X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מקרים מוזרים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
ניחוח תפוח
"ניחוח תפוח" הוא ספר שנולד מתוך אוסף מקרים ועובדותיהם בתחום עיסוקו של משרד עורכי דין, שמוזרותם עולה על כל דמיון
[צילום: משה ניסנבוים]

פרק ראשון: המרצפת הגואלת
באזור מאה שערים, מערכת המשפט והמוסר, מאוד מפורטת ויעילה, ופועלת באופן מעורר השראה. אחד נקרא לו דויד שרול רביץ הגיע למשרדנו וביקש שנייצג אותו במכירת דירה שבנה - לאיזה אברך עם חמישה ילדים. אותו רביץ היה קבלנצ'יק שהתקיים מרכישת דירות הרוסות למחצה, שיפוצן ומכירתן בכסף טוב.
בעת הדיונים למכירת הדירה לאותו אברך אמר אותו רביץ שהוא מוכן לתת לאברך הנחה במחיר הרכישה - הנחה של כמה מאות שקלים, אם הוא יסכים כי במטבח הדירה, שגודלו כשניים וחצי מטרים רבועים, תסומן מרצפת אחת שהיא לא תיכלל בהסכם המכר, היינו היא תישאר בבעלותו של רביץ. מאוד הפליאה אותי, ואת הקונים - האברך ורעייתו, דרישה זו. וכששאלנו לסיבת הדרישה, ענה שהדבר מקובל במשפחתם עוד מימי אבי סבו של אותו רביץ.
אבל הנחה של כמה מאות שקלים -שעשתה את מלאכתה - מאוד קרצה לקונים, שכן בלאו הכי לא הייתה הפרוטה בכיסם, והנחה במחיר תקטין את שיעור המשכנתא שיהא עליהם ליטול מהבנק. ואל יקלו דברים אלו בעיניכם הקוראים. העניין סוכם, הצדדים הלכו לדירה וסימנו את המרצפת המוסכמת בצבע, והעסקה בוצעה לשביעות ליבם של כל הצדדים.
עברו מספר חודשים, ובוקר אחד, בבואי למשרד, ראיתיו, את אותו הקונה - אברך מזוקן, יחד עם מי מילדיו בעגלת תינוק - יושב וממתין לי. "מה הסיפור?", אני שואל, והוא מראה לי מכתב שכתב לו ר' דוד שרול רביץ.
"תקרא", הוא אומר, ואני משיב, "אין לי זמן. תספר לי מה כתוב בו". והוא מתחיל.
"אתה זוכר שהוא רצה להשאיר מרצפת אחת על שמו, ובבעלותו, במטבח שלנו?"
"כן", אני אומר, "אז מה?".
"אז מה?", הוא חוזר על שאלתי. "אותו ר' דוד שרול בא לבקר אותנו - סליחה, את המרצפת, וראה שהיא בדיוק מתחת לפריג'ידר שלנו. אז הוא כעס מאוד ושאל כמה זמן הפריג'ידר עומד עליה. אז אמרתי לו, כבר שישה חודשים, מאז שנכנסנו לדירה. אז עכשיו הוא רוצה ממני 300 שקל, דמי שכירות המרצפת שלו, לפי 50 ₪ לחודש. ואם לא, הוא ייקח אותנו לבית דין צדק של העדה.
נזכרתי - בעת לימודי בפקולטה למשפטים - למדנו על המשפט הטורקי - שנהג בארץ - ועל סעיף "מסמר ג'וחא" שהופיע בחוזי מכר מקרקעין, והסעיף העניק למוכר "זכות" למכור את כל זכויותיו בנכס לקונה, ולהשאיר לעצמו בעלות במסמר שהיה תקוע ב"סלון" הדירה. כך שלמוכר - מר ג'וחא - הייתה זכות להיכנס לדירה מתי שיחפוץ ולתלות על המסמר שבבעלותו את מעילו.

סקירה על הספר החדש "ניחוח תפוח"
האם פיתוי כלכלי יכול להוביל זוג נשוי לגירושים? האם הרצון העצום במשפחה עשוי לגרום לאדם ללכת שולל? ומה עושה עלובת נפש שזכתה עכשיו בפרס הגדול בלוטו?
▪  ▪  ▪

ספרו החדש והמרתק של עורך הדין אהרן אורדן מירושלים מביא סיפורים מפתיעים ומוזרים מהעולם המשפטי שעוסקים במגוון תחומים. מדובר על סיפורים קצרים לצד ארוכים יותר, כאלו שהם עם נגיעות חולין אך גם עם קודש, סוציולוגיה, תרבות, כלכלה ומשפט. בנוסף, יש גם סיפורים שלא בהכרח יש בהם מן התחום המשפטי שבתחום העיסוק של עורך הדין במובהק אבל הלקוחות בהחלט מסקרנים עם בעיותיהם והסוגיות המורכבות.
הסיפורים הרבים שמופיעים בספר, הקצרים והארוכים, משעשעים לעיתים, ונקראים בנשימה עצורה כספר מתח בעל מקצב דרמטי לצד סיפורים שנוטים יותר אל הפרוזה. לכן, אם אתם מחפשים ספר משפטי שיש בו עלילות בתחומים מגוונים אני ממליץ מאוד לקרוא אותו. מדובר אם כן, על דרמות מעולם המשפט עם סיפורים אישיים ומפתיעים.
"ניחוח תפוח" הוא ספר שנולד מתוך אוסף מקרים ועובדותיהם בתחום עיסוקו של משרד עורכי דין, שמוזרותם עולה על כל דמיון. מחמת צנעת הפרט ועיקרון שימור הסודיות, נלקחו עובדות היסוד של כל מקרה ומקרה ועליהם - כיד הדמיון הטובה נבנו "בניינים״ ו"עולמות״ שהפכו לקובץ הסיפורים הקצרים שחושף את הטבע האנושי.
כך למשל, האם פיתוי כלכלי יכול להוביל זוג נשוי לגירושים? האם הרצון העצום במשפחה עשוי לגרום לאדם ללכת שולל? ומה עושה עלובת נפש שזכתה עכשיו בפרס הגדול בלוטו?
אהרן אורדן, יליד ישראל, משפטן במקצועו משך שנים רבות, אב לילדים וסב לנכדים, נשוי למשפטנית אסתר אורדן.

ניחוח תפוח. הוצאה לאור: ספריניב. מחבר: אהרן אורדן. מספר עמודים: 32. [קישור לרכישת הספר]
תאריך:  03/01/2023   |   עודכן:  03/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר קאפח
"אסתר משלבת בשיריה מגוון רב של נושאים וחושפת בפנינו את הטבע, הדומם, הנוף והגורל באופנים המביעים פילוסופיית חיים, קווי מחשבה והגיגים"
משה ניסנבוים
הסיפורים בספר מעלים שאלות משמעותיות ביותר ביחס לעולמנו כמו מה הזמן שאנחנו מקדישים למחשבה? מה אני רוצה בסיבוב הזה של החיים מעצמי? איך צולחים את המכשולים הרבים שמקשים על התנועה?
ענת לנדאו
אנחנו חיים בעידן של "ביג דאטה", שבו אלגוריתמים מכתיבים יותר ויותר את חיי היום-יום שלנו, ואנחנו נתונים למטח בלתי פוסק של סטטיסטיקות ואפליקציות בכל נושא
עדי דקל
הסיפור הוא על מפגש יוצא דופן בשנות הארבעים, סובב סביב לוסי, בזה מפוארת, בעלת נוכחות חסרת המנוח, זועפת, מדיפה ריחות דם ודבש ומטרידה בסמליותה
משה ניסנבוים
הספר החדש "על תזונה ואימון גופני", מאת שגית זנדני בהוצאת "ספרי צמרת הוצאה לאור" מפרט בצורה בהירה, ממוקדת ובעיקר מובנת את כל הדברים שכדאי לנו לדעת בקשר לשיפור איכות חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il