X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מרתק ומרגש [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
כולם רצים אחרי הצבי
הסיפורים בספר מעלים שאלות משמעותיות ביותר ביחס לעולמנו כמו מה הזמן שאנחנו מקדישים למחשבה? מה אני רוצה בסיבוב הזה של החיים מעצמי? איך צולחים את המכשולים הרבים שמקשים על התנועה?

פרק ראשון
שחרור
סיימתי את הצבא "על ארבע", אחרי שלוש שנים של ציפייה ליום השחרור. אני זוכר שכבר ביום הגיוס מצאתי את עצמי בדרום הארץ, עם מדים ורובה מעץ מגולף, לבדי בתורנות שמירה בצריף קטן מחצות עד ארבע לפנות בוקר. מעליי השתלשלה מהתקרה נורה. היה אסור לשבת, ועל קירות הצריף היה כתוב בגדול, "עד מתי השמש תזרח ואני אהיה אזרח".
זה נראה לי אז כמו נצח, העיניים קראו את הכתוב, אבל המוח לא הצליח לקשר בין המציאות העכשווית לבין השאיפה, הרצון והכמיהה להיות אזרח. הגוף ממש התכווץ, אבל לא יכולתי לעשות דבר, ידעתי שעליי פשוט להמשיך להתרכז במשהו מצומצם מאוד, לא לתת למחשבות לעוף לעבר שאיפה שאינה אפשרית להשגה מיד.
אומנם התגייסתי מבחירה לשירות משמעותי ביחידה קרבית, אפילו מובחרת, אבל המסגרת הייתה לי קשה. הרגשתי כלוא, החופש נשלל ממני לחלוטין, ריחמתי על עצמי והרגשתי מסכן. כל מה שרציתי זה להשתחרר כבר, לפשוט את המדים הירוקים-חומים, המסריחים מזיעה רוב הזמן, ללבוש בגדים של בית בצבעים שאני בוחר, לקום בבוקר ולהרגיש חופש, להרגיש אזרח.
אחרי שהשתחררתי, הבנתי שאת החופש שלי כנראה לא אמצא פה בארץ, וזה כל מה שהיה לי בראש באותו הזמן. הייתי צריך להשתחרר מלחץ השירות הארוך והמייגע שסימל את המדינה שלי, ורציתי להתרחק מהבית המגונן והמדהים של הוריי, שמכוון לתוצאות מיידיות. יותר מהכול רציתי חופש. לא עברו שלושה חודשים, ויצאתי לטיול שלי לעבר המשהו החדש והנשגב, שהיה רק שלי ובשבילי. עליתי על המטוס ושמחה עצומה מילאה אותי.
זהו, אני חותם פרק ויוצא לדרך חדשה, למצוא מקום אחר לחיות בו. חוץ לארץ סימל עבורי חופש, והרעיון לקום ולהחליט מדי בוקר מחדש מה אני עושה נעטף בהתרגשות גדולה. זאת הייתה תחושה לא מוכרת ולכן קצת מפחידה, אבל מרעננת. עפתי על זה חודשים רבים, ואף שלא מצאתי בית חדש, מצאתי חופש בטעם על-זמני ללא גבולות. מה שעורר בי את התהייה, האם המחשבה שלי בתחילת דרכי החדשה - שאת החופש אפשר לחוות רק במקום אחר - היא נכונה? האם זה אכן כך?
ב-20 ביוני 1991 עליתי על המטוס שלקח אותי לנקודת הפתיחה של המסע שלי בדרום אמריקה. העלייה למטוס הייתה הצעד הראשון בשחרור שלי מעצמי ומהמקום שבו הייתי. ידעתי שאני טס לדרום אמריקה עם חברי הטוב איל, ויחד היינו בדרכנו אל המרחבים העצומים בעקבות יוסי גינזבורג וסיפורו "בחזרה מטואיצ'י". שנתיים שלמות טיילתי ופגשתי אנשים שונים ומשונים. חוויתי חוויות של מוצ'ילר ואהבתי כל רגע ורגע.

סקירת הספר
שאלות משמעותיות [צילום: משה ניסנבוים]
הסיפורים המיוחדים מאחורי המלון שדורג במקום ה-17 בעולם
▪  ▪  ▪

דותן קליין הקים את מלון המטיילים בתל אביב שדורג במקום ה-17 בעולם לפי הלווני פלאנט Lonely Planet והפעיל אותו במשך 20 שנה. הוא צבר סיפורים מרגשים ומיוחדים עם רגעים עצובים ושמחים. כעת, הוא מאגד את הסיפורים האלו וגם משירותו בצבא ומקומות נוספים לספר חדש ומרתק - "כולם רצים אחרי הצבי" בהוצאת ספרי ניב.
הוא מספר על הרקע לכתיבת הספר - "שהקמנו את המלון בשנת 1998 אחרי שבדקנו עשר לוקיישנים מתאימים במשך 3 שנים. השכרנו אותו לעשר שנים ואז לעוד עשר. הוא היה מלון לאנשים שרוצים לטייל בתקציב נמוך. למשל תרמילאים אחרי צבא בישראל או מגיל 18 מהעולם. זה נקרא backpacker ומיועד לכאלו עם תרמיל על הגב שנוסעים באוטבוסים ורכבות. זה היה מדהים.
במשך 20 השנים שהפעלנו אותו עד לפני פרוץ הקורונה הצטברו המון סיפורים כמו למשל חתונות, דברים שמחים וגם עצובים. עד שהרגשנו שמצינו ורציתי ללכת לכיוונים אחרים. את כל התובנות האלו לקחתי והספר מורכב בעצם מהסיפורים האלו".
הסיפורים בספר מעלים שאלות משמעותיות ביותר ביחס לעולמנו כמו מה הזמן שאנחנו מקדישים למחשבה? מה אני רוצה בסיבוב הזה של החיים מעצמי? איך צולחים את המכשולים הרבים שמקשים על התנועה? ואיך אפשר לעבור בהנאה את הדרך להגשמת החלומות והיעדים בחיים? באופן קולח, מרתק ומרגש, שמשקף לעיתים את קצה גבול היכולת, בוחן דותן קליין כיצד מתקבלות החלטות באזור הדמדומים.
המחבר, דותן קליין מקיבוץ בית ניר, הוא מאמן מנטלי שמלווה יחידים וזוגות לשיפור איכות החיים ומסייע להם לקדם את האינטרסים של כל אחד בדרכו שלו.

ספרי ניב, נובמבר 2022, עיון, פרוזה מקור, 213 עמ' מודפסים.
תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת לנדאו
אנחנו חיים בעידן של "ביג דאטה", שבו אלגוריתמים מכתיבים יותר ויותר את חיי היום-יום שלנו, ואנחנו נתונים למטח בלתי פוסק של סטטיסטיקות ואפליקציות בכל נושא
עדי דקל
הסיפור הוא על מפגש יוצא דופן בשנות הארבעים, סובב סביב לוסי, בזה מפוארת, בעלת נוכחות חסרת המנוח, זועפת, מדיפה ריחות דם ודבש ומטרידה בסמליותה
משה ניסנבוים
הספר החדש "על תזונה ואימון גופני", מאת שגית זנדני בהוצאת "ספרי צמרת הוצאה לאור" מפרט בצורה בהירה, ממוקדת ובעיקר מובנת את כל הדברים שכדאי לנו לדעת בקשר לשיפור איכות חיינו
משה ניסנבוים
הספר מיועד למרצים ולחוקרים באקדמיה בתחומי הניהול והמנהיגות, המעוניינים לשלב תרגול מעשי לפיתוח מנהיגות לסטודנטים    בהמשך גם יוסבר מדוע, לדעת המחבר, מנהיגות חייבת להילמד בתרגול מעשי ולא באופן תיאורטי
משה ניסנבוים
ספר חדש ומרתק בשם "להגיד לאדם ישרו" מבקש להתמודד לראשונה באומץ ובצורה מפורטת עם אחת הבעיות הגדולות, המרכזיות וכך גם המורכבות ביותר במגזר הדתי לאומי: הנשירה מהעולם הדתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il