X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלשיך. נזכר עכשיו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
ותודה למוטי טל
מיום ליום מתברר לכאורה יותר ויותר שהחוקרים בתיקי ראש הממשלה ביצעו עבודתם באופן אשר עלול להטיל צל כבד על חקירות המשטרה, לפחות החקירות שבוצעו במשמרת של אלשיך

גולש בשם מוטי טל פרסם בטוויטר קטע מראיון על מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך לדני קושמרו בחדשות 12, קטע נוסף מראיון של אלשיך לאילנה דיין בעובדה, ולאור הפערים בין שני הראיונות, הציג מוטי טל גם אמירה של אלשיך לאילנה דיין כי יש לו, לאלשיך, חוש ריח לשקרנים. אני מציע לגולשים להיכנס לקישור אשר הועלה לטוויטר על-ידי גולש בשם מוטי טל.
לדני קושמרו בחדשות 12 אמר אלשיך לפני מספר ימים: "זה שאמרו שאני מכיר כל פסיק (בחקירות בנימין נתניהו א.ה) זה לא עושה את זה נכון, כי לא אמרתי את זה מעולם. אמרתי במדויק איזה חומרים אמרתי שאני מכיר כל מילה".
לעובדה אילנה דיין 7.2.18 אמר אלשיך:
דיין: "זה ברמה שאתה מקבל את חומרי החקירה בדרך כלל בסמוך..."
אלשיך: "מכיר כל מילה"
דיין: "של כל עדות"?
אלשיך: "כל מילה" (בהדגשה א.ה.)
ומערכת עובדה הוסיפה כותר לצילום "אני מכיר כל מילה בחקירות נתניהו" (לשם כך יש להיכנס לראיון בדקה 35:06).
התרגלנו לא לתת אמון רב באמירות של פוליטיקאים, אבל מפכ"ל משטרה? מבכירי השב"כ? ובנושא כל-כך מרכזי ומהותי? לעיני עשרות ואולי מאות אלפי צופים?
מלמדיי מהם השכלתי לימדוני שבמקרים כאלה כדאי לחפש את האינטרס. מה מביא אדם אשר היה ראש המערכת שהביאה להאשמתו של ראש הממשלה בשוחד, להתעשת פתאום ולהציע הסדר טיעון. האם ככזה המכיר כל מילה בעדויות וככזה שיש לו חוש ריח לשקרנים לא יכול היה להקדים נעשה לנשמע, ולחתוך את הסאגה הזו כל עוד הייתה באחריותו הישירה? האם פתאום באה לו הארה המלמדת אותו שמדינה אשר הרשיעה נשיא באונס, מעשה מגונה, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט לא מסוגלת למצות הליכים עם ראש ממשלה בהאשמת שוחד?
תשובה אחת אני יכול להעלות על דעתי, והיא: שמיום-ליום מתברר לכאורה יותר-ויותר שהחוקרים בתיקי ראש הממשלה ביצעו עבודתם באופן אשר עלול להטיל צל כבד על חקירות המשטרה, לפחות החקירות שבוצעו במשמרת של אלשיך, ובייחוד בתיקי נתניהו, מה שעלול לפרום את התיקים עקב הפרה גסה של זכויות הנאשמים, וכאדם הבקיא בכל מילה בחקירות, כל הבלגן הזה עלול להיות מופנה ישירות אישית אל המפכ"ל שכיהן באותה עת.
יתרה מכך, קיימת הרגשה בקרב ציבור נרחב, שלהיטות היתר של החוקרים לדוג את נתניהו, כפי שניכרת לאותו ציבור מדברי עדים במשפט, באה מלמעלה למטה, ואז כל הסמטוכה הלכאורית הזו לא רק תתקשר ב"ידיעה" של בכירי הבכירים במערכת המשפט והמשטרה אלא דווקא ביוזמה שלהם.
התזמון של פנייתו של אלשיך לציבור, עם ההצעה להסדר טיעון, גם מסתדר עם החקירה הממשמשת ובאה של חוקרי התיקים בבית המשפט, לפחות ראש צוות החקירה של שלמה פילבר שלומי חכמון, ותת-ניצב (כיום) יואב תלם אשר ניהל את החקירות בתיק 4000 ובתיק הצוללות.
ממש כמו רוני אלשיך אני מריח מרחוק גויאבות וכוסברה. לצערי הרב אינני בוחן כליות ולב, ולכן אינני מריח שקרנים, אך מי צריך חוש ריח לשקרנים כאשר מוטי טל וטוויטר מנגישים לנו צילומים אוטנטיים וברורים, מי צריך חוש ריח לשקרנים כאשר העובדות המצולמות עטופות לכאורה באינטרס אישי מובהק כל-כך.

תאריך:  23/12/2022   |   עודכן:  23/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ותודה למוטי טל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מספר עברות החוקרים > הנאשם
לוגיקה  |  28/12/22 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
יוסי דר
כאשר מר אלשיך מציע, בנסיבות אלה, ללכת להסדר טיעון, כי אז חדי האוזן שבינינו שומעים את המצוקה בקולו של אלשיך
איתמר לוין
אומר שלא נכח בפגישה בה דיבר נתניהו עם פילבר על בזק    "בכל תיקי האלפים חיפשו את נתניהו"    שב ומותח ביקורת חריפה על האופן בו נחקר במשטרה וברשות ניירות ערך
דן מרגלית
מתעוררת תמיהה, מדוע המתינו דוד שרן (הועמד לדין על קבלת שוחד) ובן חי שגב זמן כה רב בתלונתם לפיה החקירה נגדם התנהלה בלהיטות חריגה כדי להפליל את נתניהו
איתמר לוין
"לא הייתה שום אווירה חיובית בלשכה כלפי וואלה"    אומר שנתניהו עישן סיגר אחד בשלושה ימים - לאחר שבמשטרה אמר שעישן שניים-ארבעה סיגרים ביום
איתמר לוין
אומר שנתניהו העלה את הנושא בדרך אגב ולא ביקש לקבל עדכונים לאחר מכן    טוען שבתיק הצוללות אמר לו החוקר: "רק תביא לי משהו על נתניהו, אנחנו נסתדר איתך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il