X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אתרוג על ידי התקשורת הממוסדת [צילום: אלכס ברנדון, AP]
נחשף עומק מעורבות ה-FBI בבחירות
גדי טאוב / שומר סף אם מישהו עדיין אומר לכם שמסמכי טוויטר לא עשו עליו רושם או שהוא לא מבין מה יש בהם, או שמאד לא נוח לו להודות באמת שאותה הם חושפים אחד הדברים הכי מסוכנים היום לדמוקרטיה הוא שיתוף הפעולה ההדוק בין התקשורת לבין מנגנוני האכיפה בניסיון להשפיע על דעת הבוחרים, ולשנות את תוצאות הבחירות

שרשור מס' 7 של מסמכי טוויטר, מאת מייקל שלנברגר, הוא החשוב מכולם עד כה. הוא חשוב כל כך מפני שהוא חושף את עומק ניסיון ההתערבות של ה-FBI בבחירות, דבר שחשבנו שאפשרי רק בדיקטטורות אפלות.

אחד משישה דמוקרטים לא היה מצביע לביידן

בעוד שלפני פרסום המסמכים הרושם של כולנו (גם שלי) היה שטוויטר (ושאר ענקי הרשת) ניסו להטות את תוצאות הבחירות מיוזמתן, ובשל ההטיה הפוליטית בתוכן, התמונה ההולכת ונחשפת מפחידה הרבה יותר. וזה לא שענקיות הרשת לא עסקו מיוזמתן בהנדסת תודעה. אלא שמתברר שה FBI וגורמים אחרים בשירותי הריגול והאכיפה של המדינה, כולל ה CIA, עשו ניסיונות מרחיקי לכת משלהם לשלוט בזרימת המידע ברשת.
בין השאר הם ניסו לעשות משהו שהוא מעין השתלטות מבפנים על טוויטר, שאמנם לא לגמרי הצליחה, אבל הספיקה ברגע אחד קריטי, כדי לדכא ולהסתיר מעיני חלק גדול מהציבור מידע שהיה מזיק מאוד לג'ו ביידן בבחירות – קודם כל, אבל לא רק, מה שהיה על המחשב של האנטר ביידן.
כמה אפקטיבי היה דיכוי הסיפורים על הביידנים? ובכן, לפי הסקר הזה, אחד משישה מצביעים דמוקרטים אומר שלא היה מצביע לביידן לו ידע על השערוריות שנכרחו בשמם. כלומר ביידן היה מפסיד בבחירות.

עדויות לשוחד מחברת CEFC
ג'ו והאנטר ביידן [צילום: אנדרו הרניק, AP]

רוצה לומר, דיכוי הסיפור היה אפקטיבי מאד. אז אומנם אנחנו עדיין לא מדברים על מצב סובייטי, אבל האחיזה של הדמוקרטים במנגנוני האכיפה לא נעצרת באכיפה סלקטיבית, אלא ממשיכה אל ניסיון להכתיב את גבולות מה שמותר לנו לומר, ומה שמותר לנו לדעת. והניסיון הזה מקבל לגיטימציה גוברת תחת סיסמאות כמו "המלחמה בפייק ניוז" ובלימת הפצת "דיסאינפורמציה" ברשתות (מונח בעל צליל סובייטי מובהק), ומניעת "התערבות זרה" בבחירות.
לפני שאני פונה לעיקר, רק אזכיר שמידע על המחשב שהאנטר נטש במעבדת תיקון מחשבים בדלאוור, הכיל עדויות נרחבות לשוחד נדיב שקיבלה משפחת ביידן מחברה בשם CEFC הפועלות בשליחות ממשלת סין הקומוניסטית. למרבה הצחוק, יש עדיין כל מיני שוטים שמסתובבים ברשתות וקוראים לזה תיאוריית קונספירציה, בלי לדעת שהמידע הזה אומת, שהחברה הסינית ששפכה כסף על הביידנים שימשה את השלטון הסיני לשיחוד פוליטיקאים ברחבי העולם, ושאפילו עיתונות השמאל פעם הייתה מדווחת על זה, לפני שביידן הפך לכלי הכרחי להפלת טראמפ, ולפיכך אותרג. הניו-יורק טיימס למשל, דיווח ב 2018, על כך ש CEFC נמצאת בחקירת FBI, ושנמצא שהיא שיחדה פוליטיקאים באוגנדה וצ'אד.

שיתוף פעולה בין התקשורת למנגנוני האכיפה

ארבע שנים מאוחר יותר – שנה וחצי אחרי הבחירות – כשהטיימס סופסוף גילה לקוראיו שהמידע מן המחשב של האנטר אינו "דיסאינפורמציה רוסית" הוא שכח להזכיר להם את הקשרים בין משפחת ביידן לבין CEFC. העיתון היוקרתי לא מעוניין כנראה שקוראיו ישאלו למה משפחת הנשיא קיבלה כמעט חמישה מיליון דולר מחברה המשמשת את סין לקניית השפעה פוליטית מסביב לעולם.
אבל עכשיו לעיקר. ג'יימס בייקר, שהיה היועץ המשפטי הבכיר של ה-FBI. מה הוא עושה בכל הסיפור הזה, ולמה זה חשוב? הדבר עלה לכותרות לראשונה אחרי שאילון מאסק פיטר את בייקר, וכולנו (גם אני) הופתענו לגלות שהוא בכלל היה בטוויטר, ולא סתם היה, אלא עבד כמשנה ליועץ המשפטי הראשי של טוויטר. נוכחותו שם נחשפה לציבור כשפוטר, אחרי שהתברר שהוא ניסה להתערב בחשיפת מסמכי טוויטר עצמם. העיתונאים שמאסק נתן להם גישה לאחורי הקלעים של החברה, פתאום גילו שמישהו בטוויטר מנסה להשפיע על מה הם יוכלו לקרוא ומה לא, והמישהו הזה היה בעל שם שצלצל לעיתונאית בארי וייס מוכר. ג'ים בייקר. ג'יימס.
אז עכשיו מתברר שג'יימס דנן היה כוכב ראשי בדיכוי סיפור הלאפ טופ של האנטר ביידן, ולמעשה, לכאורה, המשיך לעבוד בשביל ה-FBI גם אחרי שעבר, כמה חודשים לפני הבחירות, לטוויטר. אני מתאפק לא לומר הושתל. מכוון שמתוך המקבץ האחרון של מסמכי טוויטר עולה, שסוכן FBI בשם אלוויס צ'אן שהיה בקשר רציף עם טוויטר, וששתל בראשם של אנשי טוויטר את הרעיון (שהוא ידע בעצמו שהוא שקרי) שהמחשב של האנטר ביידן הוא מבצע דיסאינפורמציה רוסית. למעשה, מסתבר שכאשר ה-FBI (שכבר החזיק במחשב של האנטר מדצמבר 2019, וידע שהמידע שיש עליו אותנטי), הבין שהסיפור עומד להתופצץ, הוא הקדים תרופה למכה והעביר לטוויטר אזהרה מפוברקת. אני חוזר רגע על העיקר כדי שיהיה ברור: בידי ה-FBI היה מחשב של האנטר ביידן ובו עדויות לכאורה לעבירות חמורות ולקשרים של משפחת ביידן עם המודיעין הסיני, וה-FBI ישב על המידע הזה ולא חקר ולא פרסם דבר.
והשוו: החקירות הרעשניות על הקשרים (שלא היו) לטראמפ עם הקרמלין בידי אותו FBI. טראמפ נחקר על בלוף, מה שהוא כנראה אמת על הביידנים, לא נחקר, ואף הוסתר.
אבל אז בעל מעבדת המחשבים שמסר את המחשב במקור ל-FBI הבין שהם לא עושים עם זה דבר, אז הוא מסר עותק של הדיסק של המחשב לרודי ג'וליאני. כשב-FBI הבינו שהסיפור עומד לצאת, עשו פעולת מנע, ואלוויס צ'אן השתיל לאנשי טוויטר את הרעיון שבקרוב יבוא מבצע דיסאינפורמציה רוסי, שעניינו האנטר ביידן. את הרעיון השקרי הזה דחפו לטוויטר בין השאר בפגישות שעליהן פרסו מעטה של סמכות וסודיות, על-ידי זה שדאגו שנציגי טוויטר שיגיעו לפגישה יקבלו סיווג ביטחוני מתאים. כמה מרגש.
באחד מרגעי השיא הקומיים של הסיפור המזעזע הזה, אלוויס צ'אן שואל את טוויטר למי אצלם יש סיווג ביטחוני גבוהה, ומעמיד פני מופתע כששולפים בשבילו את הקולגה – ג'יימס בייקר מיודענו. כמה נוח! בייקר, בקיצור, המשיך לעבוד בפועל כמין סוכן FBI גם אם את המשכורת שלו הוא קיבל מטוויטר (אולי זו לא המשכורת היחידה שלו). הוא היה אקטיבי לא רק בהשתלת הרעיון השיקרי שהמחשב הושתל בידי המודיעין הרוסי, אלא גם בעידוד והצדקת התגובה של טוויטר בחסימת הסיפור.
אז כדאי לחזור אחורה רגע, ולהיזכר בפרשייה אחרת שבייקר כיכב בה, כפי שחשף הדוח של מבקר משרד המשפטים האמריקני, מייקל הורביץ. הדוח ביקר את האופן שבו הונה ה-FBI את בתי המשפט כדי להשיג צו שאיבת מידע (משהו כמו פגסוס) לתקשורת האלקטרונית של יועץ זוטר לשעבר בקמפיין טראמפ. במילים יותר פשוטות: ה-FBI שיקר לבתי המשפט כדי לחדור לתוך קמפיין טראמפ. בעוד הם מקשקשים בקול על אודות התערבות רוסית (כנראה שולית) בבחירות הם ניצלו את החשש המנופח הזה, כדי להתערב בבחירות בעצמם, ולנסות ליירט את טראמפ ב 2016. ומי היועץ המשפטי שקרא ואישר את הבקשות שבאמצאותן הונה ה-FBI את בתי המשפט, כדי לחדור לקמפיין טראמפ? נכון! ידידנו ג'יימס בייקר. כלומר אותו בייקר שניסה להטות את תוצאות הבחירות ב 2016 בחסות התירוץ של מניעת התערבות רוסית, היה שותף לעוד ניסיון להטות את הבחירות (הפעם יותר בהצלחה) ב 2020 – על-ידי אותו תירוץ: מניעת התערבות רוסית.
אז אם מישהו עדיין אומר לכם שמסמכי טוויטר לא עשו עליו רושם או שהוא לא מבין מה יש בהם, או שמאד לא נוח לו להודות באמת שאותה הם חושפים. והאמת הזאת חשובה מאד. אחד הדברים הכי מסוכנים היום לדמוקרטיה הוא שיתוף הפעולה ההדוק בין התקשורת לבין מנגנוני האכיפה בניסיון להשפיע על דעת הבוחרים, ולשנות את תוצאות הבחירות. ומי שלא רואה את המקבילות אצלנו, ואת הניסיון המשותף של גורמי האכיפה והתקשורת למנוע את שלטון הימין, פשוט לא מבין איפה הוא חי.

תאריך:  25/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחשף עומק מעורבות ה-FBI בבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש לא מופתע !
קורא ותיק  |  25/12/22 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מבנה "מלון הנשיא" ברחוב אחד העם 3 בשכונת טלביה בירושלים, "פיל לבן" שעומד נטוש ושומם מזה כ-30 שנה, עובר בימים אלה עבודות שיפוצים לקראת הכשרתו למרכז חברתי-קהילתי לתקופה של חמש השנים הקרובות
איתן קלינסקי
יוסף הוא זה שהניח את הנדבך במסד הכלכלי, המחויב בראש ובראשונה להון האנושי העובד, בו הוא רואה את הערך העליון, שחובה עלינו להיות רגישים לצרכיו, כשהשלטון יוצק את דפוסי הכלכלה
רון בריימן
אירוע החורף בגן הבוטני בירושלים מתעלם מהשפה העברית, מהלוח העברי, מחג החנוכה, מהמטבח היהודי    מדוע ועד מתי? עוד לא מאוחר לתקן את המעוות    טוב שהמארגנים יתעשתו ויתגייסו לתיקון המתבקש
עמנואל בן-סבו
דרוש חדר בבית העלמין בשל ריבוי הלוויות הדמוקרטיה    עייפתי מלהשתתף בהלוויות הרבות המתקיימות מאז נודעו תוצאות הבחירות, מסעות הקבורה היומיומיים לדמוקרטיה, למוסר, לתקווה, מסעות שנראה כי יארכו לאורך כל תקופת הממשלה הנוכחית
אהרן פאפו
מעולם מאז קום-המדינה לא הייתה שערורייה כזאת הנערכת בכל מהדורת חדשות ברדיו ובטלוויזיה, ובשצף-קצף בהארץ וידיעות אחרונות, של סקנדל מתמשך שבאמצעותו מנסה לפיד להרכיב את הממשלה החדשה של נתניהו, כאילו לא היו בחירות וכאילו לא צריך לכבד את הציבור שהצביע והכריע נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il