X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מושחתים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פנים רבות למהפך ואיתחול מחדש
יש לליברטריאנים, טייקונים, משיחיים, חרדים, אייטולות, ומושחתים, לקיצוניים, הרבה יותר מה להפסיד מאשר ל-80% המתונים כי אנו העובדים, הישרים, התורמים, אנו מגש הכסף שעליה מתקיימת המדינה

יאיר לפיד הסתכן בנבואה וכתב על פתק על שולחן ראש הממשלה שהוא יחזור ב-2024. "הוא עוד ישוב", נאמר בבלדה לעוזב קיבוץ, עם בלוריתו המתנפנפת כמובן. אלא שמנהיגים טוטליטריים נאחזים בקרנות השלטון ולא ממהרים לעזוב אותן. הפעם יש לנו ממשלה שכולה נתונה לשלטון יחיד - הליכוד של נתניהו, החרדים הנתונים לשלטון דרעי והרבנים, והציונות הדתית בגירסה המשיחית. אלה לא עוזבים, בטח אחרי שעזבו וראו מה זה להיות באופוזיציה.
מקארתור גם הוא אמר שיחזור ואכן חזר אך רק לזמן קצר, כי כל המשטרים הקולוניאליסטים באסיה - ההולנדים, האמריקנים, הצרפתים והבריטים, עזבו כמה שנים אחר כך שוב. גם הפתח האמין שיחזור לעזה אחרי שזרקו אותם מהגגות קיצוני החמאס וכיום הם אפילו לא שולטים היטב בגדה. קורים אומנם ניסים וכשערפת אמר שיחזור כשסילקו אותו מביירות לא האמין שמי שסילק אותו הוא זה שיחזיר אותו על עשרות אלפי מחבליו לשים לנו קץ.
הדמוקרטים הרוסים אחרי מלחמת העולם הראשונה חשבו שיחזרו אך לא עזרה להם מלחמת אזרחים והם לא חזרו עד עצם היום הזה, אחרי הקומוניסטים ופוטין שלא מבינים חולשה ונשארים לנצח. ולטובת יאיר גולן אומר שגם הדמוקרטים של ויימאר חשבו שיחזרו אחרי שה"ליצן" ההוא יסולק ולא יתנו לו לבצע את המצע שלו במיין קאמפ. לבסוף, אבות אבותי בקוריה חשבו שיחזרו אחרי שנטשו את בית הכנסת ב-1492 ועברו לפורטוגל הסמוכה.
מי שלא רוצה להאמין, מי שלא משתמש בעיניו, אוזניו וליבו, חושב שדברי יריב לוין, איתמר בן-גביר, בצלאל סמוטריץ', יצחק גולדקנופף, אבי מעוז, וחבר מרעיהם, הם קלאם פאדי. אך אלה מקיימים את כל ההבטחות לבוחרים בבליץ חקיקה מתוזמן היטב, בהר-הבית, בחוקים הפרסונלים, בהכפפת הרשות השופטת לרשות המחוקקת, שגם היא כפופה לרשות המבצעת, שגם היא כפופה לשלטן היחיד של בנימין נתניהו וחבריו האייטולות והמשיחיים. טורקיה, הונגריה, פולין היום, אירן מחר.
בוקר טוב אליהו, עכשיו מגלים איך זה שרוב דחוק משליט את רצונו על עם שלם תוך דיכוי המיעוט. אבל את זה כבר ראינו בזמן שלטון מפא"י, בתהליך אוסלו שאושר עם עריקי רפאל איתן (רפול) הנץ ואריה דרעי המושחת שהוא חרב להשכיר, פעם לכוהנת השמאל שמרגישה פעמי כ"ט בנובמבר כשהיא ממליכה את ערפאת על השטחים, שיוכל לטבוח בנו אלף איש, ופעם לביבי, פעם הוא בעד אוסלו, פעם הוא בעד כל התנחלות על כל גבעה, העיקר שיתחמן את כולם.
שביס וגרביים עבות
את זה ראינו בכהונת ממשלת השינוי ששינתה רק מיסוי על גזוז. על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון. נקמה, נקמה, ונדטה, הוצאת לי עין אני אוציא לך שתי עיניים. כמו בסיציליה, בקורסיקה, בכפרי הערבים, אנו חוזרים אחורה לשבטיות, לחמולות, לכבוד המשפחה. אתה רצחת לי ילד, אני ארצח את אשתך. במקום להידמות לדנמרק, אנו דומים לאפגניסטן. כבר עכשיו נשים חרדיות לומדות ועובדות, אם בכלל, במכלאות, עם שביס וגרביים עבות.
את הדוקטורט שלי עשיתי על רמיסת זכויות המיעוט בחברות עסקיות. בעלי מניות מיעוט עשוקים על-ידי בעלי השליטה שברוב המקרים אין להם את רוב המניות, אלא הם שולטים בקונצרן שלם עם גרעין שליטה של 2% אפילו, כי בעלי מניות המיעוט אינם מאוגדים. על תקן מלחמת עולם בין בני גנץ ליאיר לפיד, האינטגרציה של חרדים אליבא דימינה לעומת אביגדור ליברמן, מדינה פלשתינית אליבא דמנסור מנסור עבאס לעומת גדעון סער. כמוהם בעלי מניות המיעוט מפולגים.
אף אוניברסיטה בארץ לא רצתה לגעת בתפוח הלוהט של התיזה שלי, שהייתה הראשונה שנכתבה אי-פעם בעולם בנושא זה. כי המחקר האקדמי ממומן במידה רבה על-ידי אותם טייקונים שנגדם יצאתי, עם שלל דוגמאות. איזה פרופסור בר דעת יסכים להיות המנחה בתיזה נגד מיטיביו שנותנים לו מענקי מחקר, שמזמינים אותו בשכר של אלפי שקלים לישיבה של דירקטוריון, כדי שיהיה חותמת גומי, שיאכל בורקס, ישתוק וייתן לטייקון לעשוק את כולם.
גם בעולם לא היה לי קל למצוא מנחה והייתי צריך להרחיק עד פריז ועד קנאם, אוניברסיטה "מהפכנית" שנוסדה בזמן המהפיכה הצרפתית ומאז פועלת בלי מורא ובלי משוא פנים. כל המסקנות שלי קיבלו ולידציה תוך זמן קצר עם הסקנדלים התאגידיים והתמוטטות הבורסה בשנת 2008. חשפתי את השיטה, את החוקיות, אבל לא שיניתי דבר כי החוק, בתי המשפט והאקדמיה ממשיכים להיות לצד הטייקונים, כי הם משחדים פוליטיקאים, מרצים ומחוקקים.
מדברים הרבה על השופטים המסכנים שעכשיו רוצים לרמוס אותם. אבל השופטים הם אותם השופטים שכשהם פורשים מטפלים בבוררויות בין הטייקונים עם שכר טירחה של מאות אלפי שקלים, כי הפנסיה שלהם לא מספיקה. אני היחידי שמתריע נגד זה, כמו גם נגד העסקת קציני משטרה וצבא, פוליטיקאים, שרים ומחוקקים, פקידי ממשל וכל עובדי הסקטור הציבורי בסקטור הפרטי אחרי פרישתם, תוך איסור צינון כלשהו. כי זה הוכח כפתח לשחיתות.
נזיד עדשים
המדינה מכרה את נכסיה לטייקונים בנזיד עדשים, רוב החוקים הם לטובת החזקים במשק, ינסה נא בעל מניות מיעוט לתבוע טייקון וייווכח שאין לו סיכוי כשהצד השני בא מצוייד עם טובי עורכי הדין (ביבי בזכותם הוא עכשיו צדיק הדור), השופטים לא מאשרים במקרים רבים תביעות ייצוגיות וכולם עושים לביתם אך לא לביתנו. טייקון שמוכר את מניותיו יום לפני שהחברה יורדת בשוויה ב-90% מזוכה על-ידי בתי משפט שלא מבינים דבר באתיקה.
אבל הכל התחיל מהאקטיביזם השיפוטי של אהרן ברק וההתערבות הגסה בפעולות הממשלה והכנסת. התלוננו על השופטים כולם מיצחק רבין ועד נתניהו וכולם מתגעגעים למנחם בגין, אך שוכחים שהוא עלה על הכנסת בזמן המאבק על השילומים. שוכחים גם שכשבגין עלה לשלטון חשבו שהלכה להם המדינה ובגין הפתיע עם השלום עם מצרים, עם הליברליזציה, אך גם עם אינפלציה רבתי ומלחמת לבנון. גם למנהיג יש תאריך תפוגה - לשארל דה גול, דוד בן-גוריון ולבגין.
נראה לי שההישג הגדול ביותר שנתניהו חותר אליו זה שלום עם סעודיה, אכן פרטנר ראוי לממשלת הריאקציה שלו. אולי יעשה שלום גם עם אפגניסטן וברית עיר תאומה לטהרן. אז מה עושים נגד מערכת רקובה של טייקונים, שמאל, ימין, דתיים וחרדים? מוצע לבחור במנהיגים שקולים וישרים שמאמצים את דרך הביניים. אך אם השיטה כולה רקובה, צריך להחליף אותה. כך צריך להפסיק להשקיע בחברות מושחתות, לעבוד בהן ואיתן, להחרים אותן.
היום אי-אפשר לסמוך על שומרי הסף - בתי המשפט, הפרקליטות, המשטרה, עוד לפני המיליציות של בן-גביר וסמוטריץ', עוד לפני היועצים המשפטיים מטעם, עוד לפני השופטים הממונים על-ידי הפוליטיקאים. בקרוב גם אל קפונה ומקי סכינאי ימנו את השופטים, כבר היינו באופרה הזאת. אוי לאסון שיועצים משפטיים ימונו על-ידי השר, אך זה בדיוק מה שנהוג בחברות עסקיות מקדמת דנא, אפילו את קצין האתיקה הכפיפו ליועצים המטהרים את השרץ.
כל המערכת רקובה, בעסקים, בממשל, בבתי המשפט, במשטרה. הפשע משתולל, משפחות פשע חוגגות, אין משילות בדרום אך גם בצפון. אבל ה"משילות" של ממשלת הכאוס תופעל קודם כל נגד ה"אנרכיסטים", כי הם חכמים על חלשים. ביבי נכנע לטרור בעזה ובעסקת שליט, בן-גביר מבקר בהר-הבית ב-13 דקות, דקה יותר מהזמן שלקח לחוקק את החוקים המושחתים שכבר העבירו. אנרכיסטים, שמאלנים, גויים - כולנו לגולג ולמחנות ריכוז.
משטר חירום
כשמדינה נקלעת למשבר קיומי כפי שממשלת ביבי, המשיחיים והאייטולות מביאים עלינו, יש לבצע איתחול מחדש. מה יעזור ללפיד לחכות עד 2024 אם זה לא יגיע? הוא גם לא קורץ מהחומר לבצע את המהפך. מה טעם שהאופוזיציה תשב בכנסת אם היא לא משפיעה בכלל, שמנהל אתי יכהן כסמנכ"ל אם המנכ"ל מושחת, ששומרי הסף הישרים שעוד נותרו ימשיכו בתפקידם? אך אנו לא הולכים מפה, כי אנו המדינה - לא האייטולות והמושחתים!
מה הם יעשו בלי אופוזיציה, בשביתה של כל הגורמים היצרנים, רק עם שופטים מטעם, מיליציות מטעם, כנגד כל העולם, הכל בלי לעבור על החוק על-מנת לא לתת להם עילה להנהיג משטר חירום. ישימו רבנים במקום רופאים, נוער גבעות שילחמו במשפחות הפשע (אלה ואלה מפיוזים), לוין ימנה את אל קפונה שופט עליון? דרעי ימונה שר הפנים והבריאות והאתיקה, סמוטריץ' ישלח טייקונים לעבוד בים המלח, מעוז יבצע טיפולי המרה לכל החילונים?
בואו נפתיע את המנהיגים בממשלת הכאוס. יש לליברטריאנים, טייקונים, משיחיים, חרדים, אייטולות, ומושחתים, לקיצוניים, הרבה יותר מה להפסיד מאשר ל-80% המתונים. כי אנו העובדים, הישרים, התורמים, אנו מגש הכסף שעליה מתקיימת המדינה. הם לקחו את הכסף ונשאר רק המגש. בלעדינו הם כלום, ליצן עם מסכה, הם חיים על חשבוננו. אם כבר דוחפים אותנו לפינה, נפסיק להיות פריירים ולהיות מובלים כצאן לטבח, כי יש רק הפרשי עיתוי.
אם כבר כאוס אז עד הסוף, לא עוד מצב שכל היצרנים יעבדו בשביל לכלכל את הבטלנים, שהישרים יעבדו לממן את המושחתים, שהמתונים ייכנעו לכל הגחמות של הקיצונים. לא צריך לרוץ להתלונן לאו"ם ולארה"ב, הם כבר ינדו אותנו בעצמם, כמו את אפגניסטן ואת אירן, את רוסיה ואת קוריאה הצפונית. עד אשר מתוך ההריסות תקום הרפובליקה השנייה של ישראל, כמו בצרפת בשנת 1958, כמו מדינת הרווחה אחרי כאוס המלחמה ובא לציון גואל!

תאריך:  05/01/2023   |   עודכן:  05/01/2023
+שר החינוך ביטל את רפורמת המח"ר
18:31 05/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר יואב קיש הודיע כי ביטול הרפורמה שהובילה קודמתו נעשה לנוכח משובים מגורמי מקצוע המצביעים על קשיים ביישום הרפורמה ועל פגיעה במעמדם של המקצועות ההומניסטיים

השר קיש. נחזיר את מקצועות הזהות למעמדם [צילום: דוברות משרד החינוך]
+בעד: הרב דרעי שר
12:29 05/01/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה

+שר החינוך זימן לפגישת עדכון דחופה את מנהלי המחוזות
11:36 05/01/23  |  עידן יוסף

שר החינוך ח"כ יואב קיש זימן לפגישת עדכון דחופה את מנהלי המחוזות במשרד החינוך יחד עם גורמי מקצוע נוספים במשרד. הפגישה תעסוק ברפורמת התחדשות הלמידה במקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח). בסוף הפגישה תתקיים הצהרת תקשורת של השר שתועבר באמצעות פייסבוק לייב בסביבות השעה 16:00.

+לא לממשלה הזו התפללתי
11:28 05/01/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

רציתי ממשלת שינוי ותיקון אבל לא רציתי שגיאות כל כך בלתי נסלחות בתחום העלייה והקליטה, בתחום הצבאי, בתחום המינהלי

הממשלה ה-37 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בג"ץ: הבעיה בחוק דרעי - הרטרואקטיביות
10:29 05/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חיות ועמית: התיקון החל אחורה ועל פסק דין שכבר ניתן  ▪  גרוסקופף: ברור שהתיקון נועד להכשיר את דרעי  ▪  פוגלמן: לבג"ץ יש סמכות לבקר חוקי יסוד

בג"ץ היום בדיון בעניין דרעי [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+שידור חי: נפתח הדיון בבג"ץ נגד מינויו של דרעי לשר
09:08 05/01/23  |  

נפתח הדיון בבג"ץ נגד מינויו של אריה דרעי לשר הפנים והבריאות. חברי הכנסת של שס הגיעו לבית המשפט העליון להביע תמיכה, מלבד דרעי עצמו הנמצא בישיבת קבינט. מחוץ לבית המשפט מתקיימת הפגנה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עדי ירדן
רון בריימן
רציתי ממשלת שינוי ותיקון אבל לא רציתי שגיאות כל כך בלתי נסלחות בתחום העלייה והקליטה, בתחום הצבאי, בתחום המינהלי
איתמר לוין
חיות ועמית: התיקון החל אחורה ועל פסק דין שכבר ניתן    גרוסקופף: ברור שהתיקון נועד להכשיר את דרעי    פוגלמן: לבג"ץ יש סמכות לבקר חוקי יסוד
איציק וולף
המנכ"ל לשעבר ולעתיד של משרד הבריאות עזב את כלל ביטוח פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד המשנה למנכ"ל וראש חטיבת בריאות בחברה
איציק וולף
שר המשפטים לשעבר, גדעון סער, טוען כי על תלמידיו האמיתיים של מנחם בגין מוטלת חובה להיאבק ברפורמת מערכת המשפט שהציג מחליפו בתפקיד, השר יריב לוין    "בגין היה דוחה כל אחד מסעיפי התוכנית לשינוי המשטר בישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il