X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבאס עם מלך ירדן [צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]
העימות בין ישראל לרש"פ ולירדן
גורמים מדיניים מזהירים כי המדיניות של ממשלת הימין החדשה מעלה את ישראל על מסלול התנגשות עם הרש"פ ועם ירדן ועלולה לפגוע בתהליך הנורמליזציה. גורמי הביטחון מודאגים מההקצנה ברחוב ובפרלמנט בירדן ומצעדים מדיניים שעלול לנקוט המלך עבדאללה

בתום שבוע מהקמתה של הממשלה החדשה בישראל מתברר כי ישראל עלתה על מסלול התנגשות מדינית עם הרש"פ ועם ירדן בעקבות פניית הפלשתינים לבית הדין לצדק בהאג לקבלת חוות דעת משפטית על "חוקיות הכיבוש" ובעקבות ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהר-הבית.
הקבינט הביטחוני אישר להטיל סנקציות כלכליות על הרש"פ וסנקציות אישיות נגד בכיריה, הרש"פ גינתה את החלטת הקבינט והתחייבה "להמשיך ולהגן" על הזכויות הפלשתיניות, היא פנתה לממשל ביידן בבקשה לעצור את צעדיה של ישראל, גם חמאס הצטרף לגינוי של ישראל למרות היריבות שלו עם הרש"פ.
ביקורו של בן-גביר בהר-הבית ממשיך להדהד בעולם הערבי, אומנם בשטחי הגדה לא פרצו מעשי אלימות בעקבות הביקור אבל ישראל נכנסה לזירת מאבק מדיני באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג. הסטטוס-קוו לא השתנה בהר-הבית בעקבות הביקור ובן-גביר לא אמר עדיין את המילה האחרונה שלו, גורמי הביטחון בוחנים בעצם ימים אלה שורה של בקשות שהגישו פעילי ימין לשינוי הסטטוס-קוו בהר-הבית, כולל העלאת קורבנות בחג הפסח שיחול בסמיכות זמנים לחודש רמדאן הקדוש למוסלמים והמועד לפורענות. ראש הממשלה נתניהו הבהיר כבר לקהילה הבינלאומית שלא יאפשר שום שינוי בסטטוס-קוו בהר-הבית האם יעמוד בהבטחתו?
האווירה בין ישראל לרש"פ מתוחה מאוד, ברש"פ שוב מאיימים כי נשקלת הקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל אבל גורמי הביטחון מודאגים מאוד מההתפתחויות בירדן שעמה יש לישראל את הגבול הארוך ביותר שבו נשמר השקט הביטחוני שנים ארוכות.
החשש מפני שינוי כיוון בירדן
המלך עבדאללה שיגר לישראל אזהרה חמורה באמצעות ראיון שהעניק לרשת CNN כי שינוי הסטטוס-קוו בהר-הבית יביא לעימות ולאינתיפאדה חדשה, המלך מאשים בשיחות עם דיפלומטים זרים כי הימין הישראלי גורר את האזור למלחמת דת ואידיאולוגיה.
גורמים מדיניים בירושלים מזהירים מפני הצטרפותה של ירדן, שעמה יש לישראל הסכם שלום, למאבק המדיני של הרש"פ נגד ישראל בזירה הבינלאומית.
גורמים ירדנים אומרים כי ירדן תצטרף לדרישה הפלשתינית להעמיד לדין את ישראל בבית הדין הפלילי בהאג ולפתוח בחקירה נגדה בגין "פשעי מלחמה". גורמי ביטחון בישראל חוששים מהשינוי בהלכי הרוח בממלכה ההאשמית כפי שהם באים לידי ביטוי ברחוב ובפרלמנט. רבים מחברי הפרלמנט הירדני משתמשים לראשונה בביטויים כלפי ישראל שלא השתמשו בהם מאז נחתם הסכם השלום בין שתי המדינות ב-1994 ובהם קריאות של נציגי השבטים הבדואים " לפתוח את הגבול עם האויב הישראלי", דהיינו בקשה מהמלך עבדאללה להתיר פיגועים נגד ישראל משטח ירדן.
למשל, חבר הפרלמנט הירדני ינאל פריחאת הזהיר כי "הישראלי יפגוש את הכדור הירדני ולא רק דיבורים". בקרב השבטים הבדואים ישנן לראשונה גם קריאות למלך עבדאללה לאפשר פעילות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בשטח ירדן. אסור לממשלת הימין להתנהג כמו פיל בחנות חרסינה אחרת היא עלולה להביא לחבלה בניסיונות להשיג הסכם נורמליזציה עם סעודיה וקריסת הסכמי הנורמליזציה שכבר הושגו עם מדינות ערב, שלא לדבר על פגיעה ביחסים עם ממשל ביידן שישראל זקוקה לעזרתו כדי להתכונן לעימות צבאי עם אירן, הכתובת כבר על הקיר.

תאריך:  09/01/2023   |   עודכן:  09/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העימות בין ישראל לרש"פ ולירדן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסכם שלום
שלמה מחיפה  |  9/01/23 12:24
2
גורמים מדיניים ??? ל"ת
חה חה חה  |  9/01/23 12:34
3
נורמליזציה?
bs  |  9/01/23 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עידן יוסף
"ראיתי מה שנאמר בתקשורת הישראלית ובמפרץ על כך שהייתי מחובר למכשירי הנשמה - אז אין לי שום דבר. נזלת וצינון כמו כולם. יש לי רגישות בקנה הנשימה כבר 30 שנה"    על איתמר בן-גביר: "לרסן את המשוגעים הקיצוניים האלו"
יוני בן-מנחם
המצב המתוח בדרום ירדן נמשך, הממשלה הירדנית איננה מתכוונת להוריד את מחירי הדלק וגל המהומות עלול להתחדש בכל רגע. המדיניות הכלכלית של ממשלת ירדן היא הסיבה למשבר הכלכלי שנמשך כבר כמה שנים וגם תופעת השחיתות, המלך עבדאללה הוא שאחראי למצב הכלכלי הקשה
יוני בן-מנחם
גורמי ביטחון ירדנים אומרים כי תנועת "האחים המוסלמים" מתסיסה את האווירה בירדן כדי להביא למרי אזרחי נגד המשטר    במקביל מתחזק כוחן של קבוצות ג'יהאדיסטיות חמושות בדרום ירדן, האם המלך עבדאללה ישתלט על המצב?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – בנושאים גדולים כקטנים    והפעם – מה לקרוא, הומור אינפנטילי, אלימות והרס ואדמה חרוכה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    חנוכה שמח    "חשוף זרוע קודשך / וקרב קץ הישועה / נקום נקמת עבדיך / מאומה הרשעה / כי ארכה השעה / ואין קץ לימי הרעה / דחה אדמון בצל צלמון / הקם לנו רועים שבעה" (הפיוט "מעוז צור")
ירון פרידמן
נסיכות קטר דאגה שמונדיאל 2022 יהיה המונדיאל הערבי    אחרי איסור האלכוהול, הכאפיות בצבעי כל המדינות, הנפת דגלי פלשתין ועידוד האמיר את הקבוצות הערביות הגיע השיא: הלבשת ליאונל מסי לפני הנפת הגביע בגלימה הבדווית. מהי הגלימה שעטה מסי, מה משמעותה בתרבות הערבית ומדוע היא גם מעוררת כעס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il