X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"הנחית ביודעין ובמכוון את עובדי החברה לאורך השנים להוציא מכלים לא תקניים לסוכנים" צילום: פלאש 90]
מסמכי התביעה חושפים:
סופרגז שיווקה מיכלי גז לא תקניים תוך סיכון לקוחות
מסמכי תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לבית המשפטי המחוזי מרכז חושפים שמאחורי הפיטורים של יהודה סספורטס, שניהל מטעם חברת סופרגז (אלקטרה פאוור היום) את מתקן הגז בקריית אתא, עמדו אי-סדרים והנחיה שלו להוציא מהמתקן מכלי גז לא תקינים סספורטס הכחיש, אך החברה קבעה: "מעשיך אלה כאמור גרמו וממשיכים לגרום לחברה נזקים בהיקפים אדירים" אלקטרה פאוור: החברה מקפידה לשמור על תקני הבטיחות ונהלי עבודה מחמירים, וכלל מיכלי הגז המסופקים על ידה ללקוחותיה נבדקים כנדרש

מנהל מתקן מילוי הגז של חברת סופרגז בקריית אתא, יהודה ספטרטס, פוטר מתפקידו תוך קביעה של הנהלת החברה שמתקן הגז הפיץ מכלי גז בלתי תקינים, על-פי הוראתו של סספורטס. כך נודע ל-News1.
ביום ראשון השבוע (1.1.23) שונה שמה של חברת סופרגז, הנשלטת בידי חברת אלקטרה, ל'אלקטרה פאוור'. פרטי הפרשה, שכללה את פיטוריו של סספורטס בשנת 2020, נחשפו במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד על-ידי גיל שמואלי ויובל שלו נגד חברת סופרגז (כשמה של החברה אז) ואחרים. זאת, בטענה כי על החברה לפצות את הלקוחות שקיבלו מהחברה או מגורם מטעמה מכלי גז בלתי תקינים בשבע השנים האחרונות.
על-פי התביעה, שהוגשה על-ידי עורכי הדין פז מוזר ומיטל מזרחי ממשרד ליבליך מוזר, שבמסגרתה דורשים התובעים תשלום בסך כולל של 12 מיליון שקלים - 750 אלף להם ו-11.25 מיליון שקל שכר טירחה למייצגים, התנהלה חברת סופרגז באופן כושל ורשלני והעמידה חלק לא מבוטל מלקוחותיה בסכנה בטיחותית נמשכת. עיקר הטענה נוגע לכך שב-14 ביולי 2020 התברר לסופרגז כי במשך יותר מעשור התקיימו אצלה אי-סדרים משמעותיים במתקן מילוי הגז בקריית אתא, שנוהל אז על-ידי סספורטס.
אי הסדרים כללו גילוי שלפיו סספורטס הנחה את העובדים במתקן להוציא מכלי גז לא תקינים לסוכנים מטעם החברה - למעט מאשר במחסני הגז ברמלה, בנתניה ולסוכן טד גז. "כפועל יוצא, התברר לנתבעת כי בין 80% ל-90% מן המכלים אשר סופקו ללקוחות לאורך יותר מעשור חורגים מהתקן המחייב, ולפיכך פגומים ואסורים לשימוש", נכתב בתביעה הייצוגית. עוד נטען כי ככל שידוע לתובעים, עד להגשת התביעה לא טרחה סופרגז להודיע למינהל הגז ולציבור לקוחותיה על המחדלים שהתרחשו במשך שנים ארוכות, ולא החליפה באופן יזום את בלוני הגז הפגומים. "כפועל יוצא, הנתבעת עדיין מעמידה כיום חלק מציבור לקוחותיה בסכנה בטיחותית נמשכת, תוך שמסכנת חייהם במודע", נטען בתביעה. עם זאת, במסמכי החברה לא צוין פרק הזמן שעבר מן המועד שבו ניתנה לכאורה ההנחיה של סספורטס לעובדי המתקן ועד שנחשפה, וייתכן כי הייתה קצרה יותר מעשור.

"מסקנתנו - אכן התרחשו הדברים"
[צילום: מתוך התובענה הייצוגית]

הקביעה כי חברת סופרגז הייתה מודעת לעניין מיולי 2020 נשענת על מסמך רשמי של חברת סופרגז, שבו הודיעה לסספורטס על פיטוריו, ועל הליך שניהלה החברה נגד ססטפורטס בבית הדין לעבודה בדרישה לתשלום פיצויים והחזרי כספים בסך כולל של 1,646,250 שקל. זאת, בנוסף להחזר פיצויי הפיטורים שקיבל.
במכתב שבו הודיעה סופרגז לסספורטס על פיטוריו, ב-3 באוגוסט 2020, היא דחתה את ההכחשות של סספורטס לדיווחים שלפיהם הנחה את עובדי מתקן הגז להוציא מכלי גז לא תקניים לגורמי החברה - מלבד מלמחסני הגז ברמלה, בנתניה ולסוכן טד גז - תוך הסתרת הדבר מהנהלת החברה ומגורמי הביקורת הפנימית.
"רק בהשלמת טענותיך בעל פה התייחסת באופן כללי וכלאחר יד לנושא בהכחשה גורפת ומתחמקת, כאשר אמרת שלא הנחית להוציא לסוכנים מכלים לא תקניים, אלא מכלים ש"קצת לא נראים טוב עם חזות חיצונית" - תשובה בלתי מתקבלת על הדעת. גם לאחר שנשאלת באופן ספציפי בנושא על-ידי הגב' צוקרמן [שערכה לסספטרטס את השימוע, א.ו.], שהציגה בפניך נתונים וממצאים המעידים על כך כי נכון למועד השימוע קיימים בידי החברה נתונים לפיהם מרבית המכלים הנבדקים אינם תקינים וכי כלל העובדים מציינים שזו הייתה הנחייתך - הסתפקת בהכחשה כללית בלבד", נכתב בהודעת הפיטורים.
"לנוכח שתיקתך הרועמת... אשר עומדת בסתירה מוחלטת לנתונים המתקבלים לידי החברה בתקופה האחרונה - מסקנתנו החד-משמעית הינה כי אכן כן התרחשו הדברים. כלומר, הנחית ביודעין ובמכוון את עובדי החברה לאורך השנים להוציא מכלים לא תקניים לסוכנים, תוך הסתרת הדבר מהנהלת החברה וגורמי הביקורת שהחברה מפעילה", קבעו אנשי סופרגז.
עוד הוסיפו כי מעבר לעובדה שמדובר בהפרת הוראות הדין תוך סיכון חיי אדם והעמדת החברה בסכנה, הרי שמדובר בהתנהגות פלילית לכאורה, המעלה חשד כבד לגבי המניעים שעמדו מאחוריה. "מעשיך אלה כאמור גרמו וממשיכים לגרום לחברה נזקים בהיקפים אדירים", הודגש בהודעה.
מחברת אלקטרה פאוור (סופרגז לשעבר) נמסר בתגובה כי החברה חרתה על דגלה את השמירה על בטיחות הצרכנים וכך היא פעלה בעבר ותמשיך לפעול בעתיד. "המקרה האמור נידון בימים אלו בבתי המשפט, ולפיכך אנו מנועים מלהתייחס לגוף הדברים. נציין שהחברה מקפידה לשמור על תקני הבטיחות ונהלי עבודה מחמירים, וכי כלל מיכלי הגז המסופקים על ידה ללקוחותיה נבדקים כנדרש", לשון התגובה.

תאריך:  06/01/2023   |   עודכן:  06/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פז מוזר / Paz Mozar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופרגז שיווקה מיכלי גז לא תקניים תוך סיכון לקוחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הממשלה ה-37 יצאה לדרכה בהחלטות חפוזות, בתוכנית להרס הדמוקרטיה, בצפצוף על הציבור, בסיכון ביטחון המדינה ובסחטנות חרדית
איתמר לוין
אבי הימין הישראלי קבע כבר ב-1952, כי בתי המשפט חייבים להיות עצמאיים ובעלי סמכות לפסול כל חוק שיעמוד בסתירה לחוקי יסוד המבטיחים את חרות הפרט
איתמר לוין
אין דמוקרטיה בלי מערכת משפט עצמאית וחזקה, ואת זה רוצה יריב לוין - בוודאי בגיבויו של בנימין נתניהו - לעקר ולרסק    המשמעות של הצעדים היא השתלטות הדרג הפוליטי על הרשות השופטת והסרת כל רסן מעליו
איתמר לוין
פסקי הדין המשמעתיים ברבעון האחרון של 2022 מצביעים על החמרה בתופעה של טיפול משמעתי בלבד במעשים שהיוו לכאורה בקשת שוחד, שיבוש הליכים, מעשה מגונה, הטרדה מינית ועוד    השוטרים שהורשעו נקנסו בסכומים שנעו בין 100 שקל ל-10,000 שקל
עידן יוסף
ממחקר של משרד התחבורה עולה כי תופעת אי-התיקוף התגברה במהלך השנים האחרונות    במקומות אחרים בעולם בהם בוצעו מחקרים דומים נמדד אי-תיקוף בהיקף של בין 10% ל-20%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il