X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כרים יונס. ערבי ישראל, רצח חייל [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
הקשר של הרש"פ עם גורמים עויינים בקרב ערביי ישראל
הרש"פ ממשיכה בהפרות הסכמי אוסלו והעניקה מעמד מיוחד למחבל הרוצח כרים יונס, אזרח ישראלי אשר שוחרר השבוע מהכלא הישראלי ישראל חייבת לגרש מתחומיה את המחבל ולשלול את אזרחותו הגיע הזמן שהדבר יעוגן בחוק שיאושר בכנסת

בכפר עארה באזור עמק נחל עירון נמשכות החגיגות וקבלות הפנים בבית משפחת יונס למבקרים שזורמים לברך את המחבל כרים יונס ששוחרר מהכלא הישראלי ב-5 בינואר, אחרי שריצה עונש של מאסר של 40 שנה בעקבות הרשעתו בבית משפט ברצח חייל צה"ל.
החגיגות נמשכות בפורפיל נמוך בעקבות אזהרות של המשטרה והשב"כ למשפחת יונס ולתושבים בכפר שלא לקיים חגיגות המוניות. בין אלה שהגיעו לבית משפחת המחבל כדי לברך אותו, מוחמד ברכה ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, חברי כנסת ערביים ופעילים פוליטיים ונכבדים רבים. משפחת יונס הקימה אוהל גדול בכפר עארה כדי לארח את המבקרים.
יו"ר הרש"פ אבו מאזן התקשר בטלפון כדי לברך את כרים יונס על שחרורו ואמר לו: "נושא האסירים הוא נושא קדוש, נפעל יחד לשחרור האסירים והמולדת, אנו מחכים לשחרורם של מרוואן ברגותי ושל מאהר יונס כדי לחגוג את החופש שלהם וננקה מאסירים את כל מחנות המעצר של ישראל".
גם מנהיג חמאס אסמעיל הניה התקשר לכרים יונס כדי לברכו על שחרורו ולחזק את ידיו. ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה, כל הפלגים הפלשתינים והוועדה המרכזית של תנועת פתח פירסמו ברכות על שחרורו של כרים יונס.
גורמים ברש"פ מסרו כי כרים יונס יוזמן למוקאטעה ברמאללה לפגישה עם אבו מאזן. כרים יונס הודיע כי בכוונתו גם לבקר ברצועת עזה. "אני אבקר בעזה גם אם אצטרך להסתנן לשם, אני רואה את עצמי כחצי עזתי", הוא הדגיש.
כל התוכניות האלה של כרים יונס תלויות כמובן בכך שגורמי הביטחון של ישראל לא יגבילו את תנועותיו. כרים יונס בן ה-65 היה האסיר הביטחוני הפלשתיני המבוגר והוותיק ביותר בכלא הישראלי וקיבל את התואר "דיקן האסירים". הוא הורשע ברצח חייל צה"ל אברהם ברומברג ב-1980 ביחד עם בן דודו מאהר יונס, שאמור גם הוא להשתחרר מהכלא בימים הקרובים. תחילה נגזר עליהם עונש מוות בתליה. אך אחר-כך הומר העונש למאסר עולם. קיצור עונשם התאפשר בזכות עסקת חילופי השבויים הקרויה "עסקת שליט". ישראל סירבה לאורך השנים לשחרר את השניים במסגרת עסקות חילופי השבויים עם ארגוני הטרור בגלל היותם אזרחי מדינת ישראל.

הרש"פ תומכת בטרור
אבו מאזן. התקשר לברך שחרור כרים יונס [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

הקשר המיוחד בין הרש"פ לכרים יונס הוא אינדיקציה נוספת ומסוכנת לתמיכתה של הרש"פ בפעולות טרור שמבצעים ערבים שהם אזרחי ישראל. ב-2014 נכלל כרים יונס בקבוצה של אסירים ביטחוניים שעשו פיגועים לפני הסכמי אוסלו והיה אמור להשתחרר עמה מהכלא במסגרת השלב הרביעי של שחרור מחבלים מהכלא הישראלי כחלק מהמשא-ומתן בין ישראל לרש"פ, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו עצר את שחרור הקבוצה והמשא-ומתן נפסק.
יו"ר הרש"פ אבו מאזן מינה ב-2017 את כרים יונס לחבר בוועד הפועל של תנועת פתח. הוא מונה כנציג האסירים הביטחוניים לצידו של מרוואן ברגותי. ללמדך, הרש"פ רואה בגורמי טרור מקרב ערביי ישראל שמשתייכים לפתח חלק בלתי נפרד ממנה ומהנהגתה למרות שהם אזרחים ישראלים שאמורים לשמור אמונים למדינת ישראל.
לשכת ראש הממשלה נתניהו גינתה בזמנו את המינוי, אך יו"ר הרש"פ לא ביטל אותו. בשנת 2017 הוביל כרים יונס ביחד עם מרוואן ברגותי את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים אשר נשברה בסופו של דבר, שביתה שהייתה למורת רוחו של יו"ר הרש"פ אבו מאזן אשר ראה בה קריאת תגר של מרוואן ברגותי על מנהיגותו.
בחודש פברואר 2021 ביקר את כרים יונס בכלא "הדרים", חוסיין א-שיח', חבר הנהגת פתח, בשליחותו של אבו מאזן ובאישורה של ישראל, כדי לדון עמו בהכנות לבחירות בשטחים ומניעת התפצלותו של מרוואן ברגותי מתנועת פתח.
ברגותי שקל אז להקים מפלגה נפרדת מפתח ואף להתמודד בבחירות לנשיאות נגד יו"ר הרש"פ אבו מאזן. הנהגת פתח חששה שפיצול הקולות יחזק את תנועת חמאס והיא שתנצח בבחירות.
על-פי הסכמי אוסלו, הרש"פ אמורה להילחם נגד הטרור ולא לעודד אותו. מינויו של אזרח ישראלי שעשה פיגועים ורצח חייל צה"ל לתפקיד בהנהגה הפלשתינית הוא התרסה של הרש"פ מול ישראל והפרה של הסכם אוסלו.
גורמים פלשתינים אומרים כי כרים יונס ימשיך אחרי שחרורו מהכלא לשמש בתפקיד חבר הוועדה המרכזית של פתח. הוא אמור לסייע בפעולות המחאה שמתכנן מטה האסירים הביטחוניים בשטחים ובמגזר הערבי בישראל נגד השינויים שמתכוון להנהיג השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בכל הקשור לאסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.
מטה האסירים הביטחוניים פירסם לפני כמה ימים הודעה שבה אזהרה כי השינויים שמתכנן להחיל השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר יביאו לשביתת רעב של כל 5000 האסירים הביטחוניים ולאינתיפאדה חדשה.
שר הפנים אריה דרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לאשר את תוכניתו לשלול את האזרחות הישראלית מכרים יונס ומבן דודו מאהר יונס. מדובר במהלך נכון, אולם על הממשלה ליזום חוק שיאפשר ביטול האזרחות של מחבלים שהם אזרחי ישראל. מהלך נוסף שמתבקש הוא להטיל הגבלה על תנועותיו של כרים יונס או גירושו לרצועת עזה או לחו"ל כדי שלא יוכל להשתתף בפעילות הסתה והתססה של המגזר הערבי בישראל.
ישראל חייבת להגיב בתקיפות על הפרובוקציה של הרש"פ אשר מגייסת לשורותיה גורמים עויינים מקרב ערביי ישראל, מעניקה להם מעמד בהנהגתה בזכות פעילות הטרור שלהם ומעודדת אותם להמשיך בפעילות הזו גם בתוך שטח ישראל.

תאריך:  07/01/2023   |   עודכן:  07/01/2023
+המשטרה פיזרה כינוס של הרשות הפלשתינית במזרח ירושלים
00:05 08/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פעלה למניעת קיום כנס במימון הרשות בעיסאוויה בניגוד לחוק היישום וסגרה את המקום  ▪  שלושה פעילים נעצרו  ▪  הפעילות התאפשרה בעקבות צו של השר לביטחון לאומי

צו במקום הכינוס [צילום: דוברות המשטרה]
+גלנט אוסר כניסת 3 בכירי הרש"פ שביקרו מחבל ששוחרר
20:16 07/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון יואב גלנט החליט לשלול את אישורי הכניסה לישראל משלושת בכירי הרשות שביקרו בביתו של המחבל כרים יונס  ▪  חגיגות השחרור נקטעו כאשר כוחות משטרה נכנסו לכפר עארה, פיזרו את הקהל שכלל אנשי ציבור בכירים בחברה הערבית והחרימו דגלי אש"ף ופתח

חגיגות השחרור של כרים יונס [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+הרש"פ עודכנה מראש על העיצומים נגדה
18:26 07/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בין היתר הוחלט על שלילת זכויות מאח"מים ועל הקפאת בנייה פלשתינית בשטחי C  ▪  זאת בתגובה על המהלכים המדיניים נגד ישראל שמובילים הפלשתינים באו"ם

נער פלשתיני מיידה אבנים כשמסכת גז לראשו בכפר בית דג'ן [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר של הרש"פ עם גורמים עויינים בקרב ערביי ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מצרים וירדן פתחו במגעים עם חמאס כדי לסייע בגיבוש עסקת חילופי שבויים עם ישראל בניסיון לפרוץ את המבוי הסתום במשא-ומתן    גורמים מצריים מעריכים כי ראש הממשלה נתניהו, שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה, יכול להוביל עסקת חילופי שבויים חדשה כפי שהוביל את "עסקת שליט"
איציק וולף
שגריר ישראל באו"ם השתתף הלילה בישיבת מועצת הביטחון והצהיר כי יהודים ימשיכו לבקר בהר-הבית    הודה לאמריקנים על הטלת וטו בהחלטות נגד ישראל
איציק וולף
מועצת הביטחון של האו"ם מקיימת דיון על עליית השר לביטחון לאומי להר-הבית    שגריר ישראל באו"ם תקף את עצם קיום הדיון וטען כי הפלשתינים הם אלה שפוגעים בסטטוס-קוו
יוני בן-מנחם
ביקורו של איתמר בן-גביר בהר-הבית הפתיע את ארגוני הטרור וחמאס חש שההרתעה לו כלפי ישראל נשחקה. חמאס העביר אזהרות לממשלת נתניהו באמצעות המתווכים ונערך לעימות צבאי לקראת חודש רמדאן שחל בסמיכות זמנים לחג הפסח
עידן יוסף
השר בן-גביר ביקש מהמפכ"ל למנוע את חגיגות שחרורו בכפר ערה: ״אסור לנו בשום פנים ואופן לאפשר חגיגות למחבל נאלח״    השרה סטרוק: "מצפה לראות את הכנסת כולה מתאחדת סביב חקיקת חוק ביטול אזרחות למחבלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il