X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. ממשיך מהמקום בו הפסיק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
כאוס או סדר חדש?
החיבוק החם של נתניהו עם השר החדש לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, מספר שהצמד הזה מתכוון להמשיך מהמקום בו נעצר. מחוזקים בשר ביטחון ידידותי וראש מל"ל מנוסה, החבורה הזו מתכוונת להביא בשנה הקרובה "מזרח תיכון חדש" באמצעות ברית עם סעודיה והעולם הערבי הסוני

עיתון הארץ סיכם לקוראיו את הקמת הממשלה במילה אחת: "כאוס", אות סיום לחודש של קמפיין נבואות הזעם שהובילה התקשורת הישראלית על העתיד להתרחש במדינה לאחר הקמת "הממשלה הכי ימנית שקמה בישראל אי-פעם".
יאיר לפיד השאיר על שולחן לשכת ראש הממשלה מכתב פרידה, שמחקה את המסורת האמריקנית, עם צמד המילים "לפיד 2024". גם שם מבינים שממשלה לא נופלת בשנתה הראשונה.
באופוזיציה ממשיכים לתכנן תכסיסים ותרחישים פוליטיים שיפרקו את הממשלה שרק קמה, והתקשורת משלימה את המהלך עם פרשנויות "למה זה לא יחזיק מעמד".
האמנם? איך באמת תתנהל הממשלה הנוכחית והאם תשלים את הקדנציה?
מעבר לספינים, כדאי לשים לב לשורה של נושאים שעשויים להשפיע בסבירות גבוהה על שרידותה של הממשלה החדשה:
נתניהו מתכוון להמשיך מהמקום בו הפסיק. כולנו זוכרים את הנשיא טראמפ רוטן בעצבנות בירידה ממרין 1 במדשאות הבית הלבן עוד באפריל 2019 אחרי הסבב הראשון. "אני מקווה מאוד שהדברים יסתדרו בהרכבת הקואליציה, כדי שביבי ואני נוכל להמשיך ולהפוך את הברית בין ישראל וארה"ב לחזקה יותר מאי פעם. יש עוד הרבה מה לעשות" אמר אז, ומיד הוסיף "למה לא מצליחים להרכיב ממשלה?!"
מאז עברו שלוש שנים וחצי מלאות תהפוכות, שבהן יושמו הסכמי אברהם כשלב א'. החיבוק החם של נתניהו עם השר החדש לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, מספר שהצמד הזה מתכוון להמשיך מהמקום בו נעצר. מחוזקים בשר ביטחון ידידותי וראש מל"ל מנוסה, החבורה הזו מתכוונת להביא בשנה הקרובה "מזרח תיכון חדש" באמצעות ברית עם סעודיה והעולם הערבי הסוני - הפעם לא רק בחלומות אלא במציאות.
שנית, כדאי לקרוא מה לא נכתב בקווי היסוד. השותפות הקואליציוניות הדתיות באו צנועות ומרוסנות. זה נשמע מופרך לנוכח כותרות ה"חזירות" שחגגו כאן בחודש האחרון, כאלה שבונות על הזיכרון הקצר של בוחרי השמאל וקוצר הרוח של בוחרי הימין.
סמוטריץ' לא יפיל ממשלה על מטוסי חיל אוויר חדשים שינחתו בישראל חצי שעה אחרי כניסת שבת, דרעי לא יפרוש מהממשלה אם משחן נוסף של חברת חשמל יועבר בליל שבת, והאדמו"ר מגור לא יורה לגולדקנופף לפרוש אם רכבת ישראל תעשה עבודות במסילה באזור ערד. איש לא הכניס להסכם הקואליציוני את "חוק המרכולים" או את ביטול מצעדי גאווה.
התיקונים שנכנסו מתייחסים לנסיונות משרד המשפטים לשנות את אורחות חייהם של החרדים בחקיקה, כמו איסור על עירייה לממן לציבור אירועי תרבות בהפרדה, והדרישות התקציביות של אגודת ישראל וש"ס הן מגזריות בתחומי החינוך, הדיור והתעסוקה. הציונות הדתית דאגה למגזר בוחריה בחינוך ובהתיישבות, בדיוק כמו שהיו עושים הלובי החקלאי או הקיבוצים לו העבודה או המחנה הממלכתי היו מקימים ממשלה.
בכנות, לשותפות הקואליציוניות אין באמת אופציות, ודאי לא להפלת הממשלה: ש"ס מרוצה מהישגיה וממקומה בקואליציה ותהיה שותפה נאמנה, יהדות התורה הגיעה להישג מדהים ביחס למאבקים שכמעט קרעו אותה לחתיכות רגע לפני הבחירות ואיימו להשאיר את אגודת ישראל החסידית מתחת לאחוז החסימה, סמוטריץ' נהנה מהחלל שהשאירו בנט ושקד במגזר הדתי כשהתפוגגו, ובן-גביר עד היום צובט את עצמו כדי להאמין שקיבל 4 מנדטים ליכודיים שמצפים "ליישום משילות".
אם הם יצליחו לממש את דרישותיהם - הם יישארו, ואם יכשלו - יש להם רק מה להפסיד. ל-14 מנדטים הם יתקשו מאוד להגיע שוב.
בליכוד עצמו, כל הנסיונות לייצר מרד פנימי, עוד מיוזמות אלקין וסער בממשלה הקודמת - כשלו. כולם ראו כיצד הענישו הבוחרים את אדלשטיין בבחירות המקדימות האחרונות וכל ניסיון להפיל ממשלת ימין הוא התאבדות פוליטית של כל קבוצת מורדים חדשה או ותיקה.
הסבירות אומרת כי הסתיימו ימי החליפיים וסבבי הבחירות, ובניגוד לתחזיות לפיד - לא סביר שהבחירות השישיות יתרחשו לפני 2026. נזכיר כי רק לפני חודשיים התחזיות של היועצים והסוקרים שליוו את לפיד לא הצליחו לחזות מה יקרה 4 ימים קדימה. קצת צניעות.

לעדכונים השוטפים בערוץ הטלגרם של דיירקט פולס
הכותב הוא מנהל המחקרים בחברת דיירקט פולס
תאריך:  01/01/2023   |   עודכן:  01/01/2023
+המצעד להאג
13:30 02/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מאז עלה בנימין נתניהו לשלטון והבטיח לתמוך בשלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים ושיקר את כל העולם התהפך הגלגל  ▪  הצידוק הישראלי לקפאון המדיני הלך ונשחק, כי העולם חדל להאמין לביבי

נתניהו. נושא באחריות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ימי החושך המשפטי
09:12 02/01/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

מערכת המשפט במדינת ישראל היא מקהלה בקול אחד, פה ושם ישמע קול בודד, נטע זר, קול שנכפה על אדוני המשפט, קול בעל גוון שמקלקל את קולות העליונים המלאכים

חשין. "הבית שלי" [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
+גולדקנופף המפצל, סמוטריץ' המפלה וביבי המופלא
07:02 02/01/23  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

יצחק גולדקנופף הוא המפצל האולטימטיבי  ▪  הוא מפצל את הדירות שלו לחמישה, כל זוג בצאן מרעיתו מתפצל לעשרה ילדים, וחצרות החסידים מתפצלות לעשרות כתות השונאות זו את זו

גולדקנופף. אלוף הפיצול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+האיום העיקרי: לפי גלנט - אירן, לפי גנץ - החוסן החברתי
23:57 01/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר יואב גלנט: "מערכת הביטחון בראשותי, במאמץ משותף בין כלל זרועותיה, תכין את המענה שיאפשר לממשלת ישראל לקבל כל החלטה באשר לבלימת מאמץ הגרעין האירני"  ▪  ח"כ בני גנץ: "חתמנו על למעלה ממאה הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים, כולל הסכמים חסרי תקדים עם מדינות רבות כולל מדינות האזור"

אביב כוכבי, בני גנץ, יואב גלנט, אמיר אשל, אלון שוסטר [צילום: אריאל חרמוני]
+גולדקנופ: נייר המכתבים המשרדי מחלק את ירושלים
21:27 01/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר השיכון הנכנס הורה לשנות את ניירות המכתבים שעליהם נכתב "קרית הממשלה מזרח ירושלים" ופנה לעמיתיו השרים אקוניס ובן-גביר לנהוג כמותו  ▪  "ירושלים המאוחדת אחת היא, אין זה דבר פעוט שנייר ממשלתי רשמי ינציח את חלוקת העיר דה-פקטו

יצחק גולדקנופ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו גינה את דברי הרבנים מאזוז ועמאר
20:51 01/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אומר כי כל אדם נברא בצלם אלוהים הוא העיקרון שמנחה אותו  ▪  הרבנים מחו כנגד הח"כים הדתיים שהצביעו בעד מינוי אוחנה ליו"ר הכנסת וכנגד קיום מצעד הגאווה בירושלים

נתניהו בכותל המערבי [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+הממשלה תתכנס מחרתיים לישיבת עבודה ראשונה
20:24 01/01/23  |  עידן יוסף

שרי הממשלה קיבלו הודעה כי הממשלה תתכנס לישיבת עבודה ראשונה ביום שלישי.

+מנכ"ל משרד האנרגיה יהיה יעקב בליטשטיין
20:09 01/01/23  |  עידן יוסף

שר האנרגיה ישראל כ"ץ הודיע שבכוונתו למנות את יעקב בליטשטיין לתפקיד מנכ"ל המשרד. השר ומנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת סיכמו על סיום עבודתו של שילת לאחר חפיפה מסודרת לבליטשטיין.

+השר בן-גביר הודיע למשטרה: אעלה השבוע להר-הבית
20:07 01/01/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הודיע למשטרה כי הוא מתכוון לעלות להר-הבית השבוע. מועד העלייה לא יפורסם. הפעם האחרונה שבה עלה להר הייתה לפני כשלושה חודשים (כאן חדשות).

+מלכיאלי: אפעל לחזק את הרבנות הראשית
19:53 01/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לשירותי דת הודיע בטקס חילופי השרים כי יחזק את מעמדם של ראשי המועצות הדתיות ומזכירי המועצות וכן את מעמד בתי הדין הרבניים "מפני רוחות רעות המבקשות לצמצם את כוחם"  ▪  דרעי: "חיזקנו את המשרד לשירותי דת כמקום שיוביל בגאון את השמירה על הערכים היהודיים של המדינה"

מלכיאלי. רוחות רעות מבקשות לפגוע בבתי הדין הרבניים
+השר ברקת: הרגולציה - סרטן בגוף המשק
18:33 01/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר ניר ברקת נכנס למשרד הכלכלה והתעשיה והצהיר כי הוא מתכוון להיאבק במחלת הרגולציה  ▪  "כל רגולציה מוסיפה רגולטור, אבל מורידה אלף משרות במשק"

השר הנכנס ברקת והשרה היוצאת ברביבאי [צילום: שלומי אמסלם, לע"מ]
+ח"כ גפני: מברך על ההחלטה לבטל את מס ליברמן
17:47 01/01/23  |  איציק וולף

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ברך את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את המס על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לטענתו לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. "זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך", אמר.

+פגישת נתניהו והיועמ"ש מיארה נמשכה שעה והיתה עניינית
17:32 01/01/23  |  איציק וולף

הסתיימה פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפגישה ארכה כשעה, עסקה בנושאים השוטפים שעומדים על הפרק, והתנהלה באופן ענייני.

+עתירה לבג"ץ: לחייב הסדר ניגוד עניינים לנתניהו בשל משפטו
17:00 01/01/23  |  איתמר לוין

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ (1.1.23) להורות ליועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, להכין הסדר ניגוד עניינים שיחייב את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא לעסוק בשורה של נושאים בשל משפטו המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, בדומה להסדר שהוחל עליו בממשלה ה-35 ואשר בג"ץ קבע שהוא מחייב אותו למרות שלא נעשה בהסכמתו.
התנועה טוענת, כי נתניהו מצוי בניגוד עניינים בעטיו יש לאסור עליו לעסוק בנושאים הבאים: מינויים של בכירים בייעוץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות והמשטרה העשויים לטפל בתיק נגדו; החלטות הוועדה לבחירת שופטים בנוגע לשופטי העליון והמחוזי בירושלים; החלטות הנוגעות לנאשמים האחרים (שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס) ועשרות עדים במשפט; ענייני תקשורת העשויים להיות בעלי נגיעה למשפט; וחקיקה העשויה להשפיע על משפטו. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, תומר נאור ורותם בבלי-דביר.

+הוחלט: יבוטל מס החד-פעמי והשתיה הממותקת
16:56 01/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ישיבת ההנהלה הראשונה של משרד האוצר בראשות השר בצלאל סמוטריץ' הסתיימה בהחלטה להכין כבר לימים הקרובים צווים לביטול המיסים שהטיל ליברמן ושנתפסו כפוגעים במגזר החרדי

"יהיה שיח פתוח ומעמיק". סמוטריץ' במשרד האוצר [צילום: דוברות משרד האוצר]
+השרים מרגי ובן-צור התפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי
16:37 01/01/23  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה קיבל לפני זמן קצר את התפטרותו מהכנסת של השר יעקב מרגי במסגרת החוק הנורווגי.
יו״ר הכנסת איחל לשר מרגי הצלחה בתפקידו ושייזכה בע״ה לבצע את שליחותו הציבורית על הצד הטוב ביותר למען רווחתם של אזרחי ישראל.
בעקבות התפטרותם של השר מרגי והשר בן-צור, צפויים לכהן כחברי כנסת נתנאל אפרים חיאק ויונתן מישרקי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
שר השיכון הנכנס הורה לשנות את ניירות המכתבים שעליהם נכתב "קרית הממשלה מזרח ירושלים" ופנה לעמיתיו השרים אקוניס ובן-גביר לנהוג כמותו    "ירושלים המאוחדת אחת היא, אין זה דבר פעוט שנייר ממשלתי רשמי ינציח את חלוקת העיר דה-פקטו
עידן יוסף
אומר כי כל אדם נברא בצלם אלוהים הוא העיקרון שמנחה אותו    הרבנים מחו כנגד הח"כים הדתיים שהצביעו בעד מינוי אוחנה ליו"ר הכנסת וכנגד קיום מצעד הגאווה בירושלים
עידן יוסף
השר לשירותי דת הודיע בטקס חילופי השרים כי יחזק את מעמדם של ראשי המועצות הדתיות ומזכירי המועצות וכן את מעמד בתי הדין הרבניים "מפני רוחות רעות המבקשות לצמצם את כוחם"    דרעי: "חיזקנו את המשרד לשירותי דת כמקום שיוביל בגאון את השמירה על הערכים היהודיים של המדינה"
איציק וולף
השר ניר ברקת נכנס למשרד הכלכלה והתעשיה והצהיר כי הוא מתכוון להיאבק במחלת הרגולציה    "כל רגולציה מוסיפה רגולטור, אבל מורידה אלף משרות במשק"
איציק וולף
ישיבת ההנהלה הראשונה של משרד האוצר בראשות השר בצלאל סמוטריץ' הסתיימה בהחלטה להכין כבר לימים הקרובים צווים לביטול המיסים שהטיל ליברמן ושנתפסו כפוגעים במגזר החרדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il