X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלמגור. שאי קולך בעוז [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
כשגילה אלמגור החלה לגמגם בביקורתה
אוי לנו אם הגברת הראשונה אכן נוקטת משנה זהירות מלהביע דעתה בעוז ובעוצמה בעקבות מסע שטיפת המוח והנדוס התודעה הציבורי המתנהל בחזיתות רבות בחברה הישראלית מאז היוודע תוצאות הבחירות

כלת פרס ישראל, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי, גילה אלמגור, מהשפיץ של האליטה, בקודקוד של העשירון העליון, שחקנית אהובה ומוכשרת שלא נותר עוד זר אחד להניח לראשה. אלמגור שברה כל תקרת זכוכית. בימים אלה הגשימה חלום, שיר משותף לה ולחתן פרס ישראל, הזמר-שחקן, יהורם גאון "בשביל המוכר". לרגל ההופעה המשותפת ניאותה אלמגור להתראיין על חווית יצירת השיר. היא שמחה על שיתוף הפעולה, על השירה עם ידידה, על עוצמת החוויה.
ואז, או אז, נשאלה על הממשלה החדשה, על תוצאות הבחירות, על תחושותיה ביחס לכיוון אליו המדינה צועדת. לראשונה הגברת אלמגור נראתה מתפתלת, נשמעה מתייסרת, מודדת במשורה, שוקלת בכבדות ראש, מגמגמת בתשובותיה, אירוע חריג בכל קנה מידה עבור מי שרהיטות הוא שמה השני.
הבטתי בגברת אלמגור אשר מעולם לא בררה מילותיה, מעולם לא הסתירה את דעותיה הפוליטיות. מעולם לא נצרה את שמה אודות המצב הלאומי, מעולם לא היססה, כשעמדה על הבמות הגדולות בתיאטראות וכשעמדה על הגשרים מפגינה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשנאבקה כלביאה מול שרת התרבות לשעבר, מירי רגב וגם כשנטשה את מרצ וחברה לבני גנץ. והנה, דווקא עכשיו כמעט ונאלם לשונה, דיבררה ובחרה בקפידה את מילותיה ועננה חרושת דאגות ריחפה מעל ראשה.
מה היה לגברת אלמגור, אשר גם אם תהום פעורה מבחינה ערכית פוליטית אמונית ביני ובינה, גמגומה גרם לי לזעזוע, לא פחות. האומנם יראה היא מהטרוריסטים ברשתות החברתיות שמא אם תעז לומר משהו בניגוד לדעתם יערכו בה לינץ בראש חוצות מבלי שיידרשו לתת את -דין? אבוי לנו אם הגברת הראשונה, תהיינה דעותיה, אמונותיה, ערכיה, אשר יהיו, תושתק על-ידי האלימות השקטה, תחשוש מלהביע את דעתה, תתיירא ממתנגדיה, תרד מהבמה חבולה ומכווצת.
אוי לנו אם הגברת הראשונה אכן נוקטת משנה זהירות מלהביע דעתה בעוז ובעוצמה בעקבות מסע שטיפת המוח והנדוס התודעה הציבורי המתנהל בחזיתות רבות בחברה הישראלית מאז היוודע תוצאות הבחירות, כאילו פלוגות הסוקלים, מחלקות הרוגמים, כיתות התליינים עומדות אכן בעקבות קץ הדמוקרטיה להעלות למולך את כל מי שאינו כורע סברך וצועק בגרון ניחר, יחי המלך נתניהו הראשון.
גמגומה וברירת מילותיה של הגברת אלמגור גרמו לי לזעזוע. גרמו לצער גדול והיכו בי כברק. מדינת ישראל היהודית הדמוקרטית, מדינת ישראל החופשית אשר חופש הביטוי הוא נשמת אפה, חייבת לעצור את האגדה המרושעת המופצת באופן שיטתי על-ידי מתנגדי הממשלה החדשה, כאילו הדיקטטורה צועדת בסך בואכה ישראל.
הגברת אלמגור, גם אם דעותיך רחוקות מדעותיי כרחוק מזרח ממערב, אינך זקוקה לאישור מאיש להביע את דעותייך. אל תתני לחשש מטרור הרשתות החברתיות להשתיק אותך, אל תתייראי ממהלכי האימים המפיצים כי החושך שבמערות קומראן מאיר כאורות נוצצים לעומת החושך והאפלה של הממשלה הנוראית שנבחרה על-ידי רוב העם. הגברת אלמגור שאי קולך בכבוד ובעוז.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/12/2022   |   עודכן:  09/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשגילה אלמגור החלה לגמגם בביקורתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר כהן
את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל
איתן קלינסקי
מתוך תאווה פיננסית מכרו היזמים הראשונים את המפעל לחברה אמריקנית תוך דילוג מכוער על מתן תמורה להון האנושי, שבמידה רבה בזכות חריצותו ונטפי זיעתו הגיע המפעל להישגיו הנאים, שאפשרו לבעליו למכור את המפעל ברווח מפתיע
ירון פרידמן
התגובה בבחריין לביקורו של הנשיא יצחק הרצוג מהווה תזכורת כואבת כי השלום עם בחריין אינו דומה לשלום עם האמירויות, בעיקר בשל הרוב השיעי במדינה. האופוזיציה ערכה לאחרונה הפגנות ומחאה ברשתות החברתיות. מהם המקורות להתנגדות לשלום בבחריין, ומדוע הנורמליזציה חשובה כל כך לשלטון?
יאיר נבות
לדברי גלייאמוב שבעבר היה אחד מיועציו הפוליטיים של הנשיא, התוכנית הסודית נקראת "תיבת נוח", ותכנונה החל כבר באביב. במסגרתה נבדקה האפשרות שפוטין יפונה לסין, אך בקרמלין החליטו לוותר עליה ולהתמקד בוונצואלה וארגנטינה כיעדים אפשריים עבור פוטין במקרה הצורך. לדברי גלייאמוב מי שמנהל את הפרויקט כולו הוא מקורבו של פוטין.
דן מרגלית
במופע פומבי ראשון פתח בשיר "באנו חושך לגרש" - אוי ואבוי, נכתב בידי שרה תנאי-לוי, אישה רחמנא ליצלן, שהעזה לצאת מהמטבח ולהתיישב ליד השולחן עם נייר ועט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il