X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפגנה נגד הממשלה החדשה מחוץ לכנסת [צילום: צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה]
אויבי העם שבתוכנו
אנרכיה וסרבנות הפכו לסימני-היכר מסוכנים לאי-ההבנה של השמאל הפוסט-מודרני את מהותה של דמוקרטיה נורמטיבית שבה חפץ רוב העם בישראל. "עריצות המיעוט" היא סימן ההיכר הקלאסי של אי-הבנה זו

כותרת זו נולדה בעקבות ראיון-רחוב ששמעתי אמש בערוץ 13 עם האלוף (מיל') יאיר גולן על-רקע ההפגנות נגד הממשלה החדשה סמוך לכנסת. האיש נשמע הזוי, שבוי בלהט האנטגוניזם לכל מה שאינו עולה בקנה אחד עם דעותיו, קיצוני בהתבטאויותיו, עוין לכנסת ולממשלה החדשה ומלא טענות כרימון כלפי כל העולם: ראשית, על כשלון מפלגתו מרצ בבחירות האחרונות ושנית, על שאת מקומו ומקום חבריו בהנהגה המדינית-פוליטית של ישראל תפסו נציגי מפלגות חרדיות וחרד"ליות, שבעיניו היו מוקצים לחברות במוסדות השלטון. הדברים שאמר בגנות הרעיונות של מפלגות אלה אינם חדשים: הוא שולל את עמדותיהן כמעט בכל עניין ונושא וסדרי העדיפות שלו נמצאים ב"פינה השמאלית הרחוקה" של החברה הישראלית. ניחא, זו זכותו. אבל מה שטלטל ודחה במיוחד הם הדברים שנאמרו בנושא מהות הדמוקרטיה1, השירות בצבא ובעיקר בשאלת קבלת דין הבוחר והרוב בכנסת בנושאים הפוליטיים המרכזיים שעל סדר היום.
בכל אלה פיו מלא הצהרות רהב על כך שהמוחים ברחוב לא יאפשרו לממשלה לצעוד ולהתקדם בדרך שהתוותה בקווי היסוד שלה, שאין לרוב זכות להחליט על מדיניות לאומית ואם יהין רוב זה לעשות כן, יצאו הוא וחבריו-תומכיו לרחובות וישבשו זאת גם תוך שימוש בכוח ואלימות. מתוכן הדברים היה ברור שמה שלא נאמר מפורשות יותר מנרמז בביקורת העקרונית; שהרי מי כמוהו יודע שביקורת נטולת מעשה, הינה ריקה מתוכן. בקצרה, מי שנסער והתמרמר מדבריו ההזויים כסגן רמטכ"ל בערב יום השואה 2016, הזדעזע למשמע הדברים שאמר כאלוף בכיר במיל', כחבר המטה הכללי לשעבר וכמי שמתיימר להיות מנהיג פוליטי במדינה דמוקרטית. לַאיש אין מושג מהי דמוקרטיה!
זמן-מה א"כ נתקלתי במאמר של עמוס הראל מהארץ במרשתת, תחת הכותרת: "הצונאמי של הממשלה לא יפסח על בכירי מע' הביטחון". להזכירכם: מדובר ביום הראשון של שנת 2023. הממשלה הושבעה יומיים קודם לכן ורוב השרים טרם ביקרו במשרדיהם וטרם הפכו את הסכמי הקואליציה למדיניות שלימה ולתוכנית עבודה. אין ספק שבמגילת ההסכמים הקואליציוניים נכתבו הצהרות שחלקן אופרטיביות וחלקן הצהרות-כוונה שעוד חזון למועד עד שתמומשנה. חרף-זאת, מנגנון האנרכיה וההפחדה פועל כבר במלוא הקיטור ובראיונות הערב ברשתות האמונות על מפלגות האופוזיציה החדשה: בערוץ 12 - "יש עתיד" וערוץ 13 - שמאל-מרכז בעירבוביה היסטרית, הוצגה כבר רשימת "האסונות" ובראשה יוקר המחיה "תבשילה" של הממשלה הקודמת בימי מחדליה הממושכים.
צרופים אלו ורבים הדומים להם ממקורות שונים, הציתו בתודעתי את הספק לגבי השאלות: האם הפנימה האופוזיציה החדשה את העובדה שהפסידה בבחירות דמוקרטיות ברוב ברור? המבינה היא מהותה של דמוקרטיה? המודעת היא לדינם של מי שינסו לשנות בכוח הזרוע או האנרכיה את הכרעות הציבור במקום בכנסת ישראל?
הסמן השמאלי הבלתי מרוסן ביותר הוא לדידי יאיר גולן. דומני שטוב יעשו השר לביטחון הלאומי, השב"כ, שר המשפטים החדש והקבינט המדיני-ביטחוני, אם יתנו דעתם לכוונות ההרסניות והאנטי-דמוקרטיות העולות מרוחות המלחמה המנשבות מהצהרות המרי האזרחי העתידי שלו ושל מרעיו באופוזיציה. בין אם כוונתו להרתיע בלבד את הממשלה מלבצע את מדיניותה ובין אם גרעין אמת בכוונותיו האלימות - עברו עלינו השנים האחרונות במחדל חמור של השלטון המרכזי באילוף הסוררים, ואין ספק: השלטון המרכזי הישן מתקשה להסתגל לשינוי וחשוב לנתר עד כמה הדבר יעבירו על דעתו. מחדלי הביטחון הפנימי, האלימות הגואה, הסרבנות השיטתית לקיום החוק ותקנות המדינה - אצל יחידים ובקרב פרנסי קהילה כאחד - מחייבים קפיצת אגרוף לאכיפת סדר ציבורי נמרצת ונחרצת. במהלך תקופה זו יש לבלום את כוחות האנרכייה והאלימות הבלתי מרוסנת ולהשיב על-כנם את החוקים, התקנות ומרות גורמי האכיפה הרשמיים של המדינה ובראשם משטרת ישראל; (במידת הצורך גם משמר הגבול).
קובץ האליטות (דיפ-סטייט) - תקשורת, אקדמיה, מערכת המשפט וחלקים לא מבוטלים ממערכת הביטחון - שהוכו במערכת בחירות זו ע"י הציבור על שום ש"שכחו" מי הבוס בדמוקרטיה. חייבים להפנים כי הציבור מייחל ברצינות רבה לשינוי שיתאים לרצונו, השקפותיו וצרכיו ויציב בסדר העדיפות הראוי להם אינטרסים ומאוויים של קבוצות-ייחוד אינטרסנטיות. על יסוד העבר הקרוב, אין בי ספק שהממשלה תעמוד למבחן מצד כוחות אלה ועליה להיערך אליו במהירות.
בתחום הפנים חייבת ממשלה זו להעלות את הרכבת הדמוקרטית שלנו על הפסים הישרים ולהשליך מאיתנו את העקלקלים. על מערכת הביטחון וכל מערכת ציבורית אחרת להבין שהשינוי עליו החליט הציבור בבחירות האחרונות איננו סמנטי גרידא אלא מהותי והדרך לבטלו אינה באנרכיית רחוב, בהפרת הסדר הציבורי ובאיומים אלא בבחירות הבאות! על הממשלה לנקוט צעדי ריסון מהותיים, לרבות פירוק המסגרות והגופים הסרבנים והקמת אחרים המוכנים ומסוגלים לציית לחוקי המדינה. גם בצה"ל עשוי הדבר לחייב את שינוי המסגרת הצבאית והפיכת שירות החובה לצבא מקצועי או שילוב של השניים.

1. דמוקרטיה ביסודה היא שיטה שלטונית שבה הריבונות נתונה ידי העם (הציבור השותף), נציגותו הנבחרת היא המחוקקת והממנה את זרועות הממשל האחרות ומפקחת עליהן והחלטות לרבות חוקים מתקבלות ברוב קולות בעלי זכות ההצבעה.
תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אויבי העם שבתוכנו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חיות פצועות יותר מסוכנות
באום  |  4/01/23 12:52
2
כרגיל, השמאל חייב להשלים
הירונימוס  |  5/01/23 17:17
3
הוא לא חייב להשלים...
רפי לאופרט  |  8/01/23 15:48
 
- תודה תודה
הירונימוס  |  8/01/23 22:33
4
בדיוק לשם כך התקיימו הבחירות
רפי לאופרט  |  8/01/23 15:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי חיטמן
מסר לבנימין נתניהו: סיכמנו לדחות את העלייה בכמה שבועות, אבל לא הבטחתי לקיים    סיכומים ראוי לכבד, אידיאולוגיה חשובה יותר
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בפתח טוענים כי חוסיין א-שיח' איבד את מעמדו כיורש אפשרי של אבו-מאזן בעקבות פרסום הקלטת שבה הוא נשמע משמיץ ומקלל את יו"ר הרש"פ. בישראל ובארה"ב מודאגים מאוד מהסתבכות קרב הירושה שעלולה להביא לעימותים אלימים בגדה ולניצחון חמאס בבחירות
מנחם גורמן
חקיקת "פיסקת התגברות" אינה פתרון לבעיית הפגיעה החמורה ביסודות שלטון החוק פרי ידיו של בג"ץ. כל "פיסקת התגברות" שהיא אינה פותרת את הבעיה. ההפך הוא הנכון. חקיקה כזו רק מנציחה את הבעיה, מעצימה אותה ותגרום לשבר שלטוני וחוקי
עמנואל בן-סבו
באחד מנאומיו המכוננים אמר ברל כצנלסון, "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות"?
איתן קלינסקי
כואב לראות שאל המנוחה והשלווה לא זכה יעקב להגיע בחייו בארצו-מכורתו, אלא הגיע אל הנחלה השלווה רק במותו    ליעקב יש בקשה אחת טרם עצימת עיניו לנצח, והבקשה היא שלא יקברו אותו במקום בו הוא הוא הולך לעולמו, במצרים, אלא שיקברו אותו רק באחוזת הקבר של המשפחה בארץ כנען
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il