X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חנן מור. אופטימיות בעייתית [צילום: יח"צ]
חשיפה בעייתית לקבוצת חנן מור
קבוצת מור השקעות פרסמה מצגת המאותתת על תחזית ורודה לשנים הבאות: עלייה חדה בהכנסות וברווחים וקפיצה בהון העצמי
בדיקה מעמיקה יותר במצגת שפרסמה ובדוחות החברה מלמדים דווקא על חברה ממונפת ועל סיכונים מהותיים להפסדים משמעותיים

איש העסקים חנן מור משדר אופטימיות, כמו תמיד. מצגת שפרסמה קבוצת חנן מור שבשליטתו (6.12.22), מחצינה בשורות טובות, כביכול: עלייה בהיקף המכירות גם בשנה-שנתיים הקרובות, אישור מהיר של הפרויקטים שבניהולה, גידול ברווח הנקי, ועוד ועוד.
קבוצת חנן מור עוסקת בייזום ובבנייה. ברשותה בנק קרקעות לבניית אלפי יחידות דיור, בהם באזורי ביקוש: מתחם המייסדים בנס ציונה, פרויקט שדה דב, פרויקט בגבעתיים ועוד. בנוסף, החברה השלימה את הכניסה לתחום הדיור להשכרה באמצעות חתימה על הסכם שותפות עם הראל חברה לביטוח.
במצגת שפרסמה קבוצת חנן מור לא נכללה שום אזהרה מהותית לגבי המתרחש בשווקים הפיננסיים (הריבית מתייקרת), ושום איתות באשר להרעה המסתמנת בשוק הנדל"ן (ירידת מחירים) - במיוחד בשוק דירות היוקרה, שהוא התחום החביב על חנן מור.
עיון בספרי החברה, וגם במצגת, מגלה דווקא תמונה בעייתית, המגלמת סיכונים מהותיים לקבוצת חנן מור. אחד הסיכונים הממשיים נובע מרכישת קרקעות בפרויקט שדה דב - במחירי שיא, בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליארד ש"ח. שיווק הדירות יחל במחצית השנייה של 2023. חנן מור צופה רווחים גדולים בפרויקט זה. בשוק הנדל"ן מזהירים מירידה דווקא במחירי דירות יוקרה. יתרה מכך: די בשקפים שהציגה אודות מבנה ההתחייבויות והנכסים (ראו בהמשך) כדי להמחיש את גודל הבעיה בקבוצה. נפרט מעט:
  • נכסים - היקף הנכסים של החברה (הונה העצמי 740 מיליון ש"ח), עומד על 4,247 מיליוני ש"ח (ראו X). מזה, מלאי בניינים למכירה בשווי 2,410 מיליוני ש"ח (57%); נדל"ן להשקעה וקרקעות בשווי 1,131 מיליוני ש"ח (27%); ונכסים אחרים בשווי 501 מיליוני ש"ח (11%). היקף המזומנים בחשבונות הליווי וכן מזומנים ושווי מזומנים מסתכם ב-205 מיליון ש"ח בלבד (5%).
  • התחייבויות - היקף ההתחייבויות של החברה עומד על 4,247 מיליוני ש"ח (ראו Y). הונה העצמי המשרת את החובות מסתכם ב-740 מיליון ש"ח בלבד (18.1% מהמאזן). החברה נטלה אשראי לליווי פרויקטים בגובה 2,014 מיליוני ש"ח (47%); ועוד אשראי בנקאי לזמן ארוך ואגרות חוב שהנפיקה בערך כולל של 1,068 מיליוני ש"ח (25%); לחברה התחייבויות נוספות בגובה 425 מיליוני ש"ח (10%).
הנתונים הנ"ל מלמדים על חברה המצויה בחשיפה גדולה. דבר זה כבר קיבל ביטוי בירידה של 52% במניות החברה (ראו גרף). הסיכונים גדולים, כאמור. די למעשה בירידה של כˉ3-2 אחוז במחירי הדירות בפרויקטים שבונה החברה, וכן בשווי הנדל"ן להשקעה וקרקעות שמחזיקה החברה, כדי לחתוך כ-100-70 מיליוני ש"ח ממאזנה של החברה; ודי בעלייה של 3-2 אחוז בעלויות המימון, כדי להגדיל את הוצאות החברה בכˉ90-60 מיליוני ש"ח. סיכונים אלה לבדם עלולים לגרום לחברה נזקים בהיקף מאות מיליוני ש"ח ולהעבירה מרווחיות סבירה (ומטה) להפסדים משמעותיים.
הדעת נותנת, כי קבוצת חנן מור תנהג בזהירות יתרה בבואה לפרסם מצגת הצופה פני עתיד. במיוחד בתקופה של משבר, שמקצתו כבר נראה הן במערכת הבנקאית והן בשוק הנדל"ן. אך לא. חנן מור מפזר תחזיות ורודות, דבר העלול להכשיל משקיעים תמימים. לפי המצגת שפרסם, הרווחים דווקא יזנקו בשנתיים הקרובות, כך שהונה העצמי של הקבוצה (שיסתכם ב-2022 ב-780 מיליון ש"ח) יגדל לדבריו ב-2023 ל-920 מיליון ש"ח (23.3%); ובשנת 2024 יקפוץ הונה העצמי ל-1,012 מיליוני ש"ח (27.1%).
אשרי המאמין.

נכסים - דצמבר 2022
מלאי דירות וקרקעות החשוף למשבר בשוק הנדל"ן

התחייבויות - דצמבר 2022
התחייבויות פיננסיות גדולות ביחס להון העצמי

ציבור המשקיעים אינו שותף לאופטימיות (52%-)
[גרף המניה ינואר-דצמבר 2022: מתוך מערכת מאיה]

חברת חנן מור השקעות [בעלי המניות בה הם חנן מור (70%) ואבי מור (30%)] מחזיקה 45.41% ממניות קבוצת חנן מור הרשומות למסחר בבורסה; חנן מור מחזיק בנוסף 6.72% ישירות; אבי מאור, דירקטור ומנכ"ל החברה, מחזיק בנוסף 2.76% ישירות ממניות החברה; הראל קופות גמל מחזיקה 8.64%; הראל קרנות נאמנות מחזיקה 2.96%; חברת ספרה מאסטרפנד מחזיקה 6.35%; יתרת המניות מוחזקות בידי משקיעים מוסדיים אחרים ו/או הציבור הרחב.
ירידת ערך המניות בבורסה חתכה קשות במשקיעים הרבים, ומעידה כי השוק אינו נוהה אחרי האופטימיות היתרה של חנן מור.

תאריך:  17/12/2022   |   עודכן:  17/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה בעייתית לקבוצת חנן מור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כך מוליכים את התמימים שולל
אופיר  |  18/12/22 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס ערכה עצרת ענק ברצועת עזה לציון יום השנה ה-35 להקמתה כדי להפגין את כוחה וכדי לחפות על המשבר הכלכלי הפוקד אותה וכישלונה לכפות עסקת חילופי שבויים על ישראל. האסטרטגיה הנוכחית של חמאס היא לעודד את גל הטרור בגדה ולנסות לחטוף ישראלים נוספים כדי להביא לשחרור האסירים הביטחוניים
עמנואל בן-סבו
מלכת שבא היא אחת מתוך שני מיליון ושש מאות אלף בני אדם רעבים, שהעוני בן לוויה בחייהם, שקורת גג הוא חלומם, שהרחוב עולמם
אפרים הלפרין
לפיד, כפרזנטור רב ניסיון מבין שילדי הריאליטי והרייטינג רוצים מסרים קצרים, חסרי תוכן, אך כאלה שחוזרים על עצמם שוב ושוב, כאילו בחירות הם במבה, וכאילו הדמוקרטיה היא קרמבו    לפיד לא תופס שהקבוצה החלולה והמשועממת התומכת בו מוגבלת בכמותה, וכי תקרת הזכוכיות שמעליו לא תיפרץ
דן מרגלית
מה יותר מוסרי, לקום וללכת או להישאר בלי חישובים אישיים במוצב הציבורי ולהילחם בתנאי נחיתות עד הסוף המר כמילותיו של נתן אלתרמן - "עד שיכחון, עד כלות, עד אין בינה"
מנחם רהט
לא ח"כ אבי מעוז עומד במוקד מסע השיסוי נגדו, אלא החשש של השמאל הרדיקלי מכניסת ערכים יהודיים, רחמנא ליצלן, למערכת החינוך    אפילו יאיר לפיד הודה: "מעולם לא לימדו את ילדיי איך נראה דף גמרא
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il