים עם פעילים קיצוניים ולאומנים לבנים. משתמשים אחרים העלו פוסטים גזעניים ואנטישמיים, כדי לבחון את גבולות חופש הביטוי המוחלט עליו הכריז מאסק.
עוד לפני רכישת השליטה בידי מאסק, חלק ממשתמשי טוויטר עודדו עימותים עם טרנסג'נדרים ועם מי שהוגדרו בפיהם כ"פדופילים". אבל הגל החדש של אנטישמיות הגיע למיליוני בני אדם בתוך ימים אחדים, הביא להם תומכים חדשים וסייע לגבש קואליציה נרחבת יותר של קיצוניים.
המשרד לביטחון פנים הזהיר בשבוע שעבר, כי טרוריסטים פנימיים נהנים מ"נוכחות מקוונת מורגשת, בניסיון לעודד את תומכיהם לבצע מתקפות". המשרד הצביע על סכנה גוברת הנשקפת למיעוטים דתיים וללהט"בים, כמו גם למוסדות ממשל. "תקריות שאירעו לאחרונה הבליטו את הסיכון הגובר לקהילות מבוססות אמונה, כולל הקהילה היהודית", הוסיף המשרד.
המשרד הסביר, כי פעולות מקוונות ופיזיות מזינות זו את זו וגורמות למעגל של הסלמה. הירי במועדון להט"בי בקולורדו זכה לשבחים ברשת ועודד מתקפות של חקיינים. תושב ניו-ג'רזי נעצר בחודש שעבר לאחר שפרסם ברשת קריאה לתקוף בתי כנסת, ואחר נעצר כאשר בידו רובה לאחר שצייץ שהוא מתכנן "לירות בבית כנסת ולמות".
מכון Network Contagion Research, בראשותו של ג'ואל פינקלשטיין, אומר שהתופעה המדאיגה ביותר היא האיחוד המחודש של קולות שכמעט ולא נשמעו מאז ההסתערות על הקפיטול בינואר 2021. המכון עוקב אחרי שורה של סימנים המלמדים שהאנטישמיות נמצאת בעלייה, כולל התייחסות מתרחבת בטוויטר ל-New World Order - תיאוריית קונספירציה ולפיה אליטות עולמיות, במיוחד יהודים, הורסים מוסדות וערכים במדינות רבות כדי לקדם את שליטתן.

אחד הגזענים הבוטים ביותר חזר
טוען שמספר הפוסטים מטעה [צילום: סוזן וולש, AP]

לדברי פינקלשטיין, הוא כמעט ולא ראה תופעה דומה לזו שהתרחשה כאשר קניה ווסט חזר לטוויטר והעלה קטעים מתוך הראיון שהעניק למנחה הרדיו הימני-קיצוני אלכס ג'ונס, בו שיבח את אדולף היטלר. ווסט לא רק אמר ל-32 מיליון עוקביו מה שאפילו רוב הנאצים שומרים לעצמם; הוא אפשר לג'ונס ומכחיש השואה ניק פואנטס, שעודם מורחקים מטוויטר, לצייץ דרך חשבונו. הוא גם זכה לתמיכה כאשר צייץ את קריאתו הידועה לשמצה "להרוג יהודים" לפני שזו נמחקה בידי טוויטר. "טרולים מטפסים על הקירות כדי לפתוח חשבונות חדשים. זו בוננזה מבחינתם", אמר פינקלשטיין לפוסט.
בשבוע שעבר הודה מאסק, בציוץ משלו, כי אכן יש רושם שדברי ההסתה גברו לאחר תקרית ווסט-ג'ונס, אך טען שמאז הם פחתו. לטענת מאסק, מספר הברוטו של הציוצים הפוגעניים הוא מטעה, משום שהוא מתייחס לציוצים שאיש אינו רואה כמו לאלו הנצפים בידי מיליונים. מאסק לא אמר כיצד טוויטר מגדירה "הסתה", וחוקרים אומרים שאין זה סביר שבעיניו תיאוריות קונספירציה מסיתות או לשון מוצפנת נכנסים להגדרה זו.
מספר ארגונים שבעבר יכלו ליצור קשר במישרין עם חטיבת האמון והאבטחה של טוויטר אומרים, כי כעת הם מקבלים פחות תגובות לתלונותיהם. הליגה נגד השמצה אומרת כי מספר הפוסטים הפוגעניים אשר מוסרים בעקבות פניותיה צנח במחצית ל-30% מכלל פניותיה. ואילו לדברי פינקלשטיין, טוויטר ניתקה כל קשר עם המכון שלו.
הבעיה המרכזית, מסביר פינקלשטיין, היא שאנטישמיות וגזענות מושכות תשומת לב. דעות קיצוניות זוכות לפעילות מצד תומכים, מתנגדים ופרשנים; פעילות כזו מתורגמת להכנסות טוויטר מפרסומות; אחרים קופצים על העגלה. זו הסיבה שכל יתר הרשתות החברתיות הגדולות מפעילות בקרת תכנים.
לא כולם חושבים שאלימות פוליטית, גזעית או דתית היא פסולה – מציין הפוסט. אחד המצטרפים מחדש לטוויטר הוא אנדרו אנגלין, עורך Daily Stormer – אחד הפרסומים הגזעניים והפשיסטיים הבוטים ביותר בארה"ב. אנגלין, אשר סולק מטוויטר כבר לפני עשור, כתב בעבר שמטרתו היא להחיות את הניאו-נאציזם בארה"ב וציטט את שיטות התעמולה של היטלר. בסוף השבוע שעבר המליצה הרשת על חשבונו המחודש של אנגלין לכל משתמשיה.

תאריך:  05/12/22   |   עודכן:  05/12/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנטישמיות בטוויטר עלולה להוביל לאלימות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על שיחות בלתי רשמיות בין מנהיגי המדינות העשירות, בניסיון למנוע משברים פיננסיים במדינות המתפתחות    עליית כוחם של המלווים המסחריים וסין מקשה לגבש תוכנית למחזור החובות
איתמר לוין
הפרלמנט יחליט השבוע האם לקדם חקירה נגד סיריל רמאפוסה, בעקבות ממצאים מחשידים של ועדה עצמאית - מדווח אקונומיסט
איתמר לוין
מחר ייכנסו לתוקפם האמברגו ומגבלת המחיר שהטיל האיחוד האירופי על הנפט הרוסי - ואקונומיסט תוהה מה יהיו תוצאותיהם
איתמר לוין
מאמר ב-Foreign Affairs טוען שהמלחמה באוקראינה מתמשכת משום שהן קייב והן המערב מתקשים להשלים עם הצורך לוותר על עקרונות תמורת הסכם
איתמר לוין
אנתוני פאוצ'י, הפורש בסוף החודש, דיבר עם וושינגטון פוסט על המאבק בקורונה, המחיר שמשלמת משפחתו והטעויות של סין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il