X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ביידן וזלנסקי בחדר הסגלגל [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
ביידן: נעמוד לצד אוקראינה ככל שיידרש
זלנסקי: פוטין צריך לפנות אלינו; לא נתפשר על ריבונות ארצנו ושלמותה ביידן: חנוכה מזכיר את נצחון האמיצים המעטים על התוקפנים הרבים; חייבים להביא את פוטין להבין שלא ינצח

ארה"ב תמשיך לתמוך באוקראינה, אשר עמה מהווה מקור השראה לעולם. כך אומר (21.12.22) נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בפתיחת פגישתו בבית הלבן עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. האורח השיב, כי תמיכתה של ארה"ב מאפשרת לארצו להגן על עצמה מפני הפלישה הרוסית והביע תודה מקרב לב עליה. זלנסקי הגיע לפגישה בבגדי החאקי שהפכו לסמלו מאז תחילת המלחמה, בעוד ביידן עונב עניבה כחולה-צהובה - צבעי הדגל האוקראיני. ביידן הכריז כצפוי על חבילת סיוע נוספת ב-1.8 מיליארד דולר ובמרכזה טילי נ"מ "פטריוט".
ביידן ציין, כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מנסה להפוך את החורף לנשק. הוא הדגיש את התמיכה הדו-מפלגתית באוקראינה, כמו גם את תמיכת בעלות בריתה של ארה"ב, והבטיח להגביר את הסיוע ובמיוחד בתחום ההגנה האווירית. במקביל, ארה"ב תמשיך לגבות מחיר מרוסיה ותתמוך באוקראינה בשאיפתה לשלום, הוסיף. זלנסקי אמר כי אוקראינה שולטת כעת במצב הודות לסיוע הנרחב של ארה"ב והמערב, וכי סיוע זה יעמוד במוקד שיחותיו בוושינגטון.
במסיבת העיתונאים עם זלנסקי אמר ביידן: "לפוטין אין כל כוונה להפסיק את המלחמה הזאת, וארה"ב מחויבת לכך שהאוקראינים האמיצים יוכלו להמשיך להגן על ארצם ככל שיידרש. נעמוד לצידכם כמה זמן שיידרש". הוא הגדיר את מעשיו של פוטין כ"מתקפות אכזריות ומקוממות על אזרחים" ו"מלחמה בלתי אנושית". לדבריו, רוסיה משתמשת בחורף כנשק בניסיון להקפיא ולהרעיב אזרחים, וארה"ב ובעלות בריתה מסייעות לאוקראינה לשקם את התשתיות בהן פוגעת רוסיה. עוד אמר כי הממשל פועל עם הקונגרס להעמיד לדין את הרוסים שביצעו פשעי מלחמה.
ביידן הוסיף: "לעולם לא תעמדו לבדכם. אמריקנים מכל השדרות, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, תומכים בכם. המאבק האוקראיני הוא חלק ממשהו גדול בהרבה. אם נעמוד מנגד מול תוקפנות זו, התוצאות יהיו חמורות בהרבה. כאמריקנים אנחנו מתייצבים נגד בריונים ותוקפנים". ביידן הזכיר שזהו הלילה הרביעי של חג החנוכה, "בו העם היהודי – כולל זלנסקי – מציין את נצחונם של האמיצים המעטים על התוקפנים הרבים. נס פך השמן מסמל כיצד האור ממשיך לדלוק בלילות האפלים ביותר של השנה. שלהבת החרות תמשיך לבעור".
זלנסקי הביע את תודתו לארה"ב, לביידן, לתמיכה הדו-מפלגתית בקונגרס וליתר המדינות התומכות באוקראינה. הוא ציין את חשיבות סוללות הנ"מ "פטריוט" שתקבל כעת אוקראינה, לצורך הבטחת המרחב האווירי של המדינה. לדבריו, היו לו שיחות טובות עם ביידן על המשך שיתוף הפעולה בשנה הבאה. זלנסקי הביע את בטחונו שהתמיכה הדו-מפלגתית תימשך למרות המהפך הרפובליקני בבית הנבחרים. "אנחנו צריכים לשרוד את החורף הזה. זהו הנושא ההומניטרי המרכזי", הדגיש.
ביידן נשאל כיצד ישמור על הקואליציה המערבית, והשיב שכלל אינו מודאג מכך. "מעולם לא ראיתי את נאט"ו יותר מאוחדת וזה יימשך", הוסיף. "פוטין חשב שיחליש את נאט"ו, ובמקום זאת חיזק את נאט"ו ויצר אירופה מאוחדת יותר". זלנסקי הוסיף, כי הוא משוכנע שאוקראינה ובעלות בריתה ינצחו יחדיו. לדבריו, אין מקום לכך שאוקראינה תפנה לפוטין, שכן הוכח שהוא שקרן, אלא פוטין הוא שצריך ליזום מהלך.
"פוטין נכשל וימשיך להיכשל"
בתשובה לשאלה על הדרך לסיום המלחמה אמר זלנסקי, כי לא תהיה פשרה בנוגע לריבונותה ושלמותה של אוקראינה ופיצוי על הנזקים שגרמה רוסיה. ביידן אמר כי הוא מסכים לחלוטין עם החזון של אוקראינה עצמאית ושלמה, אך פוטין לא יעשה את המעשה ההגון היחיד – לסגת מיד. לדבריו, זלנסקי יוכל לנהל בהצלחה מו"מ עם רוסיה אם יצליח בשדה הקרב, שם ארה"ב ממשיכה לסייע לאוקראינה. "פוטין ממשיך וממשיך לטעות, וצריך להביא אותו למצב בו יבין שאינו יכול לנצח במלחמה הזאת. הוא נכשל והוא ייכשל. אנחנו מאוחדים בכך שנבטיח שהוא לא יצליח".
עיתונאית אוקראינית שאלה, האם אין מקום לקצר תהליכים ולהעניק לאוקראינה את כל הדרוש לה להגן על עצמה. ביידן השיב, כי תשובתו של זלנסקי תהיה בפשטות "כן" – והשניים צחקו. בנימה רצינית אמר ביידן, כי ארה"ב העניקה לאוקראינה סיוע ניכר לפני הפלישה וסיוע בעשרות מיליארדי דולרים מאז תחילת המלחמה. אולם, לא ניתן לתת לה כל דבר, שכן יש צורך לשמר את הברית המערבית ומשלוח נשק בלתי מוגבל [דהיינו, נשק המסוגל לפגוע בשטח רוסיה] עלול לפרק אותה. עוד הדגיש, כי יש להימנע ממלחמה עם רוסיה ומלחמת עולם שלישית. הוא סיים בפנייה לזלנסקי: "אל תדאג, אנחנו לצידכם ככל שיידרש".
לפנות בוקר (שעון ישראל) נואם זלנסקי בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס בראשותה של סגנית הנשיא, קאמלה האריס. זהו ביקורו הראשון של זלנסקי בחו"ל מאז החלה הפלישה הרוסית, לפני 300 ימים. מטרה מרכזית שלו היא להבטיח את המשך התמיכה הדו-מפלגתית של ארה"ב באוקראינה, לנוכח החשש שמא הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים (החל ב-3.1.23) יפעל לצמצם אותה. המימון לסיוע מצריך אישור של שני בתי הקונגרס, הצפויים לאשר השבוע סיוע ב-45 מיליארד דולר במסגרת התקציב לשנת הכספים 2022/23. בכך יגיע הסיוע האמריקני ל-100 מיליארד דולר, בנוסף למיליארדי דולרים רבים מצד מדינות נאט"ו והאיחוד האירופי.

תאריך:  21/12/22   |   עודכן:  22/12/22
+50 יום מאז הבחירות: פוטין התקשר לנתניהו
11:44 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא רוסיה בירך את נתניהו על נצחונו בבחירות  ▪  השניים שוחחו על המלחמה באוקראינה ועל התחמשות אירן ונסיונותיה להתבסס בגבול הצפוני

פוטין ונתניהו [צילום ארכיון: מקסים שמטוב/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: נעמוד לצד אוקראינה ככל שיידרש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
מומחה בריטי מציג בגארדיאן את התפתחות הסיקור של המלחמה ברוסיה    גם אם יש הודאות נדירות בקשיים ובטעויות, קו אחד איש אינו עובר: אין ביקורת אישית ווישירה על פוטין
איתמר לוין
נשיא אוקראינה יצא לביקור ראשון מחוץ לארצו מאז הפלישה הרוסית לפני עשרה חודשים    ביידן יודיע על חבילת סיוע נוספת בהיקף של 1.8 מיליארד דולר
איתמר לוין
המעורבות של חברות ההיי-טק במלחמה באוקראינה צריכה להוביל למיסוד היחסים עם הממשל לעימותים עתידיים, סבור Foreign Affairs
עידן יוסף
רוסיה החלה בתקופה האחרונה להשתמש במל"ט האירני שהאד-131    מאז ספטמבר שיגרה רוסיה לעבר אוקראינה 508 מל"טים מתאבדים
יאיר נבות
נשיא אוקראינה שב וקרא למדינות המערב לספק לאוקראינה נשק נוסף    פוטין הורה לרשויות הפדרליות להגביר את המעקב בגבולות המדינה כדי למנוע סיכונים מפני איומים בחו"ל ומבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il