X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שנאה [צילום: פלאש 90]
השמש עולה כל בוקר עם השנאה וההסתה
לא הייתה ציפייה לגינוי, לכעס על המעשה, להוקעת הרוצח, אבל המראה המחריד של האם שבנה רצח בני אדם, פניה קורנות מאושר כשהיא מוזגת תה למנחמיה שאינם פוסקים מלפקוד את בית המשפחה, הוא מחריד לא פחות

בכל בוקר בו אני נוהג ברכבי סמוך למבואות כניסת העיר אני רואה אותם. לבושים בבגדי עבודה, רובם עם נעלי בלנסטון מאובקים, צידנית קטנה לרוב בצבע כחול בידם והם ממתינים, מייחלים, מתפללים שיעצור לידם רכב ונהגו יציע להם עבודה, להביא לחם לבני ביתם. כל עבודה, טפסנות, ריצוף, חשמלאות, צבעות, חקלאות, הכל מכל כל רק לחזור הביתה בשעות הערב עם כסף למחייה.
בכל יום מחדש בלוטות הרגש היהודי האנושי מבעבעות בי וליבי נחמץ מתמונה זו. מעת לעת אני מביט בעיני הממתינים לגואל ונפשי מתייסרת. החלטתי לעשות מעשה, פעלתי לבניית סככה גדולה עם ספסלי ישיבה לאפשר להם המתנה בימי צינה ושרב, מחסה מהחמה ומהגשם.
זאת למרות המציאות בה האפשרות המזוויעה שהאדם, אשר רחמיי גברו עליי בראותי אותו, יכול שעה אחרי לרצוח יהודי חף מפשע, לדקור, לפגוע, להפוך לשאהיד על מזבח דם היהודי שנטל באכזריותו ובשנאתו את נפשו. עדיין חלומותיי על ימים בהם מקום כינוסם יהיה ריק, ומבקשי העבודה יזכו למקומות עבודה מסודרים ולא יעמדו מתחננים על נפשם בכל בוקר מחדש. עדיין החלומות לחיים טובים להם ולנו. חלומות טבעם שמרפאים את המציאות באופן מהיר ומתכלה.
באחרונה, כשראיתי את החגיגות לרגל "הצלחת" רצח שלושה יהודים, בני אדם, חפים מפשע, על-ידי המחבל מוחמד מוראד סאמי סוף, רק בן שמונה עשרה מהכפר חארס, באזור התעשיה באריאל, שוב קברתי את החלום. שוב לא חסתי על הפועלים, שוב הדחקתי את החמלה.
למחבל לא היה עבר ביטחוני, הוא קיבל אישור עבודה, במקום בו רצח יהודים בהתקפת שנאה מחרידה. עובדים אלפי פלשתינים שכם אל שכם עם יהודים, דו-קיום המושתת על אינטרסים כלכלים עם רסיסים של ניסיונות לכבד וליצור ידידויות, והוא בדקירותיו דקר את הכילה השקופה, העדינה המשותפת בין יהודים לערבים.
המציאות היא של הסתה בלתי פוסקת לרצח יהודים, במציאות בה המפקד העליון, ראש הרשות הפלשתינית, מכחיש השואה ותומך הטרור, מבקר בסוכות אבלים של משפחות מחבלים, מממן את משפחתם לפי מספר הנרצחים היהודים, במציאות בה המחבל מכונה גיבור והמונים יוצאים לרחובות הערים לחלק כנאפה, בקלאווה וחלוואת, לאות שמחה על ההישג של השאהיד העושה דרכו אל שבעים ושתיים בתולותיו.
לא הייתה ציפייה לגינוי, לכעס על המעשה, להוקעת הרוצח, אבל המראה המחריד של האם שבנה רצח בני אדם, פניה קורנות מאושר כשהיא מוזגת תה למנחמיה שאינם פוסקים מלפקוד את בית המשפחה, הוא מחריד לא פחות. ביתה עוד ימים אחדים ייחרב, משכורת גבוהה תופקד לחשבונה בכל חודש על-ידי "הפרטנר", כיכרות יישאו את שם בנה המחבל, תמונותיו יעטרו את קירות מחנות הפליטים, והוא ייכתב כגיבור בספר הזהב הפלשתיני.
מראה האם, מראה אוהל המנחמים, מראה הכנאפה, מראה פרצופי השמחה. ליבי מתכווץ, החמלה מפנה מקומה להרהורים מדכאים על הסיכוי שלנו לחיות יחדיו בשלווה, בקיום. למחרת הרצח, עברתי כמנהגי מול העובדים מיאמון מג'נין מזבבדה. הכרחתי את עצמי לא להביט בהם, להביט אל השמש הזורחת העולה מולי, עוד יום חדש הגיע, רק המציאות אינה חדשה, אינה משתנה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  07/12/2022   |   עודכן:  07/12/2022
+מחבלים ירו מרכב חולף למוצב סמוך לישוב עפרה; אין נפגעים
15:05 07/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי המוצב השיבו באש ודלקו אחרי המחבל לכפר עין יברוד  ▪  כוח צה"ל כיתר את המחבל, שמצליח לירות לעברם שוב - וחיסל אותו

הרובה שבו השתמש המחבל [צילום: דובר צה''ל]
+התוכנית של יו"ר הרש"פ נגד ממשלת נתניהו
08:23 07/12/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

יו"ר הרש"פ אבו-מאזן גיבש "מפת דרכים" חדשה למאבק נגד ממשלת נתניהו שתקום בקרוב. התוכנית מתנגדת לאינתיפאדה מזויינת חדשה אך תומכת ב"התנגדות עממית" ופעילות מדינית ותקשורתית נגד ישראל בזירה הבינלאומית, ברחוב הפלשתיני אומרים כי בתוכנית אין כל חדש

אבו-מאזן. תסכול ממשלת נתניהו [צילום: זקלין מרטין/AP]
+לאן יטפס עוד שכר המיוחסים
07:53 07/12/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

לרשות חברי הכנסת עומד גם תקציב מיוחד הקרוי: "תקציב הקשר עם הבוחר"  ▪  תקציב זה עומד על 97,686 שקל בשנה לכל חבר כנסת, וכן - 55,567 שקל בשנה, לכל שר וכן לסגנו

מול הנכים... [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמש עולה כל בוקר עם השנאה וההסתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל אליעז
ארי בוסל
השאלה שראוי לשאול היא האם ההפך - הטבת התנאים - יכולה להתרגם לשינוי בהתנהגות    מהנסיון עם הערבים שקוראים לעצמם "פלשתינים" אנחנו יודעים שהתשובה היא שלילית
ארווין קליין
האם עוד לא אבדה תקוותנו לשלום?    שובו להיות בני אדם, תפסיקו לחיות על שנאה והסתה. תנסו קצת ללכת לקראתנו ואנו ננסה קצת
יוני בן-מנחם
ממשלת נתניהו החדשה נמצאת מול אתגרים קשים בזירה הפלשתינית ובראשם הפסקת גל הטרור וקביעת היחס לרש"פ שהולכת ונחלשת. הנשיא ביידן אינו מעוניין בעימות עם ממשלת נתניהו אך במפלגה הדמוקרטית יש הסבורים כי העימות עמה הוא רק עניין של זמן וקוראים לו לרסן את ממשלת נתניהו
עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר קיים הערכת מצב באוגדת איו"ש ללא נוכחות שר הביטחון בני גנץ    לפיד על התגברות הטרור בתקופת ממשלתו: "מתחילת השנה סוכלו 445 פיגועים משמעותיים"    "אנחנו צריכים צבא חזק, ממושמע, עם שרשרת פיקוד ברורה, שפועל אך ורק על-פי חוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il