X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מאסק. משאל אין העוקבים [צילום: ג'אה סי הונג, AP]
ברון התקשורת מאסק מפגין שריריו
השעיית חשבונות הטוויטר של עיתונאים ביקורתיים הובילה לאיומים בעיצומים - אך מאסק נהנה מהוויכוח, סבור ניו-יורק טיימס

החלטתו של אלון מאסק להשעות מיד מספר עיתונאים מטוויטר, ספגה (16.12.22) ביקורת עזה ואף איומים בעיצומים מצד מאסדרים אירופים. לדעת ניו-יורק טיימס, המהלך מדגים את כוחו של ברון התקשורת. שלום, האזרח מאסק.
כמו ויליאם הרסט ורופרט מרדוק לפניו, מאסק שולט כעת באמצעי תקשורת המונים רב עוצמה. בניגוד להכרזותיו על חופש ביטוי מוחלט, מאסק מפגין את שריריו כבעלים בדרכים בלתי צפויות ונראה כמי שסותם את הפה למשתמשים שאינם נראים לו אישית. ההשעיה - של עיתונאים מ-CNN, ניו-יורק טיימס, וושינגטון פוסט ועוד - הייתה קצרה; רבים מן החשבונות הופעלו מחדש כעבור מספר שעות, לאחר סקר בלתי רשמי בין משתמשי טוויטר. הוא שאל את 121 מיליון עוקביו מתי להחזיר את החשבונות; 60% מן המשיבים ענו: "עכשיו".
טוויטר השעתה את הכתבים לאחר שמאסק האשים אותם בהפרת מדיניות הפרטיות שלה. קודם לכן סגרה טוויטר את החשבון @ElonJet אשר עקב אחרי מטוסו הפרטי תוך שימוש במידע פומבי, לאחר שמאסק טען ש"עוקב מטורף" עקב אחרי מכונית בה נסעו בניו. אבל לא ברור האם וכיצד העיתונאים באמת הפרו את מדיניות הפרטיות. חלקם כתבו על סגירת @ElonJet; אחרים מתחו ביקורת על מאסק; אחד מהם פרסם תחקיר על טסלה שבבעלותו.
רק בחודש שעבר הבטיח מאסק שחשבון @ElonJet יישאר ברשת מתוך מחויבותו לחופש הביטוי. מאסק זכה למיליוני עוקבים כאשר הציג את עצמו כאביר התיקון הראשון לחוקה וכמחויב להפסיק את מה שהוצג כמשוא פנים בידי ההנהלה הקודמת. טוויטר אינה חלק בלתי נפרד מחופש הביטוי של העיתונאים, להם יש פלטפורמות אחרות, אך מזה למעלה מעשור יש לה תפקיד ייחודי בעולם העיתונות: עיתונאים משתמשים בה לשתף את דיווחיהם, ליצור קשרים עם מקורות ולדון בענייני דיומא. היא גם אפשרה לכותבים מחוץ לארגונים הממוסדים להיכנס לזירת השיח.
לאחר ההשעיות טענו אמצעי תקשורת, כי מדובר בניסיון להטריד עיתונאים המדווחים על עסקיו של מאסק. סגנית נשיאת הנציבות האירופית, ורה ג'ורובה, אמרה שהצעד מפר את חוק השירותים הדיגיטליים וחוק חופש העיתונות של האיחוד, המשמשים כסוג של מערכת כללים לבקרת תכנים מקוונים. "יש קווים אדומים, ובקרוב עיצומים", הוסיפה. מאסק דחה את הביקורת ולעג לעיתונאים כ"בכיינים"; לטענתו, מהלכים של ההנהלה הקודמת היוו צנזורה חמורה בהרבה.
לדברי הטיימס, למאסק יש תומכים בהנהלות של חברות בעמק הסיליקון. אנשי היי-טק רבים עוקבים בהתרגשות, ולא בגינוי, אחרי הדרך הבלתי-שגרתית בה הוא מנהל את טוויטר. מנהלים אלו סבורים, כי כיפופי הידיים בין מאסק למבקריו, כמו עובדים סרבנים ועיתונאים ספקנים, עשויים להוות דגם עתידי לבכירי היי-טק שנמאס להם לוותר על כוחם לטובת מפריעים מבית ומחוץ.
אירועי הימים האחרונים הציתו ויכוח נרחב יותר בנוגע לתפקידן של הרשתות החברתיות בהחלטה אלו נושאים יידונו במרחב המקוון. מאסק משתתף בשמחה בוויכוח; הייתה זו הסיבה לכך שפרסם החודש את מה שמכונה "תיקי טוויטר", קבוצה של מסמכים פנימיים שלדבריו מלמדת על בקרת התוכן לפני העידן שלו.
במקביל תוהים כמה עיתונאים, ולא בפעם הראשונה, האם ימיה של טוויטר ספורים כאשר מדובר בפלטפורמה המקוונת המועדפת. באופן טבעי הוויכוח התנהל ברשת עצמה, ומאסק - שכמו כל ברון תקשורת גאה עוקב מקרוב אחרי הפלטפורמה שלו - נטל בו חלק פעיל. עושה רושם שהאזרח מאסק נהנה.

תאריך:  18/12/22   |   עודכן:  18/12/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברון התקשורת מאסק מפגין שריריו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההיסטוריון לב גולינקין כותב בניו-יורק טיימס על הנצחתם של התעשיין אלפרד קרופ ומדעני הטילים ורנר פון-בראון וקורט דובס בידי אוניברסיטאות, נאס"א והצבא - תוך העלמת פשעי המלחמה בהם היו מעורבים
איתמר לוין
הפיקוח ההדוק של המפלגה על אזרחי סינים הוסבר כמוצדק לשגשוג מאריך ימים, אך אקונומיסט מציין שכעת המדינה שרויה בפחד ומסרבת לציית לפקודה להיות אופטימית
איתמר לוין
בית המשפט העליון הבריטי מנע משאל עם בשנה הבאה, והלאומנים יצטרכו להמתין - כאשר השחיקה בכוחם של השמרנים עשויה לשחוק גם את התמיכה בעצמאות, מנתח אקונומיסט
איתמר לוין
המספרים הרשמיים חסרי היגיון ונראים כחלק ממסע תעמולה שמטרתו לשכנע את הציבור שניתן לוותר על המגבלות, מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
עשר שנים אחרי טבח הילדים בבית הספר סנדי הוק, מאמר בניו-יורק טיימס מצביע על התקדמות ניכרת במאבק נגד הנשק החם ומצביע על הזירות העיקריות בהן יש לפעול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il