X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יחיא סינוואר בעצרת ברצועת עזה [צילום: מוחמד עטיה/AP]
תנועת חמאס במצוקה
תנועת חמאס ערכה עצרת ענק ברצועת עזה לציון יום השנה ה-35 להקמתה כדי להפגין את כוחה וכדי לחפות על המשבר הכלכלי הפוקד אותה וכישלונה לכפות עסקת חילופי שבויים על ישראל. האסטרטגיה הנוכחית של חמאס היא לעודד את גל הטרור בגדה ולנסות לחטוף ישראלים נוספים כדי להביא לשחרור האסירים הביטחוניים

לפני כמה ימים נאם הרמטכ"ל אביב כוכבי בכנס המחקר של מכון גזית. הוא התייחס לירי הרקטות האחרון מרצועת עזה לעבר ישראל וגילה כי "ארגון חמאס לא מגיב לתקיפות חיל-האוויר ברצועת עזה ואפילו לא שוקל להגיב" למרות שצה"ל תקף מטרות חשובות של הארגון. דבריו של הרמטכ"ל והאירוע השבוע, שבו ציינה תנועת חמאס בעצרת גדולה בעיר עזה את יום השנה ה-35 להקמתה, מציינים את המצוקה של התנועה בחודשים האחרונים.
נראה שהמצוקה הכספית של התנועה והביקורת עליה ברחוב הפלשתיני הם גורמים מרסנים, שמאלצים אותה לשמור על הרגיעה ברצועת עזה ולהימנע מהסלמה שעלולה להביא לסבב לחימה נוסף ברצועת עזה.

עסקת חילופי השבויים

חלק חשוב בעצרת של חמאס היה העיסוק בעסקת חילופי השבויים העתידית עם ישראל. ברחוב הפלשתיני ובקרב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל יש זעם רב על הנהגת חמאס על כך שהיא לא מצליחה לפרוץ את המבוי הסתום ולהגיע לעסקת חילופי שבויים חדשה עם ישראל.
לכן, כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של חמאס נגד ישראל, הציג אחד מפעילי הזרוע הצבאית של חמאס במהלך העצרת נשק מסוג "תבור" וטען כי מדובר בנשקו האישי של קצין צה"ל הדר גולדין ז"ל המוחזק בידי חמאס.
מיד לאחר מכן נשא יחיא סינואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, נאום שבו הצהיר כי חמאס נותן לישראל זמן מוגבל להשלמת עסקת חילופי השבויים החדשה ואף שיגר איום לעבר ישראל שבו אמר: "אם לא תיחתם עסקת חילופי השבויים ייסגר תיק ארבעת החיילים הישראלים ונמצא דרך אחרת לשחרר את האסירים שלנו".
סינוואר בלחץ והוא מנסה לסחוט את הממשלה החדשה בישראל שעדיין לא קמה וגם להפגין שרירים, כדי להרגיע את הרחוב הפלשתיני ואת האסירים הביטחוניים שממתינים בקוצר רוח לעסקה החדשה.
ישראל איננה מוכנה לחזור על הטעויות שהיו ב"עסקת שליט" בשנת 2011 ולשחרר מהכלא מאות מחבלים רוצחים. סינוואר הציע לפני כשנתיים במהלך משבר הקורונה לבצע את העסקה בשני שלבים כשהשלב הראשון יהיה "שחרור הומניטרי" של מחבלים חולים, נשים וקטינים בתמורה למסירת מידע מדויק על גורל ארבעת השבויים הישראלים אך ישראל דחתה את הצעתו.
מוחמד דף, הרמטכ"ל של הזרוע הצבאית של חמאס, שיגר לעצרת מסר מוקלט בקולו כדי לתת תמיכה מורלית ועידוד לפעילי התנועה. הוא חזר על האסטרטגיה החדשה של חמאס מאז מבצע "שומר החומות" במאי 2021 בדבר "אחדות החזיתות" והודיע כי במקרה של עימות צבאי עם ישראל "כל החזיתות יתאחדו למען שחרור פלשתין".
השמעת ההקלטה של מוחמד דף, לראשונה מאז מבצע "שומר החומות" במאי 2021, נועדה להפגין עוצמה ולחפות על הביקורת ברחוב הפלשתיני. המצעד הצבאי וטיסת המל"טים של הזרוע הצבאית בשמי רצועת עזה נועדו אף הם לעודד את הציבור הפלשתיני כי הכוח הצבאי של חמאס מתעצם.
הנהגת חמאס ברצועה ניסתה לתרץ את המשך הרגיעה ברצועה בעוד הגדה בוערת בגל של התנגדות מזויינת לישראל, ויחיא סינוואר הסביר כי חמאס נתנה הזדמנות לתושבי הגדה להילחם כעת בעוד רצועת עזה מתאוששת מסבבי הלחימה נגד ישראל. היא מחפשת הישגים כדי להציגם בפני הציבור הפלשתיני. הסיוע הכספי מאירן לתנועה נפסק ברקע "מחאת החיג'אב" והעיצומים הכלכליים שהטילו מדינות המערב על אירן. גל הטרור בגדה איננו מספיק לחפות על כישלונה בניסיון לכפות עסקת חילופי שבויים גדולה על ישראל כדוגמת "עסקת שליט". במקביל, חמאס ממשיכה בניסיונות לחטוף אזרחים וחיילים ישראלים כדי לשפר את כוח המיקוח שלה.

תאריך:  16/12/2022   |   עודכן:  16/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד התראיין לערוץ אל ערביה    הצהיר כי לא מסר את הסמכויות ביהודה ובשומרון לשותפיו הפוליטייים    "אני אמשול ואנהיג ואנווט את הממשלה, המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"
איציק וולף
הודה לצה"ל ולכלל מערכת הביטחון על הזכות לעבוד במחיצתם, ועל תרומתם הכבירה בכלל הזירות למען ביטחון ישראל
עמנואל בן-סבו
המליצו לגברת לטייל במתחמי הטרור מתחת ובתוך בתי הספר וגני הילדים ברשות הפלשתינית    במקום מחשבים תופתע הגברת לגלות קני שיגור, מחסני אמצעי לחימה, לבנות חבלה, ומפעלים לייצור תחמושת
מרדכי ליפמן
סיפורים כאלה (על אגירת נשק כמו גם על הפעלתו), משמעותם מפליגה הרחק מעבר לעניין הנקודתי - פלילי "בלבד"    פניהם מועדות לעבר הפן הביטחוני    הם מצביעים שוב ושוב על תהליך קיים ומתפתח, מדאיג במיוחד של השקה, הולכת ומתעצמת, בין הפלילי ללאומני במגזר הערבי
תרצה הכטר
"פרחה" הופק על-ידי דרין סלאם בירדן, והשתתף בשנה שעברה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי    הקרנתו שם, קבל עם ועדה, עוררה רגשי גאווה עזים בקרב ערביי ירדן ופזורות הפלשתינים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il